Календарне планування уроків біології і екології (рівень стандарту)
11 –А клас
70 годин (2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Біологія і екологія. Рівень стандарту. 10-11 класи. Затвердженими наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407
Підручник: Біологія і екологія (рівень стандарту): підручник для 11 класу загальної середньої школи: рівень стандарту/ В.І.Соболь. – Кам’янець-Подільській: Абетка, 2019
№ з/п |
Дата |
Тема уроку Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
І семестр Тема 5. Адаптації (20 год.) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: адаптація, преадаптація, постадаптація, адаптивний потенціал, екологічна ніша, адаптивна радіація, коеволюція, коадаптації, життєва форма, адаптивні біологічні ритми, фотоперіодизм формулює: - принцип єдності організмів та середовища їхнього мешкання; - правило обов’язкового заповнення екологічної ніші; називає: - основні властивості адаптацій; - параметри екологічної ніші; - способи терморегуляції організмів; - основні форми симбіозу організмів; - форми паразитизму; - типи адаптивних біологічних ритмів організмів; наводить приклади: - адаптацій організмів до різних середовищ мешкання; - адаптацій людини до різних умов проживання - адаптивного характеру поведінкових реакцій тварин; описує: - адаптації людини та інших організмів до різних умов проживання; характеризує: - коадаптації організмів; типи біологічних ритмів: зовнішні та внутрішні, добові, місячні, припливно-відпливні, сезонні, річні, багаторічні; пояснює: - молекулярні та клітинні механізми адаптацій біологічних систем; - відносний характер адаптацій; - біологічне підґрунтя правил Алена та Бергмана; - генетичну основу формування адаптацій. Діяльнісний компонент: визначає: - ступінь адаптованості організмів до середовища мешкання; розпізнає : - приналежність певних видів тварин та рослин до певної життєвої форми; порівнює: - особливості терморегуляції пойкілотермних та гомойотермних тварини; - адаптації різних груп організмів до певного середовища мешкання; складає схеми: - комплексів адаптацій, які характеризують ту чи іншу життєву форму організмів; моделює: - наслідки значного перекривання екологічних ніш конкуруючих видів; Ціннісний компонент робить висновок: - про значення преадаптацій та адаптацій в еволюції органічного світу, - про коеволюцію як основу функціонування стабільних екосистем; - про адаптивне значення фотоперіодизму. дотримується правил: - здорового способу життя для підвищення власного адаптивного потенціалу; обґрунтовує судження: - про адаптивний потенціал екологічно пластичних та екологічно непластичних видів, виявляє ставлення до: - підвищення власного адаптивного потенціалу шляхом регулярних занять фізичною культурою та загартовування організму |
§1, с. 6-78 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
§2, с. 10-11 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§3, с. 14 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§4, с. 17 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§5, с. 19 (виконати завдання письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§6, с. 23 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
§7, с. 25-26 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§8, с. 29 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§9, с. 33 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§10, с. 36-37 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§11, с. 40-41 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§12, с. 45 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§13, с. 48-50 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§14, с. 52 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§14, с. 52 (виконати практичну роботу), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§15, с. 55-56 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§16, с. 59 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§17, с. 63 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§18, с. 67 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§ 8-18, с. 68 |
|
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя (11 год.) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами: - здоров’я, здоровий спосіб життя, гіподинамія, інфекційні захворювання; називає: - науки, що вивчають здоров’я людини; - шляхи зараження інфекційними хворобами; - чинники неінфекційних хвороб людини; наводить приклади: - профілактичних заходів щодо хвороб людини; Діяльнісний компонент характеризує: - принципи здорового способу життя; - імунну систему людини, особливості її функціонування; пояснює: - механізми взаємодії системи антиген-антитіло; - заходи профілактики захворювань людини (неінфекційних, інфекційних, інвазійних, захворювань, що передаються статевим шляхом); Ціннісний компонент оцінює: - вплив регулярних тренувань і рухової активності, на здоров’я людини; - вплив харчування на здоров’я людини; обґрунтовує судження про: - необхідність глобального контролю за вірусними інфекціями людини, тварин і рослин в сучасних умовах; - необхідність дотримання гігієнічних вимог в особистому житті; - негативний вплив тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків на організм людини; виявляє власне ставлення: - до перспектив ліквідації найбільш небезпечних інфекцій; - до особистої та громадської профілактики захворювань робить висновки: - активний спосіб життя це основа збереження здоров’я; - особиста гігієна це умова ефективної профілактики різних захворювань. |
§19, с. 71 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
§20, с. 75 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§21, с. 79 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§§22 -23, с. 82-83, 87 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§24, с. 91 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§25, с. 95 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§26, с. 98-99 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
Особиста програма зміцнення здоров’я |
Повторити §§19-26, робота над індивідуальним проектом |
|
|
|
|
§§27-28, с. 102-103, 106 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§§29-32, с. 110, 113-114, 117-118, 121 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§27-32, с. 121-123 |
1