Календарно-тематичне планування
Хімія 7 клас (35 год, 1 год на тиждень)
Розроблено на основі модельної програми «Хімія 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти автор Григорович О.В.
Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Мідак Лілія . – Тернопіль: «Астон», 2024.
№ |
Зміст уроку |
Дата |
При міт. |
Тема 1. ХІМІЯ. ПЕРШІ КРОКИ (5 год) |
|
||
1
|
Хімія — природнича наука. Короткі відомості з історії Навчальний проєкт: 1. Значення хімічних відкриттів для розвитку людства. 2. Еволюція хімічних знань. (на вибір) |
|
|
2 |
Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Маркування небезпечних речовин. Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Створення коміксу «Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії та наслідки їх порушення». |
|
|
3 |
Вимірювання у хімії. Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч).Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: (наливання рідини в пробірку та перемішування, нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах). (інструктаж з БЖД) |
|
|
4 |
Спостереження й експеримент у хімії. Спостереження та правила його проведення, що таке гіпотеза і чи потребує вона перевірки. |
|
|
5 |
Самоконтроль з теми «Хімія. Перші кроки». Створення інтелект карти за темою. |
|
|
Створення лепбука «Мої перші кроки в пізнанні хімії», «Мої досягнення в хімічному експериментуванні». (на вибір) |
|
||
Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук (11 год) |
|
||
6 |
Первинні відомості про будову атома: ядро та електрони. Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D- і 3D-моделей). |
|
|
7 |
Хімічні елементи. Їх назви та символи. Створення лепбука: «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів: історія успіху», «Походження назв хімічних елементів» |
|
|
8
9 |
Періодична система хімічних елементів. Про що можна дізнатися з Періодичної системи хімічних елементів? |
|
|
|
|||
10
11 |
Прості речовини: метали та неметали Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів (на прикладі заліза, алюмінію, міді, цинку тощо, а також сірки, графіту, брому). Навчальний проєкт «Речовини з унікальними властивостями». |
|
|
|
|
||
12 |
Складні речовини. Відмінності у будові простих та складних речовин. Класифікація складних речовини, різниця між неорганічними та органічними сполуками. |
|
|
|
|
||
13 14 |
Хімічні формули. Що таке хімічна формула, яка різниця між якісним та кількісним складом речовини |
|
|
|
|
|
|
15 |
Діагностична робота з тем: “Хімія. Перші кроки”, “Від хімічних елементів до хімічних сполук” |
|
|
16 |
Створення інтелект-карти за темою. Захист навчальних проєктів |
|
|
Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші (11 год) |
|||
17 |
Фізичні властивості речовини та способи їх визначення. Дослідження: Визначення фізичних властивостей речовин (пластичність, крихкість / твердість, електропровідність, колір, температура кипіння/плавлення. (Інструктаж з БЖД) |
|
|
18
|
Суміші однорідні й неоднорідні: розчини, аерозолі, суспензії, емульсії. Властивості речовин у сумішах. Дослідження: отримання емульсії (на прикладі майонезу). Дослідження впливу різних речовин на стійкість емульсії. |
|
|
19 |
Розділення однорідних сумішей. Дослідження: Способи й особливості виділення солі й цукру з їх розчинів. |
|
|
20 |
Розділення неоднорідних сумішей. Дослідження. Розділення сумішей фільтруванням, відстоюванням (із використанням ділильної лійки). |
|
|
21 |
Масова частка компонента у суміші. Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота). |
|
|
22 |
Математичне моделювання: обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота). |
|
|
23 |
Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення масової частки компонентів розчину (групова робота). |
|
|
24 |
Математичне моделювання. Обчислення масової частки компонентів розчину. |
|
|
25 |
Дослідження: Розділення неоднорідної суміші й визначення масової частки компонентів у суміші.(Інструктаж з БЖД) |
|
|
26 27 |
Самоконтроль з теми. Проєктна діяльність. Створення лепбуків: «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні». Створення інтелект-карти за темою. |
|
|
Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища (9год) |
|||
28
|
Фізичні та хімічні явища. Розпізнавання фізичних і хімічних явищ (на основі власних спостережень, за відеофрагментами, світлинами, ілюстраціями природних явищ і технологічних процесів) (робота в групах). Спостереження за хімічними явищами в довкіллі, виявлення фізичних явищ, що супроводжують хімічні реакції. Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення фізичних явищ, що супроводжують ці процеси. Моделювання виверження вулкана з використанням соди, оцту та барвника. |
|
|
29 |
|
|
|
30 |
Хімічні реакції. Схема хімічної реакції. Хімічні реакції між простими та складними речовинами в природі. Хімічне рівняння як речення хімічної мови. Описування хімічного явища з використанням хімічної абетки (символів хімічних елементів) і хімічної мови (хімічних формул |
|
|
|
речовин |
|
|
31 |
Типи хімічних реакцій. |
|
|
32 |
Закон збереження маси в хімічних реакціях. Складання хімічних рівнянь. |
|
|
33 |
Складання хімічних рівнянь. |
|
|
34 |
Діагностувальна робота з теми “Досліджуємо речовини та суміші” “Моделюємо фізичні та хімічні явища” |
|
|
35 |
Рефлексія: самоаналіз роботи, систематизація знань. |
|
|