З досвіду роботи " Екологічні проекти у житті школи"

Про матеріал
Екоцентрична свідомість - це основа стратегії сталого розвитку природи та суспільства. А впровадження екологічних проектів в шкільне життя є основою формування екоцентризму в поглядах учнів. Даний матеріал містить дві розробки екологічних проектів які безпосередьо стосуються життя нашої школи.
Перегляд файлу

Екологічні проекти у житті школи. З досвіду роботи

 

Екоцентрична свідомість - це основа стратегії сталого розвитку природи та суспільства.

 

У реаліях сьогодення сучасне суспільство вимагає від школи формування десяти життєвих компетентностей, які підготують учнів до самостійного дорослого життя. Серед них і компетентність « Екологічна грамотність і здорове життя», що включає в себе формування уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Одним з способів формування даної компетентності в учнів є їх залучення до участі в екологічних проектах. Екологічні проекти можуть бути як групові так й індивідуальні, але долучити до їх реалізації, можливо всіх учнів школи.

У 2017-2018 навчальному році в нашому навчальному закладі було реалізовано два екологічні проекти, які стали невід’ємною  частиною шкільного життя всі учнів. Ці проекти були індивідуальними (готував один учень), але вони були на стільки актуальними для нашої школи, що до їх реалізації долучились учні від перших до одинадцятих класів.

Перший проект стосувався запровадження роздільного збору сміття на території навчального закладу: екологічний проект «Сортування твердих побутових відходів в умовах приватного житла міста Глухова».

Про наукову роботу.

Актуальність.

Побудова нового полігону для захоронення сміття в місті Глухові (2013р.) не зробила відходи безпечнішими. Сміття продовжує забруднювати навколишнє середовище. Полігон забезпечує лише зберігання твердих побутових відходів і жодним чином не вирішує проблему їх накопичення в навколишньому середовищі. Разом із тим ТПВ є джерелом вторинних ресурсів, що зумовлює необхідність наукового підходу до вибору засобів їхнього знешкодження й утилізації стосовно до конкретних умов України.

Об’єкт дослідження: способи утилізації твердих побутових відходів у місті Глухові.

Предмет дослідження: сортування твердих побутових відходів.

Мета дослідження: теоретично обґрунтувати ефективність застосування ємності для сортування твердих побутових відходів удома.

Завдання дослідження: 1. Проаналізувати наукові підходи до розв’язання проблем накопичення твердих побутових відходів у довкіллі. 2. Вивчити можливість сортування сміття в межах м. Глухова. 3. Дослідити можливість використання роздільного збору сміття та ефективної його утилізації в Глухові. 4. Розробити модель ємності  для сортування твердих побутових відходів, яка буде зручною для використання в межах приватного житла.

Новизна дослідження: Удосконалено технологію сортування сміття; розроблено модель ємності для роздільного збирання відходів в умовах приватного житла.

Теоретичне значення: обґрунтовано фінансову та екологічну ефективність роздільного збору твердих побутових відходів.

Практичне значення: створено модель ємності для сортування твердих побутових відходів.

Основні результати роботи: у ході дослідження виявлено перспективи сортування ТПВ в межах міста Глухова. Досліджено причини, що заважають ефективно розділяти тверді побутові відходи. Експериментальним шляхом з’ясовано, кількісний та якісний склад твердих побутових відходів, що продукує середньостатистична родина в нашій місцевості. Опираючись на результат дослідження, створено модель для роздільного збору твердих побутових відходів. Обґрунтовано ефективність використання моделі для сортування сміття.

Проект дозволив на основі дослідження можливості роздільного збору сміття в умовах однієї родини, сприяти сортуванню сміття в навчальному закладі, методом розробки та впровадження ідеї – контейнера для сортування твердих побутових відходів вдома. Розділення сміття вдома та здача його на території навчального закладу дозволило залучити учнівську молодь та отримати додаткове фінансування для потреб нашої школи (16000 грн. за 10 місяців минулого навчального року). Практика застосування проекту полягала в просвітницькій роботі з теми сортування сміття серед учнівської молоді та їх сімей й впровадження в реальність сортування контейнера для розділення твердих побутових відходів.

Другий проект стосувався озеленення території навчального закладу трояндами отриманими шляхом вегетативного розмноження.

Тема проекту: «Ефективні умови живцювання троянд після осінньої обрізки».

 Про проект. Розмноження троянд шляхом зеленого живцювання є моловивченим, а підбір сприятливих умов для живцювання достатньо актуальним. Так як використання отриманих під час живцювання рослин є фінансово вигідним способом створення, в зеленій архітектурі, стійких довговічних квітково-декоративних насаджень.

Об’єкти досліджень:  процес живцювання троянд.

Предмет дослідження: умови живцювання троянд різних садових груп.

Мета дослідження: визначити ефективні умови живцювання троянд різних садових груп.

Завдання дослідження: 1. Проаналізувати історичний аспект розвитку та сучасні дослідження живцювання троянд в Україні. 2. Дослідити сприятливі умови живцювання троянд після осінньої обрізки на Глухівщині. 3. Визначити ефективні умови живцювання троянд різних садових груп. 4. Удосконалити технології розмноження троянд стебловими живцями.

Новизна дослідження полягає в тому, що вперше обґрунтовано умови ефективного живцювання троянд з використанням стимуляторів укорінення з урахуванням кліматичних умов Глухівщини; визначено чинники, що покращують процес живцювання троянд різних садових груп.

Теоретичне значення: уточнено сутність та технологію проведення живцювання троянд садових груп: виткі та чайно-гібридні; узагальнено інформацію для використання на Глухівщині.

Практичне значення: реалізація декоративного озеленення території школи, висадження вирощених саджанців троянд на території Глухівської загальноосвітньої школи № 1.

Основні результати роботи: 1. У ході дослідження теоретично узагальнено та обґрунтовано технологію живцювання троянд на різних субстратах з використанням біостимуляторів. 2. Доведено ефективність застосування стимуляторів укорінення незалежно від субстрату. 3. Підтверджено вплив  хімічного вмісту субстрату на вкорінення живців. 4. Уточнено технологію живцювання троянд різних садових груп. 5. Визначено ефективні умови стеблового живцювання троянд: 6. Створено технологічну картку живцювання троянд. 7. Виявлено, що найкращими умовами для отримання кореневласних живців було використання стимулятора коренеутворення гетероауксину та ґрунтової суміші багатої органічними та мінеральними речовинами.

Проект дозволив залучитись активній учнівській молоді нашої школи  до естетичного оформлення території навчального закладу: висадка отриманих підчас проекту рослин, догляд за ними, створений естетичний вигляд подвір’я школи.

Залучення дітей до участі в реалізації екологічних проектів сприяє вихованню свідомого ставлення до оточуючого навколишнього середовища, формування відповідальності за власні дії, нівелювання негативних впливів на природу. Практика використання екологічних проектів дає нашим учням наукове підґрунтя для екологічного мислення.

docx
Додано
12 січня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку