ПОУРОЧНИЙ ПЛАН РОЗПОДІЛУ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ НМК “ENGLISH 7” 1
для 7 класу загальноосвітніх шкіл (автора О.Карп’юк)
· Прийняті у плані скорочення WB = Workbook, GB = Grammar Practice Book, RB – Read Me Book
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
СЕМЕСТР 1 |
|||||||||
1 |
STARTING UP |
|
Поворення лексики класного вжитку |
|
|
|
ex.1,2,4,5 -pp.4-6 |
ex.3-p.5 |
WB ex.1-p.4 |
2 |
UNIT 1 IN AND OUT OF SCHOOL
Lesson 1 IN SCHOOL |
Vocabulary |
canteen, gym, locker, library, headmaster, science lab, stuff |
Prepositions of Place |
|
ex.1,2- pp.8-9 |
ex.3-p.9 |
ex.4-pp.9 |
WB ex.1-p.5 |
3 |
Listening |
сourt, pitch, activity, aid, facil- ity, Biology, Chemistry, choir, orchestra, Physics, Technol- ogy |
There is / There are |
ex.2-p.11 |
ex.4-p.12 GB ex.1,2,3, 4a – pp.3-5 |
ex.1,3- p.10 |
WB ex.2,3-p.6 |
WB ex.4-p.7 GB ex.4b-p.6 |
|
4 |
Reading |
boarding school, fair, shabby, spacious, to mean, be close to, show around |
|
|
ex.1,2,3, 5a- pp.13-15 |
ex.5b- p.15 |
WB ex.5-p.8 GB ex.5-p.7 |
Ex.4-p.14 WB ex.6-p.9 |
|
5 |
Grammar |
|
Modal Verbs: have to, must, mustn’t, need, needn’t |
|
ex.1,2,4- pp.16-17 |
|
Ex.3-p.17 GB ex.6-p.7 |
WB ex.7-p.10 |
|
6 |
Grammar |
|
|
GB ex.7,8,10- pp.8-11 |
|
GB ex.9,11- pp.9-12 |
GB ex.12- pp.12-13 |
||
7 |
Speaking |
|
|
ex.2-p.19 |
ex.1-pp.18-19 |
ex.3, 4b, 5-pp.19-20 |
ex.4a-p.20 |
WB ex.8,9a- pp.11-12 |
|
8 |
Writing |
|
|
|
|
|
WB ex.9b, c- p.13 ex.2- p.21 |
Ex.1-p.21 |
|
9 |
Lesson 2 AFTER SCHOOL |
Vocabulary & Reading |
take part in, go for, practice, surf the net |
|
|
ex.1-p.22 WB ex.2-p.15 |
ex.2,3-p.23 |
WB ex.1-p.14 |
WB ex.3- pp.15-16 |
10 |
Vocabulary & Reading |
event, member, dream, prac- tice, try out, handy, be keen on, get together, hang around, join in |
|
|
ex.4-p.24 |
ex.5,6-p.25 |
WB ex.4-p.17 |
WB ex.5- p.17 |
1 План для 3-годинного тижневого навантаження
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
11 |
Lesson 2 AFTER SCHOOL |
Listening |
information,networking, safety, to download, to join, to post, online, danger- ous, safe, social, get upset, keep repeating |
too / enough |
ex.1,2,5- pp.26-28 WBex.11, 12- p.22 |
|
ex.3,4-p.27 |
|
WB ex.13-p.23 |
12 |
Grammar |
|
|
ex.2,3- pp.29- 30 GB ex.15- pp.15-16 |
|
ex.1-p.29 GB ex.13,14- pp.13-15 |
GB ex.17- pp.17-18 |
||
13 |
Grammar |
|
|
GB ex.20-p.19 |
|
ex.4,5-p.30 GB ex.18-p.18 |
GB ex.19- pp.18-19 |
||
14 |
Speaking |
dull, tiring, awful, boring, bril- liant, fantastic |
|
|
ex.2-p.32 |
ex.1-p.31 ex.3-p.33 |
WB ex.6-p.18 |
WB ex.7- pp.18-19 |
|
15 |
Speaking |
announcement, assembly hall, performance, tourna- ment, to announce, to attend,exciting, to perform |
|
|
WB ex.9- p.20 |
ex.4,5- pp.33-34 WB ex.10- p.21 |
WB ex.8-p.19 |
WB ex.14-p.23 |
|
16 |
Writing |
|
|
|
|
|
ex.1,2-p.34 |
WB ex.15- p.24 |
|
17 |
Look Back |
Повторення і систематизація |
|
ex.1,2,3,5- pp.35-38 |
|
ex.4-p.36 |
ex.9- pp.40-41 |
||
18 |
Look Back |
Повторення і систематизація |
ex.6b,7- pp.38-39 |
|
ex.6a,8- pp.38-39 |
|
ex.10-p.41 |
||
19 |
Look Back |
Повторення граматичного матеріалу |
GB Progress Test 1 pp.20-22 |
||||||
20 |
Reading 4 Fun |
|
|
|
ex.1,2- pp.42- 43 |
ex.3,4- p.43 |
|
Learning Diary pp.44-45 |
|
21 |
Підсумковий урок |
Робота з Європейським мовним портфоліо |
|||||||
22 |
Урок домашнього читання Read Me Book Lesson 1. The Importance of Colour pp.4-9 |
||||||||
23 |
UNIT 2 AT HOME
Lesson 1 DOING CHORES |
Listening & Vocabulary |
mess, pick up, tidy up, cozy, get upset, broom, mop, share |
|
ex.3, 4- p.49 |
ex.1-p.48 |
ex.2-p.49 |
|
WB ex.2- pp.25-26 |
24 |
Listening & Vocabulary |
|
|
ex.5,8- pp.50-51 WB ex.1- p.25 |
|
ex.6-p.50 |
WB ex.3- p.26 |
WB ex.5,6- pp.28-29 |
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
25 |
Lesson 1 DOING CHORES |
Reading |
to boil, to cut, to dry, to fry, to pour, to prefer, to serve, pan, do chores, do house- holding, frying pan, kettle, teapot, tablecloth, dishwasher |
|
ex.6-p.56 |
ex.1,2-pp.52-54 WB ex.7-p.29 |
ex.4-p.55 |
ex.3-pp.54-55 |
ex.5- p.55 WB ex.4- p.27 |
26 |
Grammar |
|
Some /any; much / many |
|
GB ex.1,2- pp.23-24; ex.5- pp.26-27 |
|
GB ex.3,4- pp.24-26 |
GB ex.7- p.29 |
|
27 |
Grammar |
|
anybody, somebody, everybody, nobody etc. |
|
ex.1,2,3,4- pp.57-58 |
|
GB ex.9,10,11- pp.31-34 |
GB ex.12- pp.34-35 |
|
28 |
Speaking |
|
|
|
WB ex.8,9- pp.30-31 |
ex.1,2,3,4- pp.59-60 |
WB ex.10,11- pp.31-32 |
WB ex.12,13- pp.32-33 |
|
29 |
Speaking |
washing machine, vacuum cleaner, hairdryer, microwave oven, electric saw, toaster, to switch on/ off, turn on / off |
|
|
Ex.6-p.62 WB ex.15-p.34 |
Ex.5,7,8- pp.61-63 |
WB ex.14,16- pp.33-35 |
WB ex.17-p.35 |
|
30 |
Writing |
|
|
|
|
|
ex.1-p.63 |
ex.2-p.63 |
|
31 |
Lesson 2 ALL ABOUT FOOD |
Reading |
Acid, to repair, to smell, to increase, carbohydrate, im- munity, zinc, organic, protein, successful, as much as possible |
|
|
ex.1b,3- pp.64-66 |
ex.1a,2- pp.64-65 |
WB ex.1,,2,3- pp.36-37 |
WB ex.4- pp.37-38 |
32 |
Reading |
|
|
ex.4,5,6- pp.67- 68 WB ex.5,8- pp.39-40 |
|
WB ex.7-p.40 |
WB ex.6- p.39 |
||
33 |
Vocabulary |
peel, slice, mash, mix, boil, chop, pepper, vinegar, napkin, bowl, fork, knife, spoon |
|
|
ex.1,2,3- pp.69-70 |
|
ex.4,5- pp.70-71 WB ex.9- p.40 |
WB ex.10- p.41 |
|
34 |
Listening |
dish, method, set, to spread, festive, lay the table |
|
ex.2-p.72 |
WB ex.12-p.42 |
ex.1,3,4- pp.71-73 |
|
WB ex.11- p.42 |
|
35 |
Grammar |
|
a lot of / lots of, a little, a few |
|
Ex.2,4-pp.74-75 |
|
ex.1,3- pp.74-75 GB ex.6- pp.27-29 |
GB ex.8- p.30 |
|
36 |
Grammar |
|
Revision of tenses |
|
GB ex.14,15- pp.36-38; ex.18-p.40 |
|
GB ex.13- pp.35-36; ex.16,17, 19- pp.38-41 |
GB ex.20- p.41 |
|
37 |
Speaking |
experience, arrange, follow, recipe, dish |
|
|
ex.3a-p.77 |
ex.1,2,3b- pp.76-77 |
|
WB ex.13- p.43 |
|
38 |
|
