Календарно-тематичне планування "Біологія і екологія -10" (рівень стандарту) на ІІ семестр

Про матеріал

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу "Біологія і екологія" (рівень стандарту) для учнів 10 класу на ІІ семестр складене відповідно до навчальних програм, затверджених наказо МОН України від 23.10.2017 № 1407 до підручника В.О.Андерсона, М.А.Вихренко, А.О.Чернінського

Перегляд файлу

Календарне планування уроків біології і екології (рівень стандарту)

10 клас 

70 годин (2 години на тиждень)

Програма: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти  «Біологія і екологія. Рівень стандарту. 10-11 класи. Затвердженими наказ МОН України від 23.10.2017  № 1407.

Підручник: Біологія і екологія: підручник для 10 класу загальної середньої школи: рівень стандарту/ В.О.Андерсон, М.А.Вихренко, А.О.Чернінський. – К.: Школяр, 2018

 

з/п

Дата

Тема уроку

Практична частина

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

ІІ семестр

Тема 3. Спадковість і мінливість (24 год.)

  1.           

 

  1.  Генетика як наука

Знаннєвий компонент

оперує термінами та поняттями:

  •   ген, гени домінантні та рецесивні, геном, генотип, фен, фенотип, ознаки кількісні та якісні, моно-, ди- та полігібридне схрещування, реплікація, гени структурні та регуляторні, експресія генів, транскрипція, трансляція; гаплоїдний, диплоїдний та поліплоїдний набори хромосом; каріотип, гомо- та гетерогаметна стать; мутагени; мутації (геномні, хромосомні, точкові); генофонд популяцій;

називає:

- сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини (секвенування генів, полімеразна ланцюгова реакція, застосування генетичних маркерів тощо);

- типи мутацій;

- причини спадкових хвороб і вад людини та хвороб людини зі спадковою схильністю;

наводить приклади:

- спадкової мінливості (комбінативної, мутаційної) людини;

  •  модифікаційної мінливості людини;

характеризує:

  • типи успадкування ознак у людини (повне та неповне домінування, кодомінування; аутосомно-рецесивне та аутосомно-домінантне, зчеплене, зчеплене зі статтю);
  • закономірності модифікаційної мінливості людини;
  • типи мутацій людини;
  • мутагенні фактори;

пояснює:

-  застосування генетичних маркерів;

  •  явище зчепленого успадкування у людини;
  •  молекулярні механізми мінливості у людини; 
  •  біологічні антимутаційні механізми;

Діяльнісний компонент

порівнює:

- моногенне та полігенне успадкування ознак у людини;

- спадкову та неспадкову мінливість людини;

розв’язує:

- типові задачі з генетики (моно- і дигібридне схрещування; повне та неповне домінування, кодомінування; успадкування зчеплене зі статтю);

визначає:

- можливі генотипи при даному фенотипі (та навпаки);

-  за результатами схрещування: який ген домінантний (рецесивний); тип успадкування ознак;

складає:

- схеми родоводів;

робить висновки про:

- генотип людини як цілісну інтегровану систему.

Ціннісний компонент

обґрунтовує судження:

- щодо шкідливих звичок, як мутагенних чинників;

виявляє власне ставлення до:

профілактики та терапії спадкових хвороб людини.

§28, с. 114, 116 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Зберігання генетичної інформації в клітинах

§29, с. 120 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Передавання генетичної інформації з покоління в покоління

§30, с. 122 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Реалізація спадкової інформації: транскрипція та процесинг РНК

§31, с. 124 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Реалізація спадкової інформації: синтез білків і формування ознак

§32, с. 128 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Гібридологічний метод. Закономірності, відкриті Менделем ( Перший та другий закони)

§33 (І частина, с. 129-132),    с. 134 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Третій закон Менделя. Аналізуюче схрещування. Менделівські ознаки людини

§33, с. 134 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Неменделівське успадкування ознак: взаємодія алельних генів

§34 (І частина, с. 135-137), с. 140 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Неменделівське успадкування ознак: взаємодія неалельних генів

§34 (ІІ частина, с. 137-139), с. 140 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Пенентрантність генів

§, с. 140 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Зчеплене успадкування ознак

§35, с. 146 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Розв’язування генетичних задач

ТЕМАТИЧНА

Повторити §§28-35, вміти розвязувати генетичні задачі

  1.           

 

  1.  Цитоплазматична спадковість

§36, с. 148 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Поняття про мінливість. Спадкова мінливість

§37, с. 154 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Модифікаційна мінливість

§38, с. 156 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Лабораторна робота 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.

Повторити §38, с. 156 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Регуляція активності генів

§39, с. 160 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Популяційна генетика

§40, с. 162 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Генетична варіабельність людини

§41, с. 164 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Еволюція геному людини

§42, с. 166 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Медична генетика

§43, с. 172 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Практична робота 2. Розв’язування типових генетичних задач

Стор. 173 - 174 (робота над індивідуальними проектами «Генетичний моніторинг в людських спільнотах»,

«Скринінг-програми для новонароджених»,

«Генотерапія та її перспективи»)

  1.           

 

  1. Захист проектів

Повторити §§36-43, стор. 175-176 (індивідуальні завдання), стор. 177 (виконати тест)

  1.           

 

  1. Узагальнення вивченого

ТЕМАТИЧНА

Повторити §§36-43

Тема 4. Репродукція та розвиток  (12 год.)

  1.           

 

  1. Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів

Знаннєвий компонент

оперує термінами та поняттями:

- мітоз, мейоз, амітоз, регенерація, трансплантація, гаметогенез, запліднення, онтогенез, ембріональна індукція;

називає:

- гіпотези старіння;

наводить приклади:

- порушень клітинного циклу;

пояснює:

- значення регенерації;

- суть та біологічне значення запліднення.

характеризує:

- періоди ембріонального та постембріонального розвитку людини;

Діяльнісний компонент

складає порівняльну характеристику:

- статевих клітин людини;

- розвитку чоловічих і жіночих статевих клітин;

демонструє навички:

- роботи з мікроскопом.

Ціннісний компонент

оцінює:

- вплив позитивних і негативних чинників на ріст та розвиток людини;

- важливість профілактики онкологічних захворювань;

обґрунтовує судження про:

- вплив способу життя на формування людського організму та репродуктивне здоров’я;

- необхідність відповідального ставлення до планування родини.

виявляє власне ставлення щодо:

- трансплантації тканин та органів у людини, її перспектив;

- правил біологічної етики;

- біологічних і соціальних аспектів регуляції розмноження людини.

§44, с. 182 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Клітинний цикл. Ріст і розвиток клітин

§45, с. 186 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Статеві клітини і запліднення

§46, с. 188 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Лабораторна робота 3.

Будова статевих клітин

Повторити §46, с. 188 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Особливості репродукції людини

§47, с. 190 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини

§48, с. 192 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Ембріогенез людини. Явище ембріональної індукції

 

§49, с. 196 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Лабораторна робота 4.

Вивчення етапів ембріогенезу

Повторити §49, с. 196 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1.  Особливості процесів регенерації. Трансплантація тканин та органів

§50, с. 200 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Онкогенні фактори та онкологічні захворювання

§51, с. 204 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.           

 

  1. Чинники, що впливають на ріст і розвиток людини

§52, с. 206 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

 

  1.           

 

  1. Узагальнення вивченого.

ТЕМАТИЧНА

стор. 207-208 (виконати індивідуальні завдання), стор. 209 (виконати тест)

  1.           

 

Резервний час

 

 

  1.           

 

Резервний час

 

 

  1.           

 

Підсумковий урок

 

Літні завдання

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бобошко Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткачук Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Макарчук Віктоія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Планування
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1932
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку