Біологія 8 клас
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
Примітки |
Вступ |
||||
1 |
|
Науки, що вивчають людину. Значення знань про людину для збереження її здоров'я. |
|
|
Організм людини як біологічна система |
||||
2 |
|
Організм людини як біологічна система.Різноманітність клітин організму. |
|
|
3 |
|
Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
|
4 |
|
Органи. Фізіологічні системи. |
|
|
5 |
|
Поняття про механізми регуляції. |
|
|
6 |
|
Узагальнення знань з теми: “Вступ. Організм людини як біологічна система” |
|
|
Опора та рух |
||||
7 |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Лабораторне дослідження: дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м'язової тканин. |
|
|
8 |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. |
|
|
9 |
|
Кістки, хрящі. З'єднання кісток |
|
|
10 |
|
Огляд будови скелета. |
|
|
11 |
|
Огляд будови скелета. |
|
|
12 |
|
Функції та будова скелетних м'язів. Основні групи скелетних м'язів. |
|
|
13 |
|
Робота м'язів. Втома м'язів. Лабораторне дослідження: розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
|
14 |
|
Профілактика порушень опорно-рухової системи. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. |
|
|
15 |
|
Узагальнення знань з теми: “Опора та рух” |
|
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини |
||||
16 |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини - основна властивість живого. Харчування й обмін речовин. |
|
|
17 |
|
Їжа і її компоненти. Склад харчових продуктів. |
|
|
18 |
|
Харчові та енергетичні потреби. Проєкт ”Збалансоване харчування” |
|
|
Травлення |
||||
19 |
|
Значення травлення. Система органів травлення. |
|
|
20 |
|
Травлення в ротовій порожнині. Травлення в шлунку. Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів. Дослідницький практикум Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
|
21 |
|
Травлення в кишківнику. |
|
|
22 |
|
Регуляція травлення. |
|
|
23 |
|
Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління. |
|
|
24 |
|
Контрольна робота з теми“Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.” |
|
|
Дихання |
||||
25 |
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
|
26 |
|
Газообмін в легенях і тканинах. |
|
|
27 |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
|
28 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
Транспорт речовин |
||||
29 |
|
Лімфа. Лабораторна робота “Мікроскопічна будова крові людини” |
|
|
30 |
|
Еритроцити. Групи крові та переливання крові. |
|
|
31 |
|
Тромбоцити. Лейкоцити. Зсідання крові. |
|
|
32 |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
|
|
33 |
|
Серце: будова та функції |
|
|
34 |
|
Робота серця. Лабораторне дослідження: Вимірювання частоти серцевих скорочень. Дослідницький практикум “Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня” |
|
|
35 |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Система кровообігу. |
|
|
36 |
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
37 |
|
Узагальнення знань з теми: “Дихання. Транспорт речовин” |
|
|
Виділення. Терморегуляція. |
||||
38 |
|
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи. Утворення сечі. |
|
|
39 |
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
40 |
|
Значення і будова шкіри. |
|
|
41 |
|
Терморегуляція. |
|
|
42 |
|
Захворювання шкіри та їх профілактика. |
|
|
43 |
|
Перша медична допомога при термічних пошкодженнях шкіри, тепловому та сонячному ударі. |
|
|
44 |
|
Проєкт “Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.” |
|
|
45 |
|
Узагальнення знань з теми “Виділення. Терморегуляція” |
|
|
Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. |
||||
46 |
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
|
47 |
|
Спинний мозок. Лабораторне дослідження Вивчення будови головного мозку людини. |
|
|
48 |
|
Головний мозок. Лабораторне дослідження. Вивчення будови головного мозку людини. |
|
|
49 |
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
|
50 |
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|
51 |
|
Узагальнення знань з теми:”Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система.” |
|
|
Сенсорні системи. |
||||
52 |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
|
53 |
|
Зорова сенсорна система. Око. Демонстрація розбірних моделей ока. |
|
|
54 |
|
Особливості функціонування ока людини. Гігієна зору. Лабораторне дослідження: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
|
55 |
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Демонстрування розбірних моделей вуха. Лабораторне дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|
56 |
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
|
|
57 |
|
Сенсорні системи смаку нюху. |
|
|
Вища нервова діяльність. |
||||
58 |
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Безумовні рефлекси. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло. |
|
|
59 |
|
Умовні рефлекси. Інстинкти. |
|
|
60 |
|
Мова. Мислення та свідомість. Навчання і пам'ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам'яті. |
|
|
61 |
|
Сон. Біоритми. |
|
|
62 |
|
Узагальнення знань з теми: “Сенсорні системи.Вища нервова діяльність. ” |
|
|
Ендокринна система. |
||||
63 |
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої секреції. |
|
|
64 |
|
Залози змішаної секреції. Профілактика захворювань ендокринної системи. |
|
|
65 |
|
Взаємодія регуляторних систем. Проєкт. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика. |
|
|
Розмноження та розвиток людини. |
||||
66 |
|
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
|
67 |
|
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. |
|
|
68 |
|
Ембріональний період розвитку людини. Плацента її функції. |
|
|
69 |
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров'я. Цілісність організму і людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
|
|
70 |
|
Контрольна робота: “Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини.” |
|
|