Календарно-тематичне планування Хімія 7 клас НУШ. Розроблено на основі модельної програми автор Григорович О.В.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування Хімія 7 клас (35 год, 1 год на тиждень) Розроблено на основі модельної програми «Хімія 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти автор Григорович О.В. Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Мідак Лілія. – Тернопіль: «Астон», 2024.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Хімія 7 клас (35 год, 1 год на тиждень)

Розроблено на основі модельної програми «Хімія 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти автор Григорович О.В.

 

Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних  закладів  / Мідак Лілія . – Тернопіль: «Астон», 2024.

Зміст уроку

Дата

При міт.

Тема 1. ХІМІЯ. ПЕРШІ КРОКИ (5 год)

 

1

 

Хімія — природнича наука.  Короткі відомості з історії Навчальний  проєкт: 1. Значення хімічних відкриттів для розвитку людства. 

2. Еволюція хімічних знань. (на вибір)

 

 

2

Правила безпеки під час роботи в  кабінеті хімії. Маркування небезпечних речовин. Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Створення коміксу «Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії та наслідки їх порушення».

 

 

3

Вимірювання у хімії.  Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр

(лабораторний або сконструйований власноруч).Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: (наливання рідини в пробірку та перемішування, нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах). (інструктаж з БЖД)

 

 

4

Спостереження й експеримент у хімії. Спостереження та правила його проведення, що таке гіпотеза і чи потребує вона перевірки.

 

 

5

Самоконтроль з теми «Хімія. Перші кроки».  Створення інтелект карти за темою.  

 

 

Створення лепбука «Мої перші кроки в пізнанні хімії», «Мої досягнення в хімічному експериментуванні». (на вибір)

 

 Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук (11 год)

 

6

Первинні відомості про будову атома: ядро та електрони.

Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D- і 3D-моделей).

 

 

7

Хімічні елементи. Їх назви та символи. 

Створення лепбука: «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів:

історія успіху», «Походження назв хімічних елементів»

 

 

8

 

9

Періодична система хімічних елементів.

Про що можна дізнатися з Періодичної системи хімічних елементів?

 

 

 

 

 

10

 

11

Прості речовини: метали та неметали Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів (на прикладі заліза, алюмінію, міді, цинку тощо, а також сірки, графіту, брому). Навчальний проєкт «Речовини з унікальними властивостями».  

 

 

 

 

 

12

Складні речовини. Відмінності у будові простих та складних речовин. Класифікація складних речовини, різниця між неорганічними та органічними сполуками.

 

 

 

 

 

 

13

14

Хімічні формули.  Що таке хімічна формула, яка різниця між якісним та кількісним складом речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Діагностична робота з тем: “Хімія. Перші кроки”, “Від хімічних елементів до хімічних сполук”

 

 

16

Створення інтелект-карти за темою. Захист навчальних проєктів

 

 

 

Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші (11 год)

17

Фізичні властивості речовини та способи їх визначення. Дослідження: Визначення фізичних властивостей речовин (пластичність, крихкість / твердість, електропровідність, колір, температура кипіння/плавлення.

(Інструктаж з БЖД)

 

 

18

 

Суміші однорідні й неоднорідні: розчини, аерозолі, суспензії, емульсії.

Властивості речовин у сумішах. 

Дослідження: отримання емульсії (на прикладі майонезу).

Дослідження впливу різних речовин на стійкість емульсії.

 

 

19

Розділення однорідних сумішей. 

 Дослідження: Способи й особливості виділення солі й цукру з їх розчинів.

 

 

20

Розділення неоднорідних сумішей. 

Дослідження. Розділення сумішей фільтруванням, відстоюванням (із використанням ділильної лійки).

 

 

21

Масова частка компонента у суміші. Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота).

 

 

22

Математичне моделювання: обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота).

 

 

23

Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення масової частки компонентів розчину (групова робота).

 

 

24

Математичне моделювання. Обчислення масової частки компонентів розчину.

 

 

25

Дослідження: Розділення неоднорідної суміші й визначення масової частки компонентів у суміші.(Інструктаж з БЖД)

 

 

26

27

 Самоконтроль з теми. 

Проєктна діяльність. Створення лепбуків: «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні». Створення інтелект-карти за темою.

 

 

Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища (9год)

28

 

 

 

 

 

Фізичні та хімічні явища. Розпізнавання фізичних і хімічних явищ (на основі власних спостережень, за відеофрагментами, світлинами, ілюстраціями природних явищ і технологічних процесів) (робота в групах).

Спостереження за хімічними явищами в довкіллі, виявлення фізичних явищ, що супроводжують хімічні реакції.

Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення фізичних явищ, що супроводжують ці процеси.

Моделювання виверження вулкана з використанням соди, оцту та барвника.

 

 

29

 

 

30

Хімічні реакції. Схема хімічної реакції. Хімічні реакції між простими та складними речовинами в природі. Хімічне рівняння як речення хімічної мови. Описування хімічного явища з використанням хімічної абетки (символів хімічних елементів) і хімічної мови (хімічних формул

 

 

 

речовин

 

 

31

Типи хімічних реакцій.

 

 

 

32

Закон збереження маси в хімічних реакціях. Складання хімічних рівнянь.

 

 

33

Складання хімічних рівнянь.

 

 

 

34

Діагностувальна робота з теми “Досліджуємо речовини та суміші” “Моделюємо фізичні та хімічні явища” 

 

 

35

Рефлексія: самоаналіз роботи, систематизація знань.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Топчій Марія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравец Светлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Пономаренко Ліна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бут Світлана Марківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Сулік Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Тихончук Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Ирина Лазуренко Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Сафронова Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Дудник Татьяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
pdf
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
12 червня
Переглядів
22814
Оцінка розробки
4.9 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку