КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 4 клас»
Відповідно до Типової програми колективу авторів під керівництвом О.Я. Савченко.
До підручника «Я досліджую світ. 4 клас» (автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.)
⁎ 4-урок в кожному тижні – це технології та дизайн
І семестр (64 години)
№ уроку |
Дата |
№ тижня |
Тема уроку, номер параграфу |
Примітка |
|
Розділ І ЯК БУТИ ЛЮДИНОЮ |
|||||
1 |
|
Тиждень 1 Життя — найбільша цінність |
1. Чому життя людини — це найбільша цінність? |
|
|
2 |
|
2. Як потрібно піклуватися про своє здоров’я? |
|
||
3 |
|
3. Як ти дотримуєшся безпечного способу життя? |
|
||
4 |
|
⁎ Для чого потрібен дизайн? |
|
||
5 |
|
Тиждень 2 Моральні чесноти |
4. Які моральні цінності в житті — найважливіші? |
|
|
6 |
|
5. Чому життєлюби почуваються щасливішими? |
|
||
7 |
|
6. Як самооцінка впливає на якість життя? |
|
||
8 |
|
⁎ Про що ти хочеш запитати? |
|
||
9 |
|
Тиждень 3 Цілі особистісного зростання |
7. Як правильно організовувати свій розпорядок дня? |
|
|
10 |
|
8. Що означає вислів «мати силу волі»? |
|
||
11 |
|
9.Для чого потрібне вміння критично мислити? |
|
||
12 |
|
⁎ Ким ти хочеш бути? |
|
||
13 |
|
Тиждень 4 Культура взаємин |
10. Коли спілкування приносить радість? |
|
|
14 |
|
11. Чому кажуть: «Вік живи — вік учись»? |
|
||
15 |
|
12. Застосовуємо знання щодня |
|
||
16 |
|
⁎ Як потоваришувати зі своїми емоціями? |
|
||
Розділ ІІ. ЛЮДИНА І ВСЕСВІТ |
|||||
17 |
|
Тиждень 5 Планета Земля — наш дім у Всесвіті |
13. Яка космічна адреса нашої планети? |
|
|
18 |
|
14. Чому нашу систему називають Сонячною? |
|
||
19 |
|
15. Які планети Сонячної системи називають великими? |
|
||
20 |
|
⁎ Які планети є в Сонячній системі? |
|
||
21 |
|
Тиждень 6 Космічні тіла |
16. Які тіла Сонячної системи називають малими? |
|
|
22 |
|
17. Якими бувають зорі? |
|
||
23 |
|
18. Які сузір’я можна побачити на нічному небі? |
|
||
24 |
|
⁎ На що схожі зорі? |
|
||
25 |
|
Тиждень 7 Форма й обертальні рухи Землі |
19. Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? |
|
|
26 |
|
20. Чому на Землі відбувається зміна пір року? |
|
||
27 |
|
21. У чому неповторність Землі та Місяця? |
|
||
28 |
|
⁎ Чому зараз осінь? |
|
||
29 |
|
Тиждень 8 Дослідження Всесвіту |
22. Як людство змінювало свої уявлення про Землю й Всесвіт? |
|
|
30 |
|
23. Як досліджують Всесвіт у наш час? |
|
||
31 |
|
24. Застосовуємо знання щодня. |
|
||
32 |
|
⁎ Як зберегти прекрасні миттєвості? |
|
||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ НА КАРТІ |
|||||
33 |
|
Тиждень 9 Зображення поверхні Землі |
25. Чому не можна зайти за обрій? |
|
|
34 |
|
26. Як орієнтуватися на місцевості? |
|
||
35 |
|
27. Для чого потрібні плани місцевості? |
|
||
36 |
|
⁎ На що схожий глобус? |
|
||
37 |
|
Тиждень 10 Карта розкриває світ |
28. Про що «розповідають» карти? |
|
|
38 |
|
29. Для чого потрібно вміти «читати» плани й карти? |
|
||
39 |
|
30. Які океани та материки є на Землі? |
|
||
40 |
|
⁎ Чому варто бажати та мріяти? |
|
||
41 42 |
|
Тиждень 11 На вітрильнику знань з Тихого океану в Атлантичний |
31–32. Який океан — найбільший
|
|
|
43 |
|
33. Який океан — найдовший? |
|
||
44 |
