Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з предмету «Біологія» на І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з предмету «Біологія» на І семестр Навчальні програми: План складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів 6-9 класів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Підручник: Біологія: підруч.для 6 кл.загальноосвіт.навч.закл./І.Ю.Костіков та ін. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 256с.:іл.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу

з предмету «Біологія»

на І семестр

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Куралісова Анна Олегівна

 

Навчальні програми: План складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів 6-9 класів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Підручник: Біологія: підруч.для 6 кл.загальноосвіт.навч.закл./І.Ю.Костіков та ін. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 256с.:іл.

 

 

 

Структура 2022-2023 н.р.

 

 

 

Семестри

Загальна кількість навчальних годин

Кількість годин на тиждень

Кількість тем

І

32

2

3

ІІ

38

2

2

 

 

І семестр:

Назва теми

К-сть годин

 

Вступ

4

1

Клітина

9

2

Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності

10

3

Рослини

9 (з 21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування з біології 6 класу  на 2022-2023 навчальний рік

(70 год – 2 год на тиждень)

№ з\п

Дата за пл.

Дата факт.

                   Теми розділів та уроків

        Примітка

Діяльність (уміння)

Знання

                                                                                      І семестр      Вступ (4 год.)

1

 

 

Біологія – наука про життя. Основні властивості живого.

Д/з: §1.

розрізняє:

об’єкти живої природи;

практикує:

метод спостереження біологічних об’єктів

Термінами:

- біологія, спостереження, експеримент

називає:

- основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем);

наводить приклади:

- основних груп організмів (бактерії, рослини, тварини, гриби);

- методів біологічних досліджень організмів (спостереження, опис, порівняння, експеримент)

2

 

 

Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси.

Демонстрування

об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях). Д/з: §2

3

 

 

Науки, що вивчають життя.

Д/з: §3.

4

 

 

Методи біологічних досліджень організмів.

Д/з: §4.

                                                                              Тема 1. Клітина (9 год.)

5

 

 

Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.

Д/з: §5

 

 

розпізнає:

- на моделях, фотографіях рослинну і тваринну клітини та їхні складові частини;

- на мікропрепаратах рослинних клітин їхні складові;

 

уміє:

- налаштувати шкільний оптичний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта;

- виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин;

 

 

 

 

 

 

 

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

 

 

Терміни:

- клітина, клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, пластиди, мітохондрії, вакуоля;

 

 

 

називає:

- основні елементи світлового мікроскопа;

 - основні властивості клітини: ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем;

 

 

наводить приклади:

- складових частин клітини (клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, органели: пластиди, мітохондрії, вакуоля);

порівнює:

рослинну і тваринну клітину

6

 

 

Збільшувальні прилади.

Д/з: §6

7

 

 

Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

Д/з: повторити§6.

8

 

 

Загальний план будови клітини.

Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.

 Д/з: §§7, 8.

9

 

 

Будова рослинної клітини. Лабораторне дослідження: будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо).

Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин.   Д/з: §§8, 9.

10

 

 

Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

Д/з: повторити §§7, 8, 9.

11

 

 

Будова тваринної клітини.

Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин тварин.  Д/з: §§ 7, 8, 9.

12

 

 

Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

Д/з: §10.

13

 

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Вступ», «Клітина».

Д/з: повторити  §§ 1-10.

 

 

 

Тематична

 

 

 

                                        Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (10 год.)

14

 

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови.

Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених).Д/з: §11;

міні-проект (на вибір): Чому скисає молоко? Корисний йогурт.   Живі фільтри.

 

розпізнає (на моделях і фотографіях):

- одноклітинні організми (із числа вивчених);

 

описує:

- середовища існування та будову одноклітинних організмів (на прикладі вивчених);

 

- процеси життєдіяльності одноклітинних організмів;

 

порівнює за вказаними ознаками:
- будову і процеси життєдіяльності одноклітинних організмів (на прикладі вивчених);

 

застосовує знання:

 - для профілактики інфекційних та паразитарних захворювань;

- про процеси життєдіяльності одноклітинних у побуті;

 

 

 

 

 

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом

 

Терміни:

- бактерії, одноклітинні організми, колоніальні організми, багатоклітинні організми;

 

 

 

 

 

називає:
- середовища існування одноклітинних організмів;

- ознаки бактеріальної клітини;

 

наводить приклади:

- одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів без тканин;

 

знає:

- особливості будови одноклітинних;

 

 

 

 

розуміє:

- процеси життєдіяльності (живлення, дихання, подразливість, розмноження, рух)

15

 

 

Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини.  Шкідливі бактерії.

 

 

 

 

Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених).  Д/з: §12.

16

 

 

Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини.  Корисні бактерії. Представлення результатів міні-проектів: «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт».

Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених).  Д/з: §13.

17

 

 

Різноманітність бактерій, їх роль у природі

Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених).   Д/з: §14.

18

 

 

Одноклітинні організми.  Хламідомонада, діатомові водорості, (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини).

Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у т. ч. електронних)одноклітинних (на прикладі вивчених). Д/з: §15, 17.

19

 

 

Евглена зелена, амеба (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини).

Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених).   Д/з: §15,16.

20

 

 

Інфузорія (середовище існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). Лабораторне дослідження: спостереження інфузорій.

Демонстрування  мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених).   Д/з: §16.

21

 

 

Паразитичні одноклітинні організми.

Демонстрування

мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених).   Д/з: §16.

22

 

 

Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). Представлення результатів міні-проекту «Живі фільтри».

 

Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених). Д/з: §§18,19.

23

 

 

Контрольна робота № 1 з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності».

Д/з: повторити §§11-19.

Тематична

                                                                                  Тема 3. Рослини (21 год.)

24

 

 

Рослина живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин.

Демонстрування дослідів, що підтверджують фотосинтез. Д/з: §21,міні-проєкт (на вибір):Листопад. Квіти і комахи.

Рослини-мандрівники.   Рослини-хижаки.

описує:

- ріст і розвиток рослинного організму (розвиток рослини з насінини)

розпізнає:

- клітини, тканини та органи рослини;

- цибулину, кореневище, бульбу картоплі як видозмінені підземні пагони;

порівнює за вказаними ознаками:

- процеси фотосинтезу та дихання;

- статеве й нестатеве розмноження;

установлює:

- біологічне значення видозмін вегетативних органів (на прикладах);

- біологічне значення суцвіть, плодів;

аналізує:

- значення фотосинтезу, живлення, дихання, випаровування води в житті рослин;

планує:

- власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;

прогнозує:

- результати власних спостережень;

практикує:

- дослідження будови органів рослини;

- досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин;

уміє:

- розмножувати рослини;

- пророщувати насінини;

- фіксувати результати дослідів і досліджень;

- моделювати біологічні об’єкти та процеси;

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;

застосовує знання:

- для догляду за рослинами

Терміни:

- рослини, вегетативні органи рослини (корінь, стебло, листок, брунька), статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід;

називає:

- основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин);

- умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин;

- умови, за яких відбувається фотосинтез;

- форми розмноження рослин (статеве, нестатеве);

 

 

 

наводить приклади:

- тканин, органів рослин;

- способів запилення;

- способів розмноження рослин (3-4);

- рухів рослин;

- рослин з видозмінами кореня (3-4),

- рослин з видозмінами пагона та його частин (3-4);

- рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4);

 

пояснює:

- запилення та запліднення;

характеризує:

- будову кореня, стебла, листка у зв’язку з функціями;

- бруньку як зачаток пагона;

- квітку як орган насіннєвого розмноження рослин

25

 

 

Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.

Демонстрування  дослідів, що підтверджують вплив мінеральних речовин на розвиток рослин.  Д/з: §21.

26

 

 

Дихання рослин. Рухи рослин.

Демонстрування  дослідів, що підтверджують дихання рослин.

 Д/з: §21; дослідницький практикум -   дослідження процесу росту вегетативних органів.

27

 

 

Будова рослини. Тканини рослин.

Д/з: §§22,23.

28

 

 

Будова рослини. Органи рослин.  Дослідницький практикум:  дослідження процесу росту вегетативних органів.

Д/з: §20, дослідницький практикум - спостереження за розвитком пагона з бруньки.

29

 

 

Корінь:будова,основні функції. Лабораторне дослідження будови кореня.

Демонстрування дослідів, що підтверджують поглинання коренем води;  мікропрепаратів внутрішньої будови кореня.  Д/з: §24;

дослідницький практикум -   транспорт речовин по рослині.

30

 

 

Кореневі системи. Видозміни кореня.

Д/з: §25.

31

 

 

Пагін: будова, основні функції. Лабораторні дослідження: будови пагона; будови бруньки.Дослідницький практикум: спостереження за розвитком пагона з бруньки.

Д/з: §26.

32

 

 

Стебло – осьова частина пагона. Будова і функції стебла. Дослідницький практикум: транспорт речовин по рослині.

Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови  стебла. Д/з: §27.

 

 

 

Тематична

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку