Осінь в гості завітала – свої гостинці дарувала
Конспект інтегрованого заняття з розвитку мовлення, грамоти, математики, природи
Мета:
Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, фонематичний слух, зорове і слухове сприймання, інтерес до дослідницької діяльності, спостережливість.
Виховувати зосередженість, допитливість, самостійність, уміння слухати, відповідати на запитання вихователя повним реченням, виховувати естетичні почуття, любов до природи.
Закріпити знання дітей про ознаки осені, назви осінніх місяців, цифри від одного до п’яти, ознайомити дітей з числом та цифрою шість.
Розширити знання дітей про осінь, як пору року, вчити знаходити взаємозв’язки у різних її проявах.
Вчити робити прості умовиводи, висловлювати припущення та робити висновки.
Продовжувати вчити дітей складати речення за схемою, виконувати звуковий аналіз чотирьох, трьох фонемних слів, називати голосні та приголосні звуки, ділити слова на склади, визначати кількість складів у слові. Вправляти в умінні розповідати чистомовки та розгадувати загадки; розв’язувати задачі за допомогою кольорових паличок Кюїзенера, та викладати розв’язання за допомогою цифр та знаків.
Матеріал: загадка, листки, ІКТ, дид/гра «Додай словечко», гра «Осінь яка?», дид/гра « Склади речення за схемою» гра «Осінь добре – осінь погано», чистомовки, звукові фішки та картинки, кольорові палички Кюїзенера, математичні цифри та знаки, лупа, листя (верби, берези, жасмину).
Хід
1. Психогімнастика:
У коло всі разом ставайте
І посмішку передавайте
На сусіда подивіться
І йому ви посміхніться
Бо коли усі веселі
Буде успіх в цій оселі.
2. Діти, спробуйте відгадайте загадку:
Хто вона ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без фарб
Скрізь малює листя!
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте. (Осінь)
Я буду розпочинати речення, а ви його продовжувати.
3. Ось листочок загубився, каже що до нас спізнився. Але просить не сумувати і гру з листочком розпочати.
Гра називається «Осінь яка?»
Будемо листочок передавати один одному по колу і називати, яка осінь. Починаємо говорити з слова Осінь.
4. Чути музику.
- Ой, діти, хтось до нас іде!
Осінь: Добрий день, мої малята: любі хлопчики й дівчатка! Рада вас я всіх вітати.
Я – Осінь щедра, золота! І красива й чарівна! Все я золотом вкриваю своїми дарами всіх пригощаю!
5. За столи ви сідайте, свої картинки розглядайте і цікаві речення за схемою складайте.
6. Ось листочок другий маєм, що на ньому прочитаєм: «Осінь щедра й золота, і красива й чарівна! Та чи завжди вона така? Пропоную вам поміркувати й в парі попрацювати, в гру «Осінь-добре, осінь-погано» пограти.
У вас на столі лежать листки з зеленими та червоними квадратами. Вам необхідно розглянути картинки, які лежать у тарілці. Ті картинки, на яких зображено чому осінь-добре ви розложіть у зелені квадратики, а ті, на яких зображено, чому осінь-погано у червоні квадрати.
Третій листочок відшукали, він хоче, щоб ми в рухливу гру пограли.
6.Фізкультхвилинка.
7. Фізкультхвилинку провели і ще один листок знайшли.
- Прошу вас, мої малята, чистомовки розказати.
- РА-ра-ра- настала осіння пора.
- Ощ-ощ-ощ- часто падає дощ.
- Би-би-би- ростуть у лісі гриби.
- Ти-ти-ти- дозріли в саду фрукти.
-Чі-чі-чі- їмо корисні овочі.
- Ок-ок-ок- жовтий вже листок.
- Ає-ає-ає- листя опадає.
- Шу-шу-шу- по листочках я біжу.
- Ли-ли-ли- пора сідати за столи.
До вашої уваги – картинки. Розгляньте їх і зробіть звуковий аналіз цього слова.
(вихователь питає 4-5 дітей яке слово зробили)
(Лис-ток, рак, ко-за, мак, ка-пус-та, бак-ла-жан, мор-ква, по-мі-дор, яб-лу-ко, сон-це,).
10. А сьомий листок заховався під грибок, і підготував для вас цікаву задачу.
Слухайте уважно умову задачі. У ліс на галявину прийшло п’ять зайчиків, потім прийшла одна лисичка. Скільки всього звірят прийшло