Я досліджую світ
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я. з навчанням українською мовою, 1 – 2 класи (Київ, ТД «Освіта – Центр плюс» 2018)
За підручником: Н. О. Будна, Т. В. Гладюк,
С. Г. Заброцька, Л. В. Лисобей, Н. Б. Шост «Я досліджуюсвіт» (Тернопіль: Навчальна книга «Богдан», 2019)
Годин на рік – 105
3 години на тиждень ІІ семестр |
|||||||||
п/п |
Дата |
Тема уроку |
Стор. підруч. , зошит |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
Освітні галузі |
Примітка
|
|||
|
|
МОЯ СІМ’Я. ДОБРОБУТ ЛЮДИНИ |
|
|
|
|
|||
1 |
|
Мій родовід |
С. 6 – 7, з.3-4 |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання; [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1] |
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
2 |
|
Сімейні турботи |
С. 8 – 9, з.4-5 |
пояснює, що може робити в сім’ї [2 ГІО 7.2] дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2] доречно вживає слова чемності; [2 СЗО 4.4] надає допомогу, коли просять та звертаються по неї; [2 СЗО 1.3], |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
3 |
|
Традиції моєї сім’ї. Дослідження-пошук « Які традиції є у моїй сім’ї »
|
С. 10-11, з.6 |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання; [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
|
|
Мій добробут |
|
|
|
|
|||
4 |
|
Потреби людини. Дослідницька робота: базові потреби та потреби, породжені розвитком цивілізації
|
С. 14 – 15, з.7 |
співпрацює в групах для досягнення спільних цілей [2 ГІО 7.2] досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки; [2 СЗО 3.3]
|
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
5 |
|
Звідки беруться гроші. Дослідження – пошук « Що таке сімейний бюджет?» |
С. 16 – 17, з.8 |
висловлює оцінні судження щодо вчинку, події, явищ; [4 СЗО 2.2], добирає докази до своїх висновків; [2 ГІО 5.1] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
6 |
|
Інформаційний проєкт « Як з’явилися гроші?» |
|
висловлює оцінні судження щодо вчинку, події, явищ; [4 СЗО 2.2], добирає докази до своїх висновків; [2 ГІО 5.1] |
Громадянська та історична
|
|
|||
7 |
|
Навчання і життєвий успіх |
С.18 – 19, з.9 |
досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки; [2 СЗО 3.3] досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] |
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
8 |
|
Резервний урок |
|
|
|
|
|||
9 |
|
Підсумковий урок. Діагностична робота з теми «Моя сім’я. Мій добробут» |
|
|
|
|
|||
|
|
МІЙ ВІДПОЧИНОК Навчання і відпочинок |
|
|
|
|
|||
10 |
|
Організація навчання і відпочинку в школі та вдома |
С.24-25, з.10-11 |
розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі; [2 СЗО 2.1] ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки; [2 СЗО 2.3] пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі; [2 СЗО 2.4] |
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
11 |
|
Смаки і захоплення |
С.26 – 27, з.11 |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання; [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1] описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; [2 ГІО 6.1]
|
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
12 |
|
Життєрадісність і здоров’я |
С.27- 29, з.12 |
досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки; [2 СЗО 3.3] досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі; [2 СЗО 2.4] |
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
|
|
Мої друзі |
|
|
|
|
|||
13 |
|
Я і мої друзі |
С.32 -33, з.13 |
дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
14 |
|
Що може заважати дружбі? |
С.33 -35, з.14 |
дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2] доречно вживає слова чемності; [2 СЗО 4.4] надає допомогу, коли просять та звертаються по неї; [2 СЗО 1.3], |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
15 |
|
Будь увічливим/увічливою |
С.35 -37, з.15-16 |
не порушує права інших дітей, виявляє і засуджує вчинки, які ображають або принижують інших; [2 ГІО 6.2], [2 ГІО 6.3] співпрацює в групах для досягнення спільних цілей [2 ГІО 7.2] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
|
|
МОЯ БЕЗПЕКА. Безпечне довкілля |
|
|
|
|
|||
16 |
|
Безпечні та небезпечні ситуації |
С.42 -43, з.16-17 |
пояснює, що може робити в сім’ї, серед однолітків, в школі; [2 ГІО 7.2] дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
17 |
|
Безпечна поведінка вдома |
С.44 – 47, з.17 -18 |
висловлює оцінні судження щодо вчинку, події, явищ; [4 СЗО 2.2], добирає докази до своїх висновків; [2 ГІО 5.1] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
18 |
|
Користування телевізором, сучасними гаджетами |
С. 47 -49, з.19 |
пояснює, що може робити в сім’ї, серед однолітків, в школі; [2 ГІО 7.2] надає допомогу, коли просять та звертаються по неї; [2 СЗО 1.3], висловлює оцінні судження щодо вчинку, події, явищ; [4 СЗО 2.2], добирає докази до своїх висновків; [2 ГІО 5.1] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
19 |
|
Підсумковий урок. Діагностична робота з теми «Мій відпочинок. Моя безпека»
|
|
|
|
|
|||
|
|
У СВІТІ РУКОТРВОРИНИХ ТІЛ. У рукотворному світі |
|
|
|
|
|||
20 |
|
Рукотворні об’єкти і матеріали |
С.54-55, з.19-20 |
розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей; [2 ПРО 3.4] наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті; [2 ПРО 3.3]
|
Природнича |
|
|||
21 |
|
Властивості та використання матеріалів. Міні-проєкт « Життя без сміття» (виготовлення лепбука) |
С.56 – 57, з.21-22 |
наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті; [2 ПРО 3.3] розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей; [2 ПРО 3.4] |
Природнича Соціальна і здоров’язбережувальна.
|
|
|||
|
|
Найважливіші винаходи людства |
|
|
|
|
|||
22 |
|
Освоєння і добування вогню. Винайдення колеса та електричної лампи |
С.60-61, з. 22-23 |
розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей; [2 ПРО 3.4] знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела; [2 ПРО 2.1] |
Природнича. Громадянська та історична
|
|
|||
23 |
|
Інтернет |
С.62-63, з.23 |
наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті; [2 ПРО 3.3] |
Природнича. Громадянська та історична
|
|
|||
24 |
|
Реклама та рішення людини Міні-проєкт « Реклама» |
С.64-65, з. 24 |
наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті; [2 ПРО 3.3] |
Природнича. Соціальна і здоров’язбережувальна
|
|
|||
|
|
ВЕСНА. Весняні явища в природі |
|
|
|
|
|||
25 |
|
Ознаки весни. Весняні місяці. Урок-екскурсія. Досліди під час екскурсії: Чим пахне весна.? Які звуки лунають довкола? Які кольори переважають? Розкажи, які ознаки весни ти спостерігаєш. Які почуття викликає в тебе ця пора року? |
С.70 -71, з.25 |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин; [2 ПРО 1.5] визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання; [2 ПРО 1.2]
|
Природнича |
|
|||
26 |
|
Ознаки весни в житті рослин |
С.71-73, з.26 |
розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп; [2 ПРО 4.3] спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень; [2 ПРО 1.4]
|
Природнича |
|
|||
27 |
|
Тварини навесні |
С.74-75, з.27-28 |
розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп; [2 ПРО 4.3] спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень; [2 ПРО 1.4]
|
Природнича |
|
|||
|
|
Весняні турботи людей |
|
|
|
|
|||
28 |
|
Праця людей навесні |
С.78, з.28-29 |
наводить приклади зв’язку людини і природи; [2 ПРО 3.1] |
Природнича |
|
|||
29 |
|
Весняні свята |
С.79-80, з.29-30 |
розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення; [2 ГІО 7.1] дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
Громадянська та історична |
|
|||
30 |
|
Поведінка на природі навесні. Творчий проєкт: виготовлення плаката ( 1 група — «Не зривай первоцвітів!»; 2 група — «Не чіпай пташиних гнізд!».) |
С.80 -81, з.30-31 |
робить висновок: природа потребує охорони; [2 ГІО 2.2] бере посильну участь в природоохоронній діяльності. [2 ПРО 3.4] |
Природнича. Громадянська та історична
|
|
|||
31 |
|
Підсумковий урок. Діагностична робота з теми «Весна» |
|
|
|
|
|||
|
|
МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА. Моя Батьківщина |
|
|
|
|
|||
32 |
|
Україна – європейська країна. Символи держави |
С.86-87, з.31-32 |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них; [2 ГІО 8.3] розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення; [2 ГІО 7.1] ] |
Громадянська та історична |
|
|||
33 |
|
Мої громадянські права та обов’язки як члена суспільства |
С.88-89, з.32-33 |
дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3 |
Громадянська та історична |
|
|||
34 |
|
Славетні українці |
С.90-91, з.33 |
розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб; [2 ГІО 3.1]
|
Громадянська та історична |
|
|||
|
|
Громадянські місця |
|
|
|
|
|||
35 |
|
Які бувають громадянські місця? |
С.94, з.34 |
дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2] доречно вживає слова чемності; [2 СЗО 4.4] надає допомогу, коли просять та звертаються по неї; [2 СЗО 1.3],
|
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
36 |
|
Я в бібліотеці |
С.95, з 35 |
дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2]
|
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
37 |
|
Я в театрі |
С.96-97, з.35-36 |
дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; [2 ГІО 6.2]
|
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
|
|
Україна в світі |
|
|
|
|
|||
38 |
|
Різноманітність людей у світі. Країни світу |
С.100-101 , з.36 |
має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни; [2 ГІО 3.1] усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією; [2 СЗО 2.2] виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
39 |
|
Взаємозв’язки України з іншими країнами. |
С.102-103. з.37-38 |
виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи; [2 ГІО 3.2] на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; [2 ГІО 3.2]
|
Громадянська та історична |
|
|||
40 |
|
Внесок українців у світові досягнення. |
С.104-105, з.38 |
виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
Громадянська та історична |
|
|||
41 |
|
Резервний урок
|
|
|
|
|
|||
42 |
|
Підсумковий урок. Діагностична робота з теми «Моя країна – Україна»
|
|
|
|
|
|||
|
|
ЛІТО. Літні явища в природі |
|
|
|
|
|||
43 |
|
Ознаки літа в неживій природі |
С.110-111, з.39 |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин; [2 ПРО 1.5] розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп; [2 ПРО 4.3] |
Природнича |
|
|||
44 |
|
Рослини влітку |
С.112-113, з.40 |
спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень; [2 ПРО 1.4] |
Природнича |
|
|||
45 |
|
Тварини влітку. Дослідження-розпізнавання: де живуть та чим живляться звірі, птахи, комахи, риби ( групова робота) |
С.114-115, з.41 |
спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень; [2 ПРО 1.4]
|
Природнича |
|
|||
|
|
Відпочинок улітку |
|
|
|
|
|||
46 |
|
Літні державні свята |
С.118-119, з.42 |
розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення; [2 ГІО 7.1] дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
Громадянська та історична |
|
|||
47 |
|
Мрії про літо |
С.119-120, з.42-43 |
дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації; [2 ПРО 2.1] |
Природнича. Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
48 |
|
Безпечна поведінка на відпочинку |
С.121 – 122 , з.43-44 |
досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки; [2 СЗО 3.3] досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] |
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|
|||
49 |
|
У природі все взаємопов’язане
|
С.123-125, з.44-45 |
наводить приклади зв’язку людини і природи; [2 ПРО 3.1] дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації; [2 ПРО 2.1] застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях; [2 ПРО 3.1] |
Природнича. Соціальна і здоров’язбережу- вальна |
|
|||
|
|
Люби і бережи природу |
|
|
|
|
|||
50 |
|
Природа і людина |
С.128-129, з.46 |
наводить приклади зв’язку людини і природи; [2 ПРО 3.1] робить висновок: природа потребує охорони; [2 ГІО 2.2] бере посильну участь в природоохоронній діяльності. [2 ПРО 3.4] |
Природнича |
|
|||
51 |
|
Червона книга України. Дослідження – пошук: які рослини і тварини твоєї місцевості стають рідкісними.
|
С.130-133 , з.47-48 |
робить висновок: природа потребує охорони; [2 ГІО 2.2] бере посильну участь в природоохоронній діяльності. [2 ПРО 3.4] |
Природнича. Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
52 |
|
Практико-орієнтований проєкт « Збережемо первоцвіти»
|
|
робить висновок: природа потребує охорони; [2 ГІО 2.2] бере посильну участь в природоохоронній діяльності. [2 ПРО 3.4] |
Природнича. Соціальна і здоров’язбережувальна/ громадянська та історична |
|
|||
53 |
|
Підсумковий урок. Діагностична робота з теми «Літо» |
|
|
|
|
|||
54 |
|
Резервний урок
|
|
|
|
|
|||