Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з української літератури
учня 5 класу
індивідуальної форми навчання
І семестр 2020 /2021 н. р.
Календарне планування складено відповідно до НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ // «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА» //Укладач: Висоцька А.М., кандидат педагогічних наук, ст.наук.співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України. - К., 2014
Українська література
(2 год на тиждень)
Використані підручники |
|||||
І |
32 |
2 |
3 |
4 |
1. Несен Г.М., Літературне читання. 4 клас: підруч. для спец. загальноосвіт.навч.закл. для дітей зі зниженим слухом/ Г.М.Несен. - К.: Либідь, 2016 - 240с. 2.Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах/ Стус Т.В. - Львів: ВСЛ, 2018. 3. «Українська література. 5 клас» підручник для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей // автор Кравець Н. П., Дмітрієва М. В. - "Інкунабула", - 2016. |
№з/п |
Зміст програмового матеріалу |
Очікувані результати |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
1 |
Перший урок на тему: "Культура здорового способу життя у нових умовах" |
Учень: – читає вголос цілими словами з поступовим переходом до фразового читання доступні за змістом тексти (після опрацювання з учителем); (*читає по складах слова, прості речення); – *читає тихо та мовчки знайомі за змістом тексти; – читає у достатньому (доступному для кожного) темпі, який дає можливість зрозуміти зміст твору; (*читає по складах у повільному темпі); |
1 |
01/09 |
Коригування недоліків мовлення; досягнення правильної вимови звуків рідної мови в словах і фразах; розвиток зорового сприймання під час читання;
розвиток дикції на основі розвитку рухливості артикуляційного апарату, плавного дихання, гучності голосу; |
2 |
Вірші про вересень та школу. "Перший дзвінок", "Вересень-школяр" |
1 |
03/09 |
||
3 |
"Ледача подушка" В. Сухомлинський. Словникова робота |
1 |
08/09 |
||
4 |
"Ледача подушка" Сухомлинський. Робота над змістом твору. Перевірка правильності читання вголос. |
1 |
10/09 |
||
5 |
"Любіть книгу!" Остап Вишня. Читання мовчки та відповіді на запитання. |
1 |
15/09 |
||
6 |
"Хліб" І.Січовик. Значення хліба в житті людини. ст.178 |
1 |
17/09 |
||
Усна народна творчість |
|||||
7 |
Знайомство з малими літературними формами: прислів'я та приказки. |
– регулює темп читання (з допомогою вчителя), залежно від жанрової специфіки твору; – *відповідно до мовленнєвих можливостей правильно вимовляє звуки в словах під час читання та відповідей на запитання; – читає розбірливо (відповідно до мовленнєвих можливостей), достатньо гучно; – правильно наголошує слова під час читання (за нагадуванням учителя); (*під контролем учителя); – дотримується словесного наголосу під час читання; – з допомогою вчителя пояснює лексичне значення слів і висловів, вжитих у тексті; – розуміє значення слів у тексті (пряме й переносне), з допомогою вчителя пояснює їх значення; – *розуміє ситуацію, описану в прочитаному творі; – за питаннями вчителя правильно називає дійових осіб прочитаного твору, їхні вчинки; (*з допомогою вчителя); – *визначає послідовність подій (з допомогою вчителя, за допомогою малюнків); – разом з учителем визначає причинно – наслідкові та часові зв’язки між описуваними подіями і вчинками дійових осіб; |
1 |
22/09 |
формування правильної орфоепічної вимови слів та правильного їх наголошування під час читання;
формування навичок самоконтролю читання та власного мовлення;
формування уміння уповільнювати та прискорювати темп читання;
формування усвідомленості читання на основі уміння аналізувати, визначати спільне, схоже та відмінне у предметах, подіях, якостях, явищах за прочитаним;
розвиток, збагачення і конкретизація предметних та образних уявлень;
формування та розвиток смислового розуміння слів у тексті;
|
8 |
