Календарно-тематичне планування
біологія 9 клас (70 годин, 2 години на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
Примітки |
Вступ. |
||||
1 |
|
Первинний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. |
|
|
2 |
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень. |
|
|
Хімічний склад клітини. |
||||
3 |
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. |
|
|
4 |
|
Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули - біополімери. |
|
|
5 |
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
|
6 |
|
Ферменти їхня біологічна роль у клітині. Лабораторне дослідження властивостей ферментів. |
|
|
7 |
|
Вуглеводи. |
|
|
8 |
|
Ліпіди. |
|
|
9 |
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. |
|
|
10 |
|
Практична робота №1. Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот. |
|
|
11 |
|
Узагальнення знань з теми: “Хімічний склад клітини” |
|
|
Структура клітини. Принципи функціонування клітини. |
||||
12 |
|
Методи дослідження клітини. Типи мікроскопії. |
|
|
13 |
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана. Лабораторна робота Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. |
|
|
14 |
|
Цитоплазма. |
|
|
15 |
|
Основні клітинні органели. |
|
|
16 |
|
Ядро |
|
|
17 |
|
Типи клітин їх порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітини, рослинна та тваринна клітини. |
|
|
18 |
|
Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. |
|
|
19 |
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. |
|
|
20 |
|
Фотосинтез. |
|
|
21 |
|
Хемосинтез. |
|
|
22 |
|
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах. |
|
|
23 |
|
Контрольна робота з теми: “Структура клітини. Принципи функціонування клітини.” |
|
|
Збереження та реалізація спадкової інформації. |
||||
24 |
|
Гени та геноми |
|
|
25 |
|
Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. |
|
|
26 |
|
Транскрипція. Основні типи РНК. |
|
|
27 |
|
Генетичний код. Біосинтез білка. |
|
|
28 |
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
|
29 |
|
Практична робота №2. Розв'язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції. |
|
|
30 |
|
Поділ клітин. Мітоз. Мейоз. Рекомбінація ДНК. Лабораторне дослідження фаз мітозу. |
|
|
31 |
|
Статеві клітини. Запліднення. |
|
|
32 |
|
Етапи індивідуального розвитку |
|
|
33 |
|
Узагальнення знань з теми: “Збереження та реалізація спадкової інформації.” |
|
|
Закономірності успадкування ознак. |
||||
34 |
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. |
|
|
35 |
|
Закони Менделя. |
|
|
36 |
|
Закони Менделя. |
|
|
37 |
|
Ознака як результат взаємодії генів. Практична робота №3 Складання схем схрещування. |
|
|
38 |
|
Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
|
|
39 |
|
Генетика статі і успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
40 |
|
Форми мінливості. Лабораторне дослідження мінливості в рослин і тварин. |
|
|
41 |
|
Мутації |
|
|
42 |
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Проєкт Складання власного родоводу та демонстрування успадкування певних ознак або родовід родини видатних людей. |
|
|
43 |
|
Сучасні методи молекулярної генетики. |
|
|
44 |
|
Узагальнення знань з теми: “Закономірності успадкування ознак.” |
|
|
Еволюція органічного світу. |
||||
45 |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
|
|
46 |
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
|
47 |
|
Механізми видоутворення. |
|
|
48 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
|
|
49 |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
|
|
50 |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя. |
|
|
51 |
|
Узагальнення знань з теми: “Еволюція органічного світу.” |
|
|
Біорізноманіття. Надорганізмові біологічні системи. |
||||
52 |
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
|
53 |
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
54 |
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів. |
|
|
55 |
|
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
56 |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. |
|
|
57 |
|
Харчові зв'язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
|
|
58 |
|
Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори. |
|
|
59 |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
|
|
60 |
|
Біосфера як цілісна система. |
|
|
61 |
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
|
|
62 |
|
Контрольна робота з теми: “Біорізноманіття. Надорганізмові біологічні системи.” |
|
|
Біологія як основа біотехнології та медицини. |
||||
63 |
|
Поняття про селекцію. |
|
|
64 |
|
Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. |
|
|
65 |
|
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. |
|
|
66 |
|
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
|
67 |
|
Основи генетичної та клітинної інженерії. |
|
|
68 |
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
|
69 |
|
Генетично модифіковані організми. |
|
|
70 |
|
Узагальнення знань з теми:”Біологія як основа біотехнології та медицини.” |
|
|