Календарно-тематичне планування "Біологія і екологія -11" (рівень стандарту) на ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу "Біологія і екологія" (рівень стандарту) на ІІ семестр для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів складено відповідно до навчальних програм, затверджених наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407 до підручника В.І.Соболя
Перегляд файлу

Календарне планування уроків біології і екології (рівень стандарту)

11 –А клас 

70 годин (2 години на тиждень)

Програма: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти  «Біологія і екологія. Рівень стандарту. 10-11 класи. Затвердженими наказ МОН України від 23.10.2017  № 1407.

Підручник: Біологія і екологія (рівень стандарту): підручник для 11 класу загальної середньої школи: рівень стандарту/ В.І.Соболь. – Кам’янець-Подільській: Абетка, 2019

 

з/п

Дата

Тема уроку

Практична частина

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

ІІ семестр

Тема 7. Екологія (14 год.)

  1.            

 

  1. Предмет вивчення екології, її завдання та методи

Знаннєвий компонент

оперує термінами та поняттями:

екологія, екологічні чинники, обмежувальні чинники, толерантність, екологічна взаємодія, популяція, екосистема, біогеохімічні цикли, біосфера, ноосфера;

називає:

  • екологічні закони і їхнє значення;
  • шляхи асиміляції, передачі та розсіювання енергії в екосистемах;
  • основні біоми Землі;
  • ключові біогеохімічні цикли;

наводить приклади:

  • екологічних чинників та їхньої взаємодії;
  • типів взаємодій популяцій у екосистемах;
  • трофічних ланцюгів та трофічних сіток;
  • закономірностей формування екосистем;

характеризує:

- процеси і явища у популяціях, екосистемах та біосфері;

- дію екологічних чинників;

- принципи застосування екологічних закономірностей в практичній діяльності людини та їхні прояви в природі;

- потоки енергії в екосистемах;

- властивості та характеристики екосистем.

Діяльнісний компонент

встановлює:

- елементарні причинно-наслідкові зв'язки між екологічними процесами та явищами;

аналізує:

- залежність життєдіяльності організмів від середовища існування;

пояснює:

- дію в природі законів оптимуму, взаємокомпенсації екологічних факторів;

- закономірності структур популяцій;

- причини нерівноцінності біологічного різноманіття екосистем;

- механізми екологічного балансу біосфери;

- механізми дії екологічних чинників;

- механізми інтеграції складових екосистеми;

складає схеми:

- біогеохімічних циклів;

- трофічних ланцюгів та трофічних сіток;

порівнює:

- особливості організації та функціонування агроценозів і природних екосистем.

Ціннісний компонент

висловлює судження щодо:

- значення встановлення характеристик мінімальної життєздатної популяції тварин для збереження виду;

- ролі та значення екології у сучасному світі.

§33, с. 127 (виконати самостійну роботу письмово,  відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Екологічні зв’язки. Екологічні закони

§34, с. 131 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Екологічні чинники та їхня класифікація

§35, с. 134-135 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їхні угрупування

§36, с. 138-139 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Популяції. Класифікація популяцій

§37, с. 142 (розв’язати вправу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Характеристика популяцій

§38, с. 146-147 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

 

  1.            

 

  1. Екосистемологія. Проект «Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних)»

§39, с. 150-151 (робота над проектом, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Узагальнення вивченого

Повторити §§33-39, опанувати конспект

  1.            

 

  1. Екосистеми, їх властивості та характеристики

§40, с. 154-155 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1.    Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку систем

§41, с. 158 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Агроекосистеми. Особливості структури й функціонування

§42, с. 161-162 (виконати завдання на порівняння письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Біосфера як глобальна екосистема

§43, с. 40-41 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери

§44, с. 170 (виконати завдання на застосування знань письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Вчення В.І.Вернадського про біосферу та ноосферу

§45, с. 174 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Узагальнення вивченого

ТЕМАТИЧНА

 

Повторити §§ 33-45, с. 175, опанувати конспект

Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (10 год.)

  1.            

 

  1. Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні

Знаннєвий компонент

оперує термінами та поняттями:

сталий розвиток, екологічне мислення, природні ресурси, раціональне природокористування;

називає:

- екологічні проблеми в Україні та в світі;

- види забруднення довкілля;

- критерії забруднення довкілля;

- напрямки охорони природи в Україні та в світі;

описує:

- екологічний стан свого регіону;

наводить приклади:

- видів-вселенців свого регіону;

- джерел забруднення довкілля;

- видів, занесених до Червоної книги України;

характеризує:

- наслідки забруднення довкілля для живих організмів і людини зокрема;

- проблеми акліматизації та реакліматизації видів;

пояснює:

- необхідність правильної утилізації побутових та промислових відходів;

- необхідність міжнародної взаємодії державних установ та громадських організацій у справі охорони навколишнього природного середовища;

- необхідність раціонального використання природних ресурсів;

Діяльнісний компонент

складає карту:

- екологічного стану свого регіону;

моделює:

- способи утилізації відходів;

порівнює:

- ступінь забруднення окремих територій України; застосовує:

- екологічні знання в повсякденній діяльності.

Ціннісний компонент

дотримується правил:

- охорони навколишнього середовища;

- екологічної етики;

оцінює:

- вплив діяльності людини на стан навколишнього середовища та його компонентів;

висловлює судження щодо:

- значення екологічних знань;

- значення концепції сталого розвитку;

- шляхів вирішення екологічних проблем свого регіону;

- шляхів раціонального використання природних ресурсів;

виявляє власну позицію щодо:

- дієвості екологічної політики в Україні.

§46, с. 179 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Види забруднення, їхні наслідки для екосистем

§47, с. 182-183 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Антропічний вплив на атмосферу та гідросферу

§§48-49, с. 187, 190-191 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Антропічний вплив на ґрунти

§50, с. 195 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Антропічний вплив на біорізноманіття

§51, с. 199 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Екологічна політика в Україні

§52, с. 203 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Червона книга та Чорний список видів тварин. Зелена книга України

§53, с. 207 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Практична робота №3

Оцінка екологічного стану свого регіону

Повторити §53, с. 206-207 (оформити практичну роботу)

  1.            

 

  1. Концепція сталого розвитку та її значення

§54, с. 211-212 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Узагальнення вивченого з теми

ТЕМАТИЧНА

Повторити §§46-54, с. 213

Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології (13 год.)

  1.            

 

  1. Застосування результатів біологічних досліджень у селекції

Знаннєвий компонент

оперує термінами та поняттями:

селекція, біотехнологія, генетично модифіковані організми, клонування, біологічна безпека

називає:

- сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів;

наводить приклади:

- застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції;

- використання стовбурових клітин;

характеризує:

- явище гетерозису та його генетичні основи;

- досягнення репродуктивної медицини, трансплантології та донорства.

пояснює:

- значення досягнень генетичної та клітинної інженерії.

Діяльнісний компонент

порівнює:

  •    - ефективність методів класичної селекції та сучасної біотехнології.

робить висновки про:

- застосування біотехнології в охороні навколишнього природного середовища;

- застосування результатів біологічних досліджень у сучасній селекції та біотехнології

Ціннісний компонент

висловлює судження про:

  • внесок вітчизняних учених у розвиток селекції, біотехнології і медицини;
  • перспективи використання генетично модифікованих організмів;
  • клонування організмів;

- досягнення та ризики генної інженерії людини;

  • небезпеку створення та застосування біологічної зброї;

виявляє власну позицію щодо:

- дотримання  біоетики в біологічних та біомедичних дослідженнях.

§55, с. 217 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Сучасні методи селекції тварин, рослин, мікроорганізмів

§56, с. 221 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Вчення М.І. Вавілова про центри різноманітності та походження культурних рослин

§57, с. 225 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині

§58, с. 228-229 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Досягнення трансплантології, репродуктивної медицини та донорства

§59, с. 233 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Генна інженерія в медицині. Досягнення регенеративної медицини та онкології

§60, с. 237 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Біоетичні проблеми сучасної медицини

§617, с. 240-241 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Застосування результатів біологічних досліджень у біотехнології

§62, с. 245 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над індивідуальними проектами (бук-трейлерів, презентацій, буклетів, скрайбів, постерів тощо)

  1.            

 

Захист проектів «Клонування організмів»,

«Нанотехнології в біології»,

«Трансгенні організми: за і проти»

Повторити §62, опанувати конспект

  1.            

 

  1. Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії і біотехнології

§63, с. 248-249 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію

  1.            

 

  1. Поняття про біологічну небезпеку та біологічну безпеку

§64, с. 253 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію, підготуватись до конференції

  1.            

 

  1. Підсумкова конференція

 

Повторити §§55-64, с. 254

  1.            

 

  1. Узагальнення вивченого з теми ТЕМАТИЧНА

Повторення вивченого

  1.            

 

  1. Підсумковий урок

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макарчук Віктоія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Біологія, 11 клас, Планування
Додано
8 січня 2020
Переглядів
1559
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку