Календарно-тематичне планування (індивідуальна форма навчання) з біології 8 клас 2024-2025 н.р.
|
Вступ. Організм людини як біологічна система. |
|
|
Дистанційне навчання з використанням дистанційних технологій. |
|
|
І семестр |
|
1 |
Дистанційне навчання з використанням дистанційних технологій. Інструктаж з БЖД. Біосоціальна природа людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. (синхронно) |
Опрацювати §4. (синхронно) |
2 |
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи. Фізіологічні системи. Лабораторне дослідження 1: Ознайомлення з препаратами тканин людини. (синхронно) |
Опрацювати §1-3. Дооформити лаб.досл. №1, стор. (синхронно) |
3 |
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. (синхронно) |
Опрацювати § 53-55. (синхронно) |
4 |
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція. (синхронно) |
Опрацювати § 56-58. (асинхронно) |
5 |
Узагальнення та систематизація знань з теми: « Вступ. Організм людини , як біологічна система»(тестова письмова робота). (асинхронно) |
Повторити § 1-4, 53-58. (синхронно) |
|
Опора та рух. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. |
|
6 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Лабораторне дослідження 2: Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин. Огляд будови скелета. (синхронно) |
Опрацювати § 28-30. Дооформити лаб.досл. №2, стор. (синхронно) |
7 |
Функції і будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів. Робота м’язів. Втома м’язів. Лабораторне дослідження3: Розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. (синхронно) |
Опрацювати § 31-32. Дооформити лаб.досл. №3, стор. Підготувати міні- проєкт. (синхронно) |
8 |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях та профілактика порушень опорно-рухової системи. Проєкт: «Гіподинамія – ворог сучасної людини.» (синхронно) |
Опрацювати §33- 34. (асинхронно) |
9 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин. Дослідницький практикум№1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. Їжа та її компоненти. Проєкт «Збалансоване харчування.» (синхронно) |
Опрацювати § 5-7. Виконати досл. практ. №1, стор. Повторити § 4-7, 28-34. (синхронно) |
10 |
Узагальнення та систематизація знань з теми: « Опора та рух. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини» ( тестові завдання ). (асинхронно) |
Повторити § 4-7, 28-34. (синхронно) |
|
Травлення. Дихання. |
|
11 |
Значення травлення. Система органів травлення. Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій. Лабораторні дослідження 4: Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) (синхронно) |
Опрацювати § 8-9. Дооформити лаб.досл. №4, стор. (синхронно) |
12 |
Процес травлення в шлунку і кишечнику. Дослідницький практикум №2 Дія ферментів слини на крохмаль. (синхронно) |
Опрацювати § 10. Виконати досл. практ. №2, стор. (синхронно) |
13 |
Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання. (синхронно) |
Опрацювати §11-12. Створити презентацію про харчові розлади. (асинхронно) |
14 |
Значення дихання. Система органів дихання. Газообмін у легенях і тканинах. (синхронно) |
Опрацювати §13 - 14 (синхронно) |
15 |
|
Опрацювати §. (синхронно) |
16 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Профілактика захворювань дихальної системи. (синхронно) |
Опрацювати § 15-16. Підготуватися до к/р. (асинхронно) |
17 |
Контрольна робота №1 (асинхронно) |
Повторити вивчений матеріал. (синхронно) |
|
ІІ семестр
|
|
|
ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
|
1 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа Еритроцити. Групи крові та переливання крові. |
Опрацювати §17-18. (синхронно) |
2 |
Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові. Лабораторна робота 1 «Мікроскопічна будова крові людини» Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД. |
Опрацювати §19. Виконати лаб.роб. №1 . (синхронно) |
3 |
Серце: будова та функції. Робота серця. Лабораторні дослідження 5: вимірювання частоти серцевих скорочень.
|
Опрацювати §20,21. Виконати лаб.досл..№5 (синхронно) |
4 |
Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Дослідницький практикум №3 Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
Опрацювати §22-23. Виконати досл.практ.№3. Повторити §17-23 (синхронно) |
5 |
Узагальнення по темі «Транспорт речовин» ( тестова робота). |
Виконати тест-онлайн. (асинхронно) |
|
ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА. |
|
6 |
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. Захворювання нирок та їх профілактика. |
Опрацювати §24,25. (синхронно) |
7 |
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Проєкт «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою» Перша допомога при термічних шкіри тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика.
|
Опрацювати §26,27. (асинхронно) |
8 |
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Спинний та головний мозок. Лаб. досл. 6: вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
Опрацювати §35-38. Виконати лаб.досл..№6 (синхронно) |
9 |
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. Профілактика захворювань нервової системи. |
Опрацювати §39-40. Повторити §24-27, 35-40 (синхронно) |
10 |
Узагальнення знань з теми: Виділення . Терморегуляція. Зв'язок організму із зовнішнім середовищем.( тестова робота) |
Виконати тест-онлайн. (асинхронно) |
|
ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ. |
|
11 |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. Зорова сенсорна система. Око. Лаб.досл.7:визначення акомодації ока. Гігієна зору. Сприйняття світла, кольору, простору. Лаб. досл. 8: виявлення сліпої плями на сітківці ока.
|
Опрацювати §41-43. Виконати лаб.досл..№7,№8 (синхронно) |
12 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лабораторні дослідження 9:вимірювання порога слухової чутливості. Сенсорні системи смаку, нюху. |
Опрацювати §44. Виконати лаб.досл..№9 (синхронно) |
13 |
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4: дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
Опрацювати §45-46. Виконати досл.практ.№4. (асинхронно) |
14 |
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум №5: визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту |
Опрацювати §47-50. Відео-урок. (асинхронно) |
15 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.
|
Опрацювати §51-54. Відео-урок. (асинхронно) |
16 |
Профілактика захворювань ендокринної системи. Проєкт. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя) Взаємодія регуляторних систем. |
Опрацювати §55. Захист проєкту.(синхронно) |
17 |
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Репродуктивне здоров’я. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. Постембріональний розвиток людини. |
Опрацювати §59-62. Відео-урок. Повторити вивчений матеріал. (синхронно) |
18 |
Контрольна робота № 2 |
Виконати завдання-онлайн. (асинхронно) |
19 |
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
Повторити вивчений матеріал. (асинхронно) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|