Календарно-тематичне планування
біології людини 8 клас
(2 години на тиждень)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Наведена кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною. Послідовність тем у межах одного навчального року вчитель може змінювати на власний розсуд. Виконання та захист проектів передбачає проведення учнями дослідницької роботи і представлення її результатів; проекти інших типів (творчі, інформаційні тощо) вчитель може впроваджувати додатково за бажанням.
За підручником Біологія: підруч. для 8 класу загальноосв.навч.закл./ К.М.Задорожний. – Х. : Вид-во «Ранок», 2016.-240 с. іл.
№ п/ п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи,дослідження,проекти |
Дата
|
Примітки |
Вступ |
|
|||
1 |
Навіщо вивчати людину? |
|
|
|
2 |
Організм людини. Клітини і тканини |
|
|
|
3 |
Організм людини. Органи й фізіологічні системи. Самостійна робота з теми «Вступ» |
|
|
|
ТЕМА 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини |
||||
4 |
Харчування та обмін речовин |
|
|
|
5 |
Їжа та її компоненти |
Дослідницький практикум №1.Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|
6 |
Харчові та енергетичні потреби людини |
Збалансоване харчування |
|
|
ТЕМА 2. Травлення |
||||
7 |
Травна система |
|
|
|
8 |
Як працює травна система |
Лабораторні дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) Дослідницький практикум №2Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
|
9 |
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині |
|
|
|
10 |
Процес травлення в шлунку і кишечнику. |
|
|
|
11 |
Регуляція травлення. Вплив на травну систему алкоголю й тютюнокуріння |
|
|
|
12 |
Захворювання органів травної системи |
|
|
|
13 |
Узагальнення знань з тем «Вступ. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення» Контрольна робота №1 |
|
|
|
ТЕМА 3. ДИХАННЯ |
||||
14 |
Дихальна система |
|
|
|
15 |
Як працює дихальна система |
|
|
|
16 |
Регуляція дихання та основні функціональні показники дихальної системи |
|
|
|
17 |
Захворювання органів дихальної системи та їх профілактика. |
|
|
|
18 |
Узагальнення знань з теми «Дихання». Контрольна робота №2 |
|
|
|
ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
|
|||
19 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа |
Лабораторні роботи: 1.Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
20 |
Групи крові та переливання крові. |
|
|
|
21 |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. |
Лабораторні дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень |
|
|
22 |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця
|
Дослідницький практикум №3.Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
|
|
23 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Перша допомога в разі кровотеч |
|
|
|
24 |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД |
|
|
|
25 |
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
|
ТЕМА 5. ВИДІЛЕННЯ.ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ |
||||
26 |
Видільна система.Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. |
|
|
|
27 |
Як працює сечовидільна система |
|
|
|
28 |
Захворювання органів видільної системи |
|
|
|
29 |
Покриви тіла й терморегуляція. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|
30 |
Узагальнення знань з теми « Транспорт речовин.Виділення.Терморегуляція» Контрольна робота №3. |
|
|
|
ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ |
||||
31 |
Опорно-рухова система |
|
|
|
32 |
Кістки і хрящі |
|
|
|
33 |
М’язи |
|
|
|
34 |
Як працюють м’язи |
|
|
|
35 |
Як розвивається опорно-рухова система |
|
|
|
36 |
Захворювання органів опорно-рухової системи |
|
|
|
37 |
Узагальнення знань з теми «Опора та рух» Контрольна робота №4. |
|
|
|
ТЕМА 7. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА |
||||
38 |
Нейрони |
|
|
|
39 |
Будова нервової системи. |
|
|
|
40 |
Спинний мозок. |
Лабораторні дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|
41 |
Головний мозок. |
|
|
|
42 |
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
|
|
43 |
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|
|
44 |
Узагальнення знань з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система» Контрольна робота №5. |
|
|
|
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ |
||||
45 |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. Сенсорні системи |
|
|
|
46 |
Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору. |
|
|
|
47 |
Сприйняття світла, кольору, простору |
Лабораторні дослідження:
визначення акомодації ока; |
|
|
48 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Система рівноваги. |
Лабораторні дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|
49 |
Сенсорні системи смаку, нюху |
|
|
|
50 |
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
Дослідницький практикум №4Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
51 |
Порушення роботи сенсорних систем |
|
|
|
52 |
Узагальнення знань по темі «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» Контрольна робота №6 |
|
|
|
ТЕМА 9. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ |
||||
53 |
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
|
Дослідницький практикум №5.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту |
|
|
54 |
Умовні та безумовні рефлекси
|
Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло; |
|
|
55 |
Інстинкти |
|
|
|
56 |
Мова. Навчання та пам’ять. |
|
|
|
57 |
Набута поведінка людини. Мислення та свідомість
|
Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті |
|
|
58 |
Сон. Біоритми. |
|
|
|
ТЕМА 10. Регуляція функцій організму |
||||
59 |
Гомеостаз і регуляція функцій організму.Нервова регуляція |
|
|
|
60 |
Гуморальна регуляція. Гормони |
|
|
|
61 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
|
|
62 |
Порушення роботи ендокринної системи |
|
|
|
63 |
Імунна система.Імунітет |
|
|
|
64 |
Профілактика роботи імунної системи.
|
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика |
|
|
65 |
Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність. Регуляція функцій організму» Контрольна робота №7 |
|
|
|
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ |
||||
66 |
Репродуктивна система. Статеві клітини. Запліднення. |
|
|
|
67 |
Як працює репродуктивна система |
|
|
|
68 |
Розвиток людини Порушення роботи репродуктивної системи |
|
|
|
69 |
Узагальнення з тем « Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини» Контрольна робота №7 |
|
|
|
70 |
Узагальнення ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА |
|
|
|