Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії 11 клас у 2023-2024 н.р.
(2 години на тиждень)
Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6-11 класи»
(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 03.08.2022 №698)
Підручник :Щупак І.Я.Всесвітня історія: для 11 кл. загальноосвіт.навч.закл.\-К.:Оріон,2019
№ |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
Розділ І. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
||||
1 |
Повторення .Друга світова війна. |
|
|
|
2 |
Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. “Загальна декларація прав людини” (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). Навчальний проект: Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності. |
|
|
|
3 |
Включення Центрально-Східної Європи до сфери впливу радянської/совєтської імперії. Початок Холодної війни. Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчіля в Фултоні. |
|
|
|
4 |
Доктрина Г. Трумена і “План Маршалла”. Поділ Німеччини. |
|
|
|
5 |
НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу. Корейська війна 1950-1953 рр. та Карибська криза 1962 р. і загроза ядерної катастрофи. Спроби подолання міжнародних криз |
|
|
|
6 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ ІІ. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства |
||||
7 |
Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. |
|
|
|
8 |
Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. |
|
|
|
9 |
Практична робота: Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки. |
|
|
|
10 |
Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем. |
|
|
|
11 |
Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартин Лютер Кінг. |
|
|
|
12 |
Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, баскське питання). |
|
|
|
13 |
Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. |
|
|
|
14 |
Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. |
|
|
|
15 |
“Німецьке економічне диво”. Рейганоміка. |
|
|
|
16 |
Тетчеризм. Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель. |
|
|
|
17 |
Есе: Яким має бути сучасний політичний лідер? |
|
|
|
18 |
Об’єднання Німеччини. |
|
|
|
19 |
Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Проблема брексіту. |
|
|
|
20 |
Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах. |
|
|
|
21 |
Навчальний проект: Українська діаспора в державах Північної Америки та Західної Європи. |
|
|
|
22 |
Узагальнення |
|
|
|
23 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ ІІІ. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси |
||||
24 |
Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині |
|
|
|
25 |
Сталінська модель соціалізму та її втілення в Болгарії, Румунії, Чехословаччині. |
|
|
|
26 |
Особливості розвитку Югославії. |
|
|
|
27 |
Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція “Вісла”. |
|
|
|
28 |
Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ). Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичний виступ: Угорська революція 1956 р. |
|
|
|
29 |
Антикомуністичний виступ “Празька весна” 1968 р. |
|
|
|
30 |
Спроби модернізації суспільно-політичного устрою та радянська інтервенція в Чехословаччину. Завершення епохи Сталіна. “Хрущовська відлига”. |
|
|
|
31 |
Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР. |
|
|
|
32 |
“Оксамитові революції” в країнах Східної Європи. Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. |
|
|
|
33 |
Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні. |
|
|
|
34 |
Навчальний проект: Роль пропаганди в тоталітарному суспільстві( на прикладі гітлерівської Німеччини, сталінськогоСРСР, путінської росії та ін.) |
|
|
|
35 |
Узагальнення |
|
|
|
36 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ IV. РОЗПАД КОЛОНІАЛЬНИХ ІМПЕРІЙ. КРАЇНИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИН-СЬКОЇ АМЕРИКИ |
||||
37 |
Японія. Повоєнне реформування держави. Хірохіто. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. |
|
|
.
|
38 |
Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Великий стрибок, комуни, культурна революція. Трансформаційні процеси в Китаї на зламі ХХ–ХХІ ст. Ден Сяопін. |
|
|
|
39 |
Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. Індія на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
40 |
Утворення Ізраїлю. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. |
|
|
|
41 |
Ісламська революція в Ірані. “Арабська весна”. Конфлікт у Сирії. |
|
|
|
42 |
Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту. |
|
|
|
43 |
Південна Корея: досвід демократизації та «економічне диво». |
|
|
|
44 |
Есе: Сучасні країни Азії: діалог західної та східної цивілізацій. |
|
|
|
45 |
Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
46 |
Латинська Америка: особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Фідель Кастро. |
|
|
|
47 |
Проблеми політичного та економічного життя латиноамериканських держав на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
48 |
Практична робота: Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав |
|
|
|
49 |
Узагальнення |
|
|
|
50 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ V. Міжнародні відносини |
||||
51 |
Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД. |
|
|
|
52 |
Практична робота: Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ |
|
|
|
53 |
Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі, в Афганістані). «Балканська криза» |
|
|
|
54 |
Період “розрядки” в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. |
|
|
|
55 |
Рецидиви Холодної війни на зламі ХХ–ХХІ ст. Недієвість політики «умиротворення» агресора |
|
|
|
56 |
Практична робота: Демонтаж результатів періоду “розрядки”: причини і наслідки. |
|
|
|
57 |
Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму. |
|
|
|
58 |
Російсько-українська війна. |
|
|
|
59 |
Міжнародна «антипутінська коаліція». |
|
|
|
60 |
Узагальнення |
|
|
|
61 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ VI. Повсякденне життя і культура |
||||
62 |
Науково-технічно революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. |
|
|
|
63 |
Навчальний проект: Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. |
|
|
|
64 |
Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. |
|
|
|
65 |
Практична робота: Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни. |
|
|
|
66 |
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Культура “віртуальної реальності”. |
|
|
|
67 |
Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти. Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції. |
|
|
|
68 |
Узагальнення |
|
|
|
69 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Узагальнення до курсу |
||||
70 |
Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Україна у світовому співтоваристві. |
|
|
|