Алгебра 7 клас
Програма. Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник. Кравчук та ін.. Алгебра : Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. –2015.
Семестр |
||
І |
34 |
70 |
II |
36 |
Календарне планування з алгебри 7 клас
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Очікувані результати |
Примітка |
|||||||||||||
проведення |
|
||||||||||||||||
Повторення навчального матеріалу ( 4 год.) |
|||||||||||||||||
1 |
Розв’язування задач і вправ на всі дії з десятковими та звичайними дробами.. |
|
|
|
|||||||||||||
2 |
Рівняння. Основні властивості рівнянь. |
|
|
|
|||||||||||||
3 |
Розв'язування задач за допомогою рівнянь. |
|
|
|
|||||||||||||
4 |
Діагностична контрольна робота.
|
|
|
|
|||||||||||||
Тема 1. Цілі вирази ( 30 +2 год.) |
|||||||||||||||||
5 |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|
|||||||||||||
6 |
Тотожні вирази. Тотожність. |
|
|
||||||||||||||
7 |
Тотожні перетворення виразів. |
|
|
||||||||||||||
8 |
Степінь з натуральним показником |
|
|
||||||||||||||
9 |
Властивості степеня з натуральним показником. |
|
|
||||||||||||||
10 |
Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
11 |
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|
||||||||||||||
12 |
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
||||||||||||||
13 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
14 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
||||||||||||||
15 |
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. |
|
|
||||||||||||||
16 |
Додавання і віднімання многочленів. |
|
|
||||||||||||||
17 |
Додавання і віднімання многочленів. Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
18 |
Множення одночлена на многочлен |
|
|
||||||||||||||
19 |
Розв’язування вправ. |
|
|
||||||||||||||
20 |
Множення многочлена на многочлен |
|
|
||||||||||||||
21 |
Множення многочлена на многочлен |
|
|
||||||||||||||
22 |
Розв’язування вправ |
|
|
||||||||||||||
23 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
24 |
Розв’язування вправ |
|
|
||||||||||||||
25 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
||||||||||||||
26 |
Квадрат двочлена |
|
|
||||||||||||||
27 |
Квадрат двочлена. |
|
|
||||||||||||||
28 |
Різниця квадратів |
|
|
||||||||||||||
29 |
Розв’язування вправ |
|
|
||||||||||||||
30 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
31 |
Контрольна робота № 3 з теми «Формули скороченого множення. Квадрат двочлена. Різниця квадратів» |
|
|
||||||||||||||
32 |
Сума і різниця кубів |
|
|
||||||||||||||
33 |
Розв’язування вправ.Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
34 |
Розкладання многочленів на множники |
|
|
||||||||||||||
35 |
Розв’язування вправ.Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
36 |
Контрольна робота № 3 |
|
|
||||||||||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища |
||||||||||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Викликає в учнів якомога більше позитивних емоцій, виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. |
||||||||||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Вироблення вміння розв’язувати завдання про безпеку і охорону здоров’я |
||||||||||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
Розв’язує практичні задачі щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету. |
||||||||||||||||
Тема 2. ФУНКЦІЇ (10 год) |
|||||||||||||||||
37 |
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); |
|
|||||||||||||
38 |
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції Розв’язування вправ |
|
|
||||||||||||||
39 |
Графік функції. |
|
|
||||||||||||||
40 |
Графік функції.Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
41 |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
||||||||||||||
42 |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
||||||||||||||
43 |
Розв’язування вправ. |
|
|
||||||||||||||
44 |
Розв’язування вправ.Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
45 |
Розв’язування вправ |
|
|
||||||||||||||
46 |
Контрольна робота № 4
|
|
|
||||||||||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. |
||||||||||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Викликає в учнів якомога більше позитивних емоцій, виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Формує толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. |
||||||||||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Вироблення вміння розв’язувати завдання про безпеку і охорону здоров’я |
||||||||||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
||||||||||||||||
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (18 год.) |
|||||||||||||||||
47 |
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|||||||||||||
48 |
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
||||||||||||||
49 |
Розв’язування рівнянь, що зводяться до лінійних |
|
|
||||||||||||||
50 |
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь |
|
|
||||||||||||||
51 |
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь .Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
52 |
Контрольна робота № 5 |
|
|
||||||||||||||
53 |
Лінійне рівняння з двома змінними. |
|
|
||||||||||||||
54 |
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|
||||||||||||||
55 |
Розв’язування вправ. |
|
|
||||||||||||||
56 |
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
|
|
||||||||||||||
57 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
||||||||||||||
58 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
||||||||||||||
59 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
||||||||||||||
60 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
||||||||||||||
61 |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|
||||||||||||||
62 |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. |
|
|
||||||||||||||
63 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
|
|
||||||||||||||
64 |
Контрольна робота № 6
|
|
|
||||||||||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку людини. |
||||||||||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Формує толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. |
||||||||||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Вироблення вміння розв’язувати завдання про безпеку і охорону здоров’я |
||||||||||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо
|
||||||||||||||||
Тема 4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ( 6 год.) |
|||||||||||||||||
65 |
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
|||||||||||||
66 |
Функції |
|
|
||||||||||||||
67 |
Розв’язування лінійних рівнянь та їх систем |
|
|
||||||||||||||
68 |
Розв’язування задач |
|
|
||||||||||||||
69 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
||||||||||||||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
||||||||||||||