Календарно-тематичне планування Навчання грамоти

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків навчання грамоти 1 клас 2 семестр (7 годин на тиждень) за програмою О.Я.Савченко до підручника: Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар: підруч. для 1кл. для закладів загальної середньої освіти К: Видавничий дім "Освіта", 2018.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

Українська мова (навчання грамоти)

1 клас (7 годин на тиждень)

За програмою О.Я.Савченко

Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар:

 підруч. для   1кл. для закладів загальної середньої освіти  К: Видавничий дім "Освіта", 2018.

ІІ семестр

 

Дата

Тема уроку

Примітка

 

 

1

 

 

 

Знову в класі ми всі разом. Звук [г], позначення його буквами Гг. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту.                 

 

 

2

 

Письмо рядкової букви г. Складання та записування слів із вивчених букв.

 

 

3

 

Вправляння у читанні слів з літерою г. Читання слів. Мовно- логічні вправи. Опрацювання тексту «Конкурс у класі».

 

 

4

 

Письмо великої букви Г, слів та речень з нею. Списування з друкованого тексту.

 

 

5

 

Звук [ґ], позначення його буквами Ґґ. Виразне читання віршів. Практична ро­бота зі скоромовками .

 

 

  6

 

Письмо рядкової букви ґ. Списування з рукопис­ного тексту. Складання речень за малюнком.

 

 

7

 

Закріплення букв г, ґ і звуків, які вони позначають. Опрацювання тексту «На городі».

 

 

8

 

Письмо великої літери ґ. Підготовчі графічні вправи.

Розвиток зв’язного мовлення

 

 

   9

 

Буква ь («знак м’якшення»). Позначення цим знаком м’якості приголосних звуків. Читання слів із знаком м’якшення. Мовні вправи.

 

 

10

 

Письмо букви ь окремо та у поєднанні з інши­ми буквами. Письмо слів з буквою ь.

 

 

11

 

Закріплення букви «знак м’якшення» . Буквосполучення ьо. Звуковий аналіз слів  . Опрацювання тексту, добір до нього заголовка.

 

 

12

 

Повторення правил з’єднання вивчених букв. Списування рукописного тексту.

 

 

13

 

Звук [х], позначення його буквами Хх. Інтонування оклич­них речень. Опрацювання тексту «Казкові хмаринки». Робота з дитячою книжкою.

 

 

14

 

Письмо рядкової букви х, складів і слів з нею. Списування з друкованого тексту

 

 

15

 

Закріплення звукового значення букви х. Логічні вправи. Читання тексту «Христинка»

 

 

16

 

Письмо великої букви X. Написання слів з великої букви X

 

 

17

 

Звук [ж], позначення його буквами Жж. Вправляння у дзвінкій вимові звука [ж] у кінці складів і слів. Опрацювання вірша М. Воробйова «Сто дібров». Мовні вправи.

 

 

18

 

Письмо рядкової букви ж, складів і слів з нею. Навчальний диктант.

 

 

19

 

Закріплення звука [ж]. Опрацювання текстів «Великі жуки»,«Пізнавай хижих тварин».

 

 

20

 

Письмо великої букви Ж. Списування з друкованого тексту.

 

 

21

 

Звук [ш], позначення його буквою Шш.Зіставлення звуків [ж] – [ш] . Читання й опрацювання тексту «Пошта».

 

 

22

 

Письмо рядкової букви ш, складів і слів з нею

 

 

23

 

Закріплення знань про букву Шш, її звукове значення. Опрацювання вірша «На березі береза» (за А.Качаном) та тексту «Привіт, Сашку!».

 

 

24

 

Письмо великої букви Ш. Написання буквосполучень, слів та речень.

 

 

25

 

Звук [ч], позначення його буквами Чч. Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково – логічні вправи. Скоромовки.

 

 

26

 

Письмо рядкової букви ч, складів і слів  і речень з нею. Словниковий диктант.

 

 

27

 

Закріплення звукового значення букви ч. Опрацювання тексту «Наш веселий клас» (за М.Чумарною). Розігрування сценки за віршем. Робота з дитячою книжкою.

 

 

28

 

Письмо великої букви Ч, складів і слів з нею. Порівняння написання букв Ч та У. Списування з друкованого тексту. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

29

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Річка Черемош».

 

 

30

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Письмо під диктовку.

 

 

31

 

Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквами Цц.  Звуковий аналіз слів. Читання складів,слів. Мовні вправи. Опрацювання вірша «Порожній козуб» (за В.Лучуком)

 

 

32

 

Письмо рядкової букви ц, складів і слів з нею. Списування друкованого тексту.

 

 

33

 

Закріплення звукового значення букви ц. Опрацювання вірша «Скільки олівців?». Загадки.

 

 

34

 

Письмо великої букви Ц. Написання речень.

 

 

35

 

Букви Яя. Позначення буквами Яя звуків [йа] і м'якості по­переднього приголосного та звука [а]. Інсценування казки «Родичі».

 

 

36

 

Письмо рядкової букви я. Написання буквосполучень, слів. Звуковий аналіз слів.

 

 

37

 

Закріплення букви я. Опрацювання віршів Л.Цілик «Сонечко» та Г.Манів «Сонечкова донечка». Мовно – логічні вправи.

 

 

38

 

Письмо великої букви Я, слів і речень із нею. Доповнення і записування речень. Складання й записування слів.

 

 

39

 

Букви Юю. Позначення буквами Юю звуків [йу] і м'якості попереднього приголосного та звука [у]. опрацювання вірша А. М’ястківського «Весна».

 

 

40

 

Письмо рядкової букви ю, слів з нею. Написання речень. Словниковий диктант.

 

 

41

 

Закріплення знань про букву Ю. Загадка (А.Свашенко). Опрацювання вірша «Хто Юрасика вкусив?» (за Г.Демченко). Робота з дитячою книжкою

 

 

 

42

 

Письмо великої букви Ю, слів з нею. Написання речень. Письмо під диктовку. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

43

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Вишня» (за К. Михалициною).

 

 

 

44

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Поділ та записування слів за групами.

 

 

 

45

 

Букви Єє. Позначення буквами Єє звуків [йе] і м'якості по­переднього приголосного та звука [е]. Опрацювання віршів. Читання в ролях. Відгадування загадок.

 

 

46

 

Письмо рядкової букви є, складів і слів з нею.

Списування друкованого тексту.

 

 

47

 

Закріплення знань про букву є. Скоромовка. Опрацювання казки «Як білка і заєць не впізнали одне одного».

 

 

48

 

Письмо великої букви Є, слів і речень із нею. Вибірковий диктант.

 

 

49

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Буруля» (за В. Коваленко)

 

 

 

50

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Коментоване письмо.

 

 

 51

 

Буква ї, позначення нею звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Читання слів. Словникові вправи. Опрацювання віршів.

 

 

52

 

Письмо рядкової букви ї, буквосполучення з нею. Складання і записування слів з вивчених букв.

 

 

53

 

Закріплення звукового значення букви ї.Опрацювання тексту «Українська держава».

 

 

 

54

 

Письмо великої букви Ї, складів та слів із нею. Записування речень, навчальний диктант.

 

 

 

55

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання віршів «Я – українка» (за О.Василенко), «Прапор нашої країни» (за Г. Чубач),та оповідання «Київ».

 

 

56

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Пояснювальний диктант. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

57

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Розповідь про Тараса Шевченка та Лесю Українку. Опрацювання текстів «Тарас Григорович Шевченко», «Леся Українка».

 

 

58

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова речень за малюнком.

 

 

59

 

Буква щ, позначення нею звуків [шч]. Опрацювання віршів К.Перелісна «Дощик», «Різнокольоровий дощик» за В Полинок.

 

 

60

 

Письмо рядкової букви щ, складів і слів з нею. Словниковий диктант.

 

 

61

 

Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту В. Сухомлинський «Яке щастя?». Порівняння віршів. Прислів’я.

 

 

62

 

Письмо великої букви Щ. Написання буквосполучень, слів та речень. Списування друкованого тексту.

 

 

63

 

Закріплення звукових значень вивчених букв.

Опрацювання тексту «Удома краще» за Т.Волгіною.

 

 

 

64

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви Побудова і записування речень.

 

 

 

65

 

Звук [ф], позначення його буквами Фф. Читання складів, слів. Опрацюваня вірша Л.Кондратенко «Жираф».

 

 

66

 

Письмо рядкової букви ф, складів і слів з нею. Списування друкованого тексту.

 

 

67

 

Закріплення звукового значення букви ф. Опрацювання вірша за В. Кравчуком і тексту «Виставка малюнків»

 

 

68

 

Письмо великої букви Ф, слів і речень з нею. Складання й записування речень.

 

 

 

69

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Словникові вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві». Робота з дитячою книжкою.

 

 

 

70

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування друкованого тексту. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

 

71

 

Звуки [дз], [дз'], буквосполучення дз. Відпрацювання пра­вильної вимови звуків [дз]. [дз']. Опрацювання вірша А. Зарудного «Дзвіночки». Робота з дитячою книгою

 

 

72

 

Письмо буквосполучення дз, слів з ним. Безвідривне поєднання букв. Побудова і записування речень.

 

 

 

73

 

Відпрацювання злитої вимови звуків [дз],  [дз′]. Опрацювання вірша Г.Бойка «Горобець» та оповідання Ю.Старостенка «Лі­совий майстер».

 

 

 

74

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова і записування речень.

 

 

75

 

Звук [дж], позначення його буквосполученням дж.

Відпрацювання злитої вимови звука [дж]. Опрацювання  вірша Н. Забіли «Джміль».

 

 

76

 

Письмо буквосполучення дж, Дж. Слів і речень з ними. Побудова і записування речень. Словниковий диктант.

 

 

77

 

Закріплення звука [дж], буквосполучення дж. Опрацювання тексту «Цілющі джерела».

 

 

78

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування друкованого тексту.

 

 

 

79

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Дзюдо».

 

 

80

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Письмо під диктовку.

 

 

 

81

 

 

Апостроф. Спостереження за звуками, позначуваними буквами, між якими ставиться апостроф. Вимова слів з апострофом. Читання слів і складів з апострофом. Опрацювання тексту Д. Чередниченка «П’ятеро». Вивчення напам'ять вірша Н.Гуркіна «Маю десять пальців я»

 

 

82

 

Письмо складів та слів з апострофом. Звуковий аналіз слів. Пояснювальний диктант.

 

 

 

83

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер».

 

 

 

84

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування друкованого тексту.

 

 

 

85

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання віршів М. Хоросницької  «Я навчився вже читати…», В.Зорик «Книжка».

 

 

 

86

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Написання буквосполучень та слів. Вибірковий диктант.

 

 

87

 

Алфавіт. Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв. Опрацювання Б. Заходера «Буква «Я»». Розігрування сценки за змістом вірша.

 

 

88

 

Закріплення вмінь писати великі і малі букви українського алфавіту. Побудова і записування речень.

 

 

 

Післябукварний період

 

 

Читання вірша А. Костецького «Буде день веселий». Під­готовка до підсумкового уроку, присвяченого букварю Робота з дитячою книгою

151

89

 

Читаю і відгадую загадки. Загадки. (П. Ребро,

Л. Вознюк, М. Пономаренко). Складання загадки про тварину. Опрацювання текстів « У лісовій школі», «Солодке слово».

 

 

90

 

 Речення. Списування з друкованого та рукописного тексту. Робота з деформованим текстом.

 

 

91

 

Читаю і слухаю дитячі пісні. Українська народна колискова. Дитячі народні пісні «Зайчику, зайчику…», «Два півники».Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко…»

 

 

92

 

Вчимося відповідати на запитання. Складаємо речення. Складання розповіді про школу.

 

 

93

 

Читаю лічилки. Л.Вознюк «Раз метелик, два жучок…», О. Сенатович «Місяць жмурить…», С. Шаповалов «Десять, девять, вісім, сім..»

 

 

94

 

Доповнення незавершених речень.  Складання розповіді про своє село (місто) за поданим планом.

 

 

95

 

Читаю українську народну казку «Рукавичка». Робота з дитячою книжкою.

 

 

96

 

Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв. Закріплення вмінь писати великі і малі букви українського алфавіту

 

 

97

 

Читаю українську народну казку. Розігрування епізодів української народної казки «Рукавичка».

 

 

98

 

Голосні звуки. Звуковий аналіз слів. Списування з друкованого та рукописного тексту.

 

 

99

 

Читаю авторську казку О. Зубер «Як заєць сон шукав»

 

 

100

 

Приголосні звуки. Звуковий аналіз слів. Удосконалення вимови окремих звуків. Списування з рукописного тексту.

 

 

101

 

Читаю вірші про пори року. Ф. Петров «Від зими і до зими». «У якому місяці?» (за К. Перелісною).

 

 

102

 

Поділ слів на склади. Виконання мовних вправ. Вибіркове списування.

 

 

103

 

Читаю про дні тижня. С. Жупанин «Хто молодець?». Загадка. З. Мензатюк «Сім днів».

 

 

104

 

Слова – назви предметів. Розрізнення слів – назв предметів за питаннями хто? що?.Розподіл предметів за групами.

 

 

105

 

Читаю про кольори у природі. А. Музичук «Якого кольору промінці, Є. Гуменко «Олівці», «Розмова кольорів» (за М. Стояном).

 

 

106

 

Слова – ознаки предметів. Розрізнення слів – ознак предметів за питаннями який? яке?яка?. Списування з рукописного тексту.

 

 

107

 

Читаю про родину.  «Татко і матуся» Л.Вознюк. І.Кульська «Старший брат». О.Полянська «Старша сестричка».

 

 

108

 

Слова – назви дії предметів. Виконання мовних вправ. Списування з рукописного тексту.

 

 

109

 

Читаю оповідання про дітей. Н. Вернигора « Моє місто», «Несправжня вулиця» (за О.Кротюк). Робота з дитячою книжкою.

 

 

110

 

Розпізнавання слів, які відповідають на питання скільки? Вправляння у читанні числових виразів. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

111

 

Читаю про дружбу і друзів. П. Воронько «Друзяки», «Бігла білка» (за Л.Савчук). Прислів'я.

 

 

112

 

Службові слова. Побудова і записування речень з службовими словами. Виконання мовних вправ.

 

 

113

 

Читаю про дитячі ігри «М’ячик – пустунець» Л.Дяченко, Є. Саталкіна «Лічилка»

 

 

114

 

Слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням. Виконання мовних вправ.

 

 

115

 

Читаю про користь спорту. Г. Бойко «Гантелі», Т.Коломієць «Ми зі спортом дружимо», О. Кротюк  «Найдужчий».

 

 

116

 

Слова, близькі за значенням. Робота з деформованим текстом.

 

 

117

 

Читаю про домашніх тварин. «Передумала» (за О.Кротюк). «Гарно всім» (за Н. Марченко).

 

 

118

 

Слова, протилежні за значенням. Виконання мовних вправ. Списування друкованого тексту.

 

 

119

 

Читаю про чарівні слова української мови.

А. Костецький «Буде день веселий»

 

 

120

 

Закріплення знань і вмінь учнів. Побудова і записування речень за малюнком і поданими словами. Виконання мовних вправ.

 

 

121

 

«Канікули!» А. Костецький. Вправи для розвитку навички читання. 

 

 

122

 

Розділові знаки наприкінці речення. Побудова, правильне інтонування і записування речень.

 

 

123

 

Резервний урок. Вправи для розвитку навички читання.  ______________________________________________

 

 

 

124

 

Резервний урок. Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у слова._________________________________________

 

 

 

125

 

Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів. Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книжкою. Підсумок за рік.___________________________________________

 

 

 

126

 

Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів. Розвиток зв’язного мовлення. Підсумок за рік.___________________________________________

 

 

 

 

doc
Додано
15 січня 2023
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку