Планування "Календарно-тематичне планування навчального матеріалу біології 6-й клас"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології 6-й клас. 70 годин – 2 години на тиждень. Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. Підручник - Біологія: підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. – Київ : Генеза, 2014. – 224 с : іл. В домашніх завданнях зазначено перегляд відео-уроків Тетяни Чічковської https://www.youtube.com/channel/UCvcdUaQnYBLFwAs1d7CgQ8g.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з біології 6-й клас

70 годин – 2 години на тиждень

Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

Підручник. Біологія: підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти  / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. –  Київ : Генеза, 2014. – 224 с : іл. 

№ з/п

Тема уроку

Лабораторні роботи

Домашнє завдання

Дата за планом

Дата за фактом

Помітка

Вступ до біології   (3 год)

  1.  

Біологія – наука про живе. Основні властивості живого. Хімічний склад живих організмів.

 

Читати та відповісти на питання §1-2. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Різноманітність життя на Землі. Класифікація організмів. Науки, які вивчає біологія.

 

Читати та відповісти на питання §1 та §3. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Методи біологічних досліджень організмів. Застосування біологічних знань у діяльності людини.

 

Читати та відповісти на питання §4. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

Тема 1. Клітина   (10 год)

  1.  

Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітин.

 

Читати та відповісти на питання §5. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Збільшувальні прилади. Світлова мікроскопія.

Практична робота №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним».

Читати та відповісти на питання §6. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Будова та функції рослинної клітини. Органели рослинної клітини.

 

Читати та відповісти на питання §8-11. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Виготовлення мікропрепаратів.

Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепарату шкірочки луски цибулі та розгляд її за допомогою світлового мікроскопа».

Читати та відповісти на питання §7. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Будова рослинної клітини.

Лабораторне дослідження №1 «Будова клітини листка елодеї. Рух цитоплазми в клітині».

Переглянути конспект у зошиті

 

 

 

  1.  

Будова та функції тваринної клітини. Порівняльна характеристика рослинної та тваринної клітин.

 

Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Обмін речовин у клітини.

 

Завчити конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Утворення нових клітин. Ріст та розвиток клітини. Осмос і тургор у клітині.

 

Читати та відповісти на питання §12. Завчити конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Основні положення клітинної теорії.

 

Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 1 «Клітина».

 

 

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності   (9 год)

  1.  

Одноклітинні рослини. Хламідомонада та хлорела – одноклітинні водорості.

 

Читати та відповісти на питання §15. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Одноклітинні тварини. Амеба прісноводна, Евглена зелена, Інфузорія туфелька – мешканці водойм.

Лабораторне дослідження №2 «Спостереження за рухом Інфузорії туфельки».

Читати та відповісти на питання §13. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Паразитичні одноклітинні тварини.

 

Читати та відповісти на питання §14. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Одноклітинні гриби – дріжджі.

 

Читати та відповісти на питання §16. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Бактерії: будова та процеси життєдіяльності. Загальна характеристика домену прокаріотів.

 

Читати та відповісти на питання §17. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Роль бактерій у природі та житті людини.

 

Читати та відповісти на питання §18. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проекти на вибір: «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт», «Живі фільтри».

 

 

 

  1.  

Перехід до багатоклітинності. Вольвокс – колоніальний організм.

 

Читати та відповісти на питання §19. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Губка та ульва – багатоклітинні організми.

 

Читати та відповісти на питання §20. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 2 «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності».

 

 

 

 

 

Тема 3. Рослина   (21 год)

Частина 1   (13 год)

  1.  

Рослина – живий організм. Будова та життєдіяльність рослини.

 

Читати та відповісти на питання §21. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Фотосинтез.

 

Читати та відповісти на питання §21. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Тканини рослин.

 

Читати та відповісти на питання §22. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Корінь рослин. Будова кореня. Мінеральне живлення рослини.

Лабораторне дослідження №3 «Будова кореня».

Читати та відповісти на питання §23. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Типи кореневих систем. Різноманітність та видозміни кореневих систем.

 

Читати та відповісти на питання §24. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Пагін, будова та функції. Брунька. Розвиток пагона з бруньки.

Лабораторне дослідження №4 «Будова пагона». Лабораторне дослідження №5 «Будова бруньки».

Дослідницький практикум №1 «Спостереження за розвитком пагона з бруньки». Читати та відповісти на питання §25. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Різноманітність та видозміни пагона.

Лабораторне дослідження №6 «Будова цибулини, кореневища ірісу, бульби картоплі, бульбоцибулини гладіолуса, коренеплоду моркви».

Читати та відповісти на питання §27. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Стебло, будова та функції. Зовнішня та внутрішня будова стебла.

 

Читати та відповісти на питання §26. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Листок, будова та функції. Різноманітність та видозміни листків.

 

Дослідницький практикум №2 «Дослідження процесу росту вегетативних органів». Читати та відповісти на питання §28. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Тривалість життя листків. Листопад.

 

Читати та відповісти на питання §29. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Листопад».

 

 

 

  1.  

Транспорт речовин у рослин. Взаємозв’язки між різними частинами рослини. Рухи рослин.

 

Дослідницький практикум №3 «Транспорт речовин по рослині». Читати та відповісти на питання §30-31. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

 

Дослідницький практикум №4 «Вегетативне розмноження рослин». Читати та відповісти на питання §32. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного- оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 3.1 «Рослини. Частина 1».

 

 

 

 

 

Частина 2   (8 год)

  1.  

Квітка як орган статевого розмноження рослин. Будова та різноманітність квіток.

Лабораторне дослідження №7 «Будова квітки».

Читати та відповісти на питання §33. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні проект «Рослини хижаки».

 

 

 

  1.  

Суцвіття.

 

Читати та відповісти на питання §34. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Запилення квіткових рослин.

 

Читати та відповісти на питання §35. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Квіти і комахи».

 

 

 

  1.  

Подвійне запліднення квіткових рослин.

 

Читати та відповісти на питання §36. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Насінина. Проростання насінини.

Лабораторне дослідження №8 «Будова насінини».

Дослідницький практикум №5 «Дослідження умов проростання насінини». Читати та відповісти на питання §36-37. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Плід. Різноманітність плодів. Поширення плодів та насіння.

Лабораторне дослідження №9 «Будова плоду».

Читати та відповісти на питання §38. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Рослини-мандрівники».

 

 

 

  1.  

Ріст і розвиток рослин.

 

Читати та відповісти на питання §39. Опрацювати конспект у зошиті. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 3.2 «Рослини. Частина 2».

 

 

 

 

 

Тема 4. Різноманітність рослин   (16 год)

  1.  

Систематика рослинного світу. Класифікація рослин.

 

Читати та відповісти на питання §40. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика нижчих рослин. Водорості.

Лабораторне дослідження №10 «Будова водорості».

Читати та відповісти на питання §41. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика вищих рослин. Мохоподібні.

Лабораторне дослідження №11 «Будова моху».

Читати та відповісти на питання §42. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Плауни. Хвощі. Папороті.

Лабораторне дослідження №12 «Будова папоротей».

Читати та відповісти на питання §43. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Голонасінні.

Лабораторне дослідження №13 «Будова голонасінних».

Читати та відповісти на питання §44. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика покритонасінних.

 

Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Різноманітність покритонасінних. Дводольні.

 

Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Різноманітність покритонасінних. Однодольні.

 

Читати та відповісти на питання §45. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Різноманітність рослин.

Практична робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних»

 

 

 

 

  1.  

Сільськогосподарські рослини.

 

Читати та відповісти на питання §46. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Екологічні групи рослин.

 

Читати та відповісти на питання §47. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Життєві форми рослин. Рослинні угрупування. Зв’язки рослин з іншими організмами.

 

Читати та відповісти на питання §48-49. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Значення рослин для існування життя на планеті земля. Значення рослин для людини.

 

Читати та відповісти на питання §50. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Декоративні рослини.

Практична робота №4 «Вибір кімнатних рослин для вирощування в певних умовах».

 

 

 

 

  1.  

Екскурсія «Різноманітність рослин свого краю. Вивчення рослинних угрупувань».

 

Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 4 «Різноманітність рослин».

 

 

 

 

 

Тема 5. Гриби   (9 год)

  1.  

Загальна характеристика грибів.

 

Читати та відповісти на питання §51. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Саптотрофи. Цвілеві гриби. Дріжджі.

Лабораторне дослідження №14 «Будова цвілевих грибів».

Читати та відповісти на питання §52. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Шапинкові гриби.

Лабораторне дослідження №15 «Будова шапинкових грибів».

Читати та відповісти на питання §54. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Їстівні та отруйні гриби.

 

Читати та відповісти на питання §55. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Екскурсія «Їстівні та отруйні гриби».

Практична робота №5 «Розпізнання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості».

 

 

 

 

  1.  

Гриби-паразити.

 

Читати та відповісти на питання §56. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Лишайники.

 

Читати та відповісти на питання §53. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Значення грибів у природі та житті людини.

 

Читати та відповісти на питання §57. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 5 «Гриби».

 

 

 

 

 

Узагальнення   (2 год)

  1.  

Узагальнення вивченого за курс. Будова та життєдіяльність організмів.

 

Підготувати цікавий матеріал до уроку.

 

 

 

  1.  

Підсумок роботи за рік. Біологія як професія.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
1915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку