Календарно-тематичне планування з історії для 10 класу за оновленою програмою.

Про матеріал

Планування історії України для профільного класу - 105 год на рік та поглибленого вивчення історії України - 70 год на рік. Всесвітня історія (стандарт) - 35 год на рік.

Перегляд файлу

10-А клас. Історія України

70 год – 2 год в тиждень

 

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО

(Наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)

№ уроку

Дата

Тема

Примітка

 

1

 

Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції політичного, соціальноекономічного та культурного розвитку. Формування модерної української нації.

 

2

 

ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст., особливості курсу історії України 1914–1945 рр.

 

 

 

3

 

Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Україна в геополітичних планах Троїстого союзу (Четверного союзу, Центральних держав) і Антанти. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада Український національний рух у Російській імперії.

 

4

 

Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. Пропаганда воюючих сторін. Життя на фронті і в тилу, стратегії виживання цивільного населення.

 

5

 

Політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях у 1914–1917 рр. Російський окупаційний режим на підвладних Австро-Угорщині українських теренах. Антиєврейські погроми російської армії в Галичині. Вплив Першої світової війни на світогляд, політичні орієнтири українців та економіку України.

 

6

 

 Орієнтовні теми для практичних занять.

– Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел).

 

7

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Бойові дії на Чорному морі в роки Першої світової війни. – Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців. – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій Першої світової війни.

 

8

 

Узагальнення.

 

9

 

Тематичний контроль. Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 

 

 

 

 

10

 

Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

Причини та рушійні сили Української революції. Українська Центральна Рада (УЦР). Всеукраїнський національний конгрес. Українізація в російській армії. Вільне козацтво.

 

11

 

 Відносини УЦР із Тимчасовим урядом. І та ІІ Універсали. Генеральний Секретаріат. Збройний виступ самостійників.

 

12

 

З’їзд поневолених народів Росії як передвісник розпаду Російської імперії.

 

13

 

    Прихід до влади більшовиків у Росії: позиція УЦР. III Універсал. Внутрішня та зовнішня політика УЦР після проголошення Української Народної Республіки (УНР). Кримськотатарський національний рух. Курултай і Кримська Народна Республіка.

 

14

 

 Проголошення в Харкові більшовицької влади та маріонеткової квазідержави УНР (Радянської/Совєтської). Початок і перебіг першої російськоукраїнської війни. Бій під Крутами.

 

15

 

 IV Універсал: проголошення державної незалежності УНР. Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим.     

 

16

 

  Державотворча діяльність УЦР взимку-навесні 1918 р. Формування української громадянської нації. Закон УНР «Про національноперсональну автономію». Конституція УНР.

 

17

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

– Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій.

– Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки.

 

18

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України в роки революції та боротьби за державність у світлі історичних джерел.

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1917–1918 рр.

 

19

 

Узагальнення.

 

20

 

Тематичний контроль. Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

 

 

 

21

 

Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

Українська Держава (гетьманат Павла Скоропадського): внутрішня та зовнішня політика. Прелімінарний (попередній) мирний договір Української Держави з Російською Соціалістичною Федеративною Радянською/Совєтською Республікою (РСФРР/РСФСР).  

 

22

 

 

 

 

 

 

23

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

28

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

31

 

 

 

 

 

 

32

 

 

 

33

 

 

 

 

 

 

 

34

 

35

 

 

 Утворення Директорії. Антигетьманське повстання. Відновлення УНР. Реорганізація Директорії УНР. Акт Злуки УНР і Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР), його історичне значення. Трудовий Конгрес України. Державне будівництво та національна політика.

 

 Кримські крайові уряди 1918–1919 рр. Спроби приєднання Криму до України.

 

  Розпад Австро-Угорської імперії. «Листопадовий зрив». ЗахідноУкраїнська Народна Республіка: державне будівництво. Польсько-українська війна 1918–1919 рр.: причини, перебіг та результати. Галицька армія. Єврейський бойовий курінь в УГА. Чортківська офензива. Український національний рух на Буковині й у Закарпатті.

 

 Друга російсько-українська війна. Отаманщина. Холодноярська республіка. Створення маріонеткової Української Соціалістичної Радянської/Совєтської Республіки (УСРР/УССР). Політика «воєнного комунізму». «Червоний» терор. Поразка більшовицької влади в Україні.

 

 УНР в кільці фронтів: ключові події, герої та результати боротьби за збереження української держави. Денікінський режим на теренах України в другій половині 1919 р.: ставлення та становище місцевого населення. Відновлення збройної експансії більшовицької Росії та окупація теренів УНР. «Червоний імперіалізм». Перший зимовий похід Армії УНР.

 

 Варшавська угода. Війна УНР в союзі з Польщею проти більшовицької Росії. Здобуття Києва. Контрнаступ більшовицьких армій на Львів і Варшаву. Поразки Червоної армії під Варшавою–Замостям («Диво на Віслі»). Поразка Збройних сил Півдня Росії. «Червоний» терор у Криму.

 

Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід Армії УНР. Поразка УНР.

 

 Розвиток культури у 1917–1921 рр.: освіта, науки, мистецтва. Особливості пропаганди протиборчих сторін. Міжетнічні відносини в Україні 1917– 1921 рр. Міжетнічні конфлікти, їх наслідки. Антиєврейські погроми. Особлива слідча комісія для розслідування протиєврейських погромних дій при Раді Народних Міністрів УНР.

 

 Повсякдення в умовах революцій та воєн: індивідуальний досвід, стратегії виживання, моральні виклики. Політична і трудова еміграція. Історичні уроки Української революції та боротьби за незалежність.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – Місця пам’яті Української революції та боротьби за незалежність 1917 – початку 1920-х рр. у рідному населеному пункті.

-Повстанський рух в Україні 1920–1921 рр.: ідейні основи, практика.

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1917–1921 рр.

 

Орієнтовні теми для написання есе.

 – Тернистий шлях Галицької армії.

– Без соборності немає незалежності. – Уроки Української революції та боротьби за державність у 1917 – на початку 1920-х рр.

– Зовнішній ворог чи/і внутрішній розбрат: як долати загрози суверенітету держави.

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

 

 

 

 

36

 

 

 

37

 

 

 

 

 

 

 

 

38

 

 

 

 

 

 

 

39

 

 

 

40

 

 

 

 

 

41

 

 

 

 

 

 

42

 

 

 

 

 

 

 

43

 

 

44

 

 

 

45

 

 

 

 

 

46

 

 

 

47

 

48

 

 

Розділ 4. УКРАЇНА У СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ – СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК

Голод 1921–1923 рр.: причини, наслідки. Іноземна допомога жертвам голоду в УСРР. Повстанський рух в Україні 1921–1923 рр.

 

 Формальний та реальний статус УСРР/УССР у «договірній федерації» радянських республік – Союзі Радянських/Совєтських Соціалістичних Республік (Радянському/Совєтському Союзі, СРСР/СССР). Привласнення союзним центром суверенітету України. Зміни в адміністративнотериторіальному поділі УСРР. Утворення Кримської Автономної СРР/ССР у складі РСФРР.

 

Суспільно-політичне життя в УСРР. Ліквідація багатопартійності. Впровадження непу в УСРР. Політика «коренізації» («українізації»). «Українське відродження». Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Національнокультурне будівництво національних меншин. Молдавська Автономна СРР/ССР у складі УСРР.

 

 Форсована промислова індустріалізація в УСРР. Роль іноземних спеціалістів і технологій. Згортання непу. Голод 1928–1929 рр. Перехід до планової економіки.

 

Масові депортації, кампанія з розкуркулення, насильницька колективізація. Пасивні і активні форми опору населення УСРР сталінській політиці. Прояви національної свідомості, антиімперські, антирадянські/антисовєтські настрої в УСРР.

 

 Примусові хлібозаготівлі. Український хліб на експорт, внутрішньосоюзні ринки. Пропаганда як інструмент підготовки геноциду. Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни.

 

Політичні процеси кінця 1920-х – початку 1930-х рр. Масові репресії. Згортання «українізації». «Розстріляне відродження (Червоний ренесанс)». «Великий терор» в Україні. Биківня, Вінниця, інші місця масових поховань жертв репресій. Посилення російської експансії у сферах освіти, науки, мистецтва.

 

Антирелігійна політика влади та її наслідки. Значення «самоліквідації» УАПЦ.

