КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
«КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ»
(РОЗВИТОК КОГНІТИВНОЇ СФЕРИ) 4 клас
№ |
Тема заняття |
Дата |
|
Вступне заняття. Встановлення атмосфери взаємодовіри. |
|
|
Діагностика розвитку пізнавальних процесів |
|
|
Розвивати уміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми. Вправи. |
|
|
Розвивати уміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми. Вправи. |
|
|
Розвивати уміння розчленовувати складну форму на складові частини, співвідносити відстань, визначати місце розташування й взаємовідношення між об'єктами. Вправи. |
|
|
Розвивати уміння розчленовувати складну форму на складові частини, співвідносити відстань, визначати місце розташування й взаємовідношення між об'єктами. Вправи. |
|
|
Ознайомлення з деталями конструктора (кубик, цеглинка, брусок, трикутна призма), вчити розрізняти їх за формою і кольором на рівні зіставлення й пізнавання. Вправи. |
|
|
Учити простому аналізу споруд: виділяти форму, розмір, колір конструкторських деталей Вправи. |
|
|
Учити формуванню уявлення про протяжність предметів шляхом побудови доріжок різної довжини й ширини; уміння порівнювати предмети за довжиною і шириною. |
|
|
Збагачувати мовлення словосполученнями, наприклад: «доріжка червоного кольору довга (широка)», «доріжка зеленого кольору коротка (вузька)», «червона доріжка довша (ширша) за зелену», «зелена доріжка коротша (вужча) за червону» |
|
|
Конструкторські ігри «Збери за схемою» і «Нарисуй схему» [Барташнікова І.А., Барташніков О.О. Розвиток наочно-образного та логічного мислення у дітей 5-7 років. – Тернопіль: Богдан, 1998. – 89 с.]. |
|
|
Виділення ознак предметів. |
|
|
Навчати умінняю виділяти суттєві властивості предметів. |
|
|
Порівняння предметів. |
|
|
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації (поділ предметів на класи, групи, виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації. |
|
|
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації (поділ предметів на класи, групи, виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації. |
|
|
Уміння складати словесну характеристику класів у вже готовій класифікації. |
|
|
Уміння складати словесну характеристику класів у вже готовій класифікації. |
|
|
Уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи. |
|
|
Уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи. |
|
|
Уміння давати визначення поняттям. |
|
|
Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу). |
|
|
Розвивати розуміння конкретної задачі виконуваної діяльності. |
|
|
Тренувати довільну увагу (шляхом повторень і вправ) з метою виховання спостережливості |
|
|
Розвивати довільну увагу засобами навчальної гри, оскільки вона завжди має постановку задачі; |
|
|
Розвивати довільну увагу засобами навчальної гри, оскільки вона завжди має постановку задачі; |
|
|
Тренувати увагу засобом відтворенням образу сприйнятого об’єкта. |
|
|
Тренувати увагу засобом відтворенням образу сприйнятого об’єкта. |
|
|
Використання вправ, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення. |
|
|
Використання вправ, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення. |
|
|
Використання вправ, на основі яких формується довільність уваги засобами розвитку волі та уважності як властивості особистості. |
|
|
Використання вправ, на основі яких формується довільність уваги засобами розвитку волі та уважності як властивості особистості. |
|
|
Вправи на утримання уваги на одному й тому ж завданні якнайдовше (стійкість і концентрація уваги). |
|
|
Вправи на утримання уваги на одному й тому ж завданні якнайдовше (стійкість і концентрація уваги). |
|
|
Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший, переходити від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги). |
|
|
Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший, переходити від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги). |
|
|
Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги). |
|
|
Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги). |
|
|
Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість). |
|
|
Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість). |
|
|
Вчити розподіляти увагу між двома різноспрямованими завданнями. |
|
|
Вчити розподіляти увагу між двома різноспрямованими завданнями. |
|
|
Формувати уміння аналізувати об’єкт, виділяти в ньому основні частини й деталі, їх складові, визначати їх розміри, форму, просторові відношення й призначення. |
|
|
Учити аналізувати конструкторський зразок, співвідносити елементи зразка з частинами предмета, самостійно будувати за схемою. |
|
|
Навчати виділенню функціональних частин у реальних предметах, визначенню їх просторового взаєморозташування. |
|
|
Учити відтворювати споруду відповідно до зразка, визначати склад конструктивних деталей, особливості їх форми, розміру й розташування. |
|
|
Учити відтворювати в споруді знайомий предмет, знаходити його конструкторське рішення, планувати послідовність виконання дій з реалізації задуму конструкції. |
|
|
Навчати добирати необхідні деталі відповідно до зразка. |
|
|
Добиватися точного з'єднання конструкторських деталей при відтворенні споруди. |
|
|
(Конструкторські ігри «Місто майстрів», «Будинки для гостей з іншої планети», «Виставка машин», «Палац для казкових героїв», «Мости», «Морська подорож», «Лист з Квіткового міста», «Гра в чарівників», [Тарловская Н.Ф., Топоркова Л.А. Обучение детей дошкольного возраста конструированию и ручному труду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей. – М.: Просвещение; Владос, 1994. – 216 с.] |
|
|
(Конструкторські ігри «Місто майстрів», «Будинки для гостей з іншої планети», «Виставка машин», «Палац для казкових героїв», «Мости», «Морська подорож», «Лист з Квіткового міста», «Гра в чарівників», [Тарловская Н.Ф., Топоркова Л.А. Обучение детей дошкольного возраста конструированию и ручному труду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей. – М.: Просвещение; Владос, 1994. – 216 с.] |
|
|
Розвиток логічного мислення Виділення ознак предметів. |
|
|
Розвиток логічного мисленняю. Впізнання предметів по заданих ознаках. |
|
|
Уміння виділяти суттєві властивості предметів. |
|
|
Порівняння двох і більше предметів. |
|
|
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації ( поділ предметів на класи, групи виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації. |
|
|
Уміння складати словесну характеристику класів у вже готовій класифікації. |
|
|
Уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи. |
|
|
Уміння давати визначення поняттям. Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу). |
|
|
Розвивати довільну увагу з максимальною опорою на активну мислительну діяльність |
|
|
Розвивати вміння уважно сприймати навчальні вимоги та нову інформацію |
|
|
Розвивати прагнення поступово і наполегливо домагатися мети, неодмінно зробити намічене |
|
|
Розвивати та формувати властивості уваги учнів на уроці і на цій основі поступово розвивати довільну увагу, формувати уважність як рису особистості. |
|
|
Вправи на уважність, (знайди зайве, найкоротше слово, найдовше, слова, що означають назви рослин тощо). |
|
|
Вправи на тренування зорової пам’яті відтворенням образу сприйнятого об’єкта, що сприяє розвитку уваги. |
|
|
Вправи на спостережливість і подальше відтворювання. |
|
|
Вправи на складання візерунка з пам’яті за зразком. |
|
|
Вправи на розрізнення геометричних візерунків у складних комбінаціях. |
|
|
Вправи типу «Доповни відповідь»; «Поправ товариша»; «Хто скаже коротше і точніше?»; «Наведи приклад» тощо |
|
|
Підсумкове заняття |
|