Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік
Біологія. 6 клас
(до підручника І. Ю. Костіков та ін.)
(70 год – 2 год на тиждень)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Теми розділів та уроків |
Домашнє завдання |
|
І семестр Вступ (4 год.) |
||||
1 |
|
Біологія – наука про життя. Основні властивості живого. |
§1. |
|
2 |
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси. |
§2. |
|
3 |
|
Науки, що вивчають життя. |
§3. |
|
4 |
|
Методи біологічних досліджень організмів. |
§4. |
|
Тема 1. Клітина (9 год.) |
||||
5 |
|
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
§5. |
|
6 |
|
Збільшувальні прилади. |
§6. |
|
7 |
|
Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
повторити§6 |
|
8 |
|
Загальний план будови клітини. |
§7, 8. |
|
9 |
|
Будова рослинної клітини. Лабораторне дослідження: будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
§8, 9. |
|
10 |
|
Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
повторити §7, 8, 9. |
|
11 |
|
Будова тваринної клітини. |
§ 7, 8, 9. |
|
12 |
|
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
§10. |
|
13 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Вступ», «Клітина». |
повторити § 1-10. |
|
|
Тематична |
|
||
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (10 год.) |
||||
14 |
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови. |
§11;міні-проект (на вибір): Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
15 |
|
Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини. Шкідливі бактерії. |
§12. |
|
16 |
|
Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини. Корисні бактерії. Представлення результатів міні-проектів: «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт». |
§13. |
|
17 |
|
Різноманітність бактерій, їх роль у природі. |
§14. |
|
18 |
|
Одноклітинні організми. Хламідомонада, діатомові водорості, (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). |
§15, 17. |
|
19 |
|
Евглена зелена, амеба (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). |
§15,16. |
|
20 |
|
Інфузорія (середовище існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). Лабораторне дослідження: спостереження інфузорій. |
§16. |
|
21 |
|
Паразитичні одноклітинні організми. |
§16. |
|
22 |
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). Представлення результатів міні-проекту «Живі фільтри». |
§18,19. |
|
23 |
|
Контрольна робота з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності». |
повторити §11-19. |
|
|
Тематична |
|
||
Тема 3. Рослини (21 год.) |
||||
24 |
|
Рослина живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
§21, міні-проект (на вибір) : Листопад. Квіти і комахи. Рослини-мандрівники. Рослини-хижаки. |
|
25 |
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
§21. |
|
26 |
|
Дихання рослин. Рухи рослин. |
§21; практикум - дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
27 |
|
Будова рослини. Тканини рослин. |
§22,23. |
|
28
|
|
Будова рослини. Органи рослин. Дослідницький практикум: дослідження процесу росту вегетативних органів. |
§20, практикум - спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
29 |
|
Корінь: будова, основні функції. Лабораторне дослідження будови кореня. |
§24; практикум - транспорт речовин по рослині. |
|
30 |
|
Кореневі системи. Видозміни кореня. |
§25. |
|
31 |
|
Пагін: будова, основні функції. Лабораторні дослідження: будови пагона; будови бруньки. Дослідницький практикум: спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
§26. |
|
32 |
|
Стебло – осьова частина пагона. Будова і функції стебла. Дослідницький практикум: транспорт речовин по рослині. |
§27. |
|
|
Тематична |
|
||
ІІ семестр Тема 3. Рослини (продовження) |
||||
33 |
|
Листок – бічний орган пагона. |
§28. |
|
34 |
|
Внутрішня будова листка. |
§29. |
|
35 |
|
Видозміни пагона та його частин. Лабораторне дослідження будови цибулини. |
§30; дослідницький практикум - вегетативне розмноження рослин. |
|
36 |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
§ 31 |
|
37 |
|
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум : вегетативне розмноження рослин. |
§ 31 |
|
38 |
|
Квітка. Лабораторне дослідження будови квітки. |
§ 32; міні-проект (за вибором): квіти і комахи. |
39 |
|
Суцвіття, їх різноманітність і біологічне значення. |
§ 34. |
40
|
|
Запилення. Основні типи запилення. Запліднення у покритонасінних рослин. |
§ 33; дослідницький практикум - дослідження умов проростання насіння. |
41 |
|
Насінина, її будова та значення. Лабораторне дослідження будови насінини. Дослідницький практикум: дослідження умов проростання насіння. |
§ 35. |
42 |
|
Плід. Способи поширення плодів. Лабораторне дослідження будови плода. |
§ 36. |
43 |
|
Представлення результатів міні-проектів: «Листопад», «Квіти і комахи», «Рослини-мандрівники», «Рослини-хижаки». |
|
44 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Рослини». |
повт. § 30-36. |
|
Тематична |
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (14 год.) |
|||
45 |
|
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). |
|
46 |
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження будови зелених нитчастих водоростей. |
§ 38; міні-проект Як утворився торф і кам’яне вугілля?
|
47 |
|
Мохи. Лабораторне дослідження будови моху. |
§ 39. |
48 |
|
Хвощі, плауни. |
§ 40. |
49 |
|
Папороті. Лабораторне дослідження будови папоротей. Представлення результатів міні-проектів: «Як утворився торф і кам’яне вугілля?», «Викопні рослини». |
§ 41. |
50 |
|
Голонасінні. Лабораторне дослідження будови пагонів і шишок хвойних рослин. |
§ 42. |
51 |
|
Покритонасінні (Квіткові). |
§ 43. |
52 |
|
Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
Повторити §38-43. |
|
Тематична |
|
|
53 |
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
§ 45. |
54 |
|
Життєві форми рослин. |
§ 45. |
55 |
|
Практична робота 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
Повторити § 44, 45. |
56 |
|
Рослинні угруповання. |
§ 46, с. 211-212 |
57 |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
58 |
|
Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин». |
Повторити § 38-46. |
|
Тематична |
|
|
Тема 5. Гриби (10 год.) |
|||
59 |
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження грибів. |
§48; міні-проект: гриби у біосфері та житті людини. |
60 |
|
Особливості живлення грибів. Поширення грибів. |
§47. |
61 |
|
Групи грибів: симбіотичні-мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів. |
§49. |
62 |
|
Отруйні шапинкові гриби. |
§ 50. |
63 |
|
Їстівні шапинкові гриби. |
§ 51. |
64 |
|
Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
§ 50-51. |
65 |
|
Лишайники. |
§ 54. |
66 |
|
Сапротрофні – цвільові гриби, дріжджі. |
§ 52. |
67 |
|
Паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини) гриби. Значення грибів у природі та житті людини. Представлення результатів міні-проекту: гриби у біосфері та житті людини. |
§ 53. |
68 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Гриби». |
|
|
Тематична |
|
|
Узагальнення (2 год.) |
|||
69 |
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
Повторити будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів |
70 |
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
|