Хімія 11 клас (Всього – 70 год, 2 год на тиждень )
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Лабораторні досліди |
Повторення |
|
Тема 1. Неорганічні речовини і їхні властивості (32 год) |
|||||
1 |
|
Первинний інструктаж з БЖД. Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
|
|
|
2/3 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Явище адсорбції. |
Л/д № 1. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. Інструктаж з БЖД. |
Загальна характеристика неметалів |
|
4 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
Алотропія |
|
5 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
|
6 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
Окисні та відновні властивості неметалів |
|
7 |
|
Кислоти. Кислотні дощі. |
|
Оксиди неметалічних елементів |
|
8/9 |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
|
10 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
11 |
|
Самостійна робота з теми: «Неметали». |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|||||
12 |
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
Будова атома |
|
13 |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
Витискувальний ряд металів |
|
14/15 |
|
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
Взаємодія металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами |
|
16 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
|
17/18 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
|
19/20 |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
|
|
21/22 |
|
Якісні реакції на деякі йони. |
Л/д № 2-7. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. Інструктаж з БЖД. |
|
|
23 |
|
Практична робота № 1. Дослідження якісного складу солей. Інструктаж з БЖД. |
|
Якісні реакції |
|
24 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
25 |
|
Практична робота № 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
26 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
27 |
|
Контрольна робота з теми: «Неорганічні речовини і їхні властивості». |
|
|
|
28 |
|
Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
|
29 |
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
|
30 |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
|
|
31/32 |
|
Навчальні проекти 1. Штучні алмази у техніці. 2. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 3. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 4. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 5. Кислотні дощі. 6. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 7. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 8. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|||||
Тема 2. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (6 год) |
|||||
33/34 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
|
|
|
35/36 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
|
37 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів елементів |
|
38 |
|
Навчальні проекти 9. Створення 3D-моделей атомів елементів. 10. Застосування радіонуклідів у медицині. 11. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
|
Тема 3. Хімічний зв’язок і будова речовини (7 год) |
|||||
39 |
|
Ковалентний хімічний зв'язок. Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
|
|
40 |
|
Йонний хімічний зв'язок. |
|
Ковалентний зв'язок |
|
41 |
|
Металічний, водневий хімічні зв’язки. |
|
Йонний зв'язок |
|
42 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
|
|
43 |
|
Навчальні проекти 12. Застосування рідких кристалів. 13. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 14. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
|
|
44 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
45 |
|
Самостійна робота з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Хімічний зв’язок і будова речовини». |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|||||
Тема 4. Хімічні реакції (9 год) |
|||||
46 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. |
|
|
|
47 |
|
Принцип Ле Шательє. |
|
Хімічна рівновага |
|
48/49 |
|
Гідроліз солей.
|
Л/д № 8. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Інструктаж з БЖД. |
|
|
50/51 |
|
Розрахункові задачі Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
|
52 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Навчальні проекти 15. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 16. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|
|
53 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
54 |
|
Самостійна робота з теми: «Хімічні реакції». |
|
|
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства (7 год) |
|||||
55 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. |
|
|
|
56 |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної проблем. |
|
|
|
57 |
|
Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми. |
|
|
|
58 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
|
59 |
|
Навчальні проекти 17. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 18. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
|
|
60 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
61 |
|
Контрольна робота за II семестр. |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|||||
Повторення (8 год) |
|||||
62/63 |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
|
64 |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
|
|
65 |
|
Середні та кислі солі. |
|
|
|
66 |
|
Якісні реакції на деякі йони. |
|
|
|
67 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
68/69 |
|
Розрахункові задачі Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
|
|