Календарне планування уроків біології у 10 класі
(70годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
Згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України України від 07.06.2017 № 804
Складено до підручника: В.І. Соболь та ін. Біологія : підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. –Камянець-Подільський:Абетка, 2018
№п/п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
|
Вступ ( 3 год.) |
||||
1 |
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
|
|
|
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
|
|
|
3 |
Фундаментальні властивості живого. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
|
|
Тема 1. Біорізноманіття ( 16 год.) |
||||
4 |
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
|
|
|
5 |
Сучасні критерії виду. Лабораторна робота1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
|
|
|
6 |
Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. Гіпотези походження вірусів. |
|
|
|
7 |
Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
|
|
|
8 |
Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
|
|
|
9 |
Прокаріотичні організми. Археї. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
|
|
10 |
Прокаріотичні організми. Бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
|
|
11 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
|
|
|
12 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Рослини.. Водорості. |
|
|
|
13 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Вищі рослини. |
|
|
|
14 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби. |
|
|
|
15 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби. |
|
|
|
16 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Безхребетні тварини. |
|
|
|
17 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Хребетні тварини. |
|
|
|
18 |
Навчальний проект 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
|
|
|
19 |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 |
|
|
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії ( 17 год.) |
||||
20 |
Обмін речовин і перетворення енергії – основа функціонування біосистем. |
|
|
|
21 |
Неорганічні речовини. |
|
|
|
22 |
Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі. |
|
|
|
23 |
Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
|
|
|
24 |
Структури клітини, які забезпечують процеси метаболізму. |
|
|
|
25 |
Особливості обміну речовин в автотрофних організмів. |
|
|
|
26 |
Особливості обміну речовин в гетеротрофних організмів. |
|
|
|
27 |
Роль процесів дихання у забезпечені організмів енергією. |
|
|
|
28 |
Роль ферментів у забезпечені процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
|
|
|
29 |
Вітаміни, їхня роль в обміні речовин. |
|
|
|
30 |
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
|
|
31 |
Обмін речовин в організмі людини. Практична робота1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
|
|
32 |
Порушення обміну речовин, пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. |
|
|
|
33 |
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
|
|
|
34 |
Значення якості питної води для збереження здоровя людини. |
|
|
|
35 |
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук у організмі людини. |
|
|
|
36 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
|
|
|
37 |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тема 3 Спадковість і мінливість. (23год) |
||||
38 |
Основні поняття генетики. |
|
|
|
39 |
Закономірності спадковості. І закон Менделя. |
|
|
|
40 |
Закономірності спадковості. ІІ закон Менделя. |
|
|
|
41 |
Закономірності спадковості. ІІІ закон Менделя. |
|
|
|
42 |
Гібридологічний аналіз. |
|
|
|
43 |
Практична робота2. Розв’язування типових генетичних задач. |
|
|
|
44 |
Сучасні молекулярно-генетичні методи дослідження спадковості людини. |
|
|
|
45 |
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
|
|
|
46 |
Гени. Регуляція активності генів. |
|
|
|
47 |
Каріотип людини. Хромосомний аналіз. |
|
|
|
48 |
Генетика людини. |
|
|
|
49 |
Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. |
|
|
|
50 |
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини. |
|
|
|
51 |
Закономірності не спадкової мінливості людини. Лабораторна робота2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. |
|
|
|
52 |
Закономірності мінливості спадкової людини. Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми. |
|
|
|
53 |
Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
|
|
|
54 |
Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. |
|
|
|
55 |
Закономірності розподілу алелів в популяціях |
|
|
|
56 |
Сучасні завдання медичної генетики. |
|
|
|
57 |
Хвороби спадкового походження. |
|
|
|
58 |
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб. Медико-генетичне консультування та його значення. |
|
|
|
59 |
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Скринінг-програми для новонароджених. Генотерапія та її перспективи. |
|
|
|
60 |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2 |
|
|
|
Тема 4. Репродукція і розвиток. (11год) |
||||
61 |
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
|
|
|
62 |
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
|
|
|
63 |
Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
|
|
|
64 |
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань. |
|
|
|
65 |
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. Лабораторна робота3. Вивчення будови статевих клітин людини. |
|
|
|
66 |
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
|
|
|
67 |
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
|
|
|
68 |
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу. |
|
|
|
69 |
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. Можливості і перспективи застосування досягнень біології. |
|
|
|
70 |
Підсумковий урок. |
|
|
|