Календарно-тематичне планування уроків
інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
для 2 класу за програмою НУШ (2022-2023 н. р.)
Автори підручника: О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко (2019).
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
1 семестр |
|||
Тема 1. «Зміни» |
|||
Тиждень 1 Пригода перша. Зміни в школі |
|||
|
|
Тема 1 «Зміни». Вступ до теми. Прогнозування на основі сюжетних малюнків. Лічба. Кількісна і порядкова лічба. Повторення за 1 клас |
ст. 4-5 |
|
|
Всеволод Нестайко та його повість-казка «Пригоди в Павутинії. Інформація про письменника та його твори |
ст. 6 |
|
|
Зміни в школі (За твором В. Нестайка «Пригоди у павутинії») Як змінилася моя школа? Дослідження: «Що змінилося у нашій школі». Створення плакату «Школа моєї мрії». Передача інформації про зміни у своїй школі в таблицях, схемах. Схожі і відмінні властивості об’єктів |
ст. 7-8 |
|
|
Як змінився мій клас? Пригадування правил класу, пояснення їх значення для себе, можливість зміни, доповнення, формулювання . |
ст. 9-10 |
|
|
Робота з пластичними матеріалами. Використання у роботі пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста (плоскі та об’ємні форми). Виготовлення картини з пластиліну. |
ст. 10 |
|
|
Як по-різному реагують люди на одні й ті ж самі зміни? Висловлення власної думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс). Назви чисел при додаванні. Порівняння доданків і суми. Побудова відрізків. Розв’язування задач |
ст. 11 |
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі. Порівняння і впорядкування об’єктів навколишнього світу за однією або декількома ознаками. |
|
Тиждень 2 Пригода друга. Зміни в школі |
|||
|
|
Пригода 2. «Таємниче зникнення» за В. Нестайком. Уявлення про діалог як ланцюжок висловлювань |
ст. 12 |
|
|
Як змінилися способи передавання повідомлень. Спроба висловити власну думку жестовою мовою. |
ст. 13 |
|
|
Використання голосу і мови тіла (міміка, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів твору В. Нестайка. |
ст. 14 |
|
|
Чому відбуваються зміни в природі? Взаємозв’язок між порою року і погодою. |
ст. 15 |
|
|
Вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року. |
ст. 15 |
|
|
Робота з пластичними матеріалами. Виготовлення фігурки жабенятка за зразком. Способи додавання й віднімання чисел. Розв’язування задач. Розпізнавання геометричних фігур |
ст. 16 |
|
|
Режим дня. Утома і способи її зняття. Створення мапи думок до почутого |
ст. 17 |
Тиждень 3 Пригода третя. Як потрапити в Павутинію |
|||
|
|
Пригода 3. «Як потрапити в Павутинію» за В. Нестайком |
ст. 18 |
|
|
Як змінюються істоти впродовж життя? Етапи розвитку комах (життєвий цикл метелика). |
ст. 19 |
|
|
Як змінюється людина впродовж життя? Умови життя людини. Людське тіло і зміни в ньому. |
ст. 20 |
|
|
Умови життя людини. Людське тіло і зміни в ньому |
ст. 21 |
|
|
Що змінилося в мені? Створення паспорта школяра |
ст. 22 |
|
|
У чому неповторність кожної людини? Обговорення змісту і форми коміксу, виявлення (з допомогою ) очевидних ідеї у ньому. Прості задачі. Складання і розв’язування задач за схемами. Розпізнавання геометричних фігур |
ст. 23 |
|
|
Чому важливо бути самим собою? |
|
Тиждень 4 Пригода четверта. Порятунок |
|||
|
|
Пригода 4. «Перемогли сон та лінь!» за В. Нестайком |
ст. 24 |
|
|
Які зміни не залежать від мене? Види термометрів та способи їх застосування. |
ст. 25-26 |
|
|
Які зміни залежать від мене? Дослідження свого організму; залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді. |
ст. 27-28 |
|
|
Чому люди перебувають разом, взаємодіють? Спільні справи, ігри, розваги. |
|
|
|
Як шукати партнерів для гри? |
ст. 29 |
|
|
Узагальнення вивченого. Складання коротких розповідей на основі ілюстрацій. Задача. Етапи роботи над задачею. Складання і розв’язування задач |
ст. 30-33 |
|
|
Діагностична робота по темі «Зміни» |
ст. 30-33 |
Тема 2 Факти і здогадки |
|||
Тиждень 5 Пригода перша. Вероніка і рожева парасолька |
|||
|
|
Тема 2. Факти і здогадки. Сучасна дитяча письменниця Валентина Табур та її збірка оповідань «Вероніка і рожева парасолька» |
ст. 34-35 |
|
|
Пригода 1. «Вероніка та рожева парасолька» за В. Табур.Коли і як з’явилися перші парасольки? |
ст. 36 |
|
|
Робота з папером. Виготовлення парасольки. Створення виробу за зразком або власним задумом із використанням паперу. |
ст. 37 |
|
|
Які факти “приховує” фотографія? Створення колажу із улюблених фотографій |
ст. 38 |
|
|
Про що розкажуть прості речі? Ґрунт. Дослідження складу ґрунту. Значення ґрунту та його охорона. |
ст. 39-40 |
|
|
Чим відрізняються факти та здогадки? Вирази на дві дії. Читання числових виразів, рівностей і нерівностей. Розв’язування задач |
|
|
|
Як дбати про своє здоров’я? Як харчування впливає на здоров’я людини? |
ст. 41 |
Тиждень 6 Пригода друга. Сонячні зайчики |
|||
|
|
Пригода 2. «Сонячні зайчики» за В. Табур. Зв’язок тексту із власним досвідом. |
ст. 42 |
|
|
Чим цікаве Сонце? Значення сонячного світла і тепла для живої природи. |
ст. 43-44 |
|
|
Як виникають «сонячні зайчики»? Чи можна побачити сонячних зайчиків у похмуру погоду? |
ст. 43-44 |
|
|
Виготовлення поробки «Веселий зайчик» за інструкцією. Доцільність вторинного використання матеріалів. |
ст. 44 |
|
|
Які факти минулого впливають на майбутнє? Як вберегтися від застуди? |
ст. 45-46 |
|
|
Як події стають визначними? Читання простих медіатекстів (комікси). Обчислення значень виразів із дужками. Розв’язування задач |
ст. 47 |
|
|
Які свята відзначають українці 14 жовтня? Лист захиснику України |
|
Тиждень 7 Пригода третя. Магічне число 7 |
|||
|
|
Пригода 3. «Магічне число сім» за В. Табур. Обговорення прочитаного |
ст. 48 |
|
|
Яку інформацію записують числами? Колективне складання календаря днів народження другокласників |
ст. 49 |
|
|
Про що може розказати упаковка товару? Вплив реклами на вибір продуктів. |
ст. 50 |
|
|
Створення підставки для олівців з вторинної сировини (упаковка з-під соку) |
ст. 50 |
|
|
Як людина пізнає світ. Органи чуття. Як отримують інформацію люди з порушеннями зору? |
ст. 51 |
|
|
Шрифт Брайля. Математичні завдання від Бджілки-трудівниці |
ст.52 |
|
|
Як діяти, якщо ти загубився? |
ст. 53 |
Тиждень 8 Пригода четверта. Що там на горищі? |
|||
|
|
Пригода 4. «Що там, на горищі?» за В. Табур. |
ст. 54 |
|
|
Таємниці минулого. Виготовлення підсвічника. Оздоблення виробу за власним задумом |
ст. 55 |
|
|
Про що розкаже родовід? |
ст. 57-58 |
|
|
Про які факти можуть “розповісти” родинні реліквії? |
ст. 58 |
|
|
Як поводитись з невідомими предметами? Чим небезпечні знахідки навулиці? |
ст. 59 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Факти і здогадки». Розрядні числа. Округлення. Розв’язування і порівняння задач |
ст.60-63 |
|
|
Діагностична робота по темі «Факти і здогадки» |
|
Тема 3. Територія |
|||
Тиждень 9 Пригода перша. Знайомство з марсіанами |
|||
|
|
Тема 3. Територія. Наталія Чуб та її книга «Цікаві правила дорожнього руху» |
ст. 64-65 |
|
|
Пригода 1. «Знайомство з марсіанами» за Н. Чуб |
ст. 66 |
|
|
Як упізнати територію своєї країни. Територія України на фізичній карті. |
ст. 67 |
|
|
Україна – моя країна. Атрибути Української держави. Виготовлення та оздоблення виробу (браслет). |
ст.68 |
|
|
Що «розкаже» про територію рідного краю краєзнавчий музей? |
|
|
|
Як виготовляють вітражі? Віднімання числа від суми. Аналіз, схематичних зображень коментування способів обчислення. Розв’язування задач |
ст. 71 |
|
|
Ситуації, у яких побутові прилади, речовини можуть бути небезпечними для людини. Наслідки від власної необачної поведінки вдома. |
|
Тиждень 10 Пригода друга. Пригода на дорозі |
|||
|
|
Пригода 2. «Пригода на дорозі» за Н. Чуб. Які місця називають громадськими? |
ст. 72 |
|
|
Чим особлива територія мого населеного пункту? |
ст. 73 |
|
|
Спостереження за тваринами. Поняття про основні групи тварин. Робота в графічному редакторі Paint |
ст. 74 |
|
|
Техніка «Витинанка». Створення витинанки. Послідовність дій під час виготовлення витинанки за шаблоном. |
ст. 74 |
|
|
Як територія може стати домівкою? Стоворення лепбуку «Хатинки тварин» |
ст. 75-76 |
|
|
Чистота в громадських місцях. Узагальнення й систематизація знань учнів. Завдання Бджілки-трудівниці |
|
|
|
Як зимують комахи, у яких домівках? Поведінка комах у різні пори року. |
ст. 77 |
Тиждень 11 Пригода третя. Пошуки летючої тарілки |
|||
|
|
Пригода 3. «Пошуки летючої тарілки» за Н. Чуб. Обговорення прочитаного |
ст. 78 |
|
|
Що на території мого населеного пункту доступне для всіх? Формування таблиці громадських місць нашого населеного пункту. |
ст. 79 |
|
|
Правила поведінки та знаки в громадських місцях |
ст. 80 |
|
|
Де межі мого особистого простору? Створення схеми «Мій особистий простір». |
ст. 81 |
|
|
Як тварини позначають межі своєї території? (проведення пошукової роботи). Використання інформації з запропонованих вчителем джерел |
ст. 82 |
|
|
Презентація результатів своєї діяльності. Додавання виду 7 + а. Одиниці вимірювання довжини, їх співвідношення. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач |
|
|
|
Як поводитися на чужій території? Обмін досвідом |
ст. 83 |
Тиждень 12 Пригода четверта. Млинці й смачне паливо |
|||
|
|
Пригода 4. «Млинці й смачне паливо» за Н. Чуб. |
ст. 84 |
|
|
Чому особистий простір — недоторканна територія? Що робити коли порушують твої особисті межі? |
ст. 85-86 |
|
|
Як зробити територію комфортною для себе? Як бобри облаштовують своє житло? |
ст. 87 |
|
|
Хто дбає про комфорт та затишок у твоєму домі? Виготовлення листівки для мами. |
ст. 88 |
|
|
Чому особисту інформацію важливо тримати в секреті? |
ст. 89 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Територія». Кут. Прямий кут. Розпізнавання кутів. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач |
ст. 90-93 |
|
|
Діагностична робота по темі «Територія» |
|
Тема 4. Спільнота |
|||
Тиждень 13 Пригода перша. Невідомий пахучо-медовий світ |
|||
|
|
Тема 4. Спільнота. Сучасний дитячий письменник Василь Тибель та його «Медова казка» |
ст. 94-95 |
|
|
Пригода 1. «Невідомий пахучо-медовий світ» за В. Тибелем |
ст. 96 |
|
|
Краще разом чи поодинці? Ознаки комах. Як влаштована бджолина сім*я. |
ст. 97-98 |
|
|
Переваги спільної роботи. Виготовлення рою бджіл Використання у роботі підручних та природних матеріалів |
ст. 98 |
|
|
Що об’єднує людей у спільноті? |
ст. 99-100 |
|
|
Які бувають спільноти? Що об’єднує всіх українців? Спілкування та людські емоції. Розв’язування задач вивчених видів. Добір числових даних до задач |
ст. 100 |
|
|
Як знаходити друзів? Якими якостями володіє хороший друг? |
ст. 101 |
Тиждень 14 Пригода друга. Друзі чи недруги? |
|||
|
|
Пригода 2. «Друзі чи недруги» за В. Тибеем |
ст. 102 |
|
|
Як сприймати тих, кого не знаєш? |
ст. 103 |
|
|
Експеримент як основний метод дослідження. Прості експерименти з водою |
ст. 104 |
|
|
Як налагоджувати гарні стосунки. Проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі. |
ст. 105 |
|
|
Як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки? Гра «Математичні стільники» |
ст. 106 |
|
|
Моделювання, конструювання та виготовлення виробів із готових елементів деталей конструктора (робота в парах чи групах). Віднімання виду 14 - а. Складання рівностей з іменованими числами. Розпізнавання геометричних фігур |
|
|
|
Як діяти, якщо тебе цькують або ображають? Чому небезпечно та шкідливо дражнити або залякувати інших? |
ст. 107 |
Тиждень 15 Пригода третя. У пошуках нового житла |
|||
|
|
Пригода 3. «У пошуках нового житла» за В. Тибелем |
ст. 108 |
|
|
Що я можу зробити для спільної справи? Співпраця у грі, навчальних і життєвих ситуаціях. |
ст. 109 |
|
|
Інсценізуємо виставу за мотивами прочитаного твору.Створення афіші. Оцінка власної діяльності. |
ст. 110 |
|
|
Чи може існувати спільнота без законів і правил? Чим особлива книга «Конституція України». |
ст. 111 |
|
|
Права та обов’язки громадятина України |
|
|
|
Чи важлива для людини природа? Чому берегти природу – обов’язок кожного? Віднімання виду 17-а, 18-а. План розв’язування задачі. Складання рівностей |
ст. 112 |
|
|
Чим кожний із нас може бути цінним у спільноті? Обговорення змісту коміксу. |
ст. 113 |
Тиждень 16 Пригода четверта. Диво на Різдво |
|||
|
|
Пригода 4. «Диво на Різдво» за В. Тибелем |
ст. 114 |
|
|
Хто такі герої? Мої герої та їхні вчинки. Як діяти під час пожежі? |
ст. 115-116 |
|
|
Як протидіяти негідним учинкам? Якими рисами характеру має володіти людина і чому? |
ст. 117 |
|
|
Моделювання та створення виробу із використанням вторинних матеріалів. Виготовлення сніговичка із шкарпетки. |
ст. 117 |
|
|
В чому виявляється доброта? Складання казок зі зміненим сюжетом |
ст. 118 |
|
|
Винагорода за добрі вчинки. |
ст. 119 |
|
|
Діагностична робота по темі «Спільнота» |
ст. 120-123 |
2 семестр |
|||
Тема 5. Цінності |
|||
Тиждень 17 Пригода перша. Мрія |
|||
|
|
Сучасна дитяча письменниця Олена Лобода та її збірка оповідань «Найкращий подарунок у світі». Важливі духовні і матеріальні цінності для родини. |
ст. 4-5 |
|
|
Оповідання «Мрія» (за О. Лободою). Значення матеріальних цінностей. |
ст. 6 |
|
|
Які бувають цінності? Цінності, важливі для кожного. Гроші. Операції з грошима: покупки у крамницях .
|
ст. 7 |
|
|
В чому цінність олії? Виготовлення соняшникової олії. Як шукати інформацію в інтернеті? Робота з пошуковими системами. |
ст. 8 |
|
|
Способи повторного використання рукотворних об’єктів. Виготовлення об’ємних виробів з елементами вторинних матеріалів (скарбничка). Безпечні прийоми праці під час застосування інструментів та пристосувань. |
ст. 7 |
|
|
Що об’єднує родину? Традиції родини. Створення піраміди цінностей своєї родини.
|
ст. 9 |
|
|
Значення сну для людини. Як сон впливає на наше самопочуття? |
ст. 11 |
Тиждень 18 Пригода друга. Хто розумніший |
|||
|
|
Оповідання «Хто розумніший? (за О. Лободою). Обговорення прочитаного |
ст. 12 |
|
|
Про що розповідають нам пам’ятки природи та культури? Як поводитися з забутими чи загубленими речами, сумками без нагляду. |
ст. 13 |
|
|
Про що розповідають нам пам’ятки природи та культури? Орієнтування в додатку Google карти. |
ст. 14 |
|
|
Чи можуть зникнути природні цінності? Чому берегти природу – обов’язок кожного? |
ст. 15 |
|
|
Що ми можемо зробити для охорони природи? Як слід піклуватися про диких тварин? Макетування. Виготовлення й оздоблення об’ємних виробів (годівничка для пташок). |
ст. 16 |
|
|
Червона книга України. Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі. Виконання арифметичних дій з числами. |
ст. 16 |
|
|
Чи завжди варто ділитися? Обговорення змісту коміксу. Дискутування |
ст. 17 |
Тиждень 19 Пригода третя. Тріщина Людина і природа. Правила безпечної поведінки у довкіллі |
|||
|
|
Чашка (за оповіданням О. Лободи). Моделювання власної поведінки на прикладі вчинків персонажів твору. |
ст. 18 |
|
|
Що я ціную в людях? Якими рисами характеру має володіти людина і чому? Цінності, важливі для себе. |
ст. 19-20 |
|
|
Хороші та погані риси характеру. Які якості слід у собі розвивати? |
ст. 20 |
|
|
Яку цінність можу створити я? Важливість добрих вчинків для людини. |
ст. 21 |
|
|
Добір конструкційних матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення виробу. Планування виготовлення виробу (виготовлення аплікації із ватних дисків). Творчість. Вірш, рима
|
ст. 22 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Цінності» Думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс). |
ст. 23 |
|
|
Діагностична робота з теми «Цінності» |
ст. 24-27 |
Тема 6. Хочу – можу – треба |
|||
Тиждень 20 Пригода перша. Найбільша калюжа |
|||
|
|
Олена Касьян та її збірка оповідань «Найважливіше бажання». Які у людей є бажання і потреби? Чого хоче кожна людина? Кожен може мати свої мрії. |
ст. 28-29 |
|
|
Оповідання «Найбільша калюжа» (за О. Касьян). Прогнозування на основі відомих фактів |
ст. 30 |
|
|
Які бажання бувають у людей? Кроки, яких необхідно дотримуватись щоб бажання ставали реальністю |
ст. 31 |
|
|
Навіщо нам знати про бажання близьких людей? Необхідність знання бажань близьких людей. |
ст. 32 |
|
|
Використання у роботі пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста (плоскі та об’ємні форми) Виготовлення папуги. |
ст. 32 |
|
|
Календар та його використання для опису і розв’язання повсякденних проблем. |
|
|
|
Як бажання може вплинути на здоров’я? Здоров’я та хвороби. Інфекційні та неінфекційні захворювання. |
ст. 33 |
Тиждень 21 Пригода друга. Хитромудрий час |
|||
|
|
Людина і природа. Хитромудрий час (за оповіданням Олени Касьян). Головне і другорядне в тексті. |
ст. 34 |
|
|
Що може обмежувати бажання? Що таке тайм-менеджмент? Складання власного розпорядку дня у вигляді схеми |
ст. 35 |
|
|
Яке твоє найзаповітніше бажання? Операції з грошима. Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом. |
ст. 36 |
|
|
Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться? Які можуть бути наслідки необміркованих вчинків? |
ст. 37-38 |
|
|
Спостереження за прогнозом погоди. Як навчитися підбирати одяг відповідно до погоди? |
ст. |
|
|
Створення стильного зимового одягу для дівчинки та хлопчика. |
ст. 38 |
|
|
Культура харчування. Правила поведінки за столом. |
ст. 39 |
Тиждень 22 Пригода третя. Найважливіше бажання |
|||
|
|
Найважливіше бажання (за оповіданням Олени Касьян). Товсті й тонкі запитання на основі змісту прочитаного |
ст. 40 |
|
|
Що потрібно, щоб здійснювати бажання? Створення мапи бажань учнів 2 класу |
ст. 41 |
|
|
Чи легко здійснити чиєсь бажання? Ресурси, необхідні для здійснення бажання |
ст. 42 |
|
|
Властивості конструкційних матеріалів (види паперу, картону). Виготовлення меблів з коробок з-під сірників |
ст. 42 |
|
|
