Конспект уроку з української мови для 7 класу на тему "Доконаний і недоконаний види дієслів"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 7 класу на тему "Доконаний і недоконаний види дієслів". Підготувала Склярова Іваанна Василівна вчитель української мови та літератури комунального закладу Великоглибочецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Ярослава Стецька Тернопільської районної ради Тернопільської області.

Перегляд файлу

Склярова Іванна Василівна

Урок української мови

7 клас

 

Тема: Доконаний і недоконаний види дієслова

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з особливостями доконаного та недоконаного видами дієслів, сформувати вміння розрізняти дієслова цих  видів;

розвиваюча: удосконалювати вміння правильно та доречно вживати види дієслів в усному та писемному мовленні;

виховна: виховувати любов до рідного слова та формувати особистість, яка здатна поєднувати знання з різних галузей для успішного розв’язання завдань.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: комп’ютер, підручник, міні-проекти учнів.

Очікувані результати: учні вміють знайти дієслова доконаного та недоконаного видів,  розв’язують кросворди, мовознавчі ігри на комп’ютері. 

Формування ключових компетентностей:

 

Результат пошуку зображень за запитом "учні картинки"

Результат пошуку зображень за запитом "культура картинка"

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "праця картинка"

Результат пошуку зображень за запитом "компютер картинка"

 

Вміння спілкуватися державною мовою

 

Загальнокультурна компетентність

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

Соціальні та громадські компетентності

 

Інформаційно-цифрова компетентність

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Учні працюють з текстом, що є перед ними:

Можна у світі чимало зробити:

Перетворити зиму на літо, 

Можна моря й океани здолати,

Гору найвищу штурмом узяти, 

Можна пройти крізь пустелі та хащі..

Тільки без мами не можна нізащо, 

Бо найдорожче стоїть за словами:

В світі усе починається з мами!.

(Вірш Анатолія Костецького «Все починається з мами»)

Завдання:

  • Назвіть  дієслова.
  • Що називається дієсловом? Які ви знаєте форми дієслова?

Зробити, перетворити, здолати, узяти, пройти, починається.

  • Що називається доконаним та недоконаним видами дієслів?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчання школярів

1.Обговорення з вчителем

  1. Матеріалу підручника або http://ivanna-site.in.ua/diieslovo/vydy-diieslova
  2. Гра «Передай далі». Учні (першого називає вчитель, наступного - діти) добирають  приклади дієслів, визначити їх вид.

V. Виконання завдань

  1. Робота біля дошки

Читати цікаву книжку, прибираєш кімнату, записує вправу, грають у м’яча.

Читати – прочитати, прибираєш – прибереш, записує – запише, грають – зіграють.

Відповідь учня: Дієслова доконаного виду творяться від дієслів недоконаного виду за допомогою префіксів з-, про-,с-, зі-.

Дієслова недоконаного виду утворюються від доконаного за допомогою суфіксів та зміни наголосу.

В українській мові є ряд дієслів, які мають форми тільки одного виду — одновидові дієслова.

Дієслова недоконаного виду: прагнути, намагатися, потребувати, переслідувати, ворогувати.

Дієслова доконаного виду: схаменутися, розкричатися, розперезатися, відшуміти, повідлітати.

  1. Розподільний диктант

За варіантами виписати подані дієслова у дві колонки: у першу колонку виписати дієслова доконаного виду, у другу – дієслова недоконаного виду.

Григорій Сковорода народився в селі Чорнухах, що на Полтавщині, у козацькій сім’ї. Батьки й гадки не мали, що колись він стане філософом і поетом, гордістю українського народу, а його ім’я з пошаною вимовлятимуть у багатьох країнах.

Хлопчик зростав серед чудової природи, ріс міцним, кмітливим, обдарованим музично. Понад усе любив річку Многу. Улітку цілими днями просиджував біля неї, милуючись її красою, робив з очерету сопілки, на яких намагався відтворити пташиний спів

Підсумок диктанту. Формування загальнокультурної компетентності

-Хто такий Григорій Сковорода? http://ivanna-site.in.ua/skovoroda-grigorij

 

Динамічна пауза

 

  1. Робота з таблицею

Визначити,  в яких  рядках  правильно визначено вид дієслів, обґрунтувати вибір.

  1.               Дієслова доконаного виду: читати, малювати, радіти, починати, збагачуватися
  1.               Дієслова недоконаного виду: створювати, берегти, турбуватися, збиратися, опановувати
  1.               Дієслова доконаного виду: зберегти, відремонтувати, опанувати, вдосконалити, відзначити
  1.               Дієслова недоконаного виду: шанувати, працювати, навчатися, розвивати, вчити
  1.               Дієслова доконаного виду: малювати, знайомитися, оволодіти, , піклуватися, цінувати

Прізвище:                                                         Відповідь: 

 

Ключ: 2, 3, 4.

 

  1.          Робота з комп’ютером

  1.               Творче завдання

Дві пари спільнокореневих дієслів різного виду уведіть до самостійно складених речень.

Зберегти – берегти, думати – задуматися.

  1. Розв’яжіть тести

http://ivanna-site.in.ua/testi-7-klas

(Учні попередньо зареєстровані на сайті)

VІ. Узагальнення та систематизація знань

  • Які ви знаєте види дієслів?
  • Одновидові дієслова?

VІІ. Підсумок уроку.

На завершення уроку хотілося б почути вашу думку. У своїх відповідях можете використовувати словосполучення: «Було цікаво…», «На мою думку…», «Перепрошую, але я думаю інакше…».

VIII. Домашнє завдання (на вибір вчителя):

Виконати вправу 112 (Глазова О.П. Українська мова: підруч. Для 7 кл. загальноосвіт. Навч. Закл. / О.П.Глазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 272 с.)

Завдання з сайту - кросворди «Синоніми» або «Антоніми» (відповідь надіслати вчителю через Google Сlassrooms)

Творче завдання: дві пари спільнокореневих дієслів різного виду уведіть до самостійно складених речень.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку