Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них– резервні 6 год.)
Програма:
Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.
Підручник:
Гільберг Т.Г. Пізнаємо природу : підр. інтегр. курсу для 6-го кл. заг. серед. освіти / Тетяна Гільбер[та ін.. — Київ : Генеза, 2023. — 256 с. : іл
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них– резервні 6 год.)
Програма:
Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.
Підручник:
Гільберг Т.Г. Пізнаємо природу : підр. інтегр. курсу для 6-го кл. заг. серед. освіти / Тетяна Гільбер[та ін.. — Київ : Генеза, 2023. — 256 с. : іл
№ п/п
|
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
||
РОЗДІЛ I. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ(3 год.) |
|||||
Тема 1. Перший крок у науку (3 год.) |
|||||
1 |
|
1.Інструктаж з БЖД.Що вивчають науки про природу. Перший крок у науку. Об’єкт і предмет природничих наук. Взаємозв’язок природничих наук. |
§1
|
||
2 |
|
2.Чому змінюються професії Природничі науки, STEM і професії майбутнього. |
§2 |
||
3 |
|
3.Чому в природі все взаємопов’язано Причинно-наслідкові зв’язки у природі. |
§3 |
||
РОЗДІЛ II. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ (30 год.) |
|||||
Тема 1. Пізнаємо фізичні явища (16 год.) |
|||||
4 |
|
1. Що таке рух та які бувають рухи Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. Прямолінійний і криволінійний рух |
§4 |
||
5 |
|
2.Чи завжди потрібно поспішати Величини, що описують рух. Швидкість. |
§5 |
||
6 |
|
3. Чому колеса потяга стукають. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. Використання ефектів теплового розширення |
§6 |
||
7 |
|
4. Чому тваринам і рослинам не холодно під снігом Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах. |
§7 |
||
8 |
|
5. Звідки береться пара. Пароутворення. |
§8 |
||
9 |
|
6. Чому протилежності притягуються. Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди. Електричний розряд. |
§9 |
||
10 |
|
7. Чим небезпечний електричний струм. Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози. |
§10 |
||
11 |
|
8. Що таке електричне коло і як його складати. Електричне коло. Елементи електричних кіл. Складання електричних кіл. Дії електричного струму. |
§11 |
||
12 |
|
9. Де можна використовувати електричний струм. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами. |
§12 |
||
13 |
|
10. Чому майбутнє за електромобілями Електромобілі. Поняття про перетворення та передачу електроенергії. |
§13 |
||
14 |
|
11. Чи зустрічається світло з тінню Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла. Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні. |
§14 |
||
15 |
|
12. Чи може тіло бути невидимим. Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети. Поняття про закони поширення світла. |
§15 |
||
16 |
|
13. Як ми бачимо. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці? |
§16 |
||
17 |
|
14. Чому комар пищить. Джерела та характеристики звуку. |
§17 |
||
18 |
|
15. Чи можуть дерева розмовляти Як поширюється звук? Швидкість звуку. Як ми чуємо? Вплив звуків на організм людини. |
§18 |
||
19 |
|
16. Узагальнення знань |
§§ 1-18 повторити |
||
Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни (4 год.) |
|||||
20 |
|
1.Що нас оточує. Речовини навколо тебе. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля). |
§19 |
||
21 |
|
2. Чи існують чисті речовини. Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей. |
§20 |
||
22 |
|
3. Які суміші забезпечують життя Повітря та морська вода – природні суміші. Зворотні та незворотні зміни речовин. |
§21 |
||
23 |
|
4. Практична робота №1 «Приготування та розділення сумішей»; |
§22 |
||
Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища (3 год.) |
|||||
24 |
|
1. Чим для землян важливий Місяць |
§23 |
||
25 |
|
2.Чому є день і ніч та пори року. Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі |
§24 |
||
26 |
|
3.Чому відбуваються затемнення Місяця і Сонця. Фази Місяця. |
§25 |
||
Тема 4. Пізнаємо біологічні явища (7 год.) |
|||||
27 |
|
1. . Як живляться різні організми. Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини). |
§26 |
||
28 |
|
2. Чому всі організми дихають. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин. |
§27 |
||
29 |
|
3. Чим важлива подразливість для організмів. Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і тварин. |
§28 |
||
30 |
|
4. Як розмножуються організми Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве і вегетативне. Форми розмноження тварин. |
§29 |
||
31 |
|
5. Як ростуть і розвиваються різні організми § Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя |
§30 |
||
32 |
|
6. Захист навчальних проєктів |
Підгот. до уроку узаг. |
||
33 |
|
7. Узагальнення знань |
§§19-30 повторити |
||
РОЗДІЛ III. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ(10 год.) |
|||||
Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження (3 год.) |
|||||
34 |
|
1. Що таке сузір’я Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я. |
§31 |
||
35 |
|
2. Твої власні астрономічні спостереження Твої власні астрономічні спостереження. Бінокль. |
§32 |
||
36 |
|
3. Навіщо астрономам телескопи. Оптичні телескопи та радіотелескопи. |
§33 |
||
Тема 2. Сонячна система (3 год.) |
|||||
37 |
|
1. Як влаштована Сонячна система. Склад Сонячної системи. Сонце. Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди. |
§34 |
||
38 |
|
2. Які бувають планети. Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. Кратери й астроблеми. Супутники та кільця планет. |
§35 |
||
39 |
|
3. Як земляни шукали життя в Сонячній системі. Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи. |
§36 |
||
Тема 3. Всесвіт (4 год.) |
|||||
40 |
|
1. Що таке системи світу. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. |
§37 |
||
41 |
|
2. . Що було, є і буде у Всесвіті. Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті |
§38 |
||
42 |
|
3. Захист навчальних проєктів |
Підгот. до уроку узаг. |
||
43 |
|
4. Узагальнення знань |
§§ 31-38 повторити |
||
РОЗДІЛ IV. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ (14 год.) |
|||||
Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою (3 год.) |
|||||
44 |
|
1. Як пов’язана між собою жива і нежива природа. Чи зручно жити у воді. Середовище життя, чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин. |
§39 |
||
45 |
|
2. Життя на землі й у небі. Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин. |
§40 |
||
46 |
|
3. Хто мешкає в ґрунті. Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів. Організми як середовище життя. |
§41 |
||
Тема 2. Взаємозв’язки між організмами (3 год.) |
|||||
47 |
|
1. Як взаємопов’язані організми між собою. Паразити і хижаки. Нахлібники і квартиранти. Партнери. |
§42 |
||
48 |
|
2. Хто кого чи що їсть Ланцюги живлення. |
§43 |
||
49 |
|
3. Як організми пристосовуються уникати зустрічі з ворогами або захищатись від них. Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими. |
§44 |
||
Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях (4 год.) |
|||||
50 |
|
1. Які є угруповання організмів. Угруповання організмів, природні і створені людиною. |
§45 |
||
51 |
|
2. Як живуть організми у водоймах. Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані. |
§46 |
||
52 |
|
3. Які є взаємозв’язки організмів у наземних екосистемах та у ґрунті. Взаємозв’язки в лісі й парку. Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям. Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях. |
§47 |
||
53 |
|
4. Як живуть тварини і рослини серед людей. Життя рослин і тварин серед людей |
§48 |
||
Тема 4. Біологічні ритми організмів (4 год.) |
|||||
54 |
|
1. Які є біологічні ритми організмів. Періодичні зміни середовища життя і пристосування до них організмів. |
§49 |
||
55 |
|
2. Практична робота «Квітковий годинник на подвір’ї» |
§50 |
||
56 |
|
3. Захист навчальних проєктів |
Підгот. до уроку узаг. |
||
57 |
|
4. Узагальнення знань |
§§39-50 повторити |
||
РОЗДІЛ V. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ (11 год.) |
|||||
Тема 1. Пізнай свої здібності (3 год.) |
|||||
58 |
|
1. Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності. |
§51 |
||
59 |
|
2. Як розвивати пам’ять та увагу. Пам’ять і увага. Мозок – орган, який керує діяльністю організму. |
§52 |
||
60 |
|
3. Як циклічні процеси в природі впливають на організм людини. Вплив циклічних процесів у природі на організм людини. |
§53 |
||
Тема 2. Мистецтво виживання (3 год.) |
|||||
61 |
|
1. Як полярники проводять дослідження в екстремальних умовах. Мистецтво виживання Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського. |
§54 |
||
62 |
|
2. Для чого досліджують океани та атмосферу. Дослідження океанів і атмосфери. |
§55 |
||
63 |
|
3. Для чого підкорюють найвищі вершини та досліджують найнебезпечніші місця світу. Підкорення найвищих вершин світу. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі. |
§56 |
||
Тема 3. Як змінити світ на краще (5 год.) |
|||||
64 |
|
1. Як людина впливає на взаємозв’язки у природі. Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. |
§57 |
||
65 |
|
2. Чому клімат стає теплішим. Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. |
§58 |
||
66 |
|
3. Що означає жити в екостилі. Життя в екостилі та позитивні емоції. |
§59 |
||
67 |
|
4. Захист навчальних проєктів |
Підгот. до уроку узаг |
||
68 |
|
5. Узагальнення знань |
§§51- 59 повторити |
||
Повторення (2 год.) |
|||||
69 |
|
1. Екскурсія на пришкільну ділянку |
Напис. звіт |
||
70 |
|
2. Підсумковий урок |
|
||