Урок призначений для узагальнення та систематизації з теми "Повторення" у формі ділової гри. Учні повинні показати компетентність та отримати роботу. Організація діяльності на уроці сприяє розвитку навичок роботи в команді, формуванню лідерських навичок та конкурентноспроможності кожного учня.
ДІЛОВА ГШРА «КОМПЕТЕНТНІСТЬ»
Заключний урок повторення вивченого матеріалу буде незвичним. До нас завітали представники фірми, яка потребує компетентних спеціалістів, які гарно володіють українською мовою. Вони і влаштують перевірку ваших знань. (“Роботодавці” займають місце за учительським столом). 2 конкурентноспроможні команди будуть змагатися за право прийняття на роботу. У кожній команді є спонсор знань (сильний учень), до якого ви можете звернутися за допомогою. У комісії є психолог, який буде спостерігати за вашими людськими та діловими якостями.
Нехай слова В.Мономаха підтримають усіх присутніх:
Що вмієте, того не забувайте,
а чого не вмієте, того навчайтеся!
Актуалізація опорних знань
(Цей етап уроку проводять “роботодавці”, може втручатися “арбітр”-учитель у разі необхідноті)
Блідо-рожевий, мільйон, шістсот, півсклянки, кисло-солодкий, який-небудь, хтозна-що, абихто, нехтувати, не дозволяти, змагаєшся, візьміть, найдоржчий, печаллю, матір”ю, прекрасний, привокзальний, розписка, солов”їний.
Сонце обливало землю рожевим світом і ніжно цілувало тисячами своїх гарячих іскорок. Сонце спускалося до обрію, і вся вулиця палахкотіла прозорим полум”ям. Який же ти, світе, теплий і широкий! Зоре моя вечірняя, зійди над горою. Усе чарує зір кругом: роса, і луг, і води.
(1 хвилина – на перевірку).
І в. Рідна земля зустрічає своїх синів.
ІІ в. Весела пісня оживає над просторами.
А також продовжити речення, утворивши спочатку просте, а потім складне:
І в. Настала осінь і… Настала осінь, і…
ІІ в. Сонце зійшло, але… Сонце зійшло, але…
(Колективна перевірка під керівництвом учителя).
(Ексерти збирають зошити, перевіряють, виводять середній бал, і якщо учнів багато, можна перевірити кілька робіт на вибір).
І в. Щоб грамотним стати,
__________________знати,
__________________вивчати,
__________________писати.
А щоб знань багато мати,
______________________міркувати,
______________________заглядати,
______________________працювати.
ІІ в. Слід завжди уважним бути,
___________________________чути,
___________________________вивчати,
___________________________не забувати.
______________________не марнуй,
______________________не ледацюй,
______________________дошукайся,
______________________не гайся!
(Визначається більш компетентна команда, якій вручають сертифікат. Арбітр дає оцінку “роботодавцям”.
Наші вітання команді – переможниці. Та пам”ятаємо, що наші знання – в наших руках, компетентність не дарується небом, а здобувається наполегливою працею.
Для того, щоб ви показали компетентність на наступному уроці, треба повторити грам. категорії прикметника і дієслова,
І група – впр.13, ІІ група – знайти в худ. литературі приклади цікавих синтаксичних конструкцій (5 речень). А у роботодавців можете взяти інтерв”ю на тему: “Чи легко бути вчителем?”