Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 11 кл 2018-2019 навчальний рік (за новою програмою)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури в 11 класі розроблено згідно з Навчальною програмою із зарубіжної літератури (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.

За новою програмою.

Перегляд файлу

  Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури в 11 класі розроблено згідно з Навчальною програмою із зарубіжної літератури (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.

Календарно-тематичне планування

 

із зарубіжної літератури в 10 класі

 (рівень стандарту)

на 2018-2019 навчальний рік за новою програмою

 

 

 

Усього – 34  (35) години;

текстуальне вивчення творів – 30 годин;

розвиток мовлення – 4 години (у межах годин на текстуальне вивчення);

позакласне читання – 2 години;

резервний час – 2  (3) години.

 

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 11 класі

Семестри

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

 

Рівень стандарту

Академ. рівень

Профільний рівень

Контрольні роботи у формі:

2

2

3

3

4

4

·         контрольного класного твору;

1

1

1

1

1

1

·         виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання)

1

1

2

2

3

3

Уроки розвитку мовлення*

2

 (у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

3

1у+2п

3

2у+1п

Уроки позакласного

читання

1

1

1

1

2

2

Перевірка зошитів

4

5

4

5

4

5

 

 

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Кількість годин

Примітки

ВСТУП

ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ (1 год.) 

 

1

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність

пояснює сутність діалогу культур, що відбувається за посередництва художньої літератури;

розуміє значення художньої літератури (оригінальної і перекладної) для розвитку особистості та суспільства;

Діяльнісний компонент

висловлює судження щодо значення оригінальної і перекладної літератури для протистояння викликам сучасного світу, збереження миру й духовності;

Ціннісний компонент

усвідомлює гуманістичний потенціал світової літератури, значущість праці автора оригіналу та перекладача;

коментує висловлення, думки видатних українців про  зарубіжну літературу, роль читання для формування особистості й нації;

тлумачить поняття «світова література», «національна література», «художній переклад», «діалог культур»;

Спілкування іноземними мовами

наводить і коментує прислів’я, приказки, крилаті вислови іноземною мовою (якою володіє) про літературу й культуру;

Математична компетентність

складає і коментує таблиці, схеми; 

Компетентності в природничих науках і технологіях

використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;

Уміння вчитися

збирає інформацію і готує повідомлення про письменників-лауреатів, їхній внесок у розвиток художньої літератури й утвердження духовності.

1

 

 

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ (3 год.)

 

2

Німеччина

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).

Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.

дає стислу характеристику німецькому Просвітництву;

знає основні етапи життєвого і творчого шляху письменника;

розуміє значення творчості Й. В. Ґете у світовому літературному процесі;

дає загальну характеристику змісту трагедії «Фауст»;

висвітлює питання про популяризацію «Фауста» в Україні;

Діяльнісний компонент

аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції трагедії;

характеризує образи Фауста, Мефістофеля, Маргарити;  визначає жанрову своєрідність твору;

розкриває сутність протистояння Фауста і Мефістофеля;

висловлює ставлення до літературних персонажів;

порівнює образи Фауста і Вагнера;

Ціннісний компонент

усвідомлює цінність невпинного пошуку як сенсу людського буття, утіленого в образі Фауста;

обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творі;

висловлює судження щодо сенсу життя;

аргументує власну позицію щодо проблеми щастя людини та її реалізації у світі;

обґрунтовує власну думку щодо боріння добра й зла як рушійної сили розвитку світу;

робить висновки про значення твору для світового культурного поступу загалом і розвитку українського культурного середовища зокрема;

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

тлумачить поняття «трагедія»;

розширює свій лексикон, засвоюючи нові слова, вирази, наявні у творі;

Спілкування іноземними мовами

читає уривок з художнього тексту німецькою мовою (за умови вивчення цієї мови в школі);

зіставляє уривок оригінального тексту з українським художнім перекладом (за умови вивчення відповідної іноземної мови в школі);

Математична компетентність

складає таблиці, схеми;

установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями твору та еволюцією персонажів;

Компетентності в природничих науках і технологіях

критично оцінює застарілі способи пізнання природи й людини, про які йдеться у творі (визнання магії «наукою», возведення в абсолют відірваних від життя уявлень, догм тощо);

усвідомлює прогресивність поглядів Фауста на природу;

Уміння вчитися

усвідомлює цінність самостійного здобуття істини, утіленого в образі Фауста;

здійснює самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію, зіставляючи свої погляди з поглядами головних персонажів трагедії;

Соціальна та громадянська компетентності

визначає у творі актуальні соціальні проблеми та ідеї;

аналізує з позиції сучасного суспільства дві протилежні світоглядні позиції, утілені в образах Фауста і Мефістофеля;

усвідомлює значення вищих духовних поривань окремої особистості в розвитку суспільства, цінність активної життєвої позиції, високої мети й наполегливої праці («Лиш той життя і волі гідний, хто б’ється день у день за них»);

робить висновки про умови гармонійного розвитку особистості в соціумі (прагнення до самовдосконалення, самостійного здобуття істини, гармонійної згоди із собою тощо);

висловлює думку щодо порушених у творі соціальних проблем;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

сприймає трагедію «Фауст» у контексті доби Просвітництва та сучасної культурної ситуації;

аналізує й інтерпретує трагедію в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей;

усвідомлює вплив трагедії «Фауст» на розвиток світової культури;

Екологічна грамотність і здорове життя

усвідомлює цінність єдності людини з природою, гармонії зі світом.

 

 

1

 

3

Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

1

 

4

Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.

Напам’ять Й. В. Ґете «Фауст» (один із монологів Фауста за вибором учителя)

1

 

5

Розвиток мовлення (письмовий). Твір –роздум. Пошуки сенсу буття й призначення людини у п’єсі «Фауст» Й. Ґете

1

 

 

 

МОДЕРНІЗМ (6 год.)

 

 

 

6

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

 

називає засновників модернізму в європейській прозі;

знає світоглядні й естетичні засади модернізму;

розповідає про основні віхи життя та творчості Ф. Кафки й М. О. Булгакова;

розуміє художнє новаторство модерністської прози початку ХХ ст.;

наводить приклади гротеску й сатири в прочитаних творах;

Діяльнісний компонент

виявляє традиції М. В. Гоголя у творчості Ф. Кафки; традиції Й. В. Ґете, Г. С. Сковороди, Е. Т. А. Гофмана, М. В. Гоголя, Ф. М. Достоєвського в романі М. О. Булгакова;

розкриває проблему відчуження особистості в новелі «Перевтілення», абсурдність радянської дійсності в романі «Майстер і Маргарита»;

характеризує образ Замзи як «автопортрет» письменника й уособлення «маленької людини» ХХ ст.;

аналізує образи майстра й Маргарити;

досліджує проблематику, образну систему, особливості композиції і стилю прочитаних творів;

характеризує центральну метафору новели «Перевтілення»; світ радянської дійсності, біблійної давнини й фантастичної «дияволіали» в романі «Майстер і Маргарита»;

висвітлює зв’язки М. О. Булгакова з Україною;

Ціннісний компонент

осмислює трагізм долі митця (майстра) в романі М. О. Булгакова;

критично ставиться щодо зображеного в новелі «Перевтілення» світового буття як абсурдного;

робить висновки щодо ролі прочитаних творів для сучасного читача.

 

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

обговорює прочитані твори, тлумачить поняття «модернізм», «роман у романі», «гротеск», «сатира», готує власні сентенції  щодо прочитаних творів у різних жанрах усного й письмового мовлення;

Спілкування іноземними мовами

читає, наводить цитати з прочитаних творів іноземною мовою, порівнює оригінал і переклад творів (за умови володіння іноземною мовою);

Математична компетентність

на підставі прочитаного виокремлює головну та другорядну інформацію;

Інформаційно-цифрова компетентність

знає та використовує електронні сайти українських бібліотек, де представлені переклади творів Ф. Кафки і М. О. Булгакова;

створює електронну продукцію (мультимедійні презентації, буктрейлери тощо) для популяризації творів Ф. Кафки та М. О. Булгакова;

Уміння вчитися

використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;

Ініціативність і підприємливість

обговорює прочитані твори в парах і групах, працює в команді;

Соціальна та громадянська компетентності

висловлює власну позицію щодо порушених у творах суспільних та моральних проблем;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

порівнює втілення сюжетів творів Ф. Кафки і М. О. Булгакова у різних видах мистецтва;

усвідомлює роль спадщини Ф. Кафки і М. О. Булгакова для розвитку світової культури;

Екологічна грамотність і здорове життя

розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини як засобу протидії насильству, аморальності,  агресії та іншим негативним явищам сучасного світу.

1

 

7

Німецькомовна проза

Франц Кафка (1883 1924). «Перевтілення».

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».

1

 

8

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

 

1

 

9

Росія

Михайло Опанасович Булгаков (1891 1940). «Майстер і Маргарита».

Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. 

 

1

 

10

Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіали». Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури.

1

 

11

Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору. Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.).

 

1

 

12

Контрольна робота. Твір. Проблема метафоричного світобачення в оповіданні «Перевтілення» Ф. Кафки або

Зображення образу Майстра у романі «Майстер і Маргарита» М. Булгакова.

1

 

 

 ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ

ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. (5 год.)

(твори 3-4 авторів за вибором учителя)

 

13

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.

Франція

Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».

Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

Напам’ять Ґійом Аполлінер (1 вірш за вибором учня)

дає стислу характеристику модернізму й авангардизму в літературі;

знає течії модернізму й авангардизму, їхніх видатних представників, основні етапи життєвого і творчого шляху письменників;

Діяльнісний компонент

визначає провідні теми й мотиви в ліриці митців;

розкриває особливості світобачення письменників;

характеризує образи ліричних героїв (героїнь);

висвітлює зв’язки поетів з Україною, українські теми й мотиви в їхній ліриці;

Ціннісний компонент

обґрунтовує власне судження, обстоює думку в обговоренні (дискусії);

робить висновки щодо загальнолюдського й національного в ліриці поетів;

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

знає українські переклади творів митців, визначає їхню художню специфіку;

Спілкування іноземними мовами

має загальні уявлення про своєрідність оригіналів творів митців (специфіка назв, синтаксису, ритмомелодики, образності тощо);

Математична компетентність

порівнює модернізм і авангардизм (у вигляді схеми, таблиці);

Інформаційно-цифрова компетентність

створює літературний портрет письменника, представляє свою роботу у вигляді самостійно створеної продукції (презентації, обкладинки видання, постера тощо);

Ініціативність і підприємливість

створює рекламу улюбленого поетичного твору або збірки (книжки) митця;

Соціальна та громадянська компетентності

визначає роль творчої спадщини поетів у ствердженні суспільно значущих ідей для свого часу та сучасності;

розкриває сутність авторської позиції,

усвідомлює значущість боротьби письменників за мир, свободу, духовність;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

аналізує літературні явища в контексті доби, у зв’язках з історією літератури й культури;

знає і коментує твори різних видів мистецтва в аспекті розвитку течій модернізму й авангардизму; 

Екологічна грамотність і здорове життя

усвідомлює цінність духовно-емоційного світу людини, значення поезії для його розвитку;

осмислює взаємозв’язок усього живого на світі, важливість збереження природи як середовища, необхідного для життя людини.  

 

1

 

14

Росія

Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко, 1889 – 1966). Вірші (1-2 за вибором учителя

А. А. Ахматова й акмеїзм. Етапи творчості мисткині. Провідні теми й мотиви ранньої лірики А. А. Ахматової, образ ліричної героїні, конкретність описів, «щоденниковість» і психологізм.

Напам’ять  А. А. Ахматова (1 вірш за вибором учня)

 

1

 

15

Поема «Реквієм». Поема «Реквієм» як відображення особистої й суспільної трагедії. Протест проти насильства, біблійні мотиви в поемі. Образ матері.  

 

 

 

 

 

1

 

16

Володимир Володимирович Маяковський (1893 – 1930). В. В. Маяковський – поет-новатор, уплив футуризму на поетику митця. Протиставлення ницої буденності й прагнення ліричного героя до іншого (омріяного) світу в ранній ліриці.

Напам’ять  Б. Л. Пастернак (1 вірш за вибором учня).

 

1

 

17

«А ви могли б?..»,  «Послухайте!», «Борг Україні»

Особливості віршованої системи В. В. Маяковського. Метафоричність образів, поетична мова.

 

1

 

АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ (2 год.)

 

18

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Скотоферма». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.

дає загальну характеристику змісту творів;

сприймає літературний твір у контексті епохи та історико-літературного процесу;

Діяльнісний компонент

виявляє ознаки антиутопії в тексті;

аналізує ідейно-тематичну сутність, сюжет, композицію, проблематику художнього твору;

обґрунтовує власну позицію щодо актуальних проблем, порушених у творі;

розкриває функції фантастики у творі-антиутопії;  

Ціннісний компонент

оцінює вчинки персонажів антиутопії;

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

знаходить у тексті й коментує неологізми (в українському перекладі);

Спілкування іноземними мовами

наводить приклади засобів комічного в тексті оригіналу англійською мовою та інтерпретує їх (за умови володіння нею);

Математична компетентність

складає схеми, таблиці;

Інформаційно-цифрова компетентність

за допомогою цифрових технологій знаходить додаткову інформацію про письменників – представників антиутопії;

складає цитатний план твору-антиутопії;

Ініціативність і підприємливість

усвідомлює важливість рішучої боротьби проти тоталітарної системи, страху й рабської покірності;

бере участь у виконанні завдань дослідницько-пошукового характеру;

Ініціативність і підприємливість

висловлює власну позицію щодо того, як подолати наслідки тоталітарної системи в суспільстві й суспільній свідомості;

Соціальна та громадянська компетентності

установлює зв’язок антиутопії з розвитком суспільства XX ст.; обговорює соціально-історичні проблеми, порушені у творі;

усвідомлює небезпеку тоталітаризму для людини, культури, цивілізації;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

знаходить і  демонструє приклади творів-антиутопій у різних видах мистецтва;

Екологічна грамотність і здорове життя

визначає попереджальний зміст твору для сучасності;

усвідомлює особисту відповідальність за збереження миру, природи, демократичних засад, життя на планеті Земля.

 

1

 

19

Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 

 

1

 

20

Контрольна робота за темою «ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ

ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ» (Тестові завдання)

1

 

 

ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ. (4 год.)

 

21

Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.

Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти».

Б. Брехт – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

 

виразно читає, коментує, аналізує літературні твори;

Діяльнісний компонент

розкриває особливості художньої побудови творів,

характеризує ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику творів, художні образи;

визначає антивоєнний пафос творів, авторську позицію;

 Ціннісний компонент

аналізує теми та актуальні проблеми творів, висловлює власні судження щодо питань, порушених у творах митців, бере участь в обговоренні проблематики прочитаних текстів;

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

розкриває  поняття «епічний театр»,

пояснює значення назв творів у зв’язку з їхнім ідейно-художнім змістом;

Спілкування іноземними мовами

наводить висловлювання видатних діячів України та світу щодо проблеми війни та миру іноземною мовою (якою володіють), коментує їх;  

Математична компетентність

створює таблиці, схеми;

розкриває внутрішній зв’язок між епізодами, образами творів; 

Інформаційно-цифрова компетентність

використовує Інтернет для розширення уявлень про зв’язки письменників з Україною, утілення сюжетів творів митців в інших видах мистецтва;

Ініціативність і підприємливість

висловлює критичну думку щодо збагачення матінки Кураж за рахунок війни, вияву меркантилізму, прагматизму в людських стосунках;

розпізнає уявні і справжні життєві цінності, висловлює власне судження щодо цього;

критично оцінює вчинки та висловлювання героїні п’єси Б. Брехта;

Соціальна та громадянська компетентності

визначає історичну основу творів, їхню актуальність для сьогодення;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

виявляє засоби художнього відображення трагедії Другої світової війни у творах письменників XX ст.; 

Екологічна грамотність і здорове життя

висловлює судження про цінність людського життя;

виявляє у творах провідні символи, які спрямовані на протест проти війни й захист миру, розкриває їхній зміст.  

1

 

22

Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини.

1

 

23

Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

 

1

 

24

Позакласне читання

Еко У. «Ім’я троянди»

 

1

 

25

Німецькомовна поезія

Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті».

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

1

 

26

Розвиток мовлення (письмовий). Твір- роздум. Найжахітливіша потвора для людини – це війна (за вивченими творами)

 

1

 

ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. (4 год.)

(2 твори за вибором учителя)

 

 

27

Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст.

Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море».

Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море».

знає основні відомості про життя і творчість Е. М. Гемінґвея,  Ґ. Ґарсіа Маркеса, Я. Кавабати;

розуміє значення творчості письменників у світовому літературному процесі;

Діяльнісний компонент

аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів;

характеризує персонажів творів, стильові особливості прочитаних текстів;

виявляє й аргументує жанрові ознаки творів;

Ціннісний компонент

обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах;

висловлює судження щодо сенсу людського буття, морального вибору людини;

робить висновки про значення прочитаних творів для духовного зростання особистості;

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

тлумачить поняття «повість-притча», «магічний реалізм», «підтекст твору», «національний колорит»;

розширює свій лексикон завдяки новим словам і висловам, наявним у прочитаних творах;

Спілкування іноземними мовами

читає уривки з повісті «Старий і море» Е. М. Гемінґвея в оригіналі (за умови володіння англійською мовою), зіставляє їх з українськими перекладами;

Математична компетентність

доводить аксіому «Сила нації – у національних традиціях»;

Компетентності в природничих науках і технологіях

критично оцінює взаємини людини й природи, зображені в прочитаних творах;

Інформаційно-цифрова компетентність

створює електронну продукцію (презентації, постери тощо) для популяризації прочитаних творів;

Уміння вчитися

використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;

Соціальна та громадянська компетентності

оцінює взаємини героїв зі світом, природою, іншими людьми; 

висловлює думки щодо моральних і соціальних проблем, порушених у творах;

усвідомлює роль випробувань у житті особистості;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

усвідомлює цінність національної самобутності, рідної культури і культурного розмаїття світу;

розуміє роль прочитаних творів у популяризації національних традицій різних країн і народів, а також розвитку світової культури;

Екологічна грамотність і здорове життя

висловлює судження про цінність людського життя;

усвідомлює єдність людини з природою як необхідну умову її здорового життя.

1

 

28

Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. 

1

 

29

Колумбія

Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927  2014). «Стариган із крилами».

Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».

1

 

30

Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

Розвиток мовлення (усний). Есе. Чи прилетить янгол знову до людей?

1

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. (2 год.)

 

 

31

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. 

Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. 

Література постмодернізму

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

 

знає світоглядні й естетичні засади «театру абсурду», його ознаки;

рохуміє передумови розвитку постмодернізму, визначає основні принципи його поетики;

називає найвідоміших письменників літератури другої половини ХХ початку ХХІ ст.;

розрізняє явища масової та елітарної культури, наводить приклади;

розповідає про зв’язки письменників з Україною;

Діяльнісний компонент

аналізує проблематику, образну систему, художні особливості прочитаних творів;

характеризує образи персонажів;

розкриває зміст символів, метафор у прочитаних творах;

виявляє риси абсурдистської драми, літератури постмодернізму, роль гротеску та фантастики у текстах;

з’ясовує особливості стилю митців;

веде діалог щодо проблем, порушених у прочитаних творах;

Ціннісний компонент

усвідомлює художню цінність прочитаних творів;

обговорює проблеми морального вибору, сенсу людського життя;

робить висновки щодо значення творів для розвитку культури й формування сучасного читача.

 

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

обговорює прочитані твори, тлумачить поняття «театр абсурду», «постмодернізм», «інтертекстуальність»», «магічний реалізм», готує власні сентенції  щодо прочитаних творів у різних жанрах усного і письмового мовлення; збагачує власне мовлення, читаючи українські переклади творів;

Математична компетентність

на підставі прочитаного виокремлює головну та другорядну інформацію;

Інформаційно-цифрова компетентність

знає електронні сайти українських бібліотек, використовує їх у процесі навчання й читання художньої літератури; створює електронну продукцію (мультимедійні презентації, тощо);

Уміння вчитися

використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;

Ініціативність і підприємливість

обговорює прочитані твори у парах і групах, бере на себе ініціативу під час обговорення дискусійних питань; працює в команді;

Соціальна та громадянська компетентності

з повагою ставиться до культурних надбань інших народів;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

порівнює прочитані твори та їхнє втілення в інших видах мистецтва

1

 

32

Сербія

Милорад Павич (1929 2009). «Скляний равлик».

Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

1

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ (2 год.)

(1-2 твори за вибором учителя та учнів)

 

33

Австралія

Маркус Френк Зузак (нар. 1975). «Крадійка книжок».

Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі.

називає сучасних зарубіжних письменників, твори яких увійшли в коло юнацького читання;  

знає окремі факти життя сучасних зарубіжних письменників; зміст прочитаних творів;

розуміє зв’язок творчості письменника з національними літературними традиціями та сучасними тенденціями світової літератури;

Діяльнісний компонент

аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів;

характеризує образи персонажів;

порівнює прочитані твори з текстами дотичної тематики та проблематики, розглянутими в курсах зарубіжної та української літератури;

Ціннісний компонент

коментує художні образи, у яких утілено позитивні й негативні явища;

висловлює судження про особливості стилю письменників, їхню роль в історії національної та світової культури;

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

пояснює символічний зміст назв творів;

Спілкування іноземними мовами

використовує іноземні сайти для пошуку інформації про митців та їхні твори;

Математична компетентність

класифікує прочитані твори за жанровою належністю;

Інформаційно-цифрова компетентність

використовує ресурси Інтернету для створення доповіді, презентації;  

Уміння вчитися

створює учнівський проект;

Ініціативність і підприємливість

висловлює власні ідеї щодо залучення молоді до читання, реалізує їх, розміщуючи в соцмережах актуальну інформацію про цікаві книжки різних країн і народів; 

Соціальна та громадянська компетентності

аналізує соціальні, моральні, політичні, історичні проблеми, порушені у прочитаних творах, висловлює судження про них;

Обізнаність та самовираження у сфері культури

сприймає твори сучасної літератури в контексті культури країни, яку репрезентує художній твір;

зіставляє літературні твори з їхнім утіленням у різних видах мистецтва (кіно, театр, образотворче мистецтво);

Екологічна грамотність і здорове життя

коментує результати людської діяльності в природному та суспільному середовищі, відображені у творах літератури.

 

1

 

34

Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. 

1

 

 

 

ПІДСУМКИ (1 год.)

 

 

 

35

Позакласне читання.

Маркес Ґ. «Сто років самотності»

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

1

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Буртова Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чуєва Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вяльцева Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ксьонз Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
33816
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку