№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
Приміт-ка |
1 |
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства |
1Що вивчає середньовіччя 2Періоди середньовіччя 3Історичні джерела |
Робота з підручником (істор. джерело) Повідомлення «Що таке літопис» Схема «Історичні джерела» Практикум «Стрічка часу» |
-розуміє як користуватися підручником; -знає хронологічні межі та періодизацію середньовіччя; -називає види джерел |
1 |
|
С.4-9 |
2 |
Велике переселення народів |
1 Процес переселення 2Наслідки |
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Вправа «Закінчи речення» |
-уміє розташувати в хронологічній послідовності події Великого переселення народів; |
1 |
|
С. 9-13 |
|
Розділ 1. |
Становлення |
перших держав |
середньовіччя |
|
|
|
3 |
Перші держави середньовіччя |
1Утворення варварських королівств 2Хлодвіг
|
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Історичний портрет «Хлодвіг» Історична мозаїка
|
-знає час утворення Франкської імперії; -розуміє поняття «Варварське королівство»; -уміє показати на карті території варварських королівств.
|
1 |
|
С.14-21 |
4 |
Розквіт і занепад імперії франків |
1Карл Великий 2Каролінгське відродження 3Загибель імперії |
Робота з підручником (істор. джерело) Історичний портрет «Карл Великий» Логічне завдання «Що спільного між Хлодвігом і Карлом Великим» |
-знає територію варварських королівств; -визначає наслідки розпаду імперії; -характеризує розвиток культури. |
1 |
|
С.21-26 |
5 |
Візантійська імперія |
1Утворення імперії 2Юстиніан 3Культура Візантії |
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Ментальна карта «Візантія» Презентація Анаграма |
- формулює питання різного типу до тексту; -уміє показати на карті територію Візантії; -виокремлює основне і другорядне в тексті;
|
1 |
|
С.26-33 |
6 |
Арабський світ |
1Аравійський півострів та його населення 2Виникнення ісламу
|
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Точка зору «Заповіді корану» Історичний портрет «Мухаммад»
|
-позначає на картосхемі території варварських королівств; -розуміє поняття іслам; -уміє працювати з синхронізованою таблицею.
|
1 |
|
С.33-42 |
7 |
Арабський світ |
2Розквіт держави за перших халіфів 2Розвиток культури |
Робота з підручником (істор. джерело) Презентація Логічне завдання «Спільні риси християнської та мусульманської культур» |
-характеризує розвиток мусульманської культури; -знає напрями завойовницьких походів арабів. |
1 |
|
С.38-42 |
8 |
Діагностувальна робота |
Розділ 1. Становлення перших держав середньовіччя |
Постер «Перші держави середньовіччя» (групова робота) |
-добирає приклади, які розкривають терміни -послідовно викладає інформацію ; -дотримується принципів академічної доброчесності; -визначає на карті положення географічних об’єктів . |
1 |
|
С.43 |
|
Розділ 2. |
Середньовічний |
світ Західної |
Європи |
|
|
|
9 |
Взаємодія людини і природи. Рух населення |
1Звязок людини і природи. 2Рух населення |
Робота з підручником (істор. джерело) Схема «Вплив людини на природу» Перегляд ілюстрацій Анаграма |
-розуміє причини та наслідки колонізації Європи; -формулює питання різного типу до тексту;
|
1 |
|
С.44-50 |
10 |
Середньовічне європейське суспільство |
1.Феодальне суспільство 2Стани феодального суспільства |
Робота з підручником (істор. джерело) Таблиця «Середньовічні стани» Вправа «Знайди зайве» Гра «Поле чудес»
|
-знає основні стани середньовічного суспільства; -розуміє поняття суспільний стан. |
1 |
|
С.51-57 |
11 |
Християнська церква в ранньому середньовіччі |
1Християнізація Європи. 2Роль церкви |
Робота з підручником (істор. джерело) Презентація Логічне завдання «Склади речення»
|
-виокремлює основне і другорядне в тексті; -розуміє роль християнської церкви; -встановлює одночасність подій в історичному просторі. |
1 |
|
С.57-61 |
12 |
Життя і традиції рицарів і селян |
1Традиції рицарів і селян 2Рицарський замок 3Життя селян |
Робота з підручником (істор. джерело) Відеоролик Корисна гра «Установіть відповідність» Малюнок «Середньовічний замок»
|
- формулює питання різного типу до тексту; -уміє описати життя в повсякденному замку, селянському дворі.
|
1 |
|
С.62-67 |
13 |
Світ середньовічного міста |
1Виникнення міст 2Розвиток самоврядування |
Робота з підручником (істор. джерело) Ментальна карта «Середньовічні міста» Проблемне запитання «Чому відбувалася боротьба за самоврядування»
|
-знає найбільші міста Європи; -розуміє поняття міська комуна. |
1 |
|
С.67-71 |
14 |
Світ середньовічного міста |
1Цехи 2Розвиток торгівлі |
Робота з підручником (істор. джерело) Презентація Вправа «Три речення» Схема «Розвиток торгівлі»
|
-уміє показувати на карті найбільші міста; -розуміє поняття цех, гільдія, лихварство; - -формулює питання різного типу до тексту;
|
1 |
|
С.71-76 |
15 |
Діагностувальна робота |
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
Проєкт «5 цікавих фактів» |
-добирає приклади, які розкривають терміни -послідовно викладає інформацію; -дотримується принципів академічної доброчесності; -визначає на карті положення географічних об’єктів . |
1 |
|
С.77 |