Лічилки. Формування навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови |
1 |
24/09 |
||
9 |
Загадки. Формування навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови |
1 |
29/09 |
||
10 |
Народні усмішки. Розвиток почуття гумору та естетичних смаків учнів. |
1 |
01/10 |
||
11 |
Казки. "Закопане золото". Повторення особливостей казки. |
1 |
06/10 |
||
12 |
Притчі. "У дружбі сила". Знайомство учнів з новим жанром. |
1 |
08/10 |
||
13 |
Притчі. "Абрикосове дерево". Робота над розумінням твору. |
1 |
13/10 |
||
14 |
Знайомство з українськими народними піснями. |
1 |
15/10 |
||
15 |
Легенди. Повторення особливостей жанру. "Материнські слози". Первинне читання легенди. |
1 |
20/10 |
||
16 |
Легенда "Материнські слози". Формування навички усвідомленого, у відповідному темпі читання мовчки різних за обсягом та жанровою специфікою текстів. |
1 |
22/10 |
||
17 |
Легенда "Як мати стала зозулею". Словникова робота. Формувати уявлення про легенду як твір-переказ про якісь події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою |
1 |
03/11 |
||
18 |
Українська народна байка (на вибір). |
1 |
05/11 |
||
19 |
Міфи народів світу. Міф про Зевса. |
1 |
10/11 |
||
20 |
Урок узагальнення та систематизації знань. Сюжет. тема і основна думка твору. |
1 |
12/11 |
||
21 |
Тестова робота з теми: "Усна народна творчість" |
1 |
17/11 |
||
Краса світу в художньому творі |
|||||
22 |
Повчання Володимира Мономаха дітям (адаптований фрагмент для ознайомлення) |
– за суттєвої допомоги вчителя оцінює вчинки головних дійових осіб твору;
– висловлює своє ставлення до описуваних подій (вчинків дійових осіб); (*робить спроби з допомогою вчителя);
– дотримується пауз між реченнями; (*під контролем учителя); – *за нагадуванням учителя дотримується пауз в середині речення, обумовлених розділовими знаками; – *з допомогою вчителя дотримується розділових знаків і потрібної інтонації під час читання; – практично намагається дотримуватися логічних пауз і наголосів після нагадування учителя;
– наслідуючи вчителя, намагається регулювати темп читання, гучність голосу, тон залежно від змісту та жанрової специфіки твору.
|
1 |
19/11 |
виховання вміння відчувати емоційний настрій твору, емоційно реагувати на зміст прослуханого, виявляти свої почуття; формування вміння обирати і користуватися мовленнєвими, інтонаційними та немовними засобами виразності (робити паузи, логічні наго-лоси, обирати темп читання, інтонацію, та змінювати їх залежно від розділових знаків та змісту). корекція та розвиток процесів узагальнення та абстрагування; розвиток здатності до усвідомленого читання (слухання); формування здатності поєднувати образи предметів зі словами, що означають їх назви;
|
23 |
"Любіть Україну" Володимир Сосюра Вивчення вірша напам'ять. Патріотичне виховання в контексті сьогодення і подій. що відбуваються на сході України. ст 50 |
1 |
24/11 |
||
24 |
Народні символи. Формування най простіших прийомів регулювання темпу читання, сили голосу, тону залежно від змісту та жанрової специфіки твору. Ст. 50-52. |
1 |
26/11 |
||
25 |
"Україно! Ти для мене - диво!" В.Симоненко. Робота над темпо-ритмічними особливостями поезії. ст. 53. |
1 |
01/12 |
||
26 |
"Чудовий Дніпро" Микола Гоголь. Знайомство з уривком. Словникова робота: "пейзаж". ст 55 |
1 |
03/12 |
||
27 |
"Чудовий Дніпро" Микола Гоголь. Вивчення прозового твору напам'ять. |
1 |
08/12 |
||
28 |
"Бережіть Землю!". За О. Скуратович. Екологічна культура. Читання оповідання. ст. 56-57. |
1 |
10/12 |
||
29 |
" Ранок у лісі" Михайло Коцюбинський (первинне ознайомлення) |
1 |
15/12 |
||
30 |
"Ранок у лісі" Михайло Коцюбинський. Контрольний переказ тексту. (К/р №3) |
1 |
17/12 |
||
31 |
"Зимова ніч" Панас Мирний. с. 65. Читання оповідання. Пригадування ознак зими. |
1 |
22/12 |
||
32 |
Читання напам'ять віршів про зиму. Тематичне оцінювання за семестр. Підсумковий урок |
1 |
24/12 |