Speaking |
|
|
|
ex.4-p.78 WB ex.14- pp.43-44 |
ex.5,6- pp.78- 79 |
|
WB ex.15-p.44 |
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
39 |
Lesson 2 ALL ABOUT FOOD |
Writing |
|
|
|
|
|
ex.2-p.79 |
ex.1-p.79 |
40 |
Look Back |
Повторення і систематизація |
|
ex.3-p.81 |
ex.1,2-p.80 |
ex.4,5,6- pp.81-82 |
ex.7a- pp.82-83 |
||
41 |
Look Back |
Повторення і систематизація |
ex.7b,9- pp.83-84 |
|
ex.8-p.84 |
|
ex.10-p.84 (Project) |
||
42 |
Look Back |
Презентація проекту |
|
|
|
ex.10-p.84 |
|
|
|
43 |
Reading 4 Fun |
|
|
|
ex.1-pp.85-86 |
ex.2,3,4,5- p.87 |
|
Learning Diary pp.88- 89 |
|
44 |
Підсумковий урок з граматики GB Progress Test 2 pp.42-45 |
||||||||
45 |
Контроль аудіювання |
||||||||
46 |
Контроль читання |
||||||||
47 |
Контроль письма |
||||||||
48 |
Контроль говоріння |
||||||||
49 |
Урок домашнього читання Read Me Book Lesson 2 Super Sandwiches pp.10-15 |
||||||||
50 |
Робота з Європейським мовним портфоліо |
||||||||
51 |
Резервні уроки |
||||||||
52 |
|||||||||
СЕМЕСТР 2 |
|||||||||
1 |
UNIT 3 A SOUND MIND IN A SOUND BODY
Lesson 1 SPORTS FROM ‘A’ TO ‘Z’ |
Vocabulary |
wrestling, soccer, climbing, fencing, rowing, rugby, judo, sailing |
|
|
ex.1-pp.92-93 |
ex.2,3 -p.93 |
WB ex.1,2- p.45 |
ex.3-p.93 |
2 |
Reading |
mascot, flame, paraolympics, event, modern, represent, motto, character, torch, ceremony |
|
|
ex.2-pp.93-96 |
ex.1-p.93 |
WB ex.3-p.46 |
WB ex.4- p.46 |
|
3 |
Reading |
spirit, wheelchair, compete, take place, take part, across the world |
|
ex.2-p.11 |
ex.4-p.97 |
ex.5,6-p.97 |
ex.6-p.97 |
WB ex.5- p.47 |
|
4 |
Grammar |
|
Tag-questions |
|
ex.1-p.98 |
ex.3-p.99 |
ex.2-p.99 GB ex.1-p.46 |
GB ex.2-p.47 |
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
5 |
Lesson 1 SPORTS FROM ‘A’ TO ‘Z’ |
Grammar |
|
Tag-questions |
|
ex. 4-p.99 GB ex.5-p.50 |
ex. 5 – p.100 |
GB ex.3, 6- pp.47-48,50 |
GB ex.4- p.48-49 |
6 |
Listening |
champ, water polo, competi- tion, freestyle, score, a draw, membership, fabulous, junitor, training session |
|
ex.1,2,5b- pp.100-102 |
ex.6- pp.103-104 |
ex.3,4,5a),7 – pp.101- 102,104-105 |
WB ex.6a) – p.48 |
WB ex.6b) – pp.48-49 |
|
7 |
Speaking |
|
|
|
ex.2- pp.105-106 WB ex.7,10, 11- pp.49-51 |
ex.1,3- pp.105-106 |
WBex.12, 13, 14, 15- pp.52 -53 |
WB ex.8,9- pp.49-50 |
|
8 |
Writing |
|
|
|
|
|
ex.1-p.107 WB ex.16,17- pp.54-56 |
ex.2- p.107 |
|
9 |
Урок домашнього читання Read Me Book Lesson 3 Elephant Polo pp.16-22 |
||||||||
10 |
Lesson 2 DOCTOR! DOCTOR! |
Vocabulary |
ache, headache, stomacache, backache, toothache, ear- ache, bad leg, medicine, hurt, feel dizzy, sore throat, flu, cough, fever, cut |
|
ex. 1-p.108 |
ex.6-p.110 |
ex.2,3,4- pp.108-110 |
ex.5- p.110 |
WB ex.1,2- p.59 |
11 |
Reading |
health service, accident, disease, dentist office, pil, surgeon, symptom, treatment, private, regular, regularly, make an appointment, heart, lungs, check temperature, take pulse, tongue |
|
|
ex.1b,2,3,5- pp.111-114 |
ex.1a,4,7,8- pp.111, 113- 115 |
ex.6- p.114 |
WB ex.3,4,5- pp.60-61 |
|
12 |
Grammar |
|
Past Perfect Tense |
|
Remember!, ex.3-pp.115-117 |
ex.1,2- pp.115-117 |
ex.4-p.118 GB ex.7, 8, 9 , 10-pp.51-54 |
GB ex.11,12- pp.54-55 |
|
13 |
Grammar |
|
|
|
|
ex.5,6-p.118 |
ex.7-p.119 GB ex.13,14,15- pp.56-59 |
GB ex.16,17,19- pp.59-63 |
|
14 |
Listening |
get worse, terrible cough, nurse, take medicine / pills, see a doctor, examine |
|
ex.1,2,3,5a- pp.119-120 |
|
ex.4,5b -p.120 |
WB ex.6,7- pp.61-52 |
WB ex.8,9,10- pp.63-64 |
|
15 |
Speaking |
patient, keep to a diet, pain, suffer, catch cold, have opera- tion, hospital, aid |
|
|
|
ex.1,2,3,4- pp.121-122 |
|
|
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
16 |
Lesson 2 DOCTOR! DOCTOR! |
Speaking |
ambulance, blood, chest, injection, X-ray, to bleed |
|
WB ex.13,16- pp.66-67 |
Do you know? –p.124 |
ex.5,6,7,8- pp.122-123 |
WB ex.12,14,15- p.65 |
WB ex.17,18,19- pp.68-70 |
17 |
Writing |
|
|
|
|
|
ex.1,2-p.124 |
WB ex.20- p.71 |
|
18 |
Look Back |
Повторення і систематизація |
|
ex.8c-p.130 |
ex.1,2,4a,5,8a, b-pp.125-130 |
ex.3,4b,5b, 6,7 -pp.126- 128, ex.10- pp.130-131 |
ex.9-p.130 |
WB ex.19- pp.57-58 |
|
19 |
Look Back |
Повторення і систематизація |
|
|
|
|
ex.12-p.131 |
GB ex.18-p.61-62 |
|
20 |
Look Back |
Повторення граматичного матеріалу |
|
GB Progress Test 3 pp.63-65 + WB ex.18-p.56 |
|
|
|
|
|
21 |
Reading 4 Fun |
coach, training, excellent, impossible, punish, receive, train, end in a draw, give trouble |
|
|
ex.1- pp.132-133 |
ex.3,4-p.133 |
ex.2-p.133 |
Learning Diary pp.134-136 |
|
22 |
Підсумковий урок |
Робота з Європейським мовним портфоліо. |
|||||||
23 |
Урок домашнього читання Read Me Book Lesson 4. A Dentist with a Difference pp.23-29 |
||||||||
24 |
UNIT 4 LEISURE TIME Lesson 1
ENTERTAIN YOURSELF! |
Vocabulary |
science fiction, horror, musical, action film, thriller, entertainment, leisure, enter- tain, have leisure, predictable, gripping, awful, depressing, entertaining |
|
|
ex.1,2- pp.138-139 WB ex.1,2-p.72 |
ex.3,4,5,7- p.139 |
ex.5-p.139 |
WB ex.3,4-p.73 |
25 |
Listening |
plot, title, catchy, spectacular, convincing, fascinating, con- fusing, opinion, point of view |
|
ex.3,4,6- pp.141-142 |
WB ex.6-p.74 |
ex.1,2,5,7- pp.140-142 |
WB ex.5,7- pp.73-74 |
WB ex.8,9-p.75 |
|
26 |
Reading |
documentary, romance, adventure movie, brilliant, lead part, sequel, evil, power, teenager, enjoyable, genre |
|
|
ex.1,2-pp.142- 144 GB ex.1-p.66; ex.5,6- pp.70- 71 |
|
ex.3-p.144 WB ex.10, 11- pp.75-76 GB ex.3-p.68 |
ex.4-p.145 GB ex.2,4- pp.66-69 |
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
27 |
Lesson 1 ENTERTAIN YOURSELF! |
Grammar |
|
Reflexive Pronouns |
|
Remember, ex.1,2- pp.146-147 GB ex.9,10- pp.72-73 |
ex.3-p.147 |
GB ex.7,8- pp.71-72 |
GB ex.11,12- pp.74-75 |
28 |
Speaking |
action, audience, cast, perfor- mance, play, scenery, |
