Календарне планування уроків біології і екології (рівень стандарту)
11 –А клас
70 годин (2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Біологія і екологія. Рівень стандарту. 10-11 класи. Затвердженими наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407.
Підручник: Біологія і екологія (рівень стандарту): підручник для 11 класу загальної середньої школи: рівень стандарту/ В.І.Соболь. – Кам’янець-Подільській: Абетка, 2019
№ з/п |
Дата |
Тема уроку Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
ІІ семестр Тема 7. Екологія (14 год.) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: екологія, екологічні чинники, обмежувальні чинники, толерантність, екологічна взаємодія, популяція, екосистема, біогеохімічні цикли, біосфера, ноосфера; називає:
наводить приклади:
характеризує: - процеси і явища у популяціях, екосистемах та біосфері; - дію екологічних чинників; - принципи застосування екологічних закономірностей в практичній діяльності людини та їхні прояви в природі; - потоки енергії в екосистемах; - властивості та характеристики екосистем. Діяльнісний компонент встановлює: - елементарні причинно-наслідкові зв'язки між екологічними процесами та явищами; аналізує: - залежність життєдіяльності організмів від середовища існування; пояснює: - дію в природі законів оптимуму, взаємокомпенсації екологічних факторів; - закономірності структур популяцій; - причини нерівноцінності біологічного різноманіття екосистем; - механізми екологічного балансу біосфери; - механізми дії екологічних чинників; - механізми інтеграції складових екосистеми; складає схеми: - біогеохімічних циклів; - трофічних ланцюгів та трофічних сіток; порівнює: - особливості організації та функціонування агроценозів і природних екосистем. Ціннісний компонент висловлює судження щодо: - значення встановлення характеристик мінімальної життєздатної популяції тварин для збереження виду; - ролі та значення екології у сучасному світі. |
§33, с. 127 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
§34, с. 131 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§35, с. 134-135 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§36, с. 138-139 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§37, с. 142 (розв’язати вправу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§38, с. 146-147 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію
|
|
|
|
|
§39, с. 150-151 (робота над проектом, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
Повторити §§33-39, опанувати конспект |
|
|
|
|
§40, с. 154-155 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§41, с. 158 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§42, с. 161-162 (виконати завдання на порівняння письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§43, с. 40-41 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§44, с. 170 (виконати завдання на застосування знань письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§45, с. 174 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
Повторити §§ 33-45, с. 175, опанувати конспект |
|
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (10 год.) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: сталий розвиток, екологічне мислення, природні ресурси, раціональне природокористування; називає: - екологічні проблеми в Україні та в світі; - види забруднення довкілля; - критерії забруднення довкілля; - напрямки охорони природи в Україні та в світі; описує: - екологічний стан свого регіону; наводить приклади: - видів-вселенців свого регіону; - джерел забруднення довкілля; - видів, занесених до Червоної книги України; характеризує: - наслідки забруднення довкілля для живих організмів і людини зокрема; - проблеми акліматизації та реакліматизації видів; пояснює: - необхідність правильної утилізації побутових та промислових відходів; - необхідність міжнародної взаємодії державних установ та громадських організацій у справі охорони навколишнього природного середовища; - необхідність раціонального використання природних ресурсів; Діяльнісний компонент складає карту: - екологічного стану свого регіону; моделює: - способи утилізації відходів; порівнює: - ступінь забруднення окремих територій України; застосовує: - екологічні знання в повсякденній діяльності. Ціннісний компонент дотримується правил: - охорони навколишнього середовища; - екологічної етики; оцінює: - вплив діяльності людини на стан навколишнього середовища та його компонентів; висловлює судження щодо: - значення екологічних знань; - значення концепції сталого розвитку; - шляхів вирішення екологічних проблем свого регіону; - шляхів раціонального використання природних ресурсів; виявляє власну позицію щодо: - дієвості екологічної політики в Україні. |
§46, с. 179 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
§47, с. 182-183 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§§48-49, с. 187, 190-191 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§50, с. 195 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§51, с. 199 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§52, с. 203 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§53, с. 207 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
Оцінка екологічного стану свого регіону |
Повторити §53, с. 206-207 (оформити практичну роботу) |
|
|
|
|
§54, с. 211-212 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§46-54, с. 213 |
|
Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології (13 год.) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: селекція, біотехнологія, генетично модифіковані організми, клонування, біологічна безпека називає: - сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів; наводить приклади: - застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції; - використання стовбурових клітин; характеризує: - явище гетерозису та його генетичні основи; - досягнення репродуктивної медицини, трансплантології та донорства. пояснює: - значення досягнень генетичної та клітинної інженерії. Діяльнісний компонент порівнює:
робить висновки про: - застосування біотехнології в охороні навколишнього природного середовища; - застосування результатів біологічних досліджень у сучасній селекції та біотехнології Ціннісний компонент висловлює судження про:
- досягнення та ризики генної інженерії людини;
виявляє власну позицію щодо: - дотримання біоетики в біологічних та біомедичних дослідженнях. |
§55, с. 217 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
§56, с. 221 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§57, с. 225 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§58, с. 228-229 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§59, с. 233 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§60, с. 237 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§617, с. 240-241 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§62, с. 245 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над індивідуальними проектами (бук-трейлерів, презентацій, буклетів, скрайбів, постерів тощо) |
|
|
|
Захист проектів «Клонування організмів», «Нанотехнології в біології», «Трансгенні організми: за і проти» |
Повторити §62, опанувати конспект |
|
|
|
|
§63, с. 248-249 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§64, с. 253 (виконати самостійну роботу письмово, відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію, підготуватись до конференції |
|
|
|
|
Повторити §§55-64, с. 254 |
|
|
|
|
Повторення вивченого |
|
|
|
|
|
1