Підсумковий урок з української мови "Ділова гра "Компетентність" в 7 класі"

Про матеріал

Урок призначений для узагальнення та систематизації з теми "Повторення" у формі ділової гри. Учні повинні показати компетентність та отримати роботу. Організація діяльності на уроці сприяє розвитку навичок роботи в команді, формуванню лідерських навичок та конкурентноспроможності кожного учня.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

ДІЛОВА ГШРА «КОМПЕТЕНТНІСТЬ»

Заключний урок повторення вивченого матеріалу буде незвичним. До нас завітали представники фірми, яка потребує компетентних спеціалістів, які гарно володіють українською мовою. Вони і влаштують перевірку  ваших знань. (“Роботодавці” займають місце за учительським столом). 2 конкурентноспроможні команди будуть змагатися за право прийняття на роботу. У кожній команді є спонсор знань (сильний учень), до якого ви можете звернутися за допомогою. У комісії є психолог, який буде спостерігати за вашими людськими та діловими якостями.

Нехай слова В.Мономаха підтримають усіх присутніх:

Що вмієте, того не забувайте,

а чого не вмієте, того навчайтеся!

 Актуалізація опорних знань

(Цей етап уроку проводять “роботодавці”, може втручатися “арбітр”-учитель у разі необхідноті)

  • Словниковий диктант
  • Перевіримо, чи компетентні ви у орфографії (словникова робота, діти пояснюють лексичне значення слова “компетентність”).

Блідо-рожевий, мільйон, шістсот, півсклянки, кисло-солодкий, який-небудь, хтозна-що, абихто, нехтувати, не дозволяти, змагаєшся, візьміть, найдоржчий, печаллю, матір”ю, прекрасний, привокзальний, розписка, солов”їний.

  • Ви працювали кожний за себе. Але у бізнесі повинна діяти команда. Дається 1 хвилина на перевірку, щоб у всіх все було правильно написано.
  • Перевірочний диктант
  • Записати речення, звернути увагу на розділові знаки.

Сонце обливало землю рожевим світом і ніжно цілувало тисячами своїх гарячих іскорок. Сонце спускалося до обрію, і вся вулиця палахкотіла прозорим полум”ям. Який же ти, світе, теплий і широкий! Зоре моя вечірняя, зійди над горою. Усе чарує зір кругом: роса, і луг, і води.

(1 хвилина – на перевірку).

  • Творча робота
  • Чи здатні ви до творчості, покаже наступна робота. Кожен з вас повинен перебудувати речення так, щоб підмет перетворився на звертання:

І в. Рідна земля зустрічає своїх синів.

ІІ в. Весела пісня оживає над просторами.

А також продовжити речення, утворивши спочатку просте, а потім складне:

І в. Настала осінь і… Настала осінь, і…

ІІ в. Сонце зійшло, але… Сонце зійшло, але…

(Колективна перевірка під керівництвом учителя).

  • Подивимося, чи здатні ви об”єктивно оцінити свою роботу. Олівцем напишіть ту кількість балів, яку, на вашу думку, ви заробили.

(Ексерти збирають зошити, перевіряють, виводять середній бал, і якщо учнів багато, можна перевірити кілька робіт на вибір).

  • Переклад
  • У кожній команді є свій перекладач. Їм особливе завдання (впр.44, впр.45 підручника)
  • Буріме
  • Поки експерти перевіряють роботи, командам треба скласти вірш, використавши рими.

І в.  Щоб грамотним  стати,

__________________знати,

__________________вивчати,

__________________писати.

     А щоб знань багато  мати,

______________________міркувати,

______________________заглядати,

______________________працювати.

ІІ в.  Слід завжди уважним  бути,

___________________________чути,

___________________________вивчати,

___________________________не забувати.

______________________не марнуй,

______________________не ледацюй,

______________________дошукайся,

______________________не гайся!

  • “Питання на засипку”
  • У вас є шанс показати свою перевагу і довести, що саме ваша команда потрібна нам. Треба придумати і задати таке питання конкурентам, щоб вони не змогли відповісти.

Підсумок

 

  • Поки “наші гості” радяться і приймають рішення, слово – психологу. (Дати характеристику роботи в групі, дотимування елементарних правил поведінки та поваги один до одного, зауваження окремим учням і порадити вдома свою оцінку і ту оцінку, яку поставили експерти).

(Визначається більш компетентна команда, якій вручають сертифікат. Арбітр дає оцінку “роботодавцям”.

Наші вітання команді – переможниці. Та пам”ятаємо, що  наші знання – в наших руках, компетентність не дарується небом, а здобувається наполегливою працею.

Повідомлення д/з

 Для того, щоб ви показали компетентність на наступному уроці, треба повторити грам. категорії прикметника і дієслова,

І група – впр.13, ІІ група – знайти в худ. литературі приклади цікавих синтаксичних конструкцій (5 речень). А у роботодавців можете взяти інтерв”ю на тему: “Чи легко бути вчителем?”

 

docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку