Календарно-тематичне планування з української мови для 6 класу складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів/ упоряд. Г.Т. Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Українська мова 6 клас
№ з/п |
Тема уроку |
Дата
|
Примітка |
1 |
Вступ. Краса й багатство української мови. |
|
|
2 |
РМ. № 1. Повторення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію, спілкування та її складники. |
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (4 години+3 години на повтор) |
|||
3 |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
|
|
4 |
Просте речення. Розділові знаки у простому реченні. |
|
|
5 |
Звертання, вставні слова. |
|
|
6 |
Однорідні члени речення. |
|
|
7 |
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні. |
|
|
8 |
Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові та діалозі. |
|
|
9 |
Правопис префіксів, суфіксів, голосних у коренях і на межі значущих частин слова та основ. |
|
|
10 |
РМ. № 2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Докладний усний переказ тексту художнього стилю. |
|
|
11 |
Контрольна тестова робота № 1. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого. |
|
|
Лексикологія (8 годин) |
|||
12 |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. |
|
|
13 |
РМ. № 3.Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. |
|
|
14 |
Лексична помилка (практично). |
|
|
15 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
|
|
16 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
|
|
17 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|
18 |
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми. |
|
|
19 |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. |
|
|
20 |
Професійні слова й терміни, просторічні слова. Пароніми (практично). |
|
|
21 |
РМ. № 4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті. |
|
|
22 |
РМ. № 5. Усний твір-опис приміщення в художньому стилі. |
|
|
Фразеологія (5 годин) |
|||
23 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|
24 |
Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
|
25 |
Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні; визначення ролі їх у текстів різних стилів. |
|
|
26 |
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
27 |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|
28 |
Контрольна тестова робота № 2. Лексикологія. Фразеологія. |
|
|
29 |
РМ. № 6. Повторення вивченого про текст. Основні джерела матеріалу для твору (практично). Аналіз контрольної роботи. |
|
|
Словотвір. Орфографія (9 годин) |
|||
30 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
|
31 |
Основні способи словотворення. |
|
|
32 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|
33 |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-). |
|
|
34 |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами-ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|
35 |
Складні слова. Сполучні о,е в складних словах. |
|
|
36 |
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-. |
|
|
37 38 |
РМ. № 7-8. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
39 |
Творення та правопис складноскорочених слів. |
|
|
40 |
Контрольна тестова робота № 3. Словотвір. Орфографія. |
|
|
41 |
Аналіз контрольних робіт. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру. |
|
|
Морфологія. Орфографія Іменник (20 годин) |
|||
42 |
Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її. |
|
|
43 |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
44 |
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|
45 |
Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
|
46
|
Збірні іменники. |
|
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|||
47 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
48 |
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників. |
|
|
49 |
Поділ іменників на відміни і групи. |
|
|
50 |
Контрольний диктант. |
|
|
51 |
РМ. № 9. Особливості будови опису природи. |
|
|
52 |
РМ. № 10. Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису природи. |
|
|
53 |
Контрольна тестова робота № 4. Іменник. |
|
у\ переказ |
54 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
діалог |
55 |
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|
56 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|
57 |
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
|
|
58 |
Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни. |
|
|
59 |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми. |
|
|
60
|
Написання не з іменниками. |
|
|
Правопис складних іменників. Особливості творення іменників. |
|||
61 |
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),-енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о). |
|
|
62 |
РМ. № 11. Усний твір-роздум про вчинок людини. |
|
|
63 |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові. |
|
|
64 |
РМ. № 12. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
65 |
РМ. № 13. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
66 |
Правопис складних іменників. |
|
|
67 |
Контрольна тестова робота № 5. Іменник. |
|
|
68 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
Морфологія. Орфографія Прикметник (16 годин) |
|||
69 |
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
70 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
|
|
71 |
Перехід прикметників із однієї групи в іншу. |
|
|
72
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|||
73 |
Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання прикметників. |
|
|
74 |
Прикметники твердої й м’якої груп, їх відмінювання. |
|
|
75 |
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники. |
|
|
76 |
Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|
77 |
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. Зміни приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-. |
|
|
78 |
РМ. № 14.Усний твір - опис двох рослин за ілюстрацією. |
|
|
79 |
Написання не з прикметниками. |
|
|
80 |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
|
81 |
Написання -н- і -нн- у прикметниках. |
|
|
82
|
РМ. № 15. Виразне читання вголос художніх, науково-популярних текстів різних жанрів. |
|
|
83 |
Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір прикметника як частини мови. |
|
|
84 85 |
РМ. № 16-17. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|
86 |
Контрольна тестова робота № 6. Прикметник. |
|
|
87 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
Морфологія. Орфографія Числівник (11 годин+1 на повтор) |
|||
88 |
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
89 |
Числівники кількісні і порядкові. |
|
|
90 |
Творення числівників. Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. |
|
|
91 92 |
РМ. № 18-19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною. |
|
|
93 |
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
94 |
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників. |
|
|
95 |
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний. |
|
|
96 |
Узгодження числівників з іменниками. |
|
|
97 |
Відмінювання порядкових числівників (система вправ). |
|
|
98 |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. |
|
|
99 |
Творення числівників. Морфологічний розбір числівника як частини мови. |
|
|
100 |
Контрольна тестова робота № 7.Числівник. |
|
|
101 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
Морфологія. Орфографія Займенник (10 годин +2 на повтор) |
|||
102
|
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням. |
|
|
103 |
Розряди займенників за значенням. |
|
|
104 |
Особові займенники. Зворотний займенник себе. |
|
|
105 106 |
РМ. № 20-21. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини». |
|
|
107 |
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання. |
|
|
108 |
РМ. № 22. Навчальне аудіювання тексту. |
|
|
109 |
Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
|
|
110 |
Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник). |
|
|
111 |
РМ. № 23. Есе «У чому полягає життєвий успіх». |
|
|
112 |
Уживання займенників для зв’язку речень у тексті. |
|
|
113 |
Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
114 |
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників. Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|
115 |
Вказівні та означальні займенники. Розбір займенника як частини мови. |
|
|
116 |
Контрольний диктант. |
|
|
117 |
Контрольна тестова робота № 8. Займенник. |
|
|
118 |
Аналіз контрольних робіт. |
|
|
Повторення в кінці року (4 години) |
|||
119 |
Повторення й узагальнення вивченого за рік із лексикології та фразеології. |
|
|
120 |
Повторення й узагальнення вивченого за рік зі словотвору й орфографії. |
|
|
121 |
Повторення й узагальнення вивченого за рік із морфології й орфографії. |
|
у\твір |
122 |
Підсумковий урок. |
|
ч\вголос |
І семестр: КР – 4 РМ – 10, диктант – 1, контр. переказ – 1, діалог, усний переказ.
ІІ семестр: КР – 4, РМ – 13, диктант – 1, контр. переказ – 1, контр. твір – 1, усний твір, читання вголос.
Рік: КР – 8, РМ – 23, диктант – 2, переказ – 2, твір – 1.