Урок "Я досліджую світ" 2 клас НУШ "Моя країна - Україна. Моє рідне селище"

Про матеріал
Зміст уроку сприятиме формуванню наскрізних компетентностей учнів: - самоорганізації у навчальній діяльності; - здобуття, осмислення, опрацювання, використання інформації з різних джерел, вміння користуватися різноманітною довідковою літературою; - проектування стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивної співпраці в групі та команді; - мовленнєвої культури; - здатності екологічно мислити, дотримуватися духовно-моральних основ життя; сприяти формуванню ключових предметних компетентностей.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

2 клас

Розділ 3 Моя країна – Україна

Тема 1. Я живу в Україні

Урок 9. Тема. Моє рідне село

Мети: сприяти формуванню наскрізних компетентностей

  • самоорганізації у  навчальній діяльності; 
  • здобуття, осмислення, опрацювання, використання інформації з різних джерел,  вміння користуватися різноманітною довідковою літературою; 
  • проектування стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивної співпраці в групі  та команді;
  • мовленнєвої культури;
  • здатності екологічно мислити, дотримуватися духовно-моральних основ життя;

сприяти формуванню ключових предметних компетентностей.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, відео «Пішки з Маріуполя»,

                      відео для муз. супроводу;

                      карта України, ескіз «дорожньої карти» Старого Криму;

                      фліпчарт та засоби для роботи на ньому;

                      матеріали шкільного етнографічного музею (експозиції, фото та       

                      літературні джерела);

                      «Старий Крим: история и современность». Историко-        

                      этнографическое исследование.- М: ПАО «ММК имени Ильича»,  

                      2010;

                      підручник «Я досліджую світ. 2 клас. Ч. 2» І. Большакова,

                      М. Пристінська, Х, Ранок, 2019;

                      робочий зошит до підручника «Я досліджую світ. 2 клас. Ч. 2»

                      І. Большакова, М. Пристінська, Х, Ранок, 2019;

                      Щоденник вражень, лист самооцінювання.

                     

Тип уроку: інтегрований (Я досліджую світ, мистецтво, українська мова,  

                   математика).

Форма уроку: дослідницький практикум.

 

                                                     Хід уроку

 

І. Організація класу

    1. Міні-тренінг «Створюємо настрій». Фоном звучить пісня у виконанні ансамблю «Бір тайфа» (додаток 1).

     - Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажемо:

      - Я прийшов на урок  для чого? …(учитися).

      - Треба бути  яким? …(спокійним).

 - Зі мною хто? …(мої друзі).

 - Вони мене що? …(поважають).

 - Мені це як? …(приємно).

      - Я готовий до чого? …(до успішної роботи).

 2. Інтерактивний прийом «Інтерв’ю».

  • Говоріть словами, які відповідають на питання хто? що? Як називається наша країна? наше місто? рідне селище? (Україна, Маріуполь, Старий Крим)
  • Говоріть словами, які відповідають на питання який? яка? яке? Яка наша країна? Яке наше місто Маріуполь? Який наш Старий Крим? (Велика, рідне, гарний тощо)

 

ІІ. Актуалізація знань по темі.

  1. Робота в парах. За матеріалами Вікіпедії створити семантичну  карту до слова «Старий Крим» за структурою:

Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися.

І пара – основні дані, ІІ – чисельність населення, ІІІ – селищна влада, ІV, V  - історія, VІ, VІІ – економіка, VІІІ – культура, ІХ – заклади, Х – карта селища.

Обговорення з демонстрацією семантичних карт на фліпчарті (додаток 2).

 

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.

  1. Дослідницький практикум.
  • Наша задача – збагатити  семантичну карту інформацією, аби вона стала «дорожньою картою» для мешканців або гостей Старого Криму. Для цього кожна група (елемент нашого класу) має виконати певну роботу.
    1.        Розподіл груп (елементів) та завдань для групової роботи:

І елемент – Хто такі греки – переселенці?

Визначити, ким були перші мешканці Старого Криму, користуючись матеріалом експозиції шкільного етнографічного музею. Розфарбувати малюнки народних костюмів. (додаток 3).

ІІ елемент – Як упізнають мою малу батьківщину в усьому світі?

Завдання 2 с. 50 підручника. Дослідити герби міст України, порівняти їхні зображення з Гербом Старого Криму (експонат шкільного етнографічного музею). Заповнити таблицю «Об’єкт – значення» (додаток 4). 

ІІІ елемент – Чому моє маленьке селище важливе для всієї держави? (Економіка та культура)

Створити на гроно з заданої теми. Джерело інформації  – книга «Старий Крим: история и современность» с. 20, 32, зошит с. 20, (додаток 5).    

ІV елемент - Хто з моїх односельців є прикладом для наслідування?

Дослідити внесок найвідоміших Старо-Кримчан у розвиток рідного села, країни, світу, користуючись матеріалами експозиції шкільного етнографічного музею. Співвіднести фото особи з коментарем про неї (додаток 6).

 

  1.        Практикум. Товариство вчителя.
  2.        ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
  • Пропоную заспівати та станцювати разом з учасниками Міжнародного фестивалю грецької пісні імені Тамари Каци (додаток 7).
    1.        Упорядкування матеріалів. Створення «дорожньої карти» Старого Криму на фліпчарті (додаток  8)
    2.        Перегляд та обговорення відео «Пішки із Маріуполя в Старий Крим». Автор – журналіст та блогерка Алла Швецова (додаток 9).

Висновок: вчимося бачити прекрасне в дрібницях, пишатися своєю Батьківщиною, хоча  це -  маленьке селище.

 

ІV. Рефлексія

  1. Інтерактивна вправа «Закінчи речення».

Мене найбільше вразило …

Я хочу запитати у вчителя про …

Я хочу сам/сама більше дослідити про …

 

  1. Самооцінювання

І позиція                                     ІІ позиція

«Мій настрій»                             Завдання для мене були:

 

   

дуже легкі

 

легкі

 

не знаю

 

складні

 

дуже складні

C:\Users\Таня\Desktop\1532766628.jpg

 

 

 

 

  • Виберіть за бажанням позицію та оцініть свою роботу на уроці (додаток  10).

                                            Використані джерела

  1. Модельна освітня програма, розроблена під керівництвом  Р.Б.Шияна
  2. «Старий Крим: история и современность». Историко-          этнографическое исследование.- М: ПАО «ММК имени Ильича», 2010;
  3. Я досліджую світ: підручник для 2 кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.):

Ч. 2/ І. О. Большакова, М. С. Пристінська.- Харків:Вид-во «Ранок», 2019.-

          96 с.: іл.

  1.               Інтернет джерела

          Український освітній онлайн-портал «На Урок»  https://naurok.com.ua/

          Соціальна мережа Facebook  https://www.facebook.com/

          EdEra — студія онлайн-освіти   https://www.ed-era.com/

          Освітній український проєкт «Всеосвіта»  https://vseosvita.ua/                     

              Український громадський проєкт масових відкритих онлайн-курсів   

          Prometheus https://prometheus.org.ua/

              Відеохостинг YouTube https://www.youtube.com/

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку