Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з біології 6-й клас
70 годин – 2 години на тиждень
Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Підручник. Біологія: підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. – Київ : Генеза, 2014. – 224 с : іл.
№ з/п |
Тема уроку |
Лабораторні роботи |
Домашнє завдання |
Дата за планом |
Дата за фактом |
Помітка |
|
Вступ до біології (3 год) |
|||||||
|
Біологія – наука про живе. Основні властивості живого. Хімічний склад живих організмів. |
|
Читати та відповісти на питання §1-2. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Різноманітність життя на Землі. Класифікація організмів. Науки, які вивчає біологія. |
|
Читати та відповісти на питання §1 та §3. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Методи біологічних досліджень організмів. Застосування біологічних знань у діяльності людини. |
|
Читати та відповісти на питання §4. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
Тема 1. Клітина (10 год) |
|||||||
|
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітин. |
|
Читати та відповісти на питання §5. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Збільшувальні прилади. Світлова мікроскопія. |
Практична робота №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним». |
Читати та відповісти на питання §6. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Будова та функції рослинної клітини. Органели рослинної клітини. |
|
Читати та відповісти на питання §8-11. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Виготовлення мікропрепаратів. |
Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепарату шкірочки луски цибулі та розгляд її за допомогою світлового мікроскопа». |
Читати та відповісти на питання §7. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Будова рослинної клітини. |
Лабораторне дослідження №1 «Будова клітини листка елодеї. Рух цитоплазми в клітині». |
Переглянути конспект у зошиті |
|
|
|
|
|
Будова та функції тваринної клітини. Порівняльна характеристика рослинної та тваринної клітин. |
|
Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Обмін речовин у клітини. |
|
Завчити конспект у зошиті. |
|
|
|
|
|
Утворення нових клітин. Ріст та розвиток клітини. Осмос і тургор у клітині. |
|
Читати та відповісти на питання §12. Завчити конспект у зошиті. |
|
|
|
|
|
Основні положення клітинної теорії. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми 1 «Клітина». |
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (9 год) |
|||||||
|
Одноклітинні рослини. Хламідомонада та хлорела – одноклітинні водорості. |
|
Читати та відповісти на питання §15. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Одноклітинні тварини. Амеба прісноводна, Евглена зелена, Інфузорія туфелька – мешканці водойм. |
Лабораторне дослідження №2 «Спостереження за рухом Інфузорії туфельки». |
Читати та відповісти на питання §13. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Паразитичні одноклітинні тварини. |
|
Читати та відповісти на питання §14. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Одноклітинні гриби – дріжджі. |
|
Читати та відповісти на питання §16. Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
|
Бактерії: будова та процеси життєдіяльності. Загальна характеристика домену прокаріотів. |
|
Читати та відповісти на питання §17. Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
|
Роль бактерій у природі та житті людини. |
|
Читати та відповісти на питання §18. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проекти на вибір: «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт», «Живі фільтри». |
|
|
|
|
|
Перехід до багатоклітинності. Вольвокс – колоніальний організм. |
|
Читати та відповісти на питання §19. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Губка та ульва – багатоклітинні організми. |
|
Читати та відповісти на питання §20. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми 2 «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності». |
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Рослина (21 год) |
|||||||
Частина 1 (13 год) |
|||||||
|
Рослина – живий організм. Будова та життєдіяльність рослини. |
|
Читати та відповісти на питання §21. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Фотосинтез. |
|
Читати та відповісти на питання §21. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Тканини рослин. |
|
Читати та відповісти на питання §22. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Корінь рослин. Будова кореня. Мінеральне живлення рослини. |
Лабораторне дослідження №3 «Будова кореня». |
Читати та відповісти на питання §23. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Типи кореневих систем. Різноманітність та видозміни кореневих систем. |
|
Читати та відповісти на питання §24. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Пагін, будова та функції. Брунька. Розвиток пагона з бруньки. |
Лабораторне дослідження №4 «Будова пагона». Лабораторне дослідження №5 «Будова бруньки». |
Дослідницький практикум №1 «Спостереження за розвитком пагона з бруньки». Читати та відповісти на питання §25. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
|
Різноманітність та видозміни пагона. |
Лабораторне дослідження №6 «Будова цибулини, кореневища ірісу, бульби картоплі, бульбоцибулини гладіолуса, коренеплоду моркви». |
Читати та відповісти на питання §27. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Стебло, будова та функції. Зовнішня та внутрішня будова стебла. |
|
Читати та відповісти на питання §26. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Листок, будова та функції. Різноманітність та видозміни листків. |
|