|
⁎ Що потрібно мандрівникам? |
|
||
45 |
|
Тиждень 12 З Індійського до Північного Льодовитого океану |
34. Які неповторні риси має Індійський океан? |
|
|
46 |
|
35. Який океан — найменший? |
|
||
47 |
|
36. Застосовуємо знання щодня. |
|
||
48 |
|
⁎ Чому важливо розвивати образне мислення? |
|
||
49 |
|
Тиждень 13 Подорож найбільшими материками планети — Євразією та Африкою |
37. Який материк на Землі — найбільший? |
|
|
50 |
|
38. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Європи й Азії? |
|
||
51 |
|
39. Який материк — найспекотливіший на планеті? |
|
||
52 |
|
⁎ Як повернутися в часи динозаврів? |
|
||
53 |
|
Тиждень 14 З Африки — до Північної Америки |
40. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Африки? |
|
|
54 |
|
41. У чому неповторність континенту Північна Америка? |
|
||
55 |
|
42. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Північної Америки? |
|
||
56 |
|
⁎ Що об’єднує людство? |
|
||
57 |
|
Тиждень 15 З Південної Америки — до Австралії |
43. Чим Південна Америка відрізняється від інших материків? |
|
|
58 |
|
44. У чому полягають неповторні риси рослинного й тваринного світу Південної Америки? |
|
||
59 |
|
45. Які риси має Австралія — найсухіший материк Землі? |
|
||
60 |
|
⁎ На якого янгола ми чекаємо? |
|
||
61 |
|
Тиждень 16 З усамітненої Австралії — до безлюдної Антарктиди |
46. Які рослини і яких тварин можна побачити лише в Австралії? |
|
|
62 |
|
47. Чим Антарктида відрізняється від інших материків? |
|
||
63 |
|
48. Застосовуємо знання щодня. |
|
||
64 |
|
⁎ Як створити святковий настрій? |
|
||
ІІ семестр
(76 годин)
№ уроку |
Дата |
№ тижня Тема уроку, номер параграфу |
Примітка |
|
РОЗДІЛ 4. ЛЮДИНА Й ІСТОРІЯ |
||||
1 |
|
Тиждень 17 Стародавні цивілізації Азії і Африки |
49. Чому Єгипет називають «дарунком Нілу»? |
|
2 |
|
50. Як Єрусалим став колискою трьох релігій? |
|
|
3 |
|
51. Чим славився Давній Китай? |
|
|
4 |
|
⁎ Які гудзики приносять щастя? |
|
|
5 |
|
Тиждень 18 Стародавня Європа |
52. Як жили у Стародавній Греції? |
|
6 |
|
53. Якою була культура Давнього Риму? |
|
|
7 |
|
54. Хто були видатними мандрівниками й першовідкривачами на Землі? |
|
|
8 |
|
⁎ Де ховається незвичайне? |
|
|
9 |
|
Тиждень 19 Символи народів і країн світу |
55. Які є символи в різних країн? |
|
10 |
|
56. Які існують міжнародні союзи? |
|
|
11 |
|
57. Застосовуємо знання щодня |
|
|
12 |
|
⁎ Що означає підкова? |
|
|
13 |
|
Тиждень 20 Давня Україна |
58. Які народи жили на території давньої України? |
|
14 |
|
59. Чим славилась княжа Київська Русь? |
|
|
15 |
|
60. Якою була Галицько-Волинська держава? |
|
|
16 |
|
⁎ Чим порадувати княжну? |
|
|
17 |
|
Тиждень 21 Козацька доба |
61. Чому козаків називали запорожцями? |
|
18 |
|
62. Хто прославив Запорозьку Січ? |
|
|
19 |
|
63. Якими були ремесла та народні промисли українців? |
|
|
20 |
|
⁎ Як осягнути історію рідног окраю? |
|
|
21 |
|
Тиждень 22 Сучасна Україна |
64. Як гривня стала національною грошовою одиницею? |
|
22 |
|
65. Хто прославив Україну у світі? |
|
|
23 |
|
66. Застосовуємо знання щодня |
|
|
24 |
|
⁎ Що дорожче за гроші? |
|
|
РОЗДІЛ 5. ЛЮДИНА І ПРИРОДА УКРАЇНИ |
||||
25 |
|
Тиждень 23 Україна на карті світу |
67.Як знайти Україну на карті світу? |
|
26 |
|
68. Які форми земної поверхні переважають в Україні? |
|
|
27 |
|
69. На які корисні копалини багата українська земля? |
|
|
28 |
|
⁎ Про що розповідає карта України? |
|
|
29 |
|
Тиждень 24 Водойми України |
70. Які водні багатства є в Україні? |
|
30 |
|
71. Чим схожі всі річки? |
|
|
31 |
|
72. Як відрізнити рівнинну річку від гірської? |
|
|
32 |
|
⁎ Хто допоможе весну закликати? |
|
|
33 |
|
Тиждень 25 Природа твого рідного краю |
73. Чому Чорне й Азовське моря неповторні? |
|
34 |
|
74. Чи достатньо прісної води у твоєму краї? |
|
|
35 |
|
75. Чи родючі ґрунти у твоєму краї? |
|
|
36 |
|
⁎ Чому борщ єднає Україну? |
|
|
37 |
|
Тиждень 26 Природні зони України |
76. Який клімат в Україні? |
|
38 |
|
77. Про що розповідає карта природних зон України? |
|
|
39 |
|
78. Застосовуємо знання щодня |
|
|
40 |
|
|
⁎ Чому весна крилата? |
|
41 |
|
Тиждень 27 Полісся – зона мішаних лісів |
79. Яка природа в Поліссі – зоні мішаних лісів? |
|
42 |
|
80. Які особливості рослинного і тваринного світу Полісся? |
|
|
43 |
|
81. Чому господарська діяльність людей залежить від природи в Поліссі? |
|
|
44 |
|
⁎ Як проростити зернятка доброти? |
|
|
45 |
|
Тиждень 28 Лісостеп |
82-83. Чому природну зону назвали лісостеповою? |
|
46 |
|
|
||
47 |
|
84. Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? |
|
|
48 |
|
⁎ Як наблизити свято? |
|
|
49 |
|
Тиждень 29 Степ |
85. Яка природа у степу? |
|
50 |
|
86. Які рослини і тварини населяють степову зону? |
|
|
51 |
|
87. Які галузі господарства розвинуті у степовій зоні? |
|
|
52 |
|
⁎ Що створює настрій? |
|
|
53 |
|
Тиждень 30 Карпатські та Кримські гори |
88. Яка природа в Карпатських горах? |
|
54 55 |
|
89-90. Яка природа у Кримських горах і на Південному березі Криму? |
|
|
56 |
|
⁎ Який салат найсамчніший? |
|
|
57 |
|
Тиждень 31 Природні ресурси України |
91.Які природні ресурси є в Україні? |
|
58 |
|
92. Які несприятливі природні явища відбуваються в Україні? |
|
|
59 |
|
93. Застосовуємо знання щодня |
|
|
60 |
|
⁎ Чи легко стати благодійниками? |
|
|
РОЗДІЛ 6. ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ |
||||
61 |
|
Тиждень 32 Історія взаємодії людини і природи |
94. Чи давні люди впливали на природу? |
|
62 |
|
95. Як сільське господарство впливало на природу? |
|
|
63 |
|
96. Як розвиток промисловості впливав на природу? |
|
|
64 |
|
⁎ Як запам’ятати настірй? |
|
|
65 |
|
Тиждень 33 Катастрофи: природні й рукотворні |
97. Які екологічні катастрофи природні, а які —рукотворні? |
|
66 |
|
98. Що таке глобальне потепління? |
|
|
67 |
|
99. Чому наступають пустелі? |
|
|
68 |
|
⁎ Чи легко моделювати життя? |
|
|
69 |
|
Тиждень 34 Ліси – обереги Землі
|
100. Чому ліси вважають оберегами природи? |
|
70 |
|
101. Чому зникають ліси? |
|
|
71 |
|
102. Де будемо брати питну воду? |
|
|
72 |
|
⁎ У чому секрет самообслуговування? |
|
|
73 |
|
Тиждень 35 Загроза багатствам природи |
103. Які загрози рослинам і тваринам несе діяльність людини? |
|
74 |
|
104. Як стати природі «другом»? |
|
|
75 |
|
105. Застосовуємо знання щодня |
|
|
76 |
|
⁎ Що запам’яталося назважди? |
|