Історія: Україна і світ (1914–1945 рр.)
10 клас
|
10 клас. Історія: Україна і світ (інтегрований курс) – 3 год. Підручник: Історія: Україна і світ (інтегр. курс. рівень стандарту) підручник для 10-го класу закладу загальної середньої освіти/ М.М.Мудрий, О.Г.Аркуша - Київ: Генеза, 2018
|
|||||||||
№ п/п
|
Дата |
Клас |
Кіл-ть годин |
Зміст (розділу/теми) уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Примітка |
||||
1 |
|
|
1 |
Вступ. ПЕРЕДДЕНЬ СВІТОВОЇ ВІЙНИ Система «озброєного миру»: Троїстий союз і Антанта. Території зіткнення геополітичних інтересів: «балканський вузол». Україна в геополітичних планах Центральних держав і Антанти.
|
|
Форма роботи на уроці……
. §
|
||||
2
|
|
|
1 |
ВСТУП. ПЕРЕДДЕНЬ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
«Українське питання» в австрійсько-російських відносинах. Український національний рух. Модернізація і формування сучасних націй. Повсякденне життя: між традиційним та індустріальним суспільством. |
|
§
|
||||
Розділ 1. ПЕРША СВІТОВА ВІЙНА
|
||||||||||
3
4
|
|
|
1
1 |
Початок Першої світової війни.
Політичні програми та орієнтації українців у зв’язку з початком війни. Головна Українська рада. Українці в арміях воюючих сторін. Легіон Українських січових стрільців. Український рух у Російській імперії: між заявами про лояльність і переслідуваннями. Союз визволення України. Галицькі «москвофіли». |
|
§
§
|
||||
5
6 |
|
|
1
1
|
Воєнні кампанії 1914 р.
Театри бойових дій у 1914 р. Російська окупація Галичини та Буковини
Воєнні кампанії 1915 - 1916 р. Вступ у війну Італії. Західний фронт у 1915–1916 рр. Брусиловський прорив. Воєнні операції на морях.
|
|
§
§ |
||||
7 |
|
|
1 |
Політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях в роки Першої світової війни. |
|
§ |
||||
8 |
|
|
1 |
Бойовий шлях легіону Українських січових стрільців.
|
|
§
|
||||
9
10
|
|
|
1
1 |
Завершення та наслідки війни Воєнні події 1917-1918рр. Бойові дії на Західному фронті в 1917–1918 рр. Вступ у війну США. «14 пунктів» Вудро Вілсона. Вихід із війни Росії. Комп’єнське перемир’я.
Наслідки війни: політичний, матеріальний, соціальний («втрачене покоління») і духовний виміри.
|
|
§
§
|
||||
11 |
|
|
1 |
Повсякденне життя: на фронті й у тилу. Сприйняття війни. Людина на фронті: «будні» окопної війни. Влада й організація життя в тилу. Жінка на війні. Опіка над пораненими, біженцями й полоненими |
|
§
|
||||
12 |
|
|
1 |
Практична робота Повсякденне життя під час Першої світової війни (на прикладі українських теренів); Жінка на війні. (Представлення творчих проектів) Тема есе «Зумовлені Першою світовою війною наукові й технічні винаходи, які змінили життя людства.» |
|
§
|
||||
13 |
|
|
1 |
Урок контролю
|
Тип уроку…. |
|||||
Розділ 2. СОЦІАЛЬНІ Й НАЦІОНАЛЬНІ РЕВОЛЮЦІЇ В ЄВРОПІ. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ
|
||||||||||
14
15 |
|
|
1
1 |
Російська революція 1917 року.
Падіння монархії в Росії. Тимчасовий уряд: склад і політика. Ради робітничих, солдатських і селянських депутатів.
Жовтневий переворот. Війна між «червоними» й «білими». Розпад Російської імперії. Написання есе Жовтневі (1917 року) події в Росії: державний переворот чи соціалістична революція? |
|
§
§
|
||||
16
17
18 |
|
|
3
1
1
1 |
Українська революція: від автономії до незалежності.
Причини та рушійні сили Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада і Генеральний Секретаріат.
Універсали Центральної Ради: від автономії до самостійності. Боротьба політичних організацій за вплив на армію та населення. Формування українського війська: здобутки і прорахунки.
Перша російсько-українська війна. Кримськотатарський національний рух. Конституція Української Народної Республіки (УНР).
|
|
§
§
§
|
||||
19 |
|
|
1 |
Практичне заняття:
Стратегія і тактика боротьби Української Центральної Ради за створення національної демократичної держави (на основі аналізу універсалів і конституційних актів); |
|
|
||||
20
21
22 |
|
|
3
1
1
1 |
Українська революція: національний і соціальний аспекти.
Українська Держава. Павло Скоропадський. Антигетьманська опозиція.
Відновлення УНР. Утворення Директорії. Друга російсько-українська війна та окупація УНР більшовиками й білогвардійцями. Отаманщина..
Політика «воєнного комунізму». Нестор Махно Холодноярська республіка. Зимові походи Армії УНР.
|
|
§
§
§
|
||||
23
24 |
|
|
2
1
1 |
Революції в Центральній Європі.
Крах монархічних режимів у Центральних державах. Проголошення державної незалежності Польщі та Фінляндії.
Розпад Габсбурзької монархії. Національні революції в Чехословаччині й Угорщині. Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців.
|
|
§ |
||||
25
26 |
|
|
1
1 |
Проголошення Західно-Української Народної Республіки. Утворення Української Національної Ради. «Листопадовий зрив» і проголошення Західно-Української Народної Республіки. Євген Петрушевич.
Українсько-польські відносини. Польсько-українська війна. Акт Злуки УНР і ЗУНР. «Трикутник смерті» й Варшавська угода 1920 р.: здобутки і втрати українців. Юзеф Пілсудський.
|
|
§ |
||||
27 |
|
|
1 |
Українська державність та питання національних меншин. Міжнаціональні відносини на теренах України. Закон УНР «Про національно-персональну автономію». Національна політика гетьманського уряду і Директорії. Питання національних меншин у ЗУНР.
|
|
|
||||
28 |
|
|
1 |
Узагальнення |
|
|
||||
29 |
|
|
1 |
Урок контролю
|
|
|
||||
Розділ 3. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ: МІЖ ДЕМОКРАТІЄЮ Й АВТОРИТАРИЗМОМ
|
||||||||||
30 |
|
|
1 |
Паризька мирна конференція. Система мирних договорів з переможеними. Встановлення кордонів у Європі. |
|
§ |
||||
31 |
|
|
1 |
Практичне заняття: «Українське питання» на Паризькій мирній конференції і в міжнародних угодах 1920-х рр |
|
§ |
||||
32 |
|
|
1 |
Вашингтонська конференція. Ліга Націй. Спроби формування системи колективної безпеки в Європі. Написання есе: Ідея Пан’ Європи: витоки, спроби реалізації й причини невдач
|
|
§ |
||||
33 |
|
|
1 |
Поділ української території. Українська Соціалістична Радянська Республіка (УСРР). Утворення Радянського Союзу. Статус Української СРР у складі Радянського Союзу. Українська політична та культурна еміграція.
|
|
§ |
||||
33
34
35 |
|
|
3
1
1
1
|
Економічний і суспільно-політичний розвиток країн Західної Європи та Америки.
Епоха «проспериті» в США. Економіка західноєвропейських держав: структурні зміни і стабілізація.
Англійська та французька демократії в умовах соціальних конфліктів і політичної конкуренції.
Німеччина в період Веймарської республіки. Репараційне питання. Німецько-радянське зближення 1920-х рр.
|
|
§
§
§ 34 |
||||
36
37
38 |
|
|
3
1
1
1 |
Держави Центрально-Східної Європи.
Економічне і політичне становище Королівства сербів, хорватів і словенців, Болгарії, Румунії, Угорщини.
Економічне і політичне становище Австрії, Чехословаччини, Польщі.
Становище українців у Польщі, Чехословаччині, Румунії: національна політика влади, соціальні зміни, господарська, культурна і політична активність. |
|
§
§
§ |
||||
39 |
|
|
1 |
Урок контролю |
|
|
||||
40
41
|
|
|
2
1
1
|
Українська СРР в умовах «нової економічної політики».
Політико-економічна криза більшовицького режиму. Голод 1921–1923 рр.
«Нова економічна політика»: запровадження, реалізація, економічні та соціальні результати. Людина в період непу. |
|
§
§
|
||||
42
43 |
|
|
2
1
1 |
Політика «коренізації» більшовицького режиму. «Українізація».
Курс на «коренізацію» компартійно-державного апарату СРСР. «Українізація»: форма і зміст. Ставлення влади і населення УСРР до «українізації».
Радянська українізація в баченні української політичної та культурної еміграції. Розвиток української освіти, науки і мистецтва в УСРР. |
|
§
§
|
||||
44
45 |
|
|
2
1
1 |
Соціальні зміни та культурне життя.
Повернення Європи до мирного життя. Зміни в побуті: одязі, харчуванні, облаштуванні житла, організації відпочинку. Суспільна роль інтелігенції.
Масова культура. Модернізм. Культурна єдність політично розколотої Європи.
Написання есе: Осмислення наслідків Першої світової війни та революційного періоду в європейській та українській культурі. |
|
§
§
|
||||
46 |
|
|
1 |
Практичне заняття Повсякдення і життєвий рівень населення в СРСР (на прикладі України).. |
|
§
|
||||
47 |
|
|
1 |
Урок узагальнення |
|
|
||||
48 |
|
|
1 |
Урок контролю. |
|
|||||
10 клас. Історія: Україна і світ (інтегрований курс) – 3 год. ІІ семестр Підручник: Історія: Україна і світ (інтегр. курс. рівень стандарту) підручник для 10-го класу закладу загальної середньої освіти/ М.М.Мудрий, О.Г.Аркуша - Київ: Генеза, 2018
|
||||||||||
Розділ 4. ТОТАЛІТАРНІ РЕЖИМИ ЯК ВИКЛИК ЛЮДСТВУ
|
||||||||||
49
50 |
|
|
2
1
1 |
Велика депресія.
Світова економічна криза 1929–1933 рр.: причини, перебіг, регіональні відмінності, наслідки. «Новий курс» .
Навчальний проект «Національні лідери на тлі епохи: Франклін Рузвельт.» Європа: політика економії та протекціонізму, встановлення державного контролю над економікою на прикладі Великої Британії та Франції.
|
|
§18
§ 18 |
||||
51
52 |
|
|
2
1
1 |
Комунізм, фашизм і нацизм
Ідейні засади та соціальна база комуністичного режиму, фашизму і нацизму. Прихід до влади в Італії фашистів. Соціально-економічна політика фашистського уряду.
Утвердження нацистського режиму в Німеччині. Соціально-економічна політика нацистського уряду. Знищення політичної опозиції. Встановлення державного контролю над публічним життям і суспільною свідомістю. Роль пропаганди. Антисемітизм у нацистській Німеччині.
|
|
§ 19 (1,2)
§ 19 (3) |
||||
53
54 |
|
|
2
1
1 |
Виникнення авторитарних режимів. Боротьба за демократію.
Радикалізація політичного життя в 1930-х рр. Народні фронти у Франції та Іспанії. Громадянська війна в Іспанії.
Політичні режими в країнах Центрально-Східної Європи. Становище українців у Румунії, Угорщині, Чехословаччині, Австрії.
|
|
§ 20 (1,2)
§ 20 (3)
|
||||
55
56
57 |
|
|
2
1
1
|
Режим «санації» в Польщі.
Національна політика «санаційного» режиму. Влада і українське суспільство.
Українські політичні, професійні, кооперативні, просвітні, релігійні, жіночі та молодіжні організації. Митрополит Андрей Шептицький. Навчальний проект «Національні лідери на тлі епохи: Андрей Шептицький» Радикалізація суспільних настроїв. Дмитро Донцов. Організація українських націоналістів (ОУН). Євген Коновалець.
|
|
§ 21 (1)
§ (2,3)
|
||||
58 |
|
|
1 |
Практичне заняття: «Настрої західноукраїнської молоді міжвоєнного періоду: між радянофільством та інтегральним націоналізмом» |
|
§
|
||||
59 |
|
|
1 |
Урок контролю |
|
|
||||
60
61 |
|
|
3
1
1
1 |
Утвердження комуністичного тоталітарного режиму в СРСР
Встановлення режиму сталінської диктатури: передумови і методи. Форсована індустріалізація. Директивна економіка.
Суцільна колективізація сільського господарства. Опір селянства.
Голодомор 1932–1933 рр. як геноцид українського народу. Позиція світової спільноти щодо Голодомору. |
|
§ 22 (1)
§ 22 (2)
§ 23 (2)
|
||||
62 |
|
|
1 |
Масові репресії в Україні. Результати політики «великого перелому» в УСРР. Політичні процеси. Великий терор. Українці в таборах ГУЛАБу. |
· пояснюють поняття « Великий терор»; · використовують карту як джерело інформації про локалізацію і масштаби масових розстрілів, репресій; · характеризують специфіку комуністичного режиму і завдання політики «великого перелому» в СРСР; · визначають причини та масштаби масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції; |
§ 23 (1,3)
|
||||
63 |
|
|
1 |
Комуністичний тоталітаризм. Конституція СРСР 1936 р. «Культурна революція». Нищення української наукової і творчої інтелігенції. Навчальний проект «Розстріляне відродження». |
· пояснюють поняття «тоталітаризм»; · розкривають основні положення сталінської Конституції; · пояснюють протиріччя між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР; · визначають причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР; · аналізують становища української інтелігенції в умовах комуністичного тоталітаризму і панування класової ідеології; · називають діячів «Розстріляного відродження», характеризуючи їхню діяльність. дають аргументовану оцінку діяльності Й. Сталіна. |
§ 23 (4)
|
||||
64 |
|
|
1 |
Практичне заняття. Людина в умовах тоталітаризму: приклад України. План -Суспільство радянської України. -Партноменклатура. - Світогляд «радянської» людини та способи його формування. - Українська інтелігенція. |
|
|
||||
65 |
|
|
1 |
Практичне заняття Історія рідного краю на тлі історії України 1920–1930-х років. |
|
|
||||
66
67
|
|
|
2
1
1 |
Країни Азії, Африки та Латинської Америки.
Японська експансія в Китаї. Антиколоніальний рух в Індії. Махатма Ганді. Акції громадянської непокори. Модернізація Туреччини та Ірану.
Північна Африка у сфері англійських, французьких та італійських інтересів. Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів у Латинській Америці.
|
|
§ 24
|
||||
68 |
|
|
1 |
Узагальнення Навчальний проект Українці у складі СРСР і країн Центральної-Східної Європи в міжвоєнний період: обмеження і можливості; |
|
|
||||
69 |
|
|
1 |
Урок контролю
|
|
|||||
Розділ 5. УКРАЇНА І СВІТ НАПЕРЕДОДНІ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ПОЧАТОК ВІЙНИ
|
||||||||||
70
71 |
|
|
2
1
1 |
Європейська військово-політична криза. Вісь «Рим – Берлін».
Зовнішньополітичні пріоритети Європи в другій половині 1930-х рр. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, в Африці та Європі.
Порушення умов Версальського договору і введення німецьких військ у Рейнську зону. Діяльність Ліги Націй. Укладення союзу між Німеччиною та Італією. |
|
§ 25 (1,2)
§ 25 (3,4,5) |
||||
72
73 |
|
|
2
1
1 |
Політика «умиротворення». Карпатська Україна
Причини та цілі політики «умиротворення». Аншлюс Австрії. Судетська криза. Мюнхенська угода й розчленування Чехословаччини.
Український рух на Закарпатті. Карпатська Україна: від автономії до проголошення незалежності. Августин Волошин.
Практичне заняття Срібна земля: Карпатська Україна в міжвоєнний період |
|
§ 26 (1,2)
§ 26 (3,4) |
||||
74
75 |
|
|
2
1
1 |
Німецько-радянські переговори й пакт Молотова-Ріббентропа.
Німецькі територіальні претензії до Польщі та Литви. Територіальні претензії СРСР до Польщі, Румунії, Фінляндії, країн Балтії..
Англо-франко-радянські переговори 1939 р. Німецько-радянський пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємний додаток до нього: мотиви укладення і зміст
|
|
§ 27 (1,2)
§ 27 (3,4) |
||||
76
77 |
|
|
2
1
1 |
Початок Другої світової війни. Радянська окупація Західної України.
Вторгнення Німеччини і СРСР в Польщу. Реакція світу і місцевого населення. Українці в польській армії.
«Договір про дружбу та кордон» між СРСР і Німеччиною. Включення до СРСР Західної України, Північної Буковини та частини Бессарабії. |
подій Другої світової війни у 1939–1941 рр., зокрема на теренах України;
|
§ 28 (1,2)
§ 28 (3,4) |
||||
78 |
|
|
1 |
Радянізація західних областей України. Адміністративно-територіальна реформа. Радянські партійні та громадські організації. «Націоналізація» промисловості. Економічні та соціальні зміни в сільському господарстві. «Українізація». |
|
§ 30 |
||||
79 |
|
|
1 |
Практичне заняття Західна Україна: зміни в повсякденному житті населення після анексії СРСР: -Влада і суспільство; -політичні репресії, депортація . |
|
|
||||
80 |
|
|
1 |
Українська еміграція на початку війни: вибір політичної позиції. Осередки української еміграції. Політичні орієнтації в українському русі. Розкол в Організації Українських Націоналістів (ОУН). . Український Центральний Комітет у Кракові. Український рух у Закарпатті в умовах угорського панування. |
|
§ 31 |
||||
81 |
|
|
1 |
Практичне заняття Українська еміграція на початку війни: вибір політичної позиції. |
|
|
||||
82
83
84 |
|
|
3
1
1
1 |
Дивна війна». Поразка Франції.
Причини «дивної війни Основні театри воєнних дій у Європі в 1939–1940 рр.: перебіг подій. Військова поразка Франції. Радянсько-фінська війна.
«Битва за Британію». Операції в Східній Європі та на Балканах. Вісь «Рим – Берлін – Токіо». Укладення Троїстої угоди та пакту про нейтралітет між СРСР і Японією. Німецько-радянська співпраця в економічній і військовій сферах Написання есе: Як початок Другої світової війни вплинув на життя людей в Європі та Західній Україні
Узагальнення |
|
§ 29 (1,2)
§ 29 (3,4,5) |
||||
85 |
|
|
1 |
Урок контролю
|
|
|
||||
Розділ 6. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА: ПЕРЕБІГ І РЕЗУЛЬТАТИ
|
||||||||||
86
87 |
|
|
2
1
1 |
Напад Німеччини на Радянський Союз.
Німецький план «блискавичної війни». Бойові дії влітку–восени 1941 р. Розгром німецькими військами радянського Південно-Західного фронту. Мобілізаційні заходи та проведення евакуації на території України.
Битва під Москвою і спроби контрнаступу радянських військ у Криму й під Харковом. Блокада Ленінграда та облога Севастополя. «Тактика випаленої землі» та інші злочинні дії комуністичного режиму під час війни |
|
§ 32 (1,2)
§ 32 (3,4,5) |
||||
88
89 |
|
|
2
1
1 |
Нацистський окупаційний режим: приклад України
Нацистський «новий порядок» в окупованій Європі: загальна характеристика. План «Ост». Зони окупації України: особливості режиму.
Становище військовополонених і цивільного населення на окупованих територіях. Остарбайтери. Національні військові формування в німецькій армії. Прояви колабораціонізму.
|
|
§ 33 (1,2)
§ 33 (3,4) |
||||
90 |
|
|
1 |
Голокост: знищення нацистами єврейського населення Європи. Політика «остаточного вирішення єврейського питання»: нацистська расова теорія та методи її реалізації. Ґетто, концтабори, табори смерті. Трагедія Бабиного Яру в Києві. Опір Голокосту. Праведники народів світу. Діяльність очільників Греко-католицької церкви.
|
|
§ 34 |
||||
91
92 |
|
|
2
1
1 |
Рух Опору на теренах України
Український національно-визвольний рух опору на теренах України. Акт відновлення Української Держави. Українська повстанська армія (УПА). ІІІ Надзвичайний великий збір ОУН(б): еволюція програмних засад українського національно-визвольного руху. Українська головна визвольна рада (УГВР).
Комуністичний партизанський та інші рухи опору на теренах України. Радянські партизанські загони і з’єднання. Розгортання в Західній Україні осередків польського руху опору. Польсько-українські відносини.
|
|
§ 35 (1,2,3,4)
§ 35 (5,6) |
||||
93 |
|
|
1 |
. Практичне заняття: Рух Опору в Україні: ідеологія, соціальна база, тактика і стратегія;
|
|
|
||||
94 |
|
|
1 |
Формування антигітлерівської коаліції. Вступ у війну США. Англо-радянський договір про взаємодопомогу і Атлантична хартія. Військово-технічне та інформаційне співробітництво. Ленд-ліз. Напад Японії на Перл-Гарбор і початок війни на Тихому океані. Декларація Об’єднаних Націй (1942 р.). Тегеранська конференція |
|
§ 36 |
||||
95
96
97
98
|
|
|
4
1
1
1
1 |
Воєнні перемоги союзників у 1942–1945 рр.
Докорінний перелом у ході німецько-радянської війни: битви під Сталінградом і на Курській дузі. Битва за Дніпро.
Вигнання військ гітлерівської коаліції з України. Поразки німців та їхніх союзників у Північній Африці, Італії, на Тихому океані.
Відкриття Другого фронту в Європі. Бойові дії в Центральній та Західній Європі в 1944–1945 рр. Битва за Берлін і капітуляція Німеччини.
Українці у військових формуваннях держав антигітлерівської коаліції. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Ялтинська конференція. Потсдамська конференція. Атомне бомбардування Хіросіми й Нагасакі. Капітуляція Японії.
|
|
§ 37 (1)
§37 (2)
§37 (3)
§37 (4,5,6)
|
||||
99 |
|
|
1 |
Економічне і суспільне життя під час війни. Переорієнтація економік воюючих держав на воєнні потреби та її соціальні наслідки. Жінки та підлітки на фронті й у тилу. Міграції, матеріальні й демографічні втрати внаслідок війни.
|
|
§38 (1,2,3)
|
||||
100 |
|
|
|
Практичне заняття Економічне і суспільне життя в Європі: зміни під впливом війни;
|
|
|
||||
101 |
|
|
1 |
Наслідки Другої світової війни для України. Відновлення в Україні комуністичного режиму. Депортація з Південної України і Криму татар, німців, болгар, греків і вірмен. Злочини проти людства. Література й мистецтво воєнного часу: теми і герої. Написання есе -«Наукові й технічні винаходи зумовлені Другою світовою війною, які змінили життя людства.» або -«Українська література й мистецтво воєнного часу: теми й герої» |
|
§38 (4,5)
|
||||
102 |
|
|
1 |
Практичне заняття Рідний край у роки Другої світової війни.
|
|
|
||||
103 |
|
|
1 |
Узагальнення
|
|
|
||||
104 |
|
|
1 |
Урок контролю.
|
|
|
||||
105 |
|
|
1 |
Підсумковий урок Узагальнення курсу |
|
|
||||
1