Календарно-тематичне планування "Біологія-7" на ІІ семестр

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з біології для учнів 7 класів на ІІ семестр складено відповідно до навчальних програм з біології для 6 – 9 класів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 та скориговано відповідно до програми ЗНО, затвердженої Міністерством освіти (наказ МОН № 1426 від 20.12.2018 року) й підручником для загальноосвітніх навчальних закладів автора Валерія Соболя

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7- класи 

70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні

Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, скориговано відповідно до програми ЗНО, затвердженої Міністерством освіти (наказ МОН № 1426 від 20.12.2018 року).

Підручник: Біологія: підручник для 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Валерій Соболь – Кам’янець-Подільський.: Абетка, 2015. – 292 с., іл.

 

з/п

Дата

Тема уроку

Практична частина

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

ІІ семестр

  1.            

 

  1. Загальна характеристика Амфібій (Земноводних), як тварин двох середовищ

Діяльність (уміння)

розпізнає:  тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:  пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок  між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння  роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил  особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

Знання

оперує термінами: вид, хордові

називає:  середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:  тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

Ставлення

висловлює судження:  щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:  ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:  особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

 

§26, с. 116, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Сезонні явища в житті Амфібій

Повторити §26, опанувати конспект, вміти наводити приклади, знайти додаткову інформацію, міні-проект «Амфібії-рекордсмени»

  1.            

 

  1. Різноманітність Амфібій. Значення Амфібій в природі і житті людини.

§27, с. 120, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект

  1.            

 

  1. Загальна характеристика Рептилій (Плазунів) як справжніх наземних тварин.

§28, с. 124, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію, міні-проект «Рептилії-рекордсмени», «Чому вимерли динозаври?»

  1.            

 

  1. Різноманітність Рептилій. Значення Рептилій в природі та житті людини.

§29, с. 124, завдання письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Птахи. Пристосування до польоту в зовнішній будові птахів. Особливості скелету птахів.

§30 (І частина, с. !29-130), с. 131-132, завдання письмово, кросворд письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію

 

  1.            

 

  1. Пристосування до польоту у внутрішній будові птахів.

§30, с. 131-132, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Розмноження і розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.

§31 (І частина, с. 133-134), с. 131-132, завдання письмово, кросворд письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію, міні-проект «Птахи-рекордсмени»

  1.            

 

  1. Різноманітність птахів. Значення птахів в природі та житті людини.

§32, с. 131-132, відповідати на питання усно, опанувати конспект, знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів

Повторити §§30-32 опанувати конспект

  1.            

 

  1. Загальна характеристика Ссавців як пануючої групи тварин.

§32, с. 141, (завдання усно); знайти додаткову інформацію, виконати  міні-проекти «Зуби ссавців», «Цікаво про ссавців».

  1.            

 

  1. Типи розвитку Ссавців

§33 (І частина, стор. 1420144), с. 145, (самостійна робота письмово, відповідати на питання усно); знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Різноманітність Ссавців у природі. Практичне значення

§33, с. 141, 146 (завдання усно); знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1.  

Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

ТЕМАТИЧНА

Повторити §§32-33, с. 146 -148(виконати тест письмово).

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (9 годин)

  1.            

 

  1. Покриви тіла тварин. Лабораторне дослідження:

особливостей покривів тіла тварин

 

Діяльність (уміння)

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

Знання

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

Ставлення

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

§41, с. 180 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію, міні-проект  «Як пересуваються тварини?»

  1.            

 

  1. Опора тварини

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин

§39, с. 171-172 , (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію,

  1.            

 

  1. Рух тварин. Типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

§40, с. 176 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), міні-проект  «Як пересуваються тварини?»

  1.            

 

  1. Живлення, травлення, дихання у тварин

§§34-36, с. 152, 156, 160 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію.

  1.            

 

  1. Транспорт речовин, виділення у тварин Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

§§37-38, с. 164, 168 (виконати вправи письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект.

  1.            

 

  1. Нервова система. Подразливість у тварин Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)

§§42-43, с. 183-184, 187-188 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект.

  1.            

 

  1. Розмноження та типи розвитку тварин

§§44-45, с. 191-192, 196 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект,  міні-проекти «Типи розвитку тварин», «Турбота про потомство»

  1.            

 

  1. Тривалість життя, ріст тварин Лабораторне дослідження:

визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

§46, с. 199-200 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект, міні-проект «Ріст тварин»

  1.            

 

  1. Узагальнення теми. Захист міні-проектів (за вибором учителя)

ТЕМАТИЧНА

Повторити §§34-46, с. 201 -202 (виконати тест).

Тема 3. Поведінка тварин (6 годин)

  1.            

 

  1. Поведінка тварин

Діяльність (уміння)

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):  форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує: біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:  поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

Знання

оперує термінами:  інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає: методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:  міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює: зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

Ставлення

робить висновок про:  пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:  ціннісне ставлення до тварин

§§47-48, с. 206, 210; завдання усно; знайти додаткову інформацію, виконати міні-проект «Як спілкуються тварини».

 

  1.            

 

  1. Вроджена поведінка тварин Лабораторне дослідження:

спостереження за поведінкою тварин (вид визначається вчителем).

§49, с. 214, 218 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), опанувати конспект, знайти додаткову інформацію, виконати міні-проект «Як вчаться пташенята»

  1.            

 

  1. Набута поведінка тварин

Практична робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом).

§50, с. 218 (відповідати на питання усно), опанувати конспект, міні-проект «Як тварини користуються знаряддями праці»

 

  1.            

 

  1. Особливості поведінки тварин

§§51-55, с.222, 225-226, 230, 234, 238 (виконати письмово завдання (по групах), відповідати на питання усно

  1.            

 

  1.  Еволюція поведінки тварин

§56, с. 242 (відповідати на питання письмово), опанувати конспект

  1.            

 

  1. Узагальнення теми. Захист міні-проектів (за вибором учителя)

Повторити §§47-56, с. 243-244 (виконати тест)

Тема 4. Організми і середовище існування (5 годин)

  1.            

 

  1. Екосистеми

Діяльність (уміння)

описує: - передачу енергії в екосистемі;

характеризує:  взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:  роль організмів як компонентів екосистеми

Знання

оперує термінами:  екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає:  чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:  пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми

Ставлення

висловлює судження:  щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

усвідомлює значення:  етичного ставлення до природи та її охорони;

виявляє:  ціннісне ставлення до живої природи;

оцінює:  стан заповідних територій України та свого краю

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

 

 

§§57, 60, с. 247-248,  2262, (відповідати на питання усно); знайти додаткову інформацію, виконати  міні-проект «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах?»

  1.            

 

  1. Чинники неживої та живої природи

§§58-59, с. 252, 257 (відповідати на питання усно), наводити приклади

  1.            

 

  1. Колообіг речовин і потік енергії в екосистемі

 

Опанувати конспект

  1.            

 

  1. Вплив людини та її діяльність на екосистеми. Охорона природи

§§61-62, с. 264-265, 269 (виконати завдання усно); знайти додаткову інформацію, виконати  міні-проект «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах?»,  «Заповідні території   світу, України»

  1.            

 

  1. Узагальнення теми. Захист проектів «Співіснування організмів в угрупуваннях»

ТЕМАТИЧНА

Повторити §§57-60, с. 271 -272 (виконати тест), знайти додаткову інформацію.

Узагальнення

  1.            

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи

Діяльність (уміння)

порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій)

Знання

називає:

- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);

- представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом

Ставлення

робить висновок:

- про єдність живої природи

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи

 

С. 273-278 (опрацювати інформацію)

  1.            

 

Резервний час

 

 

  1.            

 

Резервний час

 

 

  1.            

 

Підсумковий урок

 

Літні завдання

Екскурсія до міського зоопарку «Різноманітність тварин свого краю. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні».

 

Картинки по запросу тварини

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. НВК Рингацький
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
26 січня 2020
Переглядів
792
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку