Календарно-тематичне планування уроків із зарубіжної літератури для 10 класу на І і ІІ семестр. 2018-2019 навчальні роки. Планування згідно оновленої програми МОН України. Для загальноосвітніх навчальних закладів.
Державне підприємство України
Міжнародний дитячий центр «Артек»
Інноваційний освітній центр
«ПОГОДЖЕНО» Методист Інноваційного освітнього центру
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________20____ р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор Інноваційного освітнього центру
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________20____ р. |
Календарно-тематичне планування
занять зі світової літератури
для 10 класів
(35годин, 1 година на тиждень, 3 годин резерв)
За «Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів»
Рівень стандарту
(Доопрацьована та затверджена наказом № 1407 Міністерства освіти і науки України від23.10.2017)
на 2018 / 2019 н.р.
Храпійчук Олени Миколаївни
Розглянуто на засіданні методичної ради
_________________________________________
_____________________________________________________________________
Протокол № ________ від «_____»__________________20_____ р.
Голова МР ____________________________________________________
(ПІБ, підпис)
м. Київ, 2018
ВСТУП
Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до кращих здобутків зарубіжної літератури та культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Завдання вивчення зарубіжної літератури в основній школі
Основними завданнями вивчення зарубіжної літератури в основній школі є:
Освітні технології під час вивчення тем:
Світова література, 10 клас
І семестр
К-ть годин |
№ п/п заняття |
Розділи,теми занять |
Дата |
Примітки |
1 |
|
ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ |
|
|
|
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. |
|
|
6 |
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|
|
|
2 |
Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд). |
|
|
|
3 |
Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя) Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. |
|
|
|
4 |
Італія Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. |
|
|
|
5 |
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
|
|
|
6 |
Англія Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. |
|
|
|
7 |
Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.
|
|
|
6 |
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
|
|
|
8 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. |
|
|
|
9 |
Романтизм у Німеччині. |
|
|
|
10 |
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». |
|
|
|
11 |
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність творів. |
|
|
|
12 |
Розвиток романтизму в США, видатні представники. |
|
|
|
13 |
Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).
|
|
|
5 |
|
РОМАН XIX СТ. |
|
|
|
14 |
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. |
|
|
|
15 |
Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783 – 1842). «Червоне і чорне». |
|
|
|
16 |
Густав Флобер (1821 – 1880). «Пані Боварі». |
|
|
|
17 |
Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара». |
|
|
|
18 |
Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». |
|
|
ІІ семестр |
||||
4 |
|
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
|
|
|
19 |
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. |
|
|
|
20 |
Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). |
|
|
|
21 |
Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». |
|
|
|
22 |
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». |
|
|
2 |
|
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. |
|
|
|
23 |
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. |
|
|
|
24 |
Моріс Метерлінк (1862 – 1949). «Синій птах». |
|
|
7 |
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|
|
|
25 |
Ромен Гарі (1914 – 1980). «Повітряні змії». |
|
|
|
26 |
Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік». |
|
|
|
27 |
Тумас Йоста Транстремер (1931 – 2015). Лірика (1-2 твори за вибором учителя) |
|
|
|
28 |
Мо Янь (Гуань Моє, нар. 1955). «Геній». |
|
|
|
29 |
Сью Таунсенд (1946 – 2014). Цикл творів про Адріана Моула (1 за вибором учителя) |
|
|
|
30 |
Ніл Річард МакКіннон Ґейман (нар. 1960). «Чому наше майбутнє залежить від читання» або «Кораліна». |
|
|
|
31 |
Йоанна Яґелло (нар. 1974). «Кава з кардамоном». |
|
|
1 |
|
ПІДСУМКИ |
|
|
3 |
|
РЕЗЕРВ |
|
|
Методист ________________ ___________