Календарно-тематичне планування навчального матеріалу "Біологія і екологія" (рівень стандарту) для учнів 10 класу на ІІ семестр складене відповідно до навчальних програм, затверджених наказо МОН України від 23.10.2017 № 1407 до підручника В.О.Андерсона, М.А.Вихренко, А.О.Чернінського
Календарне планування уроків біології і екології (рівень стандарту)
10 клас
70 годин (2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Біологія і екологія. Рівень стандарту. 10-11 класи. Затвердженими наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407.
Підручник: Біологія і екологія: підручник для 10 класу загальної середньої школи: рівень стандарту/ В.О.Андерсон, М.А.Вихренко, А.О.Чернінський. – К.: Школяр, 2018
№ з/п |
Дата |
Тема уроку Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
|
ІІ семестр |
|||||
Тема 3. Спадковість і мінливість (24 год.) |
|||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями:
називає: - сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини (секвенування генів, полімеразна ланцюгова реакція, застосування генетичних маркерів тощо); - типи мутацій; - причини спадкових хвороб і вад людини та хвороб людини зі спадковою схильністю; наводить приклади: - спадкової мінливості (комбінативної, мутаційної) людини;
характеризує:
пояснює: - застосування генетичних маркерів;
Діяльнісний компонент порівнює: - моногенне та полігенне успадкування ознак у людини; - спадкову та неспадкову мінливість людини; розв’язує: - типові задачі з генетики (моно- і дигібридне схрещування; повне та неповне домінування, кодомінування; успадкування зчеплене зі статтю); визначає: - можливі генотипи при даному фенотипі (та навпаки); - за результатами схрещування: який ген домінантний (рецесивний); тип успадкування ознак; складає: - схеми родоводів; робить висновки про: - генотип людини як цілісну інтегровану систему. Ціннісний компонент обґрунтовує судження: - щодо шкідливих звичок, як мутагенних чинників; виявляє власне ставлення до: профілактики та терапії спадкових хвороб людини. |
§28, с. 114, 116 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§29, с. 120 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§30, с. 122 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§31, с. 124 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§32, с. 128 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§33 (І частина, с. 129-132), с. 134 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§33, с. 134 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§34 (І частина, с. 135-137), с. 140 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§34 (ІІ частина, с. 137-139), с. 140 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§, с. 140 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§35, с. 146 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§28-35, вміти розв’язувати генетичні задачі |
||
|
|
|
§36, с. 148 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§37, с. 154 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§38, с. 156 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
Повторити §38, с. 156 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§39, с. 160 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§40, с. 162 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§41, с. 164 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§42, с. 166 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§43, с. 172 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
Стор. 173 - 174 (робота над індивідуальними проектами «Генетичний моніторинг в людських спільнотах», «Скринінг-програми для новонароджених», «Генотерапія та її перспективи») |
||
|
|
|
Повторити §§36-43, стор. 175-176 (індивідуальні завдання), стор. 177 (виконати тест) |
||
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§36-43 |
||
Тема 4. Репродукція та розвиток (12 год.) |
|||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: - мітоз, мейоз, амітоз, регенерація, трансплантація, гаметогенез, запліднення, онтогенез, ембріональна індукція; називає: - гіпотези старіння; наводить приклади: - порушень клітинного циклу; пояснює: - значення регенерації; - суть та біологічне значення запліднення. характеризує: - періоди ембріонального та постембріонального розвитку людини; Діяльнісний компонент складає порівняльну характеристику: - статевих клітин людини; - розвитку чоловічих і жіночих статевих клітин; демонструє навички: - роботи з мікроскопом. Ціннісний компонент оцінює: - вплив позитивних і негативних чинників на ріст та розвиток людини; - важливість профілактики онкологічних захворювань; обґрунтовує судження про: - вплив способу життя на формування людського організму та репродуктивне здоров’я; - необхідність відповідального ставлення до планування родини. виявляє власне ставлення щодо: - трансплантації тканин та органів у людини, її перспектив; - правил біологічної етики; - біологічних і соціальних аспектів регуляції розмноження людини. |
§44, с. 182 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§45, с. 186 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§46, с. 188 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
Будова статевих клітин |
Повторити §46, с. 188 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§47, с. 190 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§48, с. 192 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§49, с. 196 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
Вивчення етапів ембріогенезу |
Повторити §49, с. 196 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§50, с. 200 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§51, с. 204 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
||
|
|
|
§52, с. 206 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію
|
||
|
|
ТЕМАТИЧНА |
стор. 207-208 (виконати індивідуальні завдання), стор. 209 (виконати тест) |
||
|
|
Резервний час |
|
|
|
|
|
Резервний час |
|
|
|
|
|
Підсумковий урок |
|
Літні завдання |
|
1