Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Історія: Україна і світ" для 10 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Історія: Україна і світ" для 10 класу (за підручником: Історія: Україна і світ (інтегр. курс. рівень стандарту) підручник для 10-го класу закладу загальної середньої освіти/ М.М.Мудрий, О.Г.Аркуша - Київ: Генеза, 2018)
Перегляд файлу

Історія: Україна і світ (1914–1945 рр.)

10 клас

 

 

 

10 клас. Історія: Україна і світ (інтегрований курс) – 3 год.

Підручник: Історія: Україна і світ (інтегр. курс. рівень стандарту) підручник для 10-го класу закладу загальної середньої освіти/ М.М.Мудрий, О.Г.Аркуша -  Київ: Генеза, 2018

 

 

№ п/п

 

Дата

Клас

Кіл-ть

годин

Зміст (розділу/теми) уроку

Державні вимоги

до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Примітка

1

 

 

1

  Вступ. ПЕРЕДДЕНЬ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 Система «озброєного миру»:  Троїстий союз і Антанта. Території зіткнення геополітичних інтересів: «балканський вузол». Україна в геополітичних планах Центральних держав і Антанти.

 

  • пояснюють питання система «озброєного миру», «військово-політичний блок», «геополітика»;
  • називають і порівнюють геополітичні плани країн Антанти і Центральних держав;
  • визначають  передумови і привід до Першої світової війни;
  • встановлюють хронологічну послідовність подій у переддень Першої світової війни;
  • характеризують, використовуючи карту як джерело інформації, геополітичну ситуацію напередодні Першої світової війни.

Форма роботи на уроці……

 

 

. §

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

ВСТУП. ПЕРЕДДЕНЬ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 

«Українське питання» в австрійсько-російських відносинах. Український національний рух. Модернізація і формування сучасних націй. Повсякденне життя: між традиційним та індустріальним суспільством. 

  • визначають   зміст «українського питання» напередодні Першої світової війни та його роль в австро-російських суперечностях і європейській політиці
  • порівнюють а) геополітичні плани країн Антанти і Центральних держав щодо українських територій; б) політичні орієнтації провідних українських партій напередодні війни; в) повсякденне життя у традиційному та індустріальному суспільстві;
  • визначають причини піднесення українського національного руху.

§

 

Розділ 1. ПЕРША СВІТОВА ВІЙНА

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 Початок Першої світової війни.

 

 

 

 

Політичні програми та орієнтації українців у зв’язку з початком війни.

Головна Українська рада. Українці в арміях воюючих сторін. Легіон Українських січових стрільців. Український рух у Російській імперії: між заявами про лояльність і переслідуваннями. Союз визволення України. Галицькі «москвофіли».

  • пояснюють поняття  «світова війна», «національне військове формування»;
  • називають хронологічні межі Першої світової війни; час утворення Головної Української ради та легіону Українських січових стрільців;
  • встановлю.nm хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни;
  • визначають політичні й військові механізми переростання локального конфлікту в світову війну; причини  розколу українських політичних сил у ставленні до війни;  
  • характеризують геополітичну ситуацію напередодні Першої світової війни; український рух на початку війни;
  • пояснюють  зміст «українського питання» під час Першої світової війни;
  •  висловлюють аргументовані судження  про  ставлення до світової війни провідних політичних сил у країнах Антанти і Центральних державах; про стратегії провідних українських політичних сил в умовах війни та роль лідерів у їх формуванні;

§

 

 

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

Воєнні кампанії 1914 р.

 

Театри бойових дій у 1914 р. Російська окупація Галичини та Буковини

 

 

Воєнні кампанії 1915 - 1916 р.

Вступ у війну Італії. Західний фронт у 1915–1916 рр. Брусиловський прорив. Воєнні операції на морях.

 

  •  використовують карту як джерело інформації про  основні події Першої світової війни 1914-1916рр., зокрема на українських землях;
  • пояснюють поняття «військова стратегія», «позиційна війна»;
  • називають періоди російської окупації Галичини і Буковини;
  • встановлюють хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни;
  •  аналізують   бойові  дії 1914-1916рр.; воєнні операції на морях.

 

 

§

 

 

 

 

 

 

§

7

 

 

1

Політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях в роки Першої світової війни.

  • пояснюють поняття «військове генерал-губернаторство», «окупаційний режим»;
  • характеризують національну політику Російської імперії та Австро-Угорщини в період війни  щодо українських земель;
  •  визначають      політику Російської імперії в період окупації Галичини та Буковини;
  • узагальнюють відомості про економічне і суспільне життя під час
  • війни в Україні.

 

§

8

 

 

1

Бойовий шлях легіону Українських січових стрільців.

 

 

 

  • показують на карті   бойовий шлях УСС;
  • пояснюють поняття    «національне військове формування»;  
  •  висвітлюють, зібравши джерельну інформацію, бойовий шлях легіону Українських січових стрільців;
  • складають характеристики та політичні портрети історичних   персоналій: М. Галущинський, Г. Коссак,   Василь Вишиваний.

§

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

Завершення та наслідки війни

 Воєнні події 1917-1918рр.

Бойові дії на Західному фронті в 1917–1918 рр. Вступ у війну США. «14 пунктів» Вудро Вілсона. Вихід із війни Росії. Комп’єнське перемир’я.

 

 

Наслідки війни: політичний, матеріальний, соціальний («втрачене покоління») і духовний виміри.

 

  • пояснюють поняття   «репарація», «контрибуція»;
  • називають хронологічні межі Першої світової війни;
  • пояснюють  вплив на хід війни вступ у війну США та Лютневої революції в Росії;
  • встановлюють  хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни;
  • аналізують воєнні дії у 1917-1918 рр.;
  • узагальнюють політичні, економічні й світоглядні наслідки Першої світової війни;
  • прогнозують  зміни геополітичного простору з урахуванням результатів Першої світової війни.

§

 

 

 

 

 

 

§

 

 

11

 

 

1

Повсякденне життя: на фронті й у тилу.

Сприйняття війни. Людина на фронті: «будні» окопної війни. Влада й організація життя в тилу. Жінка на війні.   Опіка над пораненими, біженцями й полоненими

  • пояснюють вплив війни на українське суспільство;
  • систематизують, узагальнюють та інтерпретують відомості про економічне і суспільне життя під час війни в Україні , країнах Європи і світу;
  • характеризують  зміни, які відбулися в житті мирного населення в період війни;
  • визначають  причини сплеску доброчинного руху в Україні;
  • розкривають роль і місце  пропаганди під час війни.

§

 

12

 

 

1

Практична  робота

Повсякденне життя під час Першої світової війни (на прикладі українських теренів); Жінка на війні.

(Представлення творчих проектів)

Тема есе «Зумовлені Першою світовою війною наукові й технічні винаходи, які змінили життя людства.»

  • характеризують зміни у повсякденному житті населення на фронті та в тилу під час І світової війни;
  • визначають роль жінки у війні  

§

 

13

 

 

1

  Урок контролю

 

Тип уроку….

Розділ 2. СОЦІАЛЬНІ Й НАЦІОНАЛЬНІ РЕВОЛЮЦІЇ В ЄВРОПІ. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

Російська революція 1917 року.

 

Падіння монархії в Росії. Тимчасовий уряд: склад і політика. Ради робітничих, солдатських і селянських депутатів.  

 

 

Жовтневий переворот.

  Війна між «червоними» й «білими». Розпад Російської імперії. 

Написання есе

Жовтневі (1917 року) події в Росії: державний переворот чи соціалістична революція?

  • застосовують поняття і терміни «національна революція»;
  • називають   час початку революцій у Росії;
  • визначають  передумови краху монархічного режиму   в Росії;
  • характеризують стратегію боротьби більшовиків за владу і за відновлення Росії в імперських кордонах;
  •  пояснюють  утопічний   характер більшовицького плану «світової пролетарської революції».;
  •  вказують на причини боротьби між «червоними» і «білими» за контроль над українськими теренами;
  • висловлюють  аргументовані судження про політичну діяльність Володимира Ульянова (Леніна).

§

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

 

16

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

3

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 Українська революція: від автономії до незалежності.

 

Причини та рушійні сили Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада і Генеральний Секретаріат.

 

 Універсали Центральної Ради: від автономії до самостійності. Боротьба політичних організацій за вплив на армію та населення. Формування українського війська: здобутки і прорахунки.

 

 

Перша російсько-українська війна. Кримськотатарський національний рух. Конституція Української Народної Республіки (УНР).

 

  •  застосовують поняття і терміни «національна революція», «національно-територіальна автономія», «федералісти», «самостійники», «ультиматум»;
  •  називають хронологічні межі та етапи Української революції; час утворення УНР; дати прийняття універсалів ;
  • синхронізують історичні події періоду Української революції;
  • встановлюють причини і наслідки  Української революції ;  російсько-української війни; першу спробу радянізувати Україну;
  •  визначають на основі аналізу універсалів УЦР та інших документів періоду Української революції, зміни в стратегії й тактиці українського державотворення.
  • простежують  зміни державного устрою України в період революції та визначити причини цих змін;
    • аналізують діяльність ЦР , її політичну програму; внутрішню та зовнішню політику  ЦР, події 1917 р. в Криму;
  • пояснюють значення Української революції для української державності;
  • висловлюють  аргументовані судження  про політичну діяльність Володимира Винниченка, Михайла Грушевського.

 

 

 

 

§

 

 

 

 

§

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

1

Практичне заняття:

 

Стратегія і тактика боротьби Української Центральної Ради за створення національної демократичної держави (на основі аналізу універсалів і конституційних актів);

  • визначають, на основі аналізу універсалів УЦР та інших документів періоду революції, зміни в стратегії й тактиці українського державотворення;

 

 

 

20

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

22

 

 

3

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

Українська революція: національний і соціальний аспекти. 

 

Українська Держава. Павло Скоропадський. Антигетьманська опозиція.

 

 

 

Відновлення УНР.

Утворення Директорії. Друга російсько-українська війна та окупація УНР більшовиками й білогвардійцями. Отаманщина..

 

Політика «воєнного комунізму». Нестор Махно Холодноярська республіка. Зимові походи Армії УНР.

 

  • показують на карті  кордони Української Держави П. Скоропадського;   основні події періоду Директорії та Другої російсько-української війни;
  • застосовують поняття і терміни  «інтервенція», «отаманщина»; «націонал-комунізм», «воєнний комунізм», «державний терор», «продовольча розкладка», «реквізиція»;
  • називають хронологічні межі існування Гетьманату Скоропадського; причини радикалізації суспільно-політичних настроїв в Україні у 1918–1919 рр., боротьби між «червоними» і «білими» за контроль над українськими теренами;
  • характеризують внутрішню і зовнішню політику Української Держави; діяльність Директорії;
  •  порівнюють програмні засади ЦР та Української Держави; програмні засади, внутрішню і зовнішню політику урядів УНР (з часу Центральної Ради і Директорії); національну політику більшовиків та українських держав;
  • аналізують, роблять аргументовані висновки щодо   ставлення суспільства до внутрішньої і зовнішньої політики Української Держави ;
  • формулюють власні погляди та оцінки щодо значення періоду Директорії ;
  • визначають політику «воєнного комунізму»;    стратегію боротьби більшовиків за владу і за відновлення Росії в імперських кордонах;
  • встановлюють причини та наслідки української отаманщини;
  • описують, використовуючи карту, перебіг збройної боротьби за збереження української державності;
  • висловлюють і аргументують власні судження про політичну діяльність  П. Скоропадського, діяльності С. Петлюри , Н. Махна.

§

 

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

 

 

§

 

23

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

2

 

1

 

 

 

 

 

1

 Революції в Центральній Європі.

 

Крах монархічних режимів у Центральних державах.

Проголошення державної незалежності Польщі та Фінляндії.

 

 

Розпад Габсбурзької монархії. Національні революції в Чехословаччині й Угорщині. Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців.

 

 

  • застосовують поняття і терміни  «національна революція»;
  • називають час початку революцій   Чехословаччині й Угорщині; дату проголошення державної незалежності Польщі та Фінляндії;
  • пояснюють передумови краху монархічних режимів у Центральних державах  , розпаду імперій Центральної та Східної Європи; відновлення державності Польщі, Фінляндії; утворення Королівства сербів, хорватів і словенців;
  • встановлюють  хронологічну послідовність і синхронність революційних подій у Центрально-Східній Європі в 1917–1923 рр.;
  • описують, використовуючи карту:  геополітичні зміни в Європі після Першої світової війни.

§

25

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 Проголошення Західно-Української Народної Республіки. Утворення Української Національної Ради. «Листопадовий зрив» і проголошення Західно-Української Народної Республіки. Євген Петрушевич.

 

 

 

Українсько-польські відносини.

  Польсько-українська війна. Акт Злуки УНР і ЗУНР. «Трикутник смерті» й Варшавська угода 1920 р.: здобутки і втрати українців. Юзеф Пілсудський.

 

  • називають   час утворення ЗУНР;
  • показують на карті кордони ЗУНР та перебіг українсько-польської війни;
  • визначають основні тенденції та протиріччя процесу створення ЗУНР;
  • порівнюють програмні засади УНР та ЗУНР;
  • характеризують Український національний рух у Буковині та Закарпатті; значення Акту злуки УНР і ЗУНР для української державності;
  • встановлюють причини і наслідки  польсько-української війни;
  • аналізують, робить аргументовані висновки щодо Варшавської угоди та війни з Радянською Росією;
  • оцінюють здобутки і втрати Україною національно-державного суверенітету;
  • висловлюють судження     щодо діяльності Є.  Петрушевича, Ю. Пілсудського.

§

27

 

 

1

Українська державність та питання національних меншин.

Міжнаціональні відносини на теренах України. Закон УНР «Про національно-персональну автономію». Національна політика гетьманського уряду і Директорії. Питання національних меншин у ЗУНР.

 

  • характеризують   ставлення національних меншин в Україні до української державності;
  • пояснюють міжнаціональні відносини на теренах України;
  • порівнюють національну політику гетьманського уряду , Директорії та ЗУНР.

 

28

 

 

1

Узагальнення

  •  

 

29

 

 

1

Урок контролю

 

  •  

 

 

Розділ 3. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ: МІЖ ДЕМОКРАТІЄЮ Й АВТОРИТАРИЗМОМ

 

30

 

 

1

Паризька мирна конференція.

Система мирних договорів з переможеними. Встановлення кордонів у Європі.  

  •  називають  час роботи Паризької конференції;
  • синхронізують  подій, пов’язаних з політичним облаштуванням повоєнного світу;
  • описують, використовуючи карту:  геополітичні зміни в Європі внаслідок Першої світової війни;
  • характеризують головні положення Версальського договору та мирних договорів з переможеними;

§

31

 

 

1

Практичне заняття:

 «Українське питання» на Паризькій мирній конференції і в міжнародних угодах 1920-х рр 

 

  • визначають місце і вагу «українського питання» в планах і дискусіях лідерів великих держав про повоєнне облаштування Європи;
  • характеризують наслідки   ухвалених Антантою в «українському питанні» рішень.

§

32

 

 

1

Вашингтонська конференція. Ліга Націй. Спроби формування системи колективної безпеки в Європі.

Написання есе:

 Ідея Пан’ Європи: витоки, спроби реалізації й причини невдач

 

 

 

 

 

 

 

 

  • застосовують поняття : «система колективної безпеки»;
  • називають час роботи Вашингтонської конференцій, створення Ліги Націй;
  • характеризують мету Вашингтонської конференції та її рішення;
  • визначають  місце і роль Ліги Націй у повоєнному світі;
  •  аналізують, робить аргументовані висновки   про сильні та слабкі сторони Версальсько-Вашингтонської системи договорів щодо повоєнного устрою світу;

§

33

 

 

1

Поділ української території.

Українська Соціалістична Радянська Республіка (УСРР). Утворення Радянського Союзу. Статус Української СРР у складі Радянського Союзу. Українська політична та культурна еміграція.

 

 

 

 

 

  • називають дату  утворення СРСР;
  • показують, використовуючи карту, територіальні межі СРСР, УРСР; осередки української політичної й трудової еміграції;
  • пояснюють процес утворення СРСР та статус Української СРР у складі Радянського Союзу (СРСР);
  • систематизують та узагальнюють уявлення про українську еміграцію міжвоєнної доби.

§

 

 

 

 

33

 

 

 

 

34

 

 

 

 

35

 

 

3

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

Економічний і суспільно-політичний розвиток країн Західної Європи та Америки. 

 

Епоха «проспериті» в США. Економіка західноєвропейських держав: структурні зміни і стабілізація.

 

Англійська та французька демократії в умовах соціальних конфліктів і політичної конкуренції.

 

 

Німеччина в період Веймарської республіки. Репараційне питання. Німецько-радянське зближення 1920-х рр.

 

  •  називають хронологічні межі епохи «проспериті» в США; хронологічні межі  Веймарської республіки в Німеччині;
  • встановлюють зв’язок між економічним потенціалом і політичними впливами держав;
  •   характеризують стратегію подолання економічної й соціальної нестабільності, обрану політичними силами, що були при владі у 1920-х рр.;
  • аналізують  результати економічного розвитку   США в 1920-х рр. та структурні зміни в економіці; суспільно-політичний розвиток Англії та Франції у 20- роках ХХ ст.; суспільно-політичний розвиток Німеччини в період Веймврської республіки;
  • порівнюють стратегії подолання світової економічної кризи в Англії та Франції. 
  • визначають  результати економічного розвитку країн Західної Європи в 1920-х роках;
  • формулюють власні судження щодо причин і наслідків  німецько-радянського зближення 1920-х рр.

§

 

 

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

 

 

§ 34

36

 

 

 

 

 

 

37

 

 

38

 

 

3

 

1

 

 

 

1

 

 

1

Держави Центрально-Східної Європи. 

 

Економічне і політичне становище Королівства сербів, хорватів і словенців, Болгарії, Румунії, Угорщини.

 

Економічне і політичне становище Австрії, Чехословаччини, Польщі. 

 

Становище українців у Польщі, Чехословаччині, Румунії: національна політика влади, соціальні зміни, господарська, культурна і політична активність.

  • називають час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі; утворення Югославії;
  • синхронізують періоди розвитку та події в країнах Центрально-Східної Європи;
  • показують, використовуючи карту, регіони компактного проживання українців у державах Центрально-Східної Європи;
  • характеризують проблематику становлення національних держав у Центрально-Східній Європі, зокрема в Югославії, Болгарії, Румунії та Угорщині; економічне і політичне становище Австрії, Чехословаччини, Польщі;
  • порівнюють економічне і політичне становище Королівства сербів, хорватів і словенців, Болгарії, Румунії, Угорщини;  становище українців у Польщі, Чехословаччині, Румунії:;
  •  аналізують національну політику влади щодо українців;
  • пояснюють сутність національних проблем у регіоні;
  • визначають причини відкритих і прихованих національних конфліктів у країнах регіону;
  • висловлюють аргументовані судження про діяльність Томаша Масарика

 

§

 

 

 

 

 

§

 

 

§

39

 

 

1

Урок контролю

  •  

 

 

 

 

40

 

 

 

 

41

 

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

1

 

Українська СРР в умовах «нової економічної політики».

 

Політико-економічна криза більшовицького режиму. Голод 1921–1923 рр.

 

 

«Нова економічна політика»: запровадження, реалізація, економічні та соціальні результати. Людина в період непу.

  • пояснюють поняття «нова економічна політика (неп)», «продподаток»;
  • називають хронологічні межі непу, голоду в Україні;
  • показють на карті регіони голоду 1921-1923рр;
  • аналізують причина та наслідки голоду 1921-1923 рр.;
  • пояснюють сутність більшовицької «нової економічної політики»,    особливості в УСРР;
  • визначають основні тенденції та протиріччя нової економічної політики;
  •  систематизують  та узагальнюють    відомості про  нову економічну політику, її соціальні результати;

§

 

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

 

42

 

 

 

 

 

43

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

Політика «коренізації» більшовицького режиму. «Українізація».

 

Курс на «коренізацію» компартійно-державного апарату СРСР. «Українізація»: форма і зміст. Ставлення влади і населення УСРР до «українізації».

 

 

Радянська українізація в баченні української політичної та культурної еміграції. Розвиток української освіти, науки і мистецтва в УСРР.

  • називають хронологічні межі «українізації»;
  •  застосовують поняття «коренізація (українізація)»;
  • пояснюють сутність більшовицької  політики «коренізації» в СРСР,  особливості в УСРР;
  • визначають наслідки   ставлення влади і населення УСРР до політики «коренізації/українізації»;
  •  аналізують вплив «українізації»   на політичну орієнтацію української культурної й політичної еміграції;
  • характеризують умови розвитку української культури в 1921–1939 рр.; досягнення українського суспільства в літературі та мистецтві в 1920-х рр.;
  •  висловлюють аргументовані судження про діяльність  Миколи Скрипника, Олександра Шумського та М. Хвильового.

§

 

 

 

 

 

 

 

§

 

 

 

44

 

 

 

 

 

45

 

 

2

 

1

 

 

 

 

 

1

Соціальні зміни та культурне життя.

 

Повернення Європи до мирного життя. Зміни в побуті: одязі, харчуванні, облаштуванні житла, організації відпочинку. Суспільна роль інтелігенції.

 

 

Масова культура. Модернізм. Культурна єдність політично розколотої Європи.

 

 

Написання есе:

Осмислення наслідків Першої світової війни та революційного періоду в європейській та українській культурі.

  • називають передумови виникнення масової культури;
  • характеризують зміни в повсякденному житті населення  після Першої світової війни; модернізм як противагу «класичному мистецтву» XIX ст.;
  • визначають роль інтелігенції в осмисленні наслідків Першої світової війни і революційного періоду;
  • систематизують, узагальнюють й інтерпретують відомості про   побутову культуру і повсякденне життя в УСРР і країнах Європи в 1920-х рр.;
  • наводять приклади  відображення в мистецтві та літературі результатів світової війни, подій Української та інших революцій;
  • показують культурну єдність політично розколотої Європи.

 

 

§

 

 

 

 

§

 

 

46

 

 

1

Практичне заняття

Повсякдення і життєвий рівень населення в СРСР (на прикладі України).. 

  • пояснюють тоталітарний характер більшовицького (комуністичного) політичного режиму, інструменти його політики на повсякденне та культурне життя ;
  • характеризують зміни в повсякденному житті населення України в період непу.
  •  

§

 

47

 

 

1

Урок узагальнення

  •  

 

48

 

 

1

 Урок контролю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас. Історія: Україна і світ (інтегрований курс) – 3 год.

ІІ семестр

Підручник: Історія: Україна і світ (інтегр. курс. рівень стандарту) підручник для 10-го класу закладу загальної середньої освіти/ М.М.Мудрий, О.Г.Аркуша -  Київ: Генеза, 2018

 

 

Розділ 4. ТОТАЛІТАРНІ РЕЖИМИ ЯК ВИКЛИК ЛЮДСТВУ

 

 

49

 

 

 

 

 

 

 

 

50

 

 

2

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

Велика депресія.

 

Світова економічна криза 1929–1933 рр.: причини, перебіг, регіональні відмінності, наслідки. «Новий курс»  .

 

 

 

 

Навчальний проект

 «Національні лідери на тлі епохи: Франклін Рузвельт.»

Європа: політика економії та протекціонізму, встановлення державного контролю над економікою на прикладі Великої Британії та Франції.

 

 

  • пояснюють поняття   «Велика депресія», «Новий курс»;
  • називають хронологічні межі «Великої депресії» і «Нового курсу» Ф. Д. Рузвельта;
  • встановлюють хронологічну послідовність і синхронність фактів, що відображають перебіг світової економічної кризи 1929–1933 рр  в Європі;
  •  визначають причини, регіональні відмінності та наслідки світової економічної кризи 1929–1933 рр.,
  • характеризують «Новий курс» Ф. Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки; програми подолання світової економічної кризи в країнах   Європи;
  • аналізують політику економії та протекціонізму, встановлення державного контролю над економікою;
  • порівнюють шляхи виходу з економічної кризи в Америці та Європі.

§18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 18

 

 

51

 

 

 

 

 

 

52

 

 

2

 

1

 

 

 

 

 

 

1

Комунізм, фашизм і нацизм 

 

Ідейні засади та соціальна база комуністичного режиму, фашизму і нацизму. Прихід до влади в Італії фашистів. Соціально-економічна політика   фашистського уряду.

 

 

Утвердження нацистського режиму в Німеччині. Соціально-економічна політика нацистського уряду. Знищення політичної опозиції. Встановлення державного контролю над публічним життям і суспільною свідомістю. Роль пропаганди. Антисемітизм у нацистській Німеччині.

 

 

  • пояснюють поняття   «тоталітаризм», «фашизм», «націонал-соціалізм», націонал-соціалізм», «антисемітизм»;
  • називають час приходу до влади фашистів в Італії ; час приходу до влади нацистів у Німеччині;
  • встановлюють  хронологічну послідовність зосередження влади фашистами в Італії,  нацистами в Німеччині;
  • виявляють (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів;
  • визначають передумови утвердження тоталітарних режимів у країнах Європи;
  • пояснюють  ідейні засади та соціальну базу комуністичного режиму, фашизму і нацизму;
  • характеризують соціально-економічну політику уряду Б. Муссоліні; процес становлення нацистського режиму та соціально-економічну політику уряду   А. Гітлера;
  • розповідають про прояви антисемітизму в діях нацистів;
  • представляють аргументовану оцінку поглядів і політики   Беніто Муссоліні, Адольфа Гітлера;

 

§ 19 (1,2)

 

 

 

 

 

 

 

§ 19 (3)

 

 

 

53

 

 

 

 

54

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

1

Виникнення авторитарних режимів. Боротьба за демократію.

 

Радикалізація політичного життя в 1930-х рр. Народні фронти у Франції та Іспанії. Громадянська війна в Іспанії.

 

Політичні режими в країнах Центрально-Східної Європи. Становище українців у Румунії, Угорщині, Чехословаччині, Австрії.

 

 

 

 

  •  називають хронологічні межі  громадянської війни в Іспанії; час  встановлення авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи;
  • використовують карту як джерело інформації про розподіл українських територій між державами Центрально-Східної Європи в 1921–1939 рр.;
  • встановлюють хронологічну послідовність боротьби за демократію у Франції та Іспанії;
  • пояснюють причини радикалізація політичного життя в 1930-х рр. ; передумови утвердження   авторитарних режимів у країнах Європи;
  • характеризують  діяльності урядів Народного фронту у Франції та Іспанії; становище українців у Румунії, Угорщині, Чехословаччині, Австрії
  • аналізують причини та наслідки громадянської війну в Іспанії
  •  визначають особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи;
  • розрізняють демократичні, авторитарні й тоталітарні режими, зокрема в країнах Центральної та Східної Європи;
  • установлюють причини і наслідки зламу демократичних систем у країнах Центрально-Східної Європи;

 

 

 

§ 20 (1,2)

 

 

 

 

 

 

§ 20 (3)

 

 

 

55

 

 

 

 

56

 

 

 

 

 

 

57

 

 

2

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Режим «санації» в Польщі.

 

Національна політика «санаційного» режиму.  Влада і українське суспільство.

 

 

Українські політичні, професійні, кооперативні, просвітні, релігійні, жіночі та молодіжні організації. Митрополит Андрей Шептицький.

Навчальний проект

«Національні лідери на тлі епохи: Андрей Шептицький»

Радикалізація суспільних настроїв. Дмитро Донцов. Організація українських націоналістів (ОУН). Євген Коновалець.

 

 

 

  • пояснюють поняття «санація»,   «осадництво», «пацифікація»;«інтегральний націоналізм»,
  •  називають час  утворення ОУН.;
  • синхронізують факти, що відображають діяльність легального та підпільного секторів українського руху, громадську активність українців;
  •  визначають політично-правовий статус західноукраїнських теренів у складі Польщі; історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях;
  • розповідають про   суперечливий характер національної політики режиму «санації» в Польщі;
  • встановлюють причини та наслідки радикалізації суспільних настроїв українців Галичини
  •   висловлюють аргументовані судження щодо: а) суспільної ролі Греко-католицької церкви в міжвоєнний період; б) громадської активності українського суспільства міжвоєнного періоду;
  • перелічують  теоретичні засади інтегрального націоналізму;
  •  висловлюють судження щодо діяльності Дмитра Донцова, Євгена Коновальця, Василя Мудрого.

 

 

§ 21 (1)

 

 

 

 

 

§ (2,3)

 

 

 

 

 

 

 

58

 

 

1

Практичне заняття:

«Настрої західноукраїнської молоді міжвоєнного періоду: між радянофільством та інтегральним націоналізмом»

  • порівнюють настрої західноукраїнської молоді міжвоєнного періоду.

§

 

59

 

 

1

Урок  контролю

  •  

 

60

 

 

 

 

 

61

 

 

3

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

1

Утвердження комуністичного тоталітарного режиму в СРСР

 

Встановлення режиму сталінської диктатури: передумови і методи. Форсована індустріалізація. Директивна економіка.

 

Суцільна колективізація сільського господарства. Опір селянства.

 

 

Голодомор 1932–1933 рр. як геноцид українського народу. Позиція світової спільноти щодо Голодомору.

  • називають межі утвердження сталінського хронологічні режиму в СРСР ; хронологічні межі Голодомору в Україні;
  • пояснюють поняття «тоталітаризм», «форсована індустріалізація»; «суцільна колективізація»;
  • синхронізують події  спланованої модернізації в УСРР;
  •  показують на карті індустріальні новобудови в УСРР;
  • характеризують суть, засоби впровадження директивної економіки; засоби впровадження, національні особливості та наслідки   насильницької колективізації; 
  • визначають протиріччя між розвитком індустрії та планованою індустріалізацією;
  •  дають аргументовану правову оцінку Голодомору 1932—1933 рр. як геноциду українського народу;
  •  розповідають про  позицію світової спільноти щодо Голодомору.

 

 

 

§ 22 (1)

 

 

 

 

 

§ 22 (2)

 

 

 

§ 23 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

62

 

 

1

Масові репресії в Україні. Результати політики «великого перелому» в УСРР. Політичні процеси. Великий терор. Українці в таборах ГУЛАБу.

· пояснюють поняття « Великий терор»;

· використовують карту як джерело інформації про локалізацію і масштаби масових розстрілів,   репресій;

· характеризують специфіку комуністичного режиму і завдання політики «великого перелому» в СРСР;

· визначають  причини та масштаби масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції;

§ 23 (1,3)

 

63

 

 

1

Комуністичний тоталітаризм. Конституція СРСР 1936 р.  «Культурна революція». 

Нищення української наукової і творчої інтелігенції.

Навчальний проект «Розстріляне відродження».

 · пояснюють поняття «тоталітаризм»;

· розкривають основні положення сталінської Конституції;

· пояснюють протиріччя між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР;

·  визначають  причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР;

· аналізують становища української інтелігенції в умовах комуністичного тоталітаризму і панування класової ідеології;

· називають діячів «Розстріляного відродження», характеризуючи їхню діяльність.

дають аргументовану оцінку діяльності Й. Сталіна.

§ 23 (4)

 

64

 

 

1

Практичне заняття. Людина в умовах тоталітаризму: приклад України.

План

-Суспільство радянської України.

-Партноменклатура.   

-  Світогляд «радянської» людини та способи його формування.

-  Українська інтелігенція

  • визначають протиріччя між пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини
  • характеризують світогляд «радянської» людини і моральний клімат «соціалістичного» суспільства в СРСР;
  • пояснюють взаємозалежність між встановленням єдиновладдя Й. Сталіна, закріпленням однопартійності, посиленням зросійщення, переслідуванням та ліквідацією церкви і змінами в масовій свідомості людей;
  • подають аргументовану оцінку поглядів і політики Йосифа Сталіна;

 

65

 

 

1

 Практичне заняття

Історія рідного краю на тлі історії України 1920–1930-х років.

 

 

 

 

 

66

 

 

 

 

67

 

 

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

1

Країни Азії, Африки та Латинської Америки.

 

Японська експансія в Китаї. Антиколоніальний рух в Індії. Махатма Ганді. Акції громадянської непокори. Модернізація Туреччини та Ірану.

 

Північна Африка у сфері англійських, французьких та італійських інтересів. Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів у Латинській Америці.

 

 

  • пояснюють поняття «гандизм»;
  • окреслюють (за допомогою карти) геополітичні інтереси Японії у міжвоєнний період;
  •  встановлюють причини та наслідки мілітаризації Японії;
  •  характеризують причини, регіональні відмінності та наслідки модернізаційних процесів у  Туреччині та Ірані; причини та наслідки розгортання антиколоніального руху в Індії;
  • визначають тенденції економічного та суспільного розвитку країн   Азії ;  країн     Африки та Латинської Америки;
  •  аналізують   протистояння демократичних сил і диктаторських режимів  у Латинській Америці;
  •   висловлюють аргументовані судження про діяльність Кемаля Ататюрка, Махатми Ганді.

§ 24

 

68

 

 

1

Узагальнення

Навчальний проект

Українці у складі СРСР і країн Центральної-Східної Європи в міжвоєнний період: обмеження і можливості;

 

 

69

 

 

1

Урок контролю

 

 

 

 

 

 

Розділ 5. УКРАЇНА І СВІТ НАПЕРЕДОДНІ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ПОЧАТОК ВІЙНИ

 

70

 

 

 

 

 

71

 

 

2

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 Європейська військово-політична криза. Вісь «Рим – Берлін».     

 

 

Зовнішньополітичні пріоритети Європи в другій половині 1930-х рр. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, в Африці та Європі.

 

 

Порушення умов Версальського договору і введення німецьких військ у Рейнську зону. Діяльність Ліги Націй. Укладення союзу між Німеччиною та Італією.

  • пояснюють поняття  «мілітаризація»;
  • окреслюють (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі;
  • встановлюють хронологічну послідовність і синхронність фактів, що відображають передвоєнну військово-політичну кризу;
  • визначають причини і сутність європейської військово-політичної кризи напередодні Другої світової війни; причини і наслідки краху системи колективної безпеки;
  • вказують на   зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу  в другій половині 1930-х рр.;
  • оцінюють політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни;
  • характеризують діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.;

§ 25 (1,2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 25 (3,4,5)

 

 

 

72

 

 

 

 

 

 

73

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

1

Політика «умиротворення». Карпатська Україна

 

Причини та цілі політики «умиротворення». Аншлюс Австрії. Судетська криза. Мюнхенська угода й розчленування Чехословаччини.

 

Український рух на Закарпатті. Карпатська Україна: від автономії до проголошення незалежності. Августин Волошин.

 

Практичне заняття

Срібна земля: Карпатська Україна в міжвоєнний період

  •  пояснюють поняття «політика умиротворення»  «аншлюс», «анексія», «нейтралітет»;
  • називають дату проголошення незалежності Карпатської України;
  • визначають  причини і наслідки політики «умиротворення» та її роль у наближенні Другої світової війни; причини і наслідки проголошення та окупації Карпатської України;
  •  розкривають основний зміст  та наслідки Мюнхенської угоди;
  • характеризують  український рух на Закарпатті;
  •  висловлюють аргументовані судження про політичну діяльність Августина Волошина.

 

 

 

§ 26 (1,2)

 

 

 

 

§ 26 (3,4)

 

 

 

74

 

 

 

 

 

 

75

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 Німецько-радянські переговори й пакт Молотова-Ріббентропа.

 

Німецькі територіальні претензії до Польщі та Литви. Територіальні претензії СРСР до Польщі, Румунії, Фінляндії, країн Балтії..

 

 

 

Англо-франко-радянські переговори 1939 р. Німецько-радянський пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємний додаток до нього: мотиви укладення і зміст

 

 

 

  • називають дату підписання пакту Молотова-Ріббентропа;
  • пояснюють поняття «таємна дипломатія»;
  • використовують карту як джерело інформації про розмежування сфер впливу в Європі між Німеччиною і СРСР;
  •  узагальнюють інформацію про  територіальні претензії Німеччини та СРСР до Польщі та країн Балтії;
  • порівнюють  зовнішньополітичні цілі СРСР і Німеччини напередодні війни;
  • визначають причини та наслідки радянсько-німецького зближення ; специфіку «українського питання» в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни
  • характеризують  причини та наслідки англо-франко-радянських переговорів у Москві; основний зміст пакту Молотова- Ріббентропа і таємного додатку до нього;

 

 

§ 27 (1,2)

 

 

 

 

 

 

 

§ 27 (3,4)

 

 

 

 

76

 

 

77

 

 

2

 

 

 

1

 

 

 

1

Початок Другої світової війни.  Радянська окупація Західної України.

 

 

Вторгнення Німеччини і СРСР в Польщу. Реакція світу і місцевого населення. Українці в польській армії.

 

«Договір про дружбу та кордон» між СРСР і Німеччиною. Включення до СРСР Західної України, Північної Буковини та частини Бессарабії.

  • називають  дату вторгнення німецьких військ і Червоної армії в Польщу; хронологічні межі Другої світової війни;
  • узагальнюють факти, що відображають німецько-радянську співпрацю в 1939–1941 рр.;
  • встановлюють хронологічну послідовність

подій  Другої світової війни у 1939–1941 рр., зокрема на теренах України;

  • порівнюють реакцію світу і місцевого населення на  вторгнення Німеччини та СРСР в Польщу; різницю між зовнішньополітичними цілями і пропагандистською риторикою урядів країн-агресорів;
  • добирають аргументи  щодо відповідальності тоталітарних режимів за розгортання Другої світової війни.
  • аналізують  «Договір про дружбу та кордон» між СРСР і Німеччиною.
  • характеризують процес включення до СРСР Західної України, Північної Буковини та частини Бессарабії;
  • підбирають  правові аргументи на користь висновку про анексію Радянським Союзом частини території Польщі та Румунії;

 

 

 

 

§ 28 (1,2)

 

 

 

§ 28 (3,4)

78

 

 

1

Радянізація західних областей України. Адміністративно-територіальна реформа. Радянські партійні та громадські організації. «Націоналізація» промисловості. Економічні та соціальні зміни в сільському господарстві. «Українізація». 

  • пояснюють поняття «радянізація»;
  •  визначають причини та наслідки політики радянізації Західної України;
  • аналізують адміністративно-територіальну реформу в Західній Україні;
  •  характеризують економічні та соціальні зміни в промисловості та сільському господарстві;
  • порівнюють політику радянізації УСРР і західних областей УРСР;

§ 30

79

 

 

1

Практичне заняття

Західна Україна: зміни в повсякденному житті населення після анексії СРСР:

-Влада і суспільство;

-політичні репресії, депортація .

  • пояснюють зміни в повсякденному житті населення Західної України після анексії СРСР;
  • характеризують правовий статус громадян на анексованих СРСР територіях;
  • визначають ставлення населення до встановлення радянської влади.

 

80

 

 

1

Українська еміграція на початку війни: вибір політичної позиції.

Осередки української еміграції. Політичні орієнтації в українському русі. Розкол в Організації Українських Націоналістів (ОУН). . Український Центральний Комітет у Кракові.  Український рух у Закарпатті в умовах угорського панування.

  • називаютьосередки української еміграції;
  • аргументують судження щодо політичних орієнтацій в українському русі передвоєнного періоду і на початку Другої світової війни;
  • характеризують український рух у Закарпатті в умовах угорського панування.

§ 31

81

 

 

1

 Практичне заняття

Українська еміграція на початку війни: вибір політичної позиції.

  • визначають політичні позиції українського руху на початку Другої світової війни;
  •  висловлюють аргументовані судження про політичну діяльність Степана Бандери,  Андрія Мельника.

 

 

 

82

 

 

 

 

 

 

83

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

84

 

 

3

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Дивна війна».  Поразка Франції.

 

Причини «дивної війни Основні театри воєнних дій у Європі в 1939–1940 рр.: перебіг подій. Військова поразка Франції. Радянсько-фінська війна.

 

 

 

«Битва за Британію». Операції в Східній Європі та на Балканах. Вісь «Рим – Берлін – Токіо». Укладення Троїстої угоди та пакту про нейтралітет між СРСР і Японією. Німецько-радянська співпраця в економічній і військовій сферах

Написання есе:

Як початок Другої світової війни вплинув на життя людей в Європі та Західній Україні

 

 

Узагальнення

  • пояснюють питання «мілітаризація», дивна війна»;
  • встановлюють  хронологічну послідовність і синхронність фактів, що відображають   перебіг Другої світової війни у 1939–1941 рр.;
  • використовують карту, як джерело інформації про перебіг Другої світової війни у 1939-1940 рр.;
  • називають причини «дивної війни» та військову поразку Франції; причини укладання Троїстої угоди та пакту про нейтралітет між СРСР і Японією;
  • розповідають  про події радянсько-фінської війни;  про воєнні дії  у Європі в 1939-1940 рр. ;
  • характеризують німецько-радянську співпрацю в економічній і військовій сферах;
  • висловлюють власну позицію щодо історії формування й краху Осі «Рим-Берлін – Токіо» .

 

 

§ 29 (1,2)

 

 

 

 

 

 

§ 29 (3,4,5)

85

 

 

1

Урок контролю

 

 

 

 

Розділ 6. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА: ПЕРЕБІГ І РЕЗУЛЬТАТИ

 

 

 

 

86

 

 

 

 

 

 

 

 

87

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

  Напад Німеччини на Радянський Союз.

 

 

Німецький план «блискавичної війни». Бойові дії влітку–восени 1941 р. Розгром німецькими військами радянського Південно-Західного фронту. Мобілізаційні заходи та проведення евакуації на території України.

 

 

Битва під Москвою і спроби контрнаступу радянських військ у Криму й під Харковом. Блокада Ленінграда та облога Севастополя. «Тактика випаленої землі» та інші злочинні дії комуністичного режиму під час війни

  • називають  дати початку   німецько-радянської війни;
  • використовують карту як джерело інформації про бойові дії влітку–восени 1941 р.;оборонні та наступальні операції на території України;
  • пояснюють поняття  «бліцкриг»; «тактика випаленої землі»,  «евакуація»;
  • встановлюють хронологічну послідовність подій Другої світової війни;
  • характеризують політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни;
  •  аналізують   причини поразок Червоної армії на першому етапі німецько-радянської війни; злочинні дії комуністичного режиму під час війни;
  •  називають  мобілізаційні заходи та проведення евакуації на території України;
  • розкривають передумови та наслідки масового винищення  в’язнів концтаборів.

 

 

 

§ 32 (1,2)

 

 

 

 

 

 

 

§ 32 (3,4,5)

 

 

 

88

 

 

 

 

 

 

89

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

 

1

Нацистський окупаційний режим: приклад України

 

Нацистський «новий порядок» в окупованій Європі: загальна характеристика. План «Ост». Зони окупації України: особливості режиму.

 

 

Становище військовополонених і цивільного населення на окупованих територіях. Остарбайтери. Національні військові формування в німецькій армії. Прояви колабораціонізму.

 

  • пояснюють поняття  «окупаційний режим»,   «новий порядок»; «остарбайтери»,  «колабораціонізм»;
  • використовують карту як джерело інформації про адміністративно-територіальні одиниці, що були утворені на окупованих нацистами теренах України;
  • характеризують окупаційний режим («новий порядок»), встановлений Німеччиною і державами-сателітами на окупованих територіях; вплив окупаційного режиму на повсякденне життя і свідомість населення окупованих територій;
  • порівнюють становище військовополонених і цивільного населення на окупованих територіях;
  • пояснюють  явище колабораціонізму як реакцію на окупаційну політику нацистської Німеччини;
  • оцінюють внесок  Шарля де Голля у перемогу над нацизмом.
  •  

 

 

 

§ 33 (1,2)

 

 

 

 

 

§ 33 (3,4)

90

 

 

1

    Голокост: знищення нацистами єврейського населення Європи.

Політика «остаточного вирішення єврейського питання»: нацистська расова теорія та методи її реалізації. Ґетто, концтабори, табори смерті.

Трагедія Бабиного Яру в Києві. Опір Голокосту. Праведники народів світу. Діяльність  очільників Греко-католицької церкви.

 

  • пояснюють поняття «Голокост»,  «концентраційний табір», «табір смерті».
  • показують на карті місця розміщення  Ґетто, концтаборів, таборів смерті;
  • розкривають  передумови та наслідки   Голокосту, винищення населення за етнічною ознакою; 
  • аналізують трагедію Бабиного Яру в Києві;
  • дають оцінку політиці Голокосту;

§ 34

91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

92

 

 

2

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 Рух Опору на теренах України

 

Український національно-визвольний  рух опору на теренах України.

  Акт відновлення Української Держави. Українська повстанська армія (УПА). ІІІ Надзвичайний великий збір ОУН(б): еволюція програмних засад українського національно-визвольного руху. Українська головна визвольна рада (УГВР).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комуністичний партизанський та інші рухи опору на теренах України.

Радянські партизанські загони і з’єднання. Розгортання в Західній Україні осередків польського руху опору. Польсько-українські відносини.

 

  • пояснюють поняття  «рух Опору»;
  • називають дату проголошення Акт відновлення Української Держави;
  •  визначають причини та наслідки розгортання руху Опору на окупованих Німеччиною та державами-сателітами територіях, військово-політичного протистояння основних течій цього руху;
  • пояснюють причини розколу ОУН, виникнення Українського визвольного руху та його військово політичної формації – УПА;
  • характеризують еволюцію програмних засад українського національно-визвольного руху; УГВР;
  • оцінюють роль  Андрія Мельника, Степана Бандери, Тараса Бульби (Боровця), Романа Шухевича, Олега Ольжича, Кирила Осьмака в українському визвольному русі часів Другої світової війни.
  • називають радянські партизанські загони і з’єднання;
  •  перелічують  особливості  радянського   Руху Опору на окупованих територіях;
  • визначають причини, зміст та наслідки політики   польсько-українського протистояння;
  • визначають причини та наслідки   військово-політичного протистояння основних течій цього руху;
  •  оцінюють  діяльність Сидора Ковпака в роки війни.

§ 35 (1,2,3,4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 35 (5,6)

93

 

 

1

 . Практичне заняття:

 Рух Опору в Україні: ідеологія, соціальна база, тактика і стратегія;

 

 

  •  порівнюють ідеологію, соціальну базу, тактику та стратегію різних течій Руху Опору в Україні;
  • представляють творчі проекти

 

94

 

 

1

   Формування антигітлерівської коаліції. Вступ у війну США.

Англо-радянський договір про взаємодопомогу і Атлантична хартія. Військово-технічне та інформаційне співробітництво. Ленд-ліз.   Напад Японії на Перл-Гарбор і початок війни на Тихому океані. Декларація Об’єднаних Націй (1942 р.). Тегеранська конференція

  •  пояснюють поняття «антигітлерівська коаліція»; «Ленд-ліз»;
  • характеризують  військово-технічне та інформаційне співробітництво в роки війни; 
  • аналізують та формулюють власну оцінку щодо  формування антигітлерівської коаліції;
  • визначають  причини  нападу Японії на Перл-Гарбор і початок війни на Тихому океані.
  • оцінюють роль провідних представників політичної та військової еліти (Франкліна Рузвельта, Вінстона Черчіля, Йосипа Сталіна) у ключових подіях Другої світової війни.   

§ 36

 

 

 

95

 

 

 

 

96

 

 

 

 

97

 

 

 

 

 

98

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

Воєнні перемоги союзників у 1942–1945 рр.  

 

Докорінний перелом у ході німецько-радянської війни: битви під Сталінградом і на Курській дузі. Битва за Дніпро.

 

Вигнання військ гітлерівської коаліції з України. Поразки німців та їхніх союзників у Північній Африці, Італії, на Тихому океані.

 

Відкриття Другого фронту в Європі. Бойові дії в Центральній та Західній Європі в 1944–1945 рр. Битва за Берлін і капітуляція Німеччини.

 

 

Українці у військових формуваннях держав антигітлерівської коаліції. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом.

Ялтинська конференція. Потсдамська конференція. Атомне бомбардування Хіросіми й Нагасакі. Капітуляція Японії.

 

  • показують на карті   основні театри воєнних дій, місця основних битв;  
  • встановлюють  хронологічну послідовність і синхронність подій Другої світової війни, що визначили її перебіг і результати; 
  • пояснюють, у результаті яких подій стався корінний перелом у війні; внесок держав-членів антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками;
  • визначають наслідки та значення докорінного перелому у ході німецько-радянської війни;
  • розповідають про вигнання нацистських загарбників із території України, про завершальний період війни в Європі;
  • характеризують зміни, які відбулися у веденні бойових дій
  • розкривають історичне значення  битви за Дніпро, ціну визволення України над нацистами;
  • аналізують причини та наслідки   атомного бомбардування Хіросіми й Нагасакі;
  • висловлюють обґрунтовані судження про  роль і місце українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни;   

 

 

 

§ 37 (1)

 

 

 

 

§37 (2)

 

 

 

 

§37 (3)

 

 

 

 

 

§37 (4,5,6)

 

 

 99

 

 

1

 Економічне і суспільне життя під час війни.

Переорієнтація економік воюючих держав на воєнні потреби та її соціальні наслідки. Жінки та підлітки на фронті й у тилу. Міграції, матеріальні й демографічні втрати внаслідок війни.

 

  • характеризують вплив війни, окупаційного режиму на повсякденне життя і свідомість населення окупованих територій; 
  • оцінюють  руйнівні наслідки для України та Європи в період  Другої світової війни;
  • порівнюють матеріальні й демографічні втрати внаслідок війни.

§38 (1,2,3)

 

100

 

 

 

Практичне заняття

Економічне і суспільне життя в Європі: зміни під впливом війни;

 

  • узагальнюють соціально-економічні зміни, які відбулися в Європі під впливом війни;

 

101

 

 

1

Наслідки Другої світової війни для України.  

Відновлення в Україні комуністичного режиму. Депортація з Південної України і Криму татар, німців, болгар, греків і вірмен. Злочини проти людства. Література й мистецтво воєнного часу: теми і герої.

Написання есе

-«Наукові й технічні винаходи зумовлені Другою світовою війною, які змінили життя людства.» або

-«Українська література й мистецтво воєнного часу: теми й герої»

  • пояснюють поняття «воєнний злочин»;
  • показують на карті   зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах Великої трійки;
  • висловлюють обґрунтовані судження:  про внесок України в перемогу над нацизмом; 
  • пояснюють причини та наслідки депортації з Південної України і Криму татар, німців, болгар, греків і вірмен;
  • обґрунтовують  власні судження  про масштаби втрат українського народу від воєнних дій, злочинів комуністичного та нацистського тоталітарних режимів;
  • характеризують вплив війни на українську культуру (під окупацією, в евакуації, у вигнанні);
  •  оцінюють роль  Олександра Довженка, Дуайта Ейзенгауера, Георгія Жукова, Амет-Хана Султана  у ключових подіях Другої світової війни.

§38 (4,5)

 

102

 

 

1

 

Практичне заняття

Рідний край у роки Другої світової війни.

 

 

  •  характеризують рідний край у роки другої світової війни.

 

 

 

103

 

 

1

  Узагальнення

 

 

 

 

104

 

 

1

  Урок контролю.

 

 

 

 

105

 

 

1

 Підсумковий урок

Узагальнення курсу

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нестерук Наталія Романівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 вересня 2022
Переглядів
3479
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку