Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас
(35– годин на рік, 1 година на тиждень)
Підручник: 5 кл. Історія України. Власов В.С., Генеза, 2018;
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Коригування |
Примітка |
Вступ. Що таке історія |
||||
1. |
Що таке історія. |
|
|
|
Тема 1. Відлік часу в історії |
||||
|
Календарний та історичний час. |
|
|
|
|
Культурні епохи європейської історії та України. |
|
|
|
|
Практична робота: Відлік часу в історії. |
|
|
|
|
Урок узагальнення і контролю з теми: «Відлік часу в історії» (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Тема 2. Де відбувається історія |
||||
|
Географічний та історичний простір. |
|
|
|
|
Українська держава в різні часи свого існування на історичних картах. |
|
|
|
|
Походження назв народів і географічних об’єктів. Історико-географічні регіони України. |
|
|
|
|
Практична робота: Територіальне розташування та історичне походження рідного міста. |
|
|
|
|
Урок узагальнення і контролю з теми: «Де відбувається історія» (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Тема 3. Джерела до вивчення історії |
||||
|
Історичні джерела та їхні різновиди. |
|
|
|
|
Робота з історичними джерелами. |
|
|
|
|
Де зберігаються історичні пам’ятки. |
|
|
|
|
Практична робота: Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому. |
|
|
|
|
Урок узагальнення і контролю з теми: «Джерела до вивчення історії» (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Тема 4. Історія України в пам’ятках |
||||
|
Пам’ятки і пам’ятники історії. |
|
|
|
|
Джерела, які зберігають пам’ять про історію княжої Русі - України. |
|
|
|
|
Кримське ханство. |
|
|
|
|
Козацька Україна. |
|
|
|
|
Українські землі під владою двох імперій. Українське національне відродження. |
|
|
|
|
Українська революція і боротьба за збереження державності (197-1921 рр.) |
|
|
|
|
Голодомор 1932-1933 рр. |
|
|
|
|
Україна в роки Другої світової війни. |
|
|
|
|
Проголошення незалежності України. |
|
|
|
|
Революція Гідності 2013-2014 рр. Агресія Росії проти України. |
|
|
|
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір). |
|
|
|
|
Урок узагальнення і контролю з теми: «Історія України в пам’ятках» (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Тема 5. Дослідники історії |
||||
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
|
|
|
Історія, історики, письменники та поети. |
|
|
|
|
Практична робота: Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева. |
|
|
|
|
Урок узагальнення і контролю з теми: «Дослідники історії» (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Тема 6. Усе має минуле |
||||
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. |
|
|
|
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. |
|
|
|
|
Практичне заняття: Міні-проект про родинні традиції та свята. Урок узагальнення і контролю з теми: «Історія України в пам’ятках» (різнорівневі завдання). |
|
|
|