Календарно-тематичне планування для 7 класу "Всесвітня історія" (1 год)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для 7 класу, ( І семестр) , за модельно-навчальною програмою "Всесвітня історія. 7-9 класи". Автори: Пометун О, Ремех Т, Малієнко Ю, Мороз П. Розробдено на основі підручника "Всесвітня історія" Пометун О, Малієнко Ю. Дудар О.
Перегляд файлу

Тема

Зміст

Види

навчальної діяльності

Результати

навчальної діяльності

К-сть

год

Дата

Приміт-ка

1

Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства

1Що вивчає середньовіччя

2Періоди середньовіччя

3Історичні джерела

Робота з підручником (істор. джерело)

Повідомлення «Що таке літопис»

Схема «Історичні джерела»

Практикум «Стрічка часу»

-розуміє як користуватися підручником;

-знає хронологічні межі та періодизацію середньовіччя;

-називає види джерел

1

 

С.4-9

2

Велике переселення народів

1 Процес переселення

2Наслідки

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Вправа «Закінчи речення»

-уміє розташувати в хронологічній послідовності події Великого переселення народів;

1

 

С. 9-13

 

       Розділ 1.

Становлення

перших       держав

середньовіччя

 

 

 

3

Перші держави середньовіччя

1Утворення варварських королівств

2Хлодвіг

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Історичний портрет «Хлодвіг»

Історична мозаїка

 

-знає час утворення Франкської імперії;

-розуміє поняття «Варварське королівство»;

-уміє показати на карті території варварських королівств.

 

1

 

С.14-21

4

Розквіт і занепад імперії франків

1Карл Великий

2Каролінгське відродження

3Загибель імперії

Робота з підручником (істор. джерело)

Історичний портрет «Карл Великий»

Логічне завдання «Що спільного між Хлодвігом  і Карлом Великим»

-знає територію варварських королівств;

-визначає наслідки розпаду імперії;

-характеризує розвиток культури.

1

 

С.21-26

5

Візантійська імперія

1Утворення імперії

2Юстиніан

3Культура Візантії

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Ментальна карта «Візантія»

Презентація

Анаграма

- формулює питання різного типу до тексту;

-уміє показати на карті територію Візантії;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

 

1

 

С.26-33

6

Арабський світ

1Аравійський півострів та його населення

2Виникнення ісламу

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Точка зору «Заповіді корану»

Історичний портрет «Мухаммад»

 

-позначає на картосхемі території варварських королівств;

-розуміє поняття іслам;

-уміє працювати з синхронізованою таблицею.

 

1

 

С.33-42

7

Арабський світ

2Розквіт держави за перших халіфів

2Розвиток культури

Робота з підручником (істор. джерело)

Презентація

Логічне завдання «Спільні риси християнської та мусульманської культур»

-характеризує розвиток мусульманської культури;

-знає напрями завойовницьких походів арабів.

1

 

С.38-42

8

Діагностувальна робота

Розділ 1. Становлення перших держав середньовіччя

Постер «Перші держави середньовіччя» (групова робота)

-добирає приклади, які

розкривають  терміни

-послідовно викладає

інформацію ;

-дотримується принципів

академічної доброчесності;

-визначає на карті положення

географічних об’єктів .

1

 

С.43

 

             Розділ 2.

Середньовічний

світ          Західної

Європи

 

 

 

9

Взаємодія людини і природи. Рух населення

1Звязок людини і природи.

2Рух населення

Робота з підручником (істор. джерело)

Схема «Вплив людини на природу»

Перегляд ілюстрацій

Анаграма

-розуміє причини та наслідки колонізації Європи;

-формулює питання різного типу до тексту;

 

1

 

С.44-50

10

Середньовічне європейське суспільство

1.Феодальне суспільство

2Стани феодального суспільства

Робота з підручником (істор. джерело)

Таблиця «Середньовічні стани»

Вправа «Знайди зайве»

Гра «Поле чудес»

 

-знає основні стани середньовічного суспільства;

-розуміє поняття суспільний стан.

1

 

С.51-57

11

Християнська церква в ранньому середньовіччі

1Християнізація Європи.

2Роль церкви

Робота з підручником (істор. джерело)

Презентація

Логічне завдання «Склади речення»

 

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-розуміє роль християнської церкви;

-встановлює одночасність подій в історичному просторі.

1

 

С.57-61

12

Життя і традиції рицарів і селян

1Традиції рицарів і селян

2Рицарський замок

3Життя селян

Робота з підручником (істор. джерело)

Відеоролик

Корисна гра «Установіть відповідність»

Малюнок «Середньовічний замок»

 

- формулює питання різного типу до тексту;

-уміє описати життя в повсякденному замку, селянському дворі.

 

1

 

С.62-67

13

Світ середньовічного міста

1Виникнення міст

2Розвиток самоврядування

Робота з підручником (істор. джерело)

Ментальна карта «Середньовічні міста»

Проблемне запитання «Чому відбувалася боротьба за самоврядування»

 

-знає найбільші міста Європи;

-розуміє поняття міська комуна.

1

 

С.67-71

14

Світ середньовічного міста

1Цехи

2Розвиток торгівлі

Робота з підручником (істор. джерело)

Презентація

Вправа «Три речення»

Схема «Розвиток торгівлі»

 

-уміє показувати на карті найбільші міста;

-розуміє поняття цех, гільдія, лихварство;

- -формулює питання різного типу до тексту;

 

1

 

С.71-76

15

Діагностувальна робота

Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи

Проєкт «5 цікавих фактів»

-добирає приклади, які

розкривають  терміни

-послідовно викладає

інформацію;

-дотримується принципів

академічної доброчесності;

-визначає на карті положення

географічних об’єктів .

1

 

С.77

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванчук Олена Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 серпня
Переглядів
2025
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку