Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров'я у 5 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту, домашні завдання, графи з датою та приміткою.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров’я у 5 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель основ здоров’я
Лиман Перший
2018
Основи здоров’я
5 клас
(35 годин, із них 4 години - резервні)
№ |
Тема |
Практичні завдання |
Дата |
Примітка |
Домашнє завдання |
|
Розділ 1. Здоров’я людини (5 год) |
||||||
|
Життя і здоров’я людини Здоровий спосіб життя. |
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла*. |
|
|
Опрацювати §1 |
|
|
Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. |
Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію. |
|
|
Опрацювати §2 |
|
|
Безпека на дорозі Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. |
Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості. Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці. |
|
|
Опрацювати §3 |
|
|
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. |
Відпрацювання навичок поведінки у транспорті. Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті. |
|
|
Опрацювати §4 |
|
|
ДТП. |
|
|
|
Опрацювати §5 |
|
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я (5 год) |
||||||
|
Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. |
Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня». |
|
|
Опрацювати §6 |
|
|
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи. |
Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) ** |
|
|
Опрацювати §7 |
|
|
Повага до себе та інших Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. |
Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. |
|
|
Опрацювати §8 |
|
|
Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. |
Відпрацювання навичок висловлювання почуттів. |
|
|
Опрацювати §9 |
|
|
Співпереживання і співчуття. |
|
|
|
Опрацювати §10 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Здоров’я людини. Психічна і духовна складові здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
||
Тематична |
||||||
Розділ 3. Фізична складова здоров’я (5 год) |
||||||
|
Фізичні чинники здоров’я Принципи і методи загартовування. Рухова активність. |
|
|
|
Опрацювати §11 |
|
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору. |
Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. Розрахунок максимальної маси портфеля.* |
|
|
Опрацювати §12 |
|
|
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. |
Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах.** Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід.** |
|
|
Опрацювати §13 |
|
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. |
|
|
|
Опрацювати §14 |
|
|
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я. |
Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.* |
|
|
Опрацювати §15 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Фізична складова здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
||
Тематична |
||||||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (16 год) |
||||||
Тема 1. Соціальне благополуччя (8 год) |
||||||
|
Право на здоров’я Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. |
Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки) *
|
|
|
Опрацювати §16 |
|
|
Спілкування і здоров’я Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки. |
Відпрацювання навичок ефективного спілкування **
|
|
|
Опрацювати §17 |
|
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих. |
|
|
Опрацювати §18 |
|
|
Взаємодопомога членів родини. |
|
|
|
Опрацювати §19 |
|
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. |
|
|
|
Опрацювати §20 |
|
|
Безпека спілкування в Інтернеті |
Безпека спілкування в Інтернеті ** |
|
|
Опрацювати §25 |
|
|
Соціальна небезпека інфекційних захворювань Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. |
Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини * |
|
|
Опрацювати §21 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Соціальне благополуччя» (різнорівневі завдання двох ) |
|
|
Повторити матеріал теми |
||
Тематична |
||||||
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (8 год) |
||||||
|
Пожежна безпека Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.
|
Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів** Обстеження безпеки своєї оселі*. |
|
|
Опрацювати §22 |
|
|
Дитина в автономній ситуації. |
|
|
|
Опрацювати §23 |
|
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. |
|
|
|
Опрацювати §24 |
|
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації з незнайомцями. |
Моделювання безпечної поведінки із людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях. |
|
|
Опрацювати §26 |
|
|
Безпечне довкілля Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища. |
Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок * |
|
|
Опрацювати §27 |
|
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні засоби. |
Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів * |
|
|
Опрацювати §28 |
|
|
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді. |
Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі ** |
|
|
Опрацювати §29 |
|
|
Підсумковий урок з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
||
Тематична |
||||||
|
Підсумково-узагальнюючий урок. Самооцінка здоров’я. |
|
|
|
Повторити вивчене |
|