Календарно-тематичне планування
з трудового навчання 8 клас
(змішані групи)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів 8 класу
Розділ І. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
Пояснює добір методів проектування. Розуміє комбінаторику як провідний метод у створенні форми виробу. Має уявлення про сучасні технології виготовлення конструкційних матеріалів. Пояснює будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів. |
Знає види одягу та взуття, технологію догляду за ними. Називає засоби догляду за одягом та взуттям. Знає, як за допомогою рослинних натуральних засобів зміцнити волосся та змінити його колір.
|
Визначає завдання та планує проектну діяльність.Добирає та застосовує методи проектування для вирішення завдань. Застосовує прийоми комбінаторики у процесі проектування виробу. Використовує моделі-аналоги для аналізу та подальшого компонування об'єкта проектування. Розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів.Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Виготовляє виріб.Створює композицію для оздоблення виробу.Оздоблює виріб. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Читає та виконує графічне зображення (схеми) |
Добирає одяг та взуття з урахуванням власних параметрів та потреб. Доглядає за одягом, взуттям та дотримується відповідних санітарно-гігієнічних вимог. Добирає зачіску відповідно до форми обличчя. Розрізняє та добирає рослинні засоби для догляду за волоссям |
Обґрунтовує доцільність визначеного плану дій. Усвідомлює вплив матеріалів хімічного походження на здоров’я людини. Оцінює виконання технологічних операцій та усуває недоліки. Усвідомлює важливість безвідходного виробництва. Усвідомлює важливість уміння читати креслення. |
Усвідомлює важливість догляду за одягом і взуттям. Критично ставиться до використання одягу й взуття залежно від потреб та санітарно-гігієнічних вимог. Висловлює судження про переваги натуральних рослинних засобів у догляді за волоссям |
8 клас Матриця
|
Розділ 1. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
||||
Об’єкт проектної діяльності |
Проект 1. Панно |
Проект 2. Рамка для фото |
Проект 3. Декоративна подушка
|
Проект 4. Декоративна ваза |
Проект 5. «Мій одяг — мій імідж» Проект 6. «Моя зачіска» |
|
Основна технологія |
Технологія виготовлення виробів з бісеру |
Технологія ручної обробки деревини |
Технология виготовлення швейних виробів ручним способом |
Технологія виготовлення штучних квітів |
Технології добору одягу та взуття і догляду за ними |
|
Додаткова технологія |
Технологія виготовленя виробів технікою макраме |
|
Технологія виготовлення штучних квітів |
|
Технологія добору зачіски |
|
Кількість годин |
6 |
9 |
8 |
9 |
3 |
35 |
8 клас (1 год на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Трудове навчання 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку та її зміст/розділи, теми |
К-сть год |
Приміт ка |
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
|
|
||
|
Об’єкт проектної діяльності №1: Панно Основна технологія: Технологія виготовленя виробів технікою макраме Додаткова технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру |
6 |
|
|
1 |
|
Первинний інструктаж БЖД. Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
2 |
|
Банк ідей. Аналіз моделей-аналогів. Створення клаузури виробу. |
1 |
|
3 |
|
Добір матеріалів та інструментів. Виготовлення основи виробу. |
1 |
|
4 |
|
Виготовлення та оздоблення виробу. |
1 |
|
5 |
|
Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів |
1 |
|
6 |
|
Презентація результатів роботи з виконання проєкту. Оцінювання робіт. |
1 |
|
|
Об’єкт проєктної діяльності №2:Рамка для фото Основна технологія: технологія ручної обробки деревини |
9 |
|
|
7 |
|
Визначення завдань проєкту. Робота з інформаційними джерелами |
1 |
|
8 |
|
Аналіз моделей-аналогів для компонування виробу. Виконання ескізу виробу з його описом. |
1 |
|
9 |
|
Побудова кресленика виробу та виготовлення викрійки виробу. |
1 |
|
10 |
|
Розмічання деталей. Інструменти для пиляння деревини. Виготовлення деталей виробу. |
1 |
|
11 |
|
Вибір технологій обробки та оздоблення виробу. Виготовлення деталей виробу. |
1 |
|
12 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу.Виготовлення виробу. |
1 |
|
13 |
|
Виготовлення виробу. |
1 |
|
14 |
|
Контроль якості виробу. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів |
1 |
|
15 |
|
Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт. Захист проєкту. |
1 |
|
|
Об’єкт проектної діяльності №3: Декоративна подушка Основна технологія: технологія виготовлення швейних виробів ручним способом.Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів |
8 |
|
|
16 |
|
Етапи проєктування. Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
17 |
|
Проектування форми подушки методом фокальних об’єктів. Створення ескізного рисунка виробу. |
1 |
|
18 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу. Добір матеріалів, інструментів. |
1 |
|
19 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу. Підготовка шаблонів для виготовлення виробу. |
1 |
|
20 |
|
Виготовлення виробу. |
1 |
|
21 |
|
Оздоблення виробу. Складання та з’єднання деталей виробу. |
1 |
|
22 |
|
Контроль якості виробу. Визначення собівартості виробу. |
1 |
|
23 |
|
Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт. Захист проекту. |
1 |
|
|
Об’єкт проектної діяльності №4: Декоративна ваза Основна технологія: технологія виготовлення штучних квітів |
9 |
|
|
24 |
|
Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
25 |
|
Проектування форми підставки методом фокальних об’єктів. Створення ескізного рисунка виробу. |
1 |
|
26 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу. Добір матеріалів, інструментів. |
1 |
|
27 |
|
Розмічання деталей. Інструменти для розмічання. Підготовка шаблонів для виготовлення виробу. |
1 |
|
28 |
|
Виготовлення підставки для спецій, прикрас. |
1 |
|
29 |
|
Виготовлення виробу. |
1 |
|
30 |
|
Складання та з’єднання деталей виробу. |
1 |
|
31 |
|
Контроль якості виробу. Визначення собівартості виробу. |
1 |
|
32 |
|
Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт. Захист проекту. |
1 |
|
|
Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|
|
|
Об’єкт проєктної діяльності №5: «Мій одяг — мій імідж» Основна технологія: технології добору одягу та взуття і догляду за ними. |
3 |
|
||
33 |
|
Види підліткового та юнацького одягу. П/р. Визначення розміру одягу та взуття.
|
1 |
|
34 |
|
Міні-проект «Мій одяг – мій імідж |
1 |
|
35 |
|
Міні-проект «Моя зачіска» |
1 |
|