Дослідницький практикум №2 «Дослідження процесу росту вегетативних органів». Читати та відповісти на питання §28. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
|
Тривалість життя листків. Листопад. |
|
Читати та відповісти на питання §29. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Листопад». |
|
|
|
|
|
Транспорт речовин у рослин. Взаємозв’язки між різними частинами рослини. Рухи рослин. |
|
Дослідницький практикум №3 «Транспорт речовин по рослині». Читати та відповісти на питання §30-31. Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. |
|
Дослідницький практикум №4 «Вегетативне розмноження рослин». Читати та відповісти на питання §32. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного- оцінювання. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми 3.1 «Рослини. Частина 1». |
|
|
|
|
|
|
Частина 2 (8 год) |
|||||||
|
Квітка як орган статевого розмноження рослин. Будова та різноманітність квіток. |
Лабораторне дослідження №7 «Будова квітки». |
Читати та відповісти на питання §33. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні проект «Рослини хижаки». |
|
|
|
|
|
Суцвіття. |
|
Читати та відповісти на питання §34. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Запилення квіткових рослин. |
|
Читати та відповісти на питання §35. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Квіти і комахи». |
|
|
|
|
|
Подвійне запліднення квіткових рослин. |
|
Читати та відповісти на питання §36. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Насінина. Проростання насінини. |
Лабораторне дослідження №8 «Будова насінини». |
Дослідницький практикум №5 «Дослідження умов проростання насінини». Читати та відповісти на питання §36-37. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Плід. Різноманітність плодів. Поширення плодів та насіння. |
Лабораторне дослідження №9 «Будова плоду». |
Читати та відповісти на питання §38. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Рослини-мандрівники». |
|
|
|
|
|
Ріст і розвиток рослин. |
|
Читати та відповісти на питання §39. Опрацювати конспект у зошиті. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми 3.2 «Рослини. Частина 2». |
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (16 год) |
|||||||
|
Систематика рослинного світу. Класифікація рослин. |
|
Читати та відповісти на питання §40. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Загальна характеристика нижчих рослин. Водорості. |
Лабораторне дослідження №10 «Будова водорості». |
Читати та відповісти на питання §41. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Загальна характеристика вищих рослин. Мохоподібні. |
Лабораторне дослідження №11 «Будова моху». |
Читати та відповісти на питання §42. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Плауни. Хвощі. Папороті. |
Лабораторне дослідження №12 «Будова папоротей». |
Читати та відповісти на питання §43. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження №13 «Будова голонасінних». |
Читати та відповісти на питання §44. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Загальна характеристика покритонасінних. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Різноманітність покритонасінних. Дводольні. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
|
Різноманітність покритонасінних. Однодольні. |
|
Читати та відповісти на питання §45. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Різноманітність рослин. |
Практична робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних» |
|
|
|
|
|
|
Сільськогосподарські рослини. |
|
Читати та відповісти на питання §46. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Екологічні групи рослин. |
|
Читати та відповісти на питання §47. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Життєві форми рослин. Рослинні угрупування. Зв’язки рослин з іншими організмами. |
|
Читати та відповісти на питання §48-49. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті земля. Значення рослин для людини. |
|
Читати та відповісти на питання §50. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
|
Декоративні рослини. |
Практична робота №4 «Вибір кімнатних рослин для вирощування в певних умовах». |
|
|
|
|
|
|
Екскурсія «Різноманітність рослин свого краю. Вивчення рослинних угрупувань». |
|
Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми 4 «Різноманітність рослин». |
|
|
|
|
|
|
Тема 5. Гриби (9 год) |
|||||||
|
Загальна характеристика грибів. |
|
Читати та відповісти на питання §51. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Саптотрофи. Цвілеві гриби. Дріжджі. |
Лабораторне дослідження №14 «Будова цвілевих грибів». |
Читати та відповісти на питання §52. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Шапинкові гриби. |
Лабораторне дослідження №15 «Будова шапинкових грибів». |
Читати та відповісти на питання §54. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Їстівні та отруйні гриби. |
|
Читати та відповісти на питання §55. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Екскурсія «Їстівні та отруйні гриби». |
Практична робота №5 «Розпізнання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості». |
|
|
|
|
|
|
Гриби-паразити. |
|
Читати та відповісти на питання §56. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Лишайники. |
|
Читати та відповісти на питання §53. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
Читати та відповісти на питання §57. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми 5 «Гриби». |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення (2 год) |
|||||||
|
Узагальнення вивченого за курс. Будова та життєдіяльність організмів. |
|
Підготувати цікавий матеріал до уроку. |
|
|
|
|
|
Підсумок роботи за рік. Біологія як професія. |
|
|
|
|
|
|