Програма зорієнтована на глибше осмислення учнями здобутків світової літератури, формування читацьких смаків учнів, активізацію їх інтересу до культурних новацій та мистецьких явищ, які вплинули на розвиток літератури, розвиток умінь аналізувати художній текст з використанням сучасних літературознавчих методів, становлення гармонійної особистості, виховання громадянина, патріота своєї держави, залучення учнів до найвищих досягнень світової літератури й культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей, виховання естетичного смаку, високої читацької й загальної культури, уміння аналізувати та інтерпретувати, бачити художні деталі, розуміти творчий задум письменника та оцінювати особливості його реалізації.
Сторінками дитячої літератури
Календарно-тематичне планування факультативного курсу зі світової літератури для учнів 7 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
№ |
Кількість годин |
Назва розділів, тем |
Форма роботи |
Форма контролю |
1 |
1 |
Вступ |
Лекція |
– |
2 |
8 |
Минуле через призму сучасності. Легендарні постаті |
Написання листа улюбленому героєві (автору) |
Письмова робота |
3 |
6 |
Людина – це обов’язок, не титул |
Літературний диктант |
Письмова робота |
4 |
6 |
Майбутнє у дзеркалі літератури |
Створення мультимедійної презентації |
Захист мультимедійної презентації |
5 |
9 |
Калейдоскоп фентезі |
Створення фанфікшн |
Письмова робота |
6 |
1 |
Підсумки |
Створення проектів (протягом року) |
Захист проектів |
|
31 |
Усього |
№ п/п |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Теорія літ-ри |
І СЕМЕСТР |
|||
ВСТУП (1 год.) |
|||
1 |
Жанрове розмаїття давньої літератури: билини, балади, легенди, перекази та ін. Загальне ознайомлення. Теорія літератури. Билини, балади, легенди, перекази. Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. |
|
Лекція |
МИНУЛЕ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ СУЧАСНОСТІ. ЛЕГЕНДАРНІ ПОСТАТІ (8 год.) |
|||
2 |
Вільгельм Вагнер. «Норвезькі, кельтські й тевтонські легенди». Світ відважних лицарів і прекрасних дам, всемогутніх богів і свавільних валькірій, драконів та чарівників. |
|
Билина, балада, гіпербола (поглиблення поняття), символ. Початкові поняття про художній час, художній простір. |
3 |
Вільгельм Вагнер. «Норвезькі, кельтські й тевтонські легенди». Гугдітріх і прекрасна Гільдбурга. |
|
|
4 |
Джон Стейнбек. «Легенди про короля Артура та лицарів круглого столу». Поетичне відображення історії Британії в легендах. Утвердження любові до Батьківщини й героїзму в легендах. Образ короля Артура. |
|
|
5 |
Джон Стейнбек. «Легенди про короля Артура та лицарів круглого столу». Утвердження любові до Батьківщини й героїзму в легендах. |
|
|
6 |
Образ короля Артура. |
|
|
7 |
Андре Нортон. «Ріг Юона». Реальність і художня вигадка в легендах. |
|
|
8 |
Образ лицаря Роланда, його мужність, відвага, людська гідність. Символіка образів твору. |
|
|
9 |
Борис Орєшкін. «4 дні з Іллею Муромцем». Втілення загальнолюдських чеснот в образах героїв повісті. Елементи фольклору. |
|
Написання листа улюбленому героєві (автору) |
ЛЮДИНА – ЦЕ ОБОВ’ЯЗОК, НЕ ТИТУЛ (6 год.) |
|||
10 |
Микола Заболоцький. «Некрасива дівчинка». Моральні цінності в поезії. Зовнішня й духовна краса людини. |
|
Новела. Поглиблення поняття про роман. |
11 |
Пол Гелліко. «Сніжний гусак». Поняття про новелу як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. |
|
|
12 |
«Сніжний гусак». Одвічний зв’язок людини й природи в новелі. |
|
|
13 |
Гектор Мало. «В сім'ї». Образ дівчинки-сироти Перріни. |
|
|
14 |
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості. |
|
|
15 |
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей у романі. Характеристика Ремі. |
|
Літературний диктант |
№ п/п |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Теорія літ-ри |
ІІ СЕМЕСТР |
|||
МАЙБУТНЄ У ДЗЕРКАЛІ ЛІТЕРАТУРИ (6 год.) |
|||
17 |
Рей Бредбері. «451 градус по Фаренгейту». Роздуми про майбутнє літератури як виду мистецтва. |
|
Поглиблення понять про роман, повість, фантастику. Підтекст. |
18 |
Розуміння сутності освіченості людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей |
|
|
19 |
Колін Бейтмен. «Титанік 2020». Пригоди підлітка Джиммі в морі й на суші. |
|
|
20 |
Причини загибелі Цивілізації. Філософські роздуми щодо майбутнього людства. |
|
Створення мультимедійної презентації |
21 |
Еммі Лейбурн. «Монумент 14». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості. |
|
|
22 |
Здатність вижити в екстремальних умовах. Людяність і співчуття у творі. Образи сучасних підлітків. |
|
Захист мультимедійної презентації |
КАЛЕЙДОСКОП ФЕНТЕЗІ (9 год.) |
|||
23 |
Дешнер Джеймс. «Щоденник загадкових листів». Поєднання реального й фантастичного у творі. |
|
Поглиблення поняття про фентезі як жанр сучасної літератури, точку зору |
24 |
Втілення ідеї про моральну справедливість. |
|
|
25 |
Моральний вибір Тіка. |
|
|
26 |
Гаррі Кілворт. «Головоломка». |
|
|
27 |
Віртуальна подорож підлітка Макса на таємничий острів Кранту. |
|
|
28 |
Захоплюючі пригоди, шпіонські ігри та перше кохання. |
|
|
29 |
Андрій Жвалевський, Євгенія Пастернак. «Час завжди хороший». Філософські роздуми про час і простір.. |
|
Створення фанфіків |
30 |
Образи минулого й сучасного у творі «Час завжди хороший» |
|
|
31 |
Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
|
|
ПІДСУМКИ (1 год.) |
|||
32 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
Створення проектів (протягом року) Захист проектів |