Календарно-тематичне планування Біологія 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік Біологія. 6 клас (до підручника І. Ю. Костіков та ін.) Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Матеріал готовий до друку
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік

Біологія. 6 клас

(до підручника І. Ю. Костіков та ін.)

 (70 год – 2 год на тиждень)

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ з/п

Дата

Теми розділів та уроків

Домашнє завдання

І семестр

Вступ (4 год.)

1

 

Біологія – наука про життя. Основні властивості живого.

§1.

2

 

Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси.

§2.

3

 

Науки, що вивчають життя.

§3.

4

 

Методи біологічних досліджень організмів.

§4.

Тема 1. Клітина (9 год.)

5

 

Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.

§5.

6

 

Збільшувальні прилади.

§6.

7

 

Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

повторити§6

8

 

Загальний план будови клітини.

§7, 8.

9

 

Будова рослинної клітини. Лабораторне дослідження: будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо).

§8, 9.

10

 

Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

повторити §7, 8, 9.

11

 

Будова тваринної клітини.

§ 7, 8, 9.

12

 

Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

§10.

13

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Вступ», «Клітина».

повторити  § 1-10.

 

Тематична

 

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (10 год.)

14

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови.

§11;міні-проект (на вибір):

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт.

Живі фільтри.

15

 

Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини.  Шкідливі бактерії.

§12.

16

 

Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини.  Корисні бактерії. Представлення результатів міні-проектів: «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт».

§13.

17

 

Різноманітність бактерій, їх роль у природі.

§14.

18

 

Одноклітинні організми.  Хламідомонада, діатомові водорості, (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини).

§15, 17.

19

 

Евглена зелена, амеба (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини).

§15,16.

20

 

Інфузорія (середовище існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). Лабораторне дослідження: спостереження інфузорій.

§16.

21

 

Паразитичні одноклітинні організми.

§16.

22

 

Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). Представлення результатів міні-проекту «Живі фільтри».

§18,19.

23

 

Контрольна робота з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності».

повторити §11-19.

 

Тематична

 

Тема 3. Рослини (21 год.)

24

 

Рослина живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин.

§21, міні-проект (на вибір) :

Листопад.

Квіти і комахи.

Рослини-мандрівники.

Рослини-хижаки.

25

 

Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.

§21.

26

 

Дихання рослин. Рухи рослин.

§21; практикум -   дослідження процесу росту вегетативних органів.

27

 

Будова рослини. Тканини рослин.

§22,23.

28

 

 

Будова рослини. Органи рослин.  Дослідницький практикум:  дослідження процесу росту вегетативних органів.

§20, практикум -   спостереження за розвитком пагона з бруньки.

29

 

Корінь: будова, основні функції.

Лабораторне дослідження будови кореня.

§24;

практикум -   транспорт речовин по рослині.

30

 

Кореневі системи. Видозміни кореня.

§25.

31

 

 

Пагін: будова, основні функції. Лабораторні дослідження: будови пагона; будови бруньки. Дослідницький практикум: спостереження за розвитком пагона з бруньки.

§26.

32

 

Стебло – осьова частина пагона. Будова і функції стебла. Дослідницький практикум: транспорт речовин по рослині.

§27.

 

Тематична

 

ІІ семестр

Тема 3. Рослини (продовження)

33

 

Листок – бічний орган пагона.

§28.

34

 

Внутрішня будова листка.

§29.

35

 

Видозміни пагона та його частин.

Лабораторне дослідження будови цибулини.

§30; дослідницький практикум -   вегетативне розмноження рослин.

36

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве.

§ 31

37

 

Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум :   вегетативне розмноження рослин.

§ 31

38

 

Квітка. Лабораторне дослідження будови квітки.

§ 32; міні-проект (за вибором): квіти і комахи.

39

 

Суцвіття, їх різноманітність і біологічне значення.

§ 34.

40

 

 

 

Запилення. Основні типи запилення.

Запліднення у покритонасінних рослин.

§ 33; дослідницький практикум -   дослідження умов проростання насіння. 

41

 

Насінина, її будова та значення. Лабораторне дослідження будови насінини. Дослідницький практикум: дослідження умов проростання насіння.

§ 35.

42

 

Плід. Способи поширення плодів. Лабораторне дослідження будови плода.

§ 36.

43

 

Представлення результатів міні-проектів: «Листопад», «Квіти і комахи», «Рослини-мандрівники», «Рослини-хижаки».

 

44

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Рослини».

повт. § 30-36.

 

Тематична

 

Тема 4. Різноманітність рослин (14 год.)

45

 

Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).

 

46

 

Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження будови зелених нитчастих водоростей.

§ 38; міні-проект

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

 

47

 

Мохи. Лабораторне дослідження будови моху.

§ 39.

48

 

Хвощі, плауни.

§ 40.

49

 

Папороті. Лабораторне дослідження будови папоротей. Представлення результатів міні-проектів: «Як утворився торф і кам’яне вугілля?», «Викопні рослини».

§ 41.

50

 

Голонасінні. Лабораторне дослідження будови пагонів і шишок хвойних рослин.

§ 42.

51

 

Покритонасінні (Квіткові).

§ 43.

52

 

Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

Повторити  §38-43.

 

Тематична

 

53

 

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).

§ 45.

54

 

Життєві форми рослин.

§ 45.

55

 

Практична робота 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

Повторити  § 44, 45.

56

 

Рослинні угруповання.

§ 46, с. 211-212

57

 

Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.

 

58

 

Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин».

Повторити  § 38-46.

 

Тематична

 

Тема 5. Гриби (10 год.)

59

 

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження грибів.

§48; міні-проект: гриби у біосфері та житті людини.

60

 

Особливості живлення грибів. Поширення грибів.

§47.

61

 

Групи грибів: симбіотичні-мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження  будови шапинкових грибів.

§49.

62

 

Отруйні шапинкові гриби.

§ 50.

63

 

Їстівні шапинкові гриби.

§ 51.

64

 

Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

§ 50-51.

65

 

Лишайники.

§ 54.

66

 

Сапротрофні – цвільові гриби, дріжджі.

§ 52.

67

 

Паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини) гриби. Значення грибів у природі та житті людини. Представлення результатів міні-проекту: гриби у біосфері та житті людини.

§ 53.

68

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Гриби».

 

 

Тематична

 

Узагальнення (2 год.)

69

 

Будова та життєдіяльність організмів.

Повторити будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів

70

 

Будова та життєдіяльність організмів.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
6300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку