Календарно-тематичне планування н «Пізнаємо природу» 6 клас до підручника Гільберг на 2024-2025 н.р.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 6 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них– резервні 6 год.)

Програма:

Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.

Підручник:

Гільберг Т.Г. Пізнаємо природу : підр. інтегр. курсу для 6-го кл. заг. серед. освіти / Тетяна Гільбер[та ін.. — Київ : Генеза, 2023. — 256 с. : іл

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 6 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них– резервні 6 год.)

Програма:

Модельна навчальна програма  «Пізнаємо природу». 5–6 класи»  для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.

Підручник:

Гільберг Т.Г. Пізнаємо природу : підр. інтегр. курсу для 6-го кл. заг. серед. освіти / Тетяна Гільбер[та ін..  — Київ : Генеза, 2023. — 256 с. : іл

п/п

 

 

Дата

 

Тема уроку

 

Домашнє завдання

РОЗДІЛ I. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ(3 год.)

Тема 1. Перший крок у науку (3 год.)

1

 

1.Інструктаж з БЖД.Що вивчають науки про природу.

Перший крок у науку. Об’єкт і предмет природничих наук. Взаємозв’язок природничих наук.

§1

 

2

 

2.Чому змінюються професії

Природничі науки, STEM і професії майбутнього.

§2

3

 

3.Чому в природі все взаємопов’язано

Причинно-наслідкові зв’язки у природі.

§3

РОЗДІЛ II. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ (30 год.)

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища (16 год.)

4

 

1. Що таке рух та які бувають рухи

Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія.

Прямолінійний і криволінійний рух

§4

5

 

2.Чи завжди  потрібно поспішати

Величини, що описують рух. Швидкість.

§5

6

 

3. Чому колеса потяга стукають.

Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. Використання ефектів теплового розширення

§6

7

 

4. Чому тваринам і рослинам не холодно під снігом

Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах.

§7

8

 

5. Звідки береться пара.

Пароутворення.

§8 

9

 

6. Чому протилежності притягуються.

Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди. Електричний розряд.

§9

10

 

7. Чим небезпечний електричний струм.

Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози.

§10

11

 

8. Що таке електричне коло і як його складати.

Електричне коло. Елементи електричних кіл. Складання електричних кіл. Дії електричного струму.

§11

12

 

9. Де можна використовувати електричний струм.

Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами.

§12

13

 

10. Чому майбутнє за електромобілями

Електромобілі. Поняття про перетворення та передачу електроенергії.

§13

14

 

11. Чи зустрічається світло з тінню

Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла. Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні.

§14

15

 

12. Чи може тіло бути невидимим.

Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети. Поняття про закони поширення світла.

§15

16

 

13. Як ми бачимо.

Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?

§16

17

 

14. Чому комар пищить.

Джерела та характеристики звуку.

§17

18

 

15. Чи можуть дерева розмовляти

Як поширюється звук? Швидкість звуку. Як ми чуємо? Вплив звуків на організм людини.

§18

19

 

16. Узагальнення знань

§§ 1-18

повторити

Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни (4 год.)

20

 

1.Що нас оточує.

Речовини навколо тебе. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля).

§19

21

 

2. Чи існують чисті речовини.

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей.

§20

22

 

3. Які суміші забезпечують життя

Повітря та морська вода – природні суміші. Зворотні та незворотні зміни речовин.

§21

23

 

4. Практична робота №1 «Приготування та розділення  сумішей»;

§22

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища (3 год.)

24

 

1.  Чим для землян важливий Місяць

§23

25

 

2.Чому є день і ніч та пори року.

Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі

§24

26

 

3.Чому відбуваються затемнення

Місяця і Сонця.

Фази Місяця.

§25

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища (7 год.)

27

 

1. . Як живляться різні організми.

Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини).

§26

28

 

2. Чому всі організми дихають.

Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин.

§27

29

 

3. Чим важлива подразливість для організмів.

Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і тварин.

§28

30

 

4. Як розмножуються організми

Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве  і вегетативне. Форми розмноження тварин.

§29

31

 

5. Як ростуть і розвиваються різні організми §

Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя

§30

32

 

6. Захист навчальних проєктів

Підгот. до уроку узаг.

33

 

7. Узагальнення знань

§§19-30 повторити

РОЗДІЛ III. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ(10 год.)

Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження (3 год.)

34

 

1. Що таке сузір’я

Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я.

§31

35

 

2. Твої власні астрономічні спостереження

Твої власні  астрономічні спостереження. Бінокль.

§32

36

 

3. Навіщо астрономам телескопи.

Оптичні телескопи та  радіотелескопи.

§33

Тема 2. Сонячна система (3 год.)

37

 

1. Як влаштована Сонячна система.

Склад Сонячної системи. Сонце. Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди.

§34

38

 

2. Які бувають планети.

Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. Кратери й астроблеми. Супутники та кільця планет.

§35

39

 

3. Як земляни шукали життя в Сонячній системі.

Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи.

§36

Тема 3. Всесвіт (4 год.)

40

 

1. Що таке системи світу.

Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту.

§37

41

 

2. . Що було, є і буде у Всесвіті.

Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті

§38

42

 

3. Захист навчальних проєктів

Підгот. до уроку узаг.

43

 

4. Узагальнення знань

§§ 31-38 повторити

РОЗДІЛ IV. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ (14 год.)

Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою (3 год.)

44

 

1. Як пов’язана між собою жива і нежива природа. Чи зручно жити у воді.

Середовище життя, чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин.

§39

45

 

2. Життя на землі й у небі.

Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин.

§40

46

 

3. Хто мешкає в ґрунті.

Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів. Організми як середовище життя.

§41

Тема 2. Взаємозв’язки між організмами (3 год.)

47

 

1. Як взаємопов’язані організми між собою.

Паразити і хижаки.

Нахлібники і квартиранти. Партнери.

§42

48

 

2. Хто кого чи що їсть

Ланцюги живлення.

§43

49

 

3. Як організми пристосовуються уникати зустрічі з ворогами або

захищатись від них.

Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими.

§44

Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях (4 год.)

50

 

1. Які є угруповання організмів.

Угруповання організмів, природні і створені людиною.

§45

51

 

2. Як живуть організми у водоймах.

Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані.

§46

52

 

3. Які є взаємозв’язки організмів у наземних екосистемах та у ґрунті.

Взаємозв’язки в лісі й парку. Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям. Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях.

§47

53

 

4. Як живуть тварини і рослини серед людей.

Життя рослин і тварин серед людей

§48

Тема 4. Біологічні ритми організмів (4 год.)

54

 

1. Які є біологічні ритми організмів.

Періодичні зміни середовища життя і пристосування до них організмів.

§49

55

 

2. Практична робота «Квітковий годинник на подвір’ї»

§50

56

 

3. Захист навчальних проєктів

Підгот. до уроку узаг.

57

 

4. Узагальнення знань

§§39-50 повторити

РОЗДІЛ V. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ (11 год.)

Тема 1. Пізнай свої здібності (3 год.)

58

 

1. Як зрозуміти та розвинути

свої здібності.

Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності.

§51

59

 

2. Як розвивати пам’ять та увагу.

Пам’ять і увага. Мозок – орган, який керує діяльністю організму.

§52

60

 

3. Як циклічні процеси в природі впливають на організм людини.

Вплив циклічних процесів у природі на організм людини.

§53

Тема 2. Мистецтво виживання (3 год.)

61

 

1. Як полярники проводять дослідження в екстремальних умовах.

Мистецтво виживання Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського.

§54

62

 

2. Для чого досліджують океани та атмосферу.

Дослідження океанів і атмосфери.

§55

63

 

3. Для чого

підкорюють найвищі вершини та досліджують найнебезпечніші місця світу.

Підкорення найвищих вершин світу. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі.

§56

Тема 3. Як змінити світ на краще (5 год.)

64

 

1. Як людина впливає на взаємозв’язки у природі.

Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі.

§57

65

 

2. Чому клімат стає теплішим.

Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища.

§58

66

 

3. Що означає жити в екостилі.

Життя в екостилі та позитивні емоції.

§59

67

 

4. Захист навчальних проєктів

Підгот. до уроку узаг

68

 

5. Узагальнення знань

§§51- 59 повторити

Повторення (2 год.)

69

 

1. Екскурсія на пришкільну ділянку

Напис. звіт

70

 

2. Підсумковий урок

 

 

 

docx
Додано
26 липня
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку