- система цінностей, установок, моделей поведінки, життєвого стилю певної соціальної групи (молоді), яка є цілісним утворенням у межах домінуючої культури
Номер слайду 3
Виклик цінностям дорослих та експерименти з власним способом життя Входження до різних груп однолітків Своєрідні смаки, особливо в одязі, музиці Це, швидше, культура дозвілля, ніж роботи Основні ознаки молодіжної субкультури
Номер слайду 4
Заявили вони про себе на зламі 60—70 pp. XX ст., в Україні — у 1972 р. Цю групу складають прихильники музичного стилю панк-рок. Виділяються довгим волоссям (своєрідний виклик «соціальному сприйняттю»), «фенічками» (англ. thing — саморобні прикраси, плетені з бісеру браслети), одягом, романтикою автостопу, участю в тусовках, можливістю втекти від реалій життя (сім'ї, школи). У середовищі хіппі сформувалися різноманітні новітні молодіжні субкультури. ХІППІ
Номер слайду 5
Покоління молодих людей на рок-естраді (середина 70-х рр. 20 ст.). Провідною інтонацією їхніх виступів став різкий протест проти будь-яких моральних і звичаєвих правил. Це відбилося насамперед на характері їх музики — панк-року (постійна зміна інтонації, надмірне використання ударних інструментів, переважання ритму над мелодією). Шокував глядачів і зовнішній вигляд виконавців у їх стилі завжди присутня неохайність і недбалість (різноколірний грим, лахміття старомодного одягу, обвішаного усіляким мотлохом, також канонічним вбранням є шкіряна куртка з металевими шипами)Звідси їх основний символ - стилізована буква «А». Панки
Номер слайду 6
Стрейт-едж (англ. Straight edge - шлях напростець, скорочено sxe) - філософське відгалуження панк-руху, характерними рисами якого є повна відмова від наркотиків (включаючи законний алкоголь і тютюн), а також політичні погляди, характерні всьому панк-руху. Стрейт-еджери поділяються на хардлайнерів (найбільш строгі адепти руху, які нехтують навіть кофеїном, ведуть боротьбу за захист тварин), мілітантів (найбільш безкомпромісні представники, які громлять алкогольні магазини, а також магазини з хутром і шкірою), веганів (захоплені вегетаріанством). Є серед стрейт-еджерів і скінхеди. Стрейт-едж
Номер слайду 7
Мабуть, це найагресивніші з неформалів. Ідеї у них типово нацистські: -«Смерть євреям (Неграм, китайцям, кавказцям...)!». Ідеальним політичним діячем для них є А. Гітлер. Скіни, як правило (але не завжди), виділяються начисто поголеною головою. Основну масу скінхедів складають молоді люди від 14 до 22 років, переважно вихідці з робочих кварталів і околиць, студенти, що вчаться технікумах. Багато скінхедів фанати якого-небудь футбольного клубу. Скінхеди
Номер слайду 8
З'явилась у США в кінці 1970-х в середовищі афроамериканців. Включає в себе 4 основні елементи: діджеїнг, графіті, емсіінг (реп), брейкінг. Також часто 5-им основним елементом вважається вуличне знання (knowledge). До початку 1990-х рр. хіп-хоп став частиною молодіжної культури у багатьох країнах світу. Хоч вищеперелічені елементи разом складають хіп-хоп як культуру, вони живуть окремим життям. Сьогодні бі-бої рідко танцюють під реп, графіті малюють вже далеко не тільки репери. Тому в наш час хіп-хоп часто асоціюється в першу чергу зі стилем музики. Хіп-хоп
Номер слайду 9
Самоназва «Діти Ночі» — субкультура, що зародилася наприкінці 70-х років XX століття у Норвегії та Великій Британії на основі панк-руху. Готична субкультура досить різноманітна і неоднорідна, однак для всіх її представників більше чи менше характерний специфічний імідж та інтерес до готичної музики. Від початку будучи молодіжною, нині у світі субкультура представлена людьми віком від 14 до 45 років і старшими. Готи
Номер слайду 10
Вираження емоцій - головне правило для емо-кідів. Їх відрізняє: самовираження, протистояння несправедливості, особливе, чуттєве світовідчуття. Найчастіше емо-кід - ранимий і депресивний . Існує стереотипне уявлення про емо як про плаксивих хлопчиків і дівчаток. Прихильники емо дуже чутливі, емоційні діти, які виносять протест «сірому, буденному» суспільству. Але, найголовніше, цей протест може бути небезпечним для самих представників цієї субкультури, оскільки носить саморуйнівний характер. Емо
Номер слайду 11
Кожна молодіжна субкультура має свою центральну ідею або систему ідей, яка визначає її характер і є тотожною меті її існування. У субкультурах трансформуються традиційні погляди й формується “свій”образ світу і способи буття в ньому. Молодіжна субкультура становить форму соціальної адаптації молоді.