|
|
ex.1,2- pp.148-149 WB ex.12, |
ex.3-p.149 |
ex.14-p.78 |
WB ex.15- p.79 |
|
|
|
a stage, to act, perform, actor, actress, storyline, costume, humour, |
|
|
13- pp.77-78, ex. 17,18- pp.80-81 |
|
|
|
|
29 |
Speaking |
recommend, impression, to express, give recommenda- tion, review |
|
|
|
ex.4,5,6,7- pp.150-151 |
WB ex.20- p.82 |
WB ex.21- p.83 |
|
30 |
Writing |
|
|
|
|
|
ex.1-p.152 |
|
|
31 |
Урок домашнього читання Read Me Book Lesson 5. The Trojan Horse pp.30-35 |
||||||||
32 |
Lesson 2 PLACES OF INTEREST |
Vocabulary |
guide book, typical, go on a tour, get lost, guided tour |
|
|
ex.1,2- pp.153- 154 |
ex.4-p.15 |
ex.3-p.154 WB ex.1- p.84 |
WB ex.4,5- pp.85-86 |
33 |
Reading |
landmark, architect, dome, heating, skyscraper, collapse, destroy, save, whisper, huge, medieval |
|
|
ex.1,2- pp.155-157 WB ex.8-p.89 |
WB ex.3- pp.85-86 |
WB ex.2- p.85; ex.9-pp.90-91 |
WB ex.10-p.92 |
|
34 |
Reading |
to found, worth, statue, named after, mosaics, frescos, mon- astery, dignity, christianity, at- tracttion, enjoyment, to cover the territory, trading centre |
|
|
ex.3,4- pp.158-161 WB ex.11-p.93 |
ex.6-p.161 |
ex.5-p.161 |
WB ex.12- pp.94-95 |
|
35 |
Listening |
wax, height, giant, take a ride on the wheel, elevator, mighty |
|
ex.1,3,4- pp.162-164 |
WB ex.6,7- pp.87-89 |
|
|
ex.2-p.163 |
|
36 |
Grammar |
|
Review of Past Tenses |
|
ex.1a-p.165 |
|
ex.2-p.165 GB ex.13,14, 15 (A,B)- pp.75-79- |
GB ex.15 (C), 16-pp.79-81 |
|
37 |
Grammar |
|
|
ex.3-p.166 GB ex.17,18- pp.81-82 |
|
GB ex.16- pp.80-81; ex.19-p.83 |
GB ex.20- pp.83-84 |
навч. год |
Розділ, тематика |
Урок в НМК |
Лексика |
Граматика |
Аудіюван- ня |
Читання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
38 |
|
Speaking |
observation, afford, observe, fashionable, impressive, magnificent, sight |
|
|
ex.4a,7a- pp.168-170 |
ex.1,2,4b, 5,6,7b,8 -pp.167, 169- 171 |
ex.3-p.169 |
WB ex.13,14 -pp.95-97 |
39 |
|
Writing |
|
|
|
WB ex.15,16, 17, 18- pp.98- 100 |
|
ex.1-p.171 |
ex.2-p.171 |
40 |
|
Look Back |
Повторення і систематизація |
|
ex.2,3- pp.172-173 |
ex.5- pp.174- 175 |
ex.4-p.173 |
ex.1-p.172 |
|
41 |
|
Look Back |
Повторення і систематизація |
|
|
ex.9,11- pp.176-178 |
ex.6,8,10- pp.175-176 |
WB ex.19-p.101 |
Ex.12-p.178 (Project) |
42 |
|
Look Back |
Презентація проекту |
|
|
ex.12-p.178 |
|
|
ex.7-p.175 |
43 |
|
Reading 4 Fun |
|
|
|
ex.1,2,3,4- pp.179-182 |
ex.5,6-p.182 |
|
Learning Diary pp.183- 185 |
44 |
Урок з граматики GB Progress Test 4 pp.84-88 |
||||||||
45 |
Контроль аудіювання |
||||||||
46 |
Контроль читання |
||||||||
47 |
Контроль письма |
||||||||
48 |
Контроль говоріння |
||||||||
49 |
Підсумковий урок з граматики GB Final Test pp.89-95 |
||||||||
50 |
Урок домашнього читання Read Me Book Lesson 6. Man-made Wonders pp.36-45 |
||||||||
51 |
Робота з Європейським мовним портфоліо |
||||||||
52 |
Резервні уроки |
||||||||
53 |