Календарно-тематичне планування курсу "Українознавство" для 7 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування курсу "Українознавство" для 7 класу розроблене відповідно до програми МОН України.

Курс за вибором «Українознавство» є надзвичайно важливим для становлення світогляду українських школярів, зокрема їхнього ставлення до світу. Знання, вміння та навички, здобуті в процесі його вивчення є для учнів інструментом, набуття ними майстерності життя – уміння жити. Українознавство сприяє становленню кожного школяра як творця – себе, своєї родини, держави, світу. Концентри українознавства (Україна – етнос; Україна – природа, екологія; Україна – мова; Україна – культура; Україна – ментальність, доля; Україна – нація, держава; Україна у міжнародних відносинах; Україна – історична місія) як універсальні сфери життя конкретизуються змістовими лініями, які реалізуються тематичними блоками.

Перегляд файлу

Укладено відповідно до програми Міністерства освіти і науки України

Українознавство  5–11 класи, Київ, 2014

 

Тема уроку

Дата

Примітка

Вступ

 

1

Українознавство як цілісна системна наука, що вивчає українську людину, Україну та світове українство в часопросторі.

15.01.

 

Тема 1. Я – українець

 

2

Лад у собі, з батьками, з іншими, зі світом. Кожна людина є діячем та творцем. Діяльнісне та творче вираження українського Я. Питомі риси, притаманні діячу і творцю України та світу: чуттєвість, життєрадісність, розумність, цілеспрямованість, правдивість, волелюбність, відповідальність, мудрість, справедливість, чесність, працелюбність, господарність, доброзичливість, чемність, гостинність, героїзм, звитяжність, мужність, товариськість, побратимство. Діяння, творення, творіння може бути як красиве, так і потворне, як корисне, так і шкідливе.

22.01.

 

3

Я – діяч та творець, відповідальний за свою діяльність і творчість

29.01.

 

Тема 2. Моя родина, мій рід

 

4

Витоки : історія мого роду. Родина як творчість. Співтворчість та співпереживання у родині, здатність чути іншого.

05.02.

 

5

Творчість і діяльність моєї родини, роду. Творчість і діяльність моєї родини, роду. Календарно-обрядове коло як звичай, як об’єднання родини в рід, а родів у народ, як «заклик» до творення, як результат творчості народу, спонукає до творення.

12.02.

 

Тема 3.  Мій український народ

 

6

Вплив природних чинників на Учень розуміє поняття «світобачення», 12 світобачення та світовідчуття народу. Відтворення природних та світоглядних особливостей у діяльності та творчості українців різних регіонів нашої держави.

19.02.

 

7

Своєрідність архітектури мого краю, чим вона зумовлена. Регіональні особливості українського житла та інтер’єру від минулого до сучасного, його традиційні риси.

26.02.

 

8

Народне декоративно-ужиткове мистецтво – вияв творчості українців. Оберіг. Декоративний розпис, зокрема Петриківський, гончарство, ткацтво, килимарство, писанкарство з дохристиянських часів до сьогодення.

05.03.

 

9

Український одяг. Оберегові елементи у давньому та сучасному одязі. Виготовлення одягу як творчість. Традиційні українські прикраси від прадавнини до сьогодення. Їх призначення. Використання природних матеріалів у створенні прикрас, символіка традиційних прикрас.

12.03.

 

10

Узагальнення та систематизація знань за темами «Я – українець. Моя родина, мій рід. Мій український народ»

19.03.

 

Тема 4. Моя держава – Україна

 

12

Ідея державотворення, вияв її в українській символіці, геральдиці, сфрагістиці, нумізматиці. «Руська правда» Ярослава Мудрого, «Повчання дітям» Володимира Мономаха, «Слово о полку Ігоревім», українські думи та історичні пісні як настанови щодо творення власної державності. Українська літературна мова як вищий вияв творчості народу, основа взаєморозуміння. Діалекти та говірки в органічній цілісності української мови.

02.04.

 

13

Українська літературна мова як вищий вияв творчості народу, основа взаєморозуміння. Діалекти та говірки в органічній цілісності української мови.

10.04.

 

14

Іван Котляревський, Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Пантелеймон Куліш, Борис Грінченко – творці літературної мови, державотворці.

16.04.

 

Тема 5. Україна та українці в світі

 

14

Україна у світовому цивілізаційному поступі. Винахід колеса, організація розвиненого землеробства, протоміста-мегаполіси. Освіта як природна потреба українського народу. П. Алеппський про освіту козацької України, освіченість українців. Перша європейська конституція Пилипа Орлика.

23.04.

 

15

Козацькі військово-технічні винаходи: «полімаран», «чайка», «підводний човен», «вогненні колеса», «торпеди», «літаючий вогонь» та ін.

30.04.

 

16

Українська авіація та космонавтика. Від М.Кибальчича, Ю.Кондратюка та І.Сікорського до С.Корольова, А.Люльки, О.Антонова та Л.Каденюка.

07.05.

 

17

Новітні технології, перший комп’ютер у континентальній Європі створений в Україні. Популярні у світі сучасні українські ігрові програмні продукти («Козаки», «Сталкер»).

14.05.

 

18

Узагальнення та систематизація знань за темами «Моя держава – Україна. Україна та українці в світі »

21.05.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білик Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 січня 2018
Переглядів
4748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку