Календарно-тематичне планування на І семестр "Українська мова (поглиблене вивчення) 7 клас"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблене відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5–7 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. – 2-е вид. (випр. і доп.) / Уклад. Т. Д. Гнаткович. – Ужгород: Ґражда, 2014. – 80 c.
Перегляд файлу

Українська мова

7 клас

Відповідно до  навчальної  програми: Українська мова. 5–7 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. – 2-е вид. (випр. і доп.) / Уклад. Т. Д. Гнаткович. – Ужгород: Ґражда, 2014. – 80 c.

175 год на рік (5 год на тиждень)

І семестр – 75 год (5  год)

ІІ семестр – 100 год (5 год)

37 годин для засвоєння учнями завдань мовленнєвої змістової лінії

117 годин для засвоєння учнями завдань мовної змістової лінії

21 година для виконання контрольних робіт з чотирьох видів мовленнєвої діяльності­

 

Форми

контролю

 

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної

теми

6

7

Аудіювання

-

1

Говоріння: діалог

1

-

                    переказ

1

                    твір

1

Читання:    мовчки

1

                   вголос

1

Письмо:     переказ

1

1

                   твір

1

1

Правопис: диктант

1

1

 

І семестр

№ п/п

К-сть год

 

Дата

 

Тема уроку

Компетентнісний підхід

(відповідно до теми)

 

Примітка

 

 

 

Вступ

 

 

1

1

 

Вступ

Мова – скарбниця духовності народу. Роль і значення української мови в суспільно-політичному житті. Функції мови (комунікативна, експресивна, мислетворча, естетична, номінативна, культуроносна, націєтвірна).

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає та розуміє поняття літературна мова, літературна норма;

знає норми орфоепічні, орфографічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні, пунктуаційні, стилістичні.

Діяльнісна складова

спостерігає за мовленням людей, помічає порушення літературної норми;

розрізняє поняття літературна мова й діалекти, просторіччя, жаргон;

редагує речення й тексти, що містять порушення літературних норм;

користується лінгвістичними словниками з метою вдосконалення власного мовлення;

Ціннісна складова

ставиться до української мови

як до найвищої цінності;

сприймає дотримання норм української літературної мови як підтвердження духовного становлення й культурного рівня особистості;

критично ставиться

до власного мовлення, прагне додержувати норм літературної мови.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: володіти  засобами української мови — її стилями, типами, жанрами.

Ставлення: поцінування української мови як державної; усвідомлення її як державотворчого чинника та чинника національної ідентичності.

Компетентності в природничих науках

і технологіях

Уміння: критично оцінювати відображені в наукових, художніх і публіцистичних текстах результати людської діяльності в природному середовищі.

 

2

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  1. Відомості про мовлення

Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту

 

3

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль

 

4

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторення та узагальнення вивченого

 

 

5

1

 

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Однорідні члени речення

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях;

знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;

пояснює написання слів різних частин мови та вживання розділових знаків у вивчених конструкціях правилами.

Діяльнісна складова

розставляє правильно розділові знаки в простих ускладнених, а також у складних реченнях відповідно до вивчених правил;

знаходить у реченнях вивчені частини мови;

визначає належність слова до певної частини мови, визначає її граматичні ознаки;

визначає у словах орфограми, обґрунтовує написання слів відповідними правилами;

виправляє допущені помилки;

мислить критично, формулює тезу, добирає аргументи на її підтвердження або спростування, самостійно робить висновки;

Ціннісна складова

робить обміркований вибір цінностей, з повагою ставиться до символів народу;

має свій погляд на дискутовану проблему;

дискутує, аргументуючи свої думки; порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших;

ставиться до здоров’я як загальнолюдської цінності;

виявляє здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя;

цінує гармонійну єдність людини з природою, усвідомлює необхідність дбайливого ставлення, збереження й  відновлення природного середовища;  

усвідомлює важливість грамотного письма як однієї з ознак культурної особистості;

критично ставиться до власного мовлення;

робить висновки про необхідність мовної освіти та самоосвіти.

Ключові компетентності:

Математична компетентність

Уміння: оперувати абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність.

 

6

1

 

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Вставні слова

 

7

1

 

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Звертання

 

8

1

 

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Пряма мова

 

9

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  4. Написання есе в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами

 

10

1

 

Вивчені частини мови

 

11

1

 

Вивчені групи орфограм

 

12

1

 

Вивченні групи орфограм в іменниках та прикметниках

 

13

1

 

Вивченні групи орфограм в іменниках та прикметниках. Тренувальні вправи Правопис та вживання числівників і займенників

 

14

1

 

Правопис та вживання числівників і займенників

 

15

1

 

Правопис та вживання числівників і займенників. Тренувальні вправи

 

16

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі

 

17

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №6. Аналіз письмового переказу. Навчальне читання мовчки

 

18

1

 

Тренувальні вправи

 

19

1

 

Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Диктант

КР №1

 

 

 

 

 

 

 

 

Дієслово

 

 

20

1

 

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;  

розуміє роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення;

знає й пояснює способи творення видових пар та часових і способових форм дієслів.

Діяльнісна складова

знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни;

використовує правильно форми дієслів у мовленні;

правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами;

конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах, зокрема вжитих у переносному значенні;

редагує тексти, замінюючи повторювані дієслова синонімами.