Як бажання можуть об’єднувати спільноту? Взаємозв’язки у природі. Думки і почуття з приводу прослуханих (переглянутих) простих медіатекстів (реклама). Власний сюжет реклами |
ст. 43-44 |
|
|
Взаємозв’язки у природі. Тварини рідного краю, які потребують особливої охорони. Заповідники. Тексти математичного змісту, сюжетні задачі. |
ст. 44 |
|
|
Чому потрібно дотримуватися встановлених правил у громадських місцях? Спілкування. Правила спілкування. |
ст. 45 |
Тиждень 23 Пригода четверта. Важливе та дрібниці |
|||
|
|
Важливе та дрібниці (за оповіданням Олени Касьян) Що таке обіцянка? |
ст. 46 |
|
|
Чому слід дотримуватись обіцянок? Погода та її елементи. Прогноз погоди на радіо і телебаченні, народні прикмети для передбачення погоди. |
ст. 47 |
|
|
Як формувати у собі корисні звички? Яку корисну звичку ти маєш намір сформувати? Алгоритм формування власної звички. |
ст. 48 |
|
|
Використання зображення схем для послідовного виготовлення виробу з допомогою дорослих та самостійно. Аплікація з пластиліну. |
ст. 51 |
|
|
Перевір себе Визначення часу за годинником з точністю до 5 хвилин. Події – результат людської діяльності. Наші шкільні (класні) свята. |
ст. 49-50 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Хочу –можу – треба» |
|
|
|
Діагностича робота з теми «Хочу –можу – треба» |
|
Тема 7. Ідеї – винаходи – відкриття. Винаходи людства та їхній вплив на життєдіяльність людини |
|||
Тиждень 24 Пригода перша. Повітряна куля |
|||
|
|
Сучасний дитячий письменник Микита Лукаш та його «Мішечок історій Мішковинки». Кожен може мати свої вподобання. |
ст. 52-53 |
|
|
Мішковинка мріє бути повітряною кулею (за оповіданням Микити Лукаша). |
ст. 54 |
|
|
Як знаходити власні ідеї? Винаходи людства та їхній вплив на життєдіяльність людини. Приклади винаходів, ідеї до виготовлення котрих людина взяла в природи. Прості досліди з повітрям, емоції, які виникають під час спостереження та експериментування. |
ст. 55 |
|
|
Які ідеї підказала людям природа? Повітряна куля. |
ст. 56 |
|
|
Фотографії об’єктів шкільного подвір’я, які справили враження. Виставка світлин. Ідеї щодо розв’язання проблемного запитання. Обчислення суми, різниці зручним для себе способом у межах 100. Порядок виконання дій у математичних виразах на 1 – 2 дії. |
ст. 56 |
|
|
Які ідеї підказала людям природа? Винахід братів Монгольф’є. |
ст. 57 |
|
|
Як втілювати ідеї в життя? Уміння товаришувати. Стосунки з дітьми своєї та іншої статі. Складання алгоритму дій під час гри. |
ст. 57 |
Тиждень 25 Пригода друга. Як Мішковинка була «дорослою» |
|||
|
|
Як Мішковинка була «дорослою» (за оповіданням Микити Лукаша). |
ст. 58 |
|
|
Хто вони – винахідники? Риси характеру, притаманні винахідникам. Створення ескізів одягу. Ознайомлення з графічним редактором Paint |
ст. 59 |
|
|
Хто вони – винахідники? Інформаційно-творчий проект про винахідників та їхні винаходи. |
ст. 60 |
|
|
Як винаходи змінюють життя людей? Обмін думками. |
ст. 60-61 |
|
|
Звуки. Експерименти зі звуками. Як різні звуки впливають на людину |
ст. 62 |
|
|
Послідовність дій під час виготовлення паперових об’ємних фігур. Безпечні прийоми праці під час використання інструментів та пристосувань. |
ст. 61 |
|
|
Як по-різному можна втілити одну ідею. Конструювання. Робота з танграмом та цеглинками «Лего» |
ст. 62-63 |
Тиждень 26 Пригода третя. Про вівсяне печиво |
|||
|
|
Про вівсяне печиво (за оповіданням Микити Лукаша). Робота з прислів*ям |
ст. 64 |
|
|
Як відкриття можуть допомогти в навчанні? |
ст. 65-66 |
|
|
Повітря. Його властивості. Значення повітря для живої природи. Прості спостереження (досліди). |
|
|
|
Чим можуть бути небезпечні винаходи та відкриття? Алгоритм копіювання файлу на флешку |
ст. 67 |
|
|
Чим можуть бути небезпечні винаходи та відкриття? Поліетилен, як найбільший ворог природи. Альтернатива пластику |
ст. 68 |
|
|
Як поводитися поруч із людьми з неінфекційними та інфекційними захворюваннями. Назви частин тіла та органів для повідомлення про самопочуття чи проблеми зі здоров’ям (біль, дискомфорт тощо). |
ст. 68 |
|
|
Розгортки прямокутної форми. Виготовлення розгорток прямокутної форми. Виготовлення пакету для подарунків прямокутної форми |
ст. 68 |
|
|
Для чого роблять досліди? Чи можуть бути досліди марнуванням часу? Обмін думками |
ст. 69 |
Тиждень 27 Пригода четверта. Майже детективна |
|||
|
|
«Майже детективна» (за твором М.Лукаша). Кого називають детективом? |
ст. 70 |
|
|
Які винаходи допомагають пізнавати світ особливим людям? Потреби та права людей з особливими потребами |
ст. 71 |
|
|
Що я можу зробити для людей з інвалідністю? Правила доброчинності. Люди – різні, але всі ми - рівні. Винаходи, які допомагають людині. |
ст. 72 |
|
|
Хто винайшов фруктовий лід? Опрацювання діаграми. Використання у роботі фетру, ниток, природних матеріалів та інших матеріалів (пласкі та об’ємні вироби). Яскравий квітник. |
ст. 73-74 |
|
|
Робота в графічному редакторі Paint. Простий дослід з повітрям. Припущення що до результатів дослідження |
ст. 75 |
|
|
Підсумковий урок з теми |
ст. 73 |
|
|
Діагностична робота з теми «Ідеї – винаходи – відкриття». |
ст. 75 |
Тема 8. Рух і час |
|||
Тиждень 28 Пригода перша. Знайомство з Хоботовичами |
|||
|
|
Сучасний дитячий письменник Святослав Черній та його казка «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували». Знайомство з героями твору |
ст. 76-77 |
|
|
Знайомство з Хоботовичами (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували») Власні припущення стосовно розвитку подій. |
ст. 78 |
|
|
Що може рухатися? У який спосіб люди спілкуються через мережі? Переваги і недоліки спілкування через мережі |
ст. 79 |
|
|
Рух і час. Обертання Землі навколо власної осі та Сонця. Тривалість доби і року. |
ст. 80 |
|
|
Як мандрують птахи? Міграція птахів та їхня поведінка |
ст. 81 |
|
|
Визначення часу за годинником. Порядок виконання дій у математичних виразах на 1 – 2 дії. Навчання і відпочинок. Кроки для виконання навчальних, ігрових та дослідницьких завдань. |
ст. 80 |
|
|
Картон як штучний матеріал для макетування. Виготовлення масок для інсценізації. |
ст. 81 |
Тиждень 29 Пригода друга. Підготовка до мандрівки |
|||
|
|
«Підготовка до мандрівки» (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували»). Переказування змісту твору |
ст. 82 |
|
|
Навіщо люди подорожують? Визначні місця України. Робота з прислівям |
ст. 83-84 |
|
|
Як можна подорожувати, не виходячи з дому? Святкування Великодня в Україні. Підтримання родинних традицій. |
ст. 85 |
|
|
Як можна подорожувати, не виходячи з дому? Віртуальна подорож музеями України під відкритим небом. |
ст. 86 |
|
|
Створення виробів за зразком або власним задумом із використанням паперу, картону, ниток тощо із застосуванням традиційних ремесел або технік декоративно-ужиткового мистецтва. Виготовлення писанки. |
ст. 85 |
|
|
Емоції та бажання інших. Вплив різних емоцій та почуттів на себе та інших. |
ст. 87 |
|
|
Україна – моя країна. Природа України. Найважливіші державні свята. Родинні свята та традиції. |
|
Тиждень 30 Пригода третя. Хоботовичі у Львові |
|||
|
|
Хоботовичі у Львові (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували»). Місто Лева та його цікаві місця |
ст. 88 |
|
|
Що непідвладне часові? Пам’ятки культури Львова.Цікаві, незвичайні явища, об’єкти. |
ст. 89-90 |
|
|
Які таємниці має час? Подорож Львовом, вживаючи слова – назви одиниць часу. |
ст. 91 |
|
|
Рідний край. Моє місто (село). Моя адреса. Створення книжки «Наш рідний край» |
ст. 92 |
|
|
Як можна перевірити відому інформацію? Малюнок як джерело інформації. Комікси. Власні здогадки щодо перевірки відомої інформації. Припущення і фантазія, правда і неправда у простих медіатекстах. |
ст. 93 |
|
|
Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі. Дії додавання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання; |
|
|
|
Лінії. Правила розмічання ліній на папері і картоні. Економне використання матеріалів. Виготовлення макету годинника |
ст. 90 |
Тиждень 31 Пригода четверта. Зустріч з родиною вовків Вівчарів |
|||
|
|
«Зустріч з родиною вовків Вівчарів» (за твором Святослава Чернія). Рідний край. Природа рідного краю. |
ст. 94 |
|
|
Як рухова активність впливає на здоров’я? Активний і пасивний відпочинок. Сезонні зміни у природі навесні. |
ст. 95-96 |
|
|
Вчимося проводити майстер-клас для однокласників. Технологічні операції з конструкційними матеріалами (склеювання, складання, скручування) |
ст. 96 |
|
|
Фотографія як джерело інформації (наприклад: пейзаж, портрет, сюжетна світлина). Малюнок як джерело інформації. Текст-розповідь. Створення виробу за зразком та власним задумом із використанням пластиліну. |
ст. 98 |
|
|
Перевір себе. Календар та його використання для опису і розв’язання повсякденних проблем |
ст. 97-99 |
|
|
Діагностична робота з теми «Рух і час» |
|
|
|
Підсумковий урок з теми «Рух і час» Причини зміни пір року, дня і ночі. Правил поведінки в громадських місцях(зоопарк). |
ст. 97-99 |
Тема 9. Все пов’язане з усім |
|||
Тиждень 32 Пригода перша. Історія про хробака Зяву |
|||
|
|
Сучасний дитячий письменник Володимир Читай та його збірка «Правдиві історії Чарівного Лісу». Творчий шлях сучасного дитячого письменника Володимира Читая. Яка діяльність приносить і радість, і користь? Чому кожен може мати свої вподобання? |
ст. 100-101 |
|
|
«Історія про хробака Зяву» (за твором Володимира Читая «Правдиві історії Чарівного Лісу»); Аналіз вчинків персонажів твору. |
ст. 102 |
|
|
Як зі мною змінюється мій світ? Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи. Спостереження та експериментування. |
ст. 103 |
|
|
Як зі мною змінюється мій світ? Всі люди рівні, бо вони – люди. Уважне ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному. |
ст. 104 |
|
|
Що означає бути дорослим? Книжка як джерело інформації. Інсценізація улюблених уривків твору. Важливість імпровізації у грі. Порядок виконання дій у математичних виразах на 1 – 2 дії. Знаходження значення математичних виразів. |
ст. 105 |
|
|
Розміщення елементів виробу на площині, з’єднання елементів у виріб. Виготовлення прикраси для інтер'єру. Чому людині потрібна доброчинність |
ст. 106 |
|
|
Здорові та шкідливі звички, їхній вплив на організм людини. Кожен учинок має наслідки. Негативний вплив алкоголю, тютюну, наркотиків на здоров’я людини. |
ст. 107 |
Тиждень 33 Пригода друга. Про жабу Душку та хом’ячків-сусідів |
|||
|
|
«Про жабу Душку та хом’ячків-сусідів» (за твором Володимира Читая «Правдиві історії Чарівного Лісу»). Складання власної кінцівки тексту. |
ст. 108 |
|
|
Чому добрі вчинки важливі? Важливість добрих учинків для людини, якими рисами характеру має володіти людина. Прислів’я, його зміст. |
ст. 109-110 |
|
|
Чи може одна людина змінити щось у світі? Охорона природи. Вплив людини на довкілля. Створення простих аудіальних медіапродуктів ( робота в групі). |
ст. 111-112 |
|
|
Ощадність використання природних ресурсів. Як зробити сміття корисним? Моделювання та виготовлення виробу із вторинних матеріалів (пластикові пляшки), їх оздоблення за власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками тощо. |
ст. 112 |
|
|
Готуємо виставу зі створеними персонажами. Мої герої та їхні вчинки. |
ст. 112 |
|
|
Що у моїй родині викидають у смітник? Створення малюнка результату досліджень. Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі). |
ст. |
|
|
Як захистити планету від сміття? Негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення водойм. |
ст. 113 |
Тиждень 34 Пригода третя. Історія про вовка Криволапка та братів-калабанів |
|||
|
|
«Історія про вовка Криволапка та братів-кабанів» (за твором Володимира Читая «Правдиві історії Чарівного Лісу»). |
ст. 114 |
|
|
Чому піклування про власне здоров’я є відповідальною справою кожного? Безпечна поведінка у довкіллі. Вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини. |
ст. 115-116 |
|
|
Харчування і здоров’я. Як харчування впливає на здоров’я людини? Вибір корисних для здоров’я продуктів. |
ст. 116 |
|
|
Як я можу вплинути на своє майбутнє. Створення мапи думок до почутого. |
ст. 117-118 |
|
|
Підсумовуємо вивчене. Добові та сезонні зміни у природі влітку. |
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
Як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі. Плануємо літні канікули |
|