 

Прояви «культу особи» Йосифа Сталіна в Україні. Конституція УРСР/УССР 1937 року: порушення прав людини за ширмою декларованих свобод.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – Епоха Голодомору мовою документів, свідчень, чисел... (робота з різними типами історичних джерел).

 – Революціонери української культури: досягнення і трагедії.

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1921–1939 рр.

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 4. УКРАЇНА У СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ – СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК

 

 

 

 

49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50

 

 

 

 

 

 

51

 

 

 

 

52

 

 

53

 

 

 

54

 

55

 

Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

Правовий статус українських земель у складі Польщі. Політика Польщі щодо «східних кресів» та міжетнічні відносини в Галичині і Волині. Осадництво. «Пацифікація». Економічний розвиток української спільноти в умовах Польської держави. Українська кооперація. Культурно-просвітні і спортивні товариства українців. Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання (УНДО). Організація українських націоналістів (ОУН).

 

Українські землі у складі Румунії. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія (УНП). Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. Карпатська Україна. Карпатська Січ.

 

 Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Уряд УНР в екзилі. Діяльність української політичної еміграції.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – «Срібна земля». Третя спроба утвердити незалежність України в ХХ ст

 

Орієнтовна тема для навчального проєкту.

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр.

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

 

 

 

56-57

 

 

 

 

58

 

 

 

 

 

 

59

 

 

 

 

 

60-61

 

 

 

 

 

 

 

62

 

 

 

 

 

63-64

 

 

 

 

 

 

 

65

 

 

 

66

 

 

 

 

 

67

 

 

 

 

 

68

 

 

 

 

69

 

70

 

Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН.

 

 Радянська окупація Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. «Радянізація/совєтизація» західних областей України у 1939– 1940 рр. Масові політичні репресії. Радянські воєнні злочини та депортації. Суспільно-політичні настрої населення.

 

Передумови, початок німецько-радянської війни. «Тактика випаленої землі». Депортації німців та інших народів з території України. Інші злочини радянського режиму. Катастрофічні поразки Червоної армії 1941 р.

 

 Окупація України військами Німеччини та її союзників. Нацистський «новий порядок» в Україні. Прояви співпраці з окупаційним режимом. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. Масове знищення окупантами мирного населення. Бабин Яр. Голокост. Геноцид ромів. Праведники народів світу в Україні.

 

 Акт проголошення Української Держави. Опір нацистським загарбникам. Український визвольний рух. Поліська Січ. Українська повстанська армія (УПА). Українсько-польське протистояння. Українська Головна Визвольна Рада (УГВР).

 

Бойові дії Червоної армії у 1942– 1944 рр. в Україні. «Чорносвитники». Радянський партизанський рух. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з України. Відновлення тоталітарного імперського режиму в УРСР. Депортація кримськотатарського народу як злочин геноциду. Депортація інших етносів Криму.

 

 Культура в роки війни. Пропаганда в умовах Другої світової війни. Повсякдення в часи війни: стратегії боротьби і виживання. Вплив війни на суспільну свідомість.

Українці у військових формуваннях країн Об’єднаних Націй і держав «Вісі». Внесок українського народу в перемогу над нацистською Німеччиною. Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни для України: людські, матеріальні втрати.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

– Роль українців у розгромі нацистської Німеччини.

 – Моделі історичної пам’яті про Другу світову війну та сучасний світ.

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Друга світова війна в об’єктиві фото-, кінокамери.

 – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій Другої світової війни 1939–1945 рр

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-Б клас. Історія України

105 год – 3 год в тиждень

 

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО

(Наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)

№ уроку

Дата

Тема

Примітка

 

1

 

Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції політичного, соціальноекономічного та культурного розвитку. Формування модерної української нації.

 

2

 

ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст., особливості курсу історії України 1914–1945 рр.

 

 

 

3-4

 

Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Україна в геополітичних планах Троїстого союзу (Четверного союзу, Центральних держав) і Антанти. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада Український національний рух у Російській імперії.

 

5-6

 

Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. Пропаганда воюючих сторін. Життя на фронті і в тилу, стратегії виживання цивільного населення.

 

7-8

 

Політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях у 1914–1917 рр. Російський окупаційний режим на підвладних Австро-Угорщині українських теренах. Антиєврейські погроми російської армії в Галичині. Вплив Першої світової війни на світогляд, політичні орієнтири українців та економіку України.

 

9

 

 Орієнтовні теми для практичних занять. – Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел).

 

10-11

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Бойові дії на Чорному морі в роки Першої світової війни.

– Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців.

 – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій Першої світової війни.

 

12

 

Узагальнення.

 

13

 

Тематичний контроль. Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 

 

 

 

 

14

 

Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

Причини та рушійні сили Української революції. Українська Центральна Рада (УЦР). Всеукраїнський національний конгрес. Українізація в російській армії. Вільне козацтво.

 

15-16

 

 Відносини УЦР із Тимчасовим урядом. І та ІІ Універсали. Генеральний Секретаріат. Збройний виступ самостійників.

 

17

 

З’їзд поневолених народів Росії як передвісник розпаду Російської імперії.

 

18

 

    Прихід до влади більшовиків у Росії: позиція УЦР. III Універсал. Внутрішня та зовнішня політика УЦР після проголошення Української Народної Республіки (УНР). Кримськотатарський національний рух. Курултай і Кримська Народна Республіка.

 

19-20

 

 Проголошення в Харкові більшовицької влади та маріонеткової квазідержави УНР (Радянської/Совєтської). Початок і перебіг першої російсько-української війни. Бій під Крутами.

 

21-22

 

 IV Універсал: проголошення державної незалежності УНР. Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим.     

 

23

 

  Державотворча діяльність УЦР взимку-навесні 1918 р. Формування української громадянської нації. Закон УНР «Про національноперсональну автономію». Конституція УНР.

 

24

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

– Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій.

– Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки.

 

25

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України в роки революції та боротьби за державність у світлі історичних джерел.

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1917–1918 рр.

 

26

 

Узагальнення.

 

27

 

Тематичний контроль. Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

 

 

 

 

28

 

Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

Українська Держава (гетьманат Павла Скоропадського): внутрішня та зовнішня політика. Прелімінарний (попередній) мирний договір Української Держави з Російською Соціалістичною Федеративною Радянською/Совєтською Республікою (РСФРР/РСФСР).  

 

29-30

 

 

 

 

 

 

31

 

 

32

 

 

 

 

 

 

 

33-34

 

 

 

 

 

 

 

35-36

 

 

 

 

 

 

 

37

 

 

 

 

 

 

38

 

 

39

 

 

 

 

 

 

 

40

 

 

 

 

 

41-42

 

 

 

 

 

 

43

 

 

 

44

 

 

 

 

 

 

 

45

 

46

 

 

 Утворення Директорії. Антигетьманське повстання. Відновлення УНР. Реорганізація Директорії УНР. Акт Злуки УНР і Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР), його історичне значення. Трудовий Конгрес України. Державне будівництво та національна політика.

 

 Кримські крайові уряди 1918–1919 рр. Спроби приєднання Криму до України.

 

  Розпад Австро-Угорської імперії. «Листопадовий зрив». ЗахідноУкраїнська Народна Республіка: державне будівництво. Польсько-українська війна 1918–1919 рр.: причини, перебіг та результати. Галицька армія. Єврейський бойовий курінь в УГА. Чортківська офензива. Український національний рух на Буковині й у Закарпатті.

 

 Друга російсько-українська війна. Отаманщина. Холодноярська республіка. Створення маріонеткової Української Соціалістичної Радянської/Совєтської Республіки (УСРР/УССР). Політика «воєнного комунізму». «Червоний» терор. Поразка більшовицької влади в Україні.

 

 УНР в кільці фронтів: ключові події, герої та результати боротьби за збереження української держави. Денікінський режим на теренах України в другій половині 1919 р.: ставлення та становище місцевого населення. Відновлення збройної експансії більшовицької Росії та окупація теренів УНР. «Червоний імперіалізм». Перший зимовий похід Армії УНР.

 

 Варшавська угода. Війна УНР в союзі з Польщею проти більшовицької Росії. Здобуття Києва. Контрнаступ більшовицьких армій на Львів і Варшаву. Поразки Червоної армії під Варшавою–Замостям («Диво на Віслі»). Поразка Збройних сил Півдня Росії. «Червоний» терор у Криму.

 

Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід Армії УНР. Поразка УНР.

 

 Розвиток культури у 1917–1921 рр.: освіта, науки, мистецтва. Особливості пропаганди протиборчих сторін. Міжетнічні відносини в Україні 1917– 1921 рр. Міжетнічні конфлікти, їх наслідки. Антиєврейські погроми. Особлива слідча комісія для розслідування протиєврейських погромних дій при Раді Народних Міністрів УНР.

 

 Повсякдення в умовах революцій та воєн: індивідуальний досвід, стратегії виживання, моральні виклики. Політична і трудова еміграція. Історичні уроки Української революції та боротьби за незалежність.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – Місця пам’яті Української революції та боротьби за незалежність 1917 – початку 1920-х рр. у рідному населеному пункті.

-Повстанський рух в Україні 1920–1921 рр.: ідейні основи, практика.

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1917–1921 рр.

 

Орієнтовні теми для написання есе.

 – Тернистий шлях Галицької армії.

– Без соборності немає незалежності. – Уроки Української революції та боротьби за державність у 1917 – на початку 1920-х рр.

– Зовнішній ворог чи/і внутрішній розбрат: як долати загрози суверенітету держави.

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

 

 

 

 

47

 

 

 

48

 

 

 

 

 

 

 

 

49

 

 

 

 

 

 

 

50-51

 

 

 

52-53

 

 

 

 

 

54-55

 

 

 

 

 

 

56-57

 

 

 

 

 

 

 

58

 

 

59

 

 

 

60

 

 

 

 

 

61

 

 

 

62

 

63

 

 

Розділ 4. УКРАЇНА У СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ – СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК

Голод 1921–1923 рр.: причини, наслідки. Іноземна допомога жертвам голоду в УСРР. Повстанський рух в Україні 1921–1923 рр.

 

 Формальний та реальний статус УСРР/УССР у «договірній федерації» радянських республік – Союзі Радянських/Совєтських Соціалістичних Республік (Радянському/Совєтському Союзі, СРСР/СССР). Привласнення союзним центром суверенітету України. Зміни в адміністративнотериторіальному поділі УСРР. Утворення Кримської Автономної СРР/ССР у складі РСФРР.

 

Суспільно-політичне життя в УСРР. Ліквідація багатопартійності. Впровадження непу в УСРР. Політика «коренізації» («українізації»). «Українське відродження». Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Національно-культурне будівництво національних меншин. Молдавська Автономна СРР/ССР у складі УСРР.

 

 Форсована промислова індустріалізація в УСРР. Роль іноземних спеціалістів і технологій. Згортання непу. Голод 1928–1929 рр. Перехід до планової економіки.

 

Масові депортації, кампанія з розкуркулення, насильницька колективізація. Пасивні і активні форми опору населення УСРР сталінській політиці. Прояви національної свідомості, антиімперські, антирадянські/антисовєтські настрої в УСРР.

 

 Примусові хлібозаготівлі. Український хліб на експорт, внутрішньосоюзні ринки. Пропаганда як інструмент підготовки геноциду. Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни.

 

Політичні процеси кінця 1920-х – початку 1930-х рр. Масові репресії. Згортання «українізації». «Розстріляне відродження (Червоний ренесанс)». «Великий терор» в Україні. Биківня, Вінниця, інші місця масових поховань жертв репресій. Посилення російської експансії у сферах освіти, науки, мистецтва.

 

Антирелігійна політика влади та її наслідки. Значення «самоліквідації» УАПЦ.

 

Прояви «культу особи» Йосифа Сталіна в Україні. Конституція УРСР/УССР 1937 року: порушення прав людини за ширмою декларованих свобод.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – Епоха Голодомору мовою документів, свідчень, чисел... (робота з різними типами історичних джерел).

 – Революціонери української культури: досягнення і трагедії.

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1921–1939 рр.

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 4. УКРАЇНА У СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ – СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК

 

 

 

 

64-65

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

66-67

 

 

 

 

 

 

68

 

 

 

 

69

 

 

70

 

 

 

71

 

72

 

Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

Правовий статус українських земель у складі Польщі. Політика Польщі щодо «східних кресів» та міжетнічні відносини в Галичині і Волині. Осадництво. «Пацифікація». Економічний розвиток української спільноти в умовах Польської держави. Українська кооперація. Культурно-просвітні і спортивні товариства українців. Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання (УНДО). Організація українських націоналістів (ОУН).

 

Українські землі у складі Румунії. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія (УНП). Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. Карпатська Україна. Карпатська Січ.

 

 Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Уряд УНР в екзилі. Діяльність української політичної еміграції.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – «Срібна земля». Третя спроба утвердити незалежність України в ХХ ст

 

Орієнтовна тема для навчального проєкту.

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр.

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

 

 

 

73-75

 

 

 

 

77-79

 

 

 

 

 

 

80-82

 

 

 

 

 

83-85

 

 

 

 

 

 

 

86-87

 

 

 

 

 

88-90

 

 

 

 

 

 

 

91-92

 

 

 

93-94

 

 

 

 

 

95-96

 

 

 

 

 

97-98

 

 

 

 

99

 

100

 

Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН.

 

 Радянська окупація Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. «Радянізація/совєтизація» західних областей України у 1939– 1940 рр. Масові політичні репресії. Радянські воєнні злочини та депортації. Суспільно-політичні настрої населення.

 

Передумови, початок німецько-радянської війни. «Тактика випаленої землі». Депортації німців та інших народів з території України. Інші злочини радянського режиму. Катастрофічні поразки Червоної армії 1941 р.

 

 Окупація України військами Німеччини та її союзників. Нацистський «новий порядок» в Україні. Прояви співпраці з окупаційним режимом. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. Масове знищення окупантами мирного населення. Бабин Яр. Голокост. Геноцид ромів. Праведники народів світу в Україні.

 

 Акт проголошення Української Держави. Опір нацистським загарбникам. Український визвольний рух. Поліська Січ. Українська повстанська армія (УПА). Українсько-польське протистояння. Українська Головна Визвольна Рада (УГВР).

 

Бойові дії Червоної армії у 1942– 1944 рр. в Україні. «Чорносвитники». Радянський партизанський рух. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з України. Відновлення тоталітарного імперського режиму в УРСР. Депортація кримськотатарського народу як злочин геноциду. Депортація інших етносів Криму.

 

 Культура в роки війни. Пропаганда в умовах Другої світової війни. Повсякдення в часи війни: стратегії боротьби і виживання. Вплив війни на суспільну свідомість.

Українці у військових формуваннях країн Об’єднаних Націй і держав «Вісі». Внесок українського народу в перемогу над нацистською Німеччиною. Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни для України: людські, матеріальні втрати.

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

– Роль українців у розгромі нацистської Німеччини.

 – Моделі історичної пам’яті про Другу світову війну та сучасний світ.

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Друга світова війна в об’єктиві фото-, кінокамери.

 – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій Другої світової війни 1939–1945 рр

 

Узагальнення.

 

Тематичний контроль. Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 

101-105

 

Резерв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-А, Б Всесвітня історія.

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО

(Наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)

35 год – 1 год тиждень.

Дата

Тема

Примітка

1

 

Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ

Початок «Великої війни». Стратегічні плани ворогуючих сторін, їхні наміри щодо України.

 

2

 

 

Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу.

 

3

 

Російська революція 1917 р. та її вплив на перебіг війни. Брестський мирний договір Російської Соціалістичної Федеративної Радянської/Совєтської Республіки (РСФРР/РСФСР) з державами Четверного союзу, визнання Української Народної Республіки (УНР). Поразка Німеччини та її союзників. Розпад імперій і утворення нових незалежних держав у Європі.

 

 

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

– Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.

 – Світовідчуття європейця: наслідки Великої війни (на основі мемуарів і художніх творів).

 

 

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Жінки у війнах і революціях початку ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі).

 – Будні війни (збірка візуальних матеріалів)

 

4

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

5

 

Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ

«14 пунктів» Вудро Вілсона. Паризька мирна конференція. «Українське питання» на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини.

 

6

 

Вашингтонська конференція. Завершення формування ВерсальськоВашингтонської системи, її суперечності.

 

7

 

Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога.

 

 

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

 – Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

 

 

 

Орієнтовні теми для написання есе.

 – Переможені й переможці у Великій війні: узгодження позицій.

 

8

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

9

 

Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба «проспериті». Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки.

 

10

 

Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920– 1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії.

 

 

 

Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920– 1930-х рр. Народний фронт і його уряди.

 

11

 

Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Встановлення фашистського режиму.

 

 

 

Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Повоєнне зближення Веймарської Німеччини та СРСР. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму.

 

12

 

Союз Радянських/ Совєтських Соціалістичних Республік (Радянський/ Совєтський Союз, СРСР/СССР) як держава імперського типу. Військовопромислова модернізація. Ознаки та прояви тоталітарного режиму в СРСР/СССР.

 

13

 

Виклики міжвоєнного часу. Європа від економічної стабільності до світової кризи. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів.

 

 

 

Громадянська війна в Іспанії.

 

14

 

Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом.

Радикалізація політичного життя.

 

 

 

Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціалреформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.

 

 

 

Орієнтовні теми практичних занять.

– Європа: політика економії та протекціонізму, впровадження державного контролю над економікою.

 – Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю.

– Комуністичний тоталітаризм: світоглядне наповнення і спрямованість.

 

 

 

Орієнтовні назви навчальних проєктів.

 – Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами.

 – Суспільне життя міжвоєнної Європи та його осмислення у наукових працях і мистецьких творах.

Узагальнення.

 

15

 

Тематичний контроль.

 

16

 

Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ

Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р.

 

 

 

 Чехословацька республіка. Угорська революція. Режим Міклоша Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Йона Антонеску.

 

17

 

 Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури.

 Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії.

 

 

 

Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону.

 

 

 

Орієнтовні теми для практичних занять.

– Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.

– Міжнаціональні відносини у державах Центрально-Східної Європи.

 

 

 

Орієнтовна тема для навчального проєкту.

– Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і культурне життя.

 

18

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

19

 

Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ

Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика.

 

20

 

Китай. Національна революція та боротьба за владу між Комуністичною партією Китаю (КПК) і Гомінданом.

 

 

 

Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби.

 

21

 

Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Основні аспекти Близькосхідної проблеми.

 

22

 

Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

 

 

 

Орієнтовна тема для практичного заняття.

– Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

 

 

 

 Орієнтовна тема для навчального проєкту.

– Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських/совєтських дисидентів)

 

23

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

24

 

Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь «Берлін–Рим–Токіо». Нарощення озброєнь.

 

25

 

 Політика «умиротворення» агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт.

 

26

 

Економічне, політичне та воєнне співробітництво між радянським/совєтським та нацистським режимами у 1933–1941 рр. Підготовка СРСР/СССР до військового вторгнення в Європу.

 

 

 

Англо-франко-радянські/совєтські переговори 1939 р. Радянсько/совєтсько-німецький пакт про ненапад (пакт МолотоваРіббентропа) та його наслідки для світу.

 

 

 

Орієнтовна тема для практичного заняття.

 – Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.

 – Імперська політика Радянського/Совєтського Союзу. Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– «Українське питання» в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни.

– Ліга Націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності.

 

27

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

28

 

Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА

Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика періодів війни. Театри воєнних дій.

 

29

 

Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання.

 

 

 

30

 

Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу.

 

 Капітуляція нацистської Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями.

 

Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни.

 

Орієнтовна тема для практичного заняття.

– Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія в’язнів нацистських концтаборів. Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності.

– Друга світова в об’єктиві кінокамери (в рядках літературних творів). – Геноцид: зміст та історія поняття.

 – Геноцид: історичні приклади (Голодомор, Голокост, знищення ромів, депортація кримськотатарського народу, злочин геноциду Російської Федерації (РФ) в Україні під час російсько-української війни та інші (на вибір учениці/учня)).

 

 

31

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

32

 

Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА в першій половині ХХ ст.

Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей..

 

33

 

Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значущі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух.

 

34

 

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

– Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія).

 – «У передчутті війни…» (літературно-мистецька композиція з творів на антивоєнну тематику).

 – Доля митців і мислителів в умовах протистояння демократії і тоталітаризму (дослідницький проект).

 – Кіно: хитання між масовою культурою і мистецтвом (фестиваль кінотрейлерів).

 

35

 

Узагальнення.

Тематичний контроль.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
5 вересня 2022
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку