Календарно-тематичне планування з біології для учнів 7 класів на ІІ семестр складено відповідно до навчальних програм з біології для 6 – 9 класів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 та скориговано відповідно до програми ЗНО, затвердженої Міністерством освіти (наказ МОН № 1426 від 20.12.2018 року) й підручником для загальноосвітніх навчальних закладів автора Валерія Соболя
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7- класи
70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, скориговано відповідно до програми ЗНО, затвердженої Міністерством освіти (наказ МОН № 1426 від 20.12.2018 року).
Підручник: Біологія: підручник для 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Валерій Соболь – Кам’янець-Подільський.: Абетка, 2015. – 292 с., іл.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
|||
ІІ семестр |
|||||||
|
|
|
Діяльність (уміння) розпізнає: тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин); характеризує: пристосування тварин до життя у воді; - пристосування тварин до життя на суходолі; - пристосування тварин до життя у ґрунті; - пристосування тварин до польоту; - пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих); установлює зв’язок між будовою тварин і способом життя; вдосконалює уміння роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; дотримується правил особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами Знання оперує термінами: вид, хордові
називає: середовища існування та способи життя тварин; - рідкісні види тварин України та свого краю;
наводить приклади: тварин зазначених груп; - видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб Ставлення висловлює судження: щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини; - щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними; виявляє: ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я; робить висновок: особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)
|
§26, с. 116, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію |
|||
|
|
|
Повторити §26, опанувати конспект, вміти наводити приклади, знайти додаткову інформацію, міні-проект «Амфібії-рекордсмени» |
||||
|
|
|
§27, с. 120, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект |
||||
|
|
|
§28, с. 124, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію, міні-проект «Рептилії-рекордсмени», «Чому вимерли динозаври?» |
||||
|
|
|
§29, с. 124, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію |
||||
|
|
|
§30 (І частина, с. !29-130), с. 131-132, завдання письмово, кросворд письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію
|
||||
|
|
|
§30, с. 131-132, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію |
||||
|
|
|
§31 (І частина, с. 133-134), с. 131-132, завдання письмово, кросворд письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію, міні-проект «Птахи-рекордсмени» |
||||
|
|
|
§32, с. 131-132, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію |
||||
|
|
|
Повторити §§30-32 опанувати конспект |
||||
|
|
|
§32, с. 141, (завдання усно); знайти додаткову інформацію, виконати міні-проекти «Зуби ссавців», «Цікаво про ссавців». |
||||
|
|
|
§33 (І частина, стор. 1420144), с. 145, (самостійна робота письмово, відповідати на питання усно); знайти додаткову інформацію |
||||
|
|
|
§33, с. 141, 146 (завдання усно); знайти додаткову інформацію |
||||
|
|
Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§32-33, с. 146 -148(виконати тест письмово).
|
||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (9 годин) |
|||||||
|
|
особливостей покривів тіла тварин
|
Діяльність (уміння) розрізняє (на зображеннях): - системи органів тварин; - типи симетрії тіла тварин; - типи кровоносної системи; - типи розвитку тварин; характеризує: - різноманітність травних систем тварин; - транспорт речовин у тварин різних груп; - радіальну та двобічну симетрії тіла; - способи пересування тварин; - різноманітність покривів тіла тварин; - особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин; - форми розмноження, запліднення тварин; - прямий та непрямий розвиток; порівнює: - органи та системи органів в різних груп тварин; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); дотримується правил: - роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; вдосконалює уміння: - порівнювати, робити висновки Знання оперує термінами: - живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток
називає: - органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення; - основні функції крові та типи кровоносних систем; - види скелета; - типи симетрії тіла; - органи чуття; - форми розмноження; - статеві клітини; - типи розвитку; пояснює: - значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму Ставлення робить висновок: - ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширенням функцій; обґрунтовує: взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями |
§41, с. 180 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію, міні-проект «Як пересуваються тварини?» |
|||
|
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин |
§39, с. 171-172 , (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію, |
||||
|
|
|
§40, с. 176 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), міні-проект «Як пересуваються тварини?» |
||||
|
|
|
§§34-36, с. 152, 156, 160 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
||||
|
|
|
§§37-38, с. 164, 168 (виконати вправи письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
||||
|
|
|
§§42-43, с. 183-184, 187-188 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
||||
|
|
|
§§44-45, с. 191-192, 196 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, міні-проекти «Типи розвитку тварин», «Турбота про потомство» |
||||
|
|
визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
§46, с. 199-200 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, міні-проект «Ріст тварин» |
||||
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§34-46, с. 201 -202 (виконати тест). |
||||
Тема 3. Поведінка тварин (6 годин) |
|||||||
|
|
|
Діяльність (уміння) розпізнає (за описом та відеоматеріалами): форми поведінки тварин; - типи угруповань тварин; характеризує: біологічне значення вродженої та набутої поведінки; - форми поведінки; спостерігає та описує: поведінку тварин; планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх Знання оперує термінами: інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція називає: методи вивчення поведінки тварин; - форми поведінки тварин; - угруповання тварин; наводить приклади: міграцій тварин; - способів орієнтування тварин; - використання тваринами знарядь праці; пояснює: зміни поведінки тварин з віком; - циклічні зміни поведінки Ставлення робить висновок про: пристосувальне значення поведінки в житті тварин; виявляє: ціннісне ставлення до тварин |
§§47-48, с. 206, 210; завдання усно; знайти додаткову інформацію, виконати міні-проект «Як спілкуються тварини».
|
|||
|
|
спостереження за поведінкою тварин (вид визначається вчителем). |
§49, с. 214, 218 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), опанувати конспект, знайти додаткову інформацію, виконати міні-проект «Як вчаться пташенята» |
||||
|
|
Практична робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом). |
§50, с. 218 (відповідати на питання усно), опанувати конспект, міні-проект «Як тварини користуються знаряддями праці»
|
||||
|
|
|
§§51-55, с.222, 225-226, 230, 234, 238 (виконати письмово завдання (по групах), відповідати на питання усно |
||||
|
|
|
§56, с. 242 (відповідати на питання письмово), опанувати конспект |
||||
|
|
|
Повторити §§47-56, с. 243-244 (виконати тест) |
||||
Тема 4. Організми і середовище існування (5 годин) |
|||||||
|
|
|
Діяльність (уміння) описує: - передачу енергії в екосистемі; характеризує: взаємодію організмів між собою та середовищем життя; визначає: роль організмів як компонентів екосистеми Знання оперує термінами: екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України
називає: чинники середовища існування; Ставлення висловлює судження: щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі; усвідомлює значення: етичного ставлення до природи та її охорони; виявляє: ціннісне ставлення до живої природи; оцінює: стан заповідних територій України та свого краю Наскрізні змістові лінії Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони) Громадянська відповідальність (орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)
|
§§57, 60, с. 247-248, 2262, (відповідати на питання усно); знайти додаткову інформацію, виконати міні-проект «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах?» |
|||
|
|
|
§§58-59, с. 252, 257 (відповідати на питання усно), наводити приклади |
||||
|
|
|
Опанувати конспект |
||||
|
|
|
§§61-62, с. 264-265, 269 (виконати завдання усно); знайти додаткову інформацію, виконати міні-проект «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах?», «Заповідні території світу, України» |
||||
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§57-60, с. 271 -272 (виконати тест), знайти додаткову інформацію. |
||||
Узагальнення |
|||||||
|
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
Діяльність (уміння) порівнює: - будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій) Знання називає: - ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій); - представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом Ставлення робить висновок: - про єдність живої природи Наскрізні змістові лінії Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи
|
С. 273-278 (опрацювати інформацію) |
|||
|
|
Резервний час |
|
|
|||
|
|
Резервний час |
|
|
|||
|
|
Підсумковий урок |
|
Літні завдання |
|||
Екскурсія до міського зоопарку «Різноманітність тварин свого краю. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні». |
|||||||
1