Ціннісна складова

ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності;

цінує бережне ставлення до довкілля, до власного здоров’я;

схвалює дотримання здорового способу життя.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: усно й письмово тлумачити поняття, факти; висловлювати думки, почуття, погляди.

Компетентності в природничих науках

і технологіях

Уміння: змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процес власної діяльності; спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти.

Ставлення: готовність до опанування новітніх технологій.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ.

Ставлення: задоволення пізнавального інтересу; прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі, критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ.

Соціальні та громадянські компетентності

Уміння: співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

 

21

1

 

Форми дієслова

 

22

1

 

Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми

 

23

1

 

Дієприкметник, дієприслівник та безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення)

 

24

1

 

Дієприкметник, дієприслівник та безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення). Тренувальні вправи

 

25

1

 

Контрольна робота №2. Дієслово

КР №2

26

1

 

Дві основи дієслів (основа інфінітива, основа теперішнього часу).

 

27

1

 

Перехідні та неперехідні дієслова.

 

28

1

 

Доконаний і недоконаний види дієслова

 

29

1

 

Часи дієслів. Теперішній час

 

30

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №7. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій

Контрольнийпереказ

31

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №8. Аналіз письмового переказу. Контрольне читання мовчки

 

32

1

 

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі

 

33

1

 

Майбутній час дієслів

 

34

1

 

Майбутній час. Тренувальні вправи

 

35

1

 

Контрольна робота №3. Дієслово

КР №3

36

1

 

Дієслова І і ІІ дієвідмін

 

 

37

1

 

Букви е, и в особових закінченнях дієслів І-ІІ дієвідмін

 

38

1

 

Дієвідмінювання дієслів теперішнього часу

 

39

1

 

Дієвідмінювання дієслів майбутнього часу

 

40

1

 

Контрольний текстовий диктант

Диктант

41

1

 

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)

 

42

1

 

Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу

 

43

1

 

Безособові дієслова

 

44

1

 

Зворотні дієслова

 

45

1

 

Способи творення дієслів

 

46

1

 

Морфологічний розбір дієслова.

 

47

1

 

Не з дієсловами

 

48

1

 

Правопис дієслівних суфіксів

 

49

1

 

Правопис –ться, -шся в кінці дієслів

 

50

1

 

Правопис –ться, -шся в кінці дієслів. Тренувальні вправи

 

51

1

 

Контрольна  робота №4.  Дієслово

КР №4

 

 

 

 

Дієприкметник

 

 

52

1

 

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає значення дієприкметника,  його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні;

записує правильно дієприкметники з вивченими орфограмами, пояснює правопис  дієприкметників відповідними правилами;

знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприкметниковими зворотами.

Діяльнісна складова

відрізняє дієприкметник від прикметника;

знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот; безособові дієслівні форми на -но, -то;

правильно ставить розділові знаки при дієприкметниковому звороті;

правильно інтонує речення з дієприкметниковими зворотами;

складає речення з дієприкметниковими зворотами, здійснює заміну їх підрядними реченнями;

визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх;

редагує речення, що містять невластиві українській мові форми активних дієприкметників теперішнього часу.

редагує речення, виправляючи помилки у вживанні дієприкметникових зворотів;

виявляє здатність розуміти твори мистецтва; інтерпретує ідеї, досвід та почуття, виражені митцями у творах різних жанрів, зокрема в портретному живописі.

Ціннісна складова

критично ставиться до надмірного вживання в текстах дієприкметникових зворотів;

робить висновки щодо синоніміки простих речень з дієприкметниковими зворотами та складних речень;

одержує естетичну насолоду від  пізнання культури, зокрема творів портретного живопису;

висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами  мистецтва.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування; дотримувати норм етикету під час спілкування.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій.

Ставлення: готовність брати на себе відповідальність.

Навчальні ресурси: тексти, які містять моделі ініціативності; ділові папери, самопрезентація, зразки реклами.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя; виявляти толерантність до різних поглядів, співчувати.

 

 

53

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №9.  Контрольне складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників

 

 

54

2

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами

 

55

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №10

Твір-опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі.

 

56

1

 

Активні і пасивні дієприкметники

 

57

1

 

Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу

 

58

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №11.  Особливості будови опису зовнішності людини

 

59

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №12.   Контрольний докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)

 

60

1

 

Відмінювання дієприкметників

 

61

1

 

Контрольна робота  5

Дієприкметник

КР №5

62

1

 

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників

 

63

1

 

Морфологічний розбір дієприкметника

 

64

1

 

Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни

 

65

1

 

Перехід дієприкметників у прикметники та іменники

 

66

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №13.  Контрольний письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художник у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом)

Контрольний твір

67

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №14.  Аналіз письмового твору

 

68

1

 

Безособові дієслівні форми на -но, -то

 

69

1

 

Урок мовленнєвого розвитку  №15.  Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то

 

70

1

 

Правопис букв, що позначають голосні звуки у закінченнях дієприкметників

 

 

71

 

1

 

-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження

 

72

1

 

Не з дієприкметниками

 

73

1

 

Контрольна  робота №6. Дієприкметник

КР № 6

74-75

2

 

Узагальнення і систематизація вивченого

 

 

 

 

Усний переказ

Діалог

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шведова Ольга Анатоліївна
    Дуже сподобалось планування. Користувалась ним у І семестрі. Хотілось би ознайомитись з плануванням на ІІ семестр.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Саморядова Марія Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
27 січня 2023
Переглядів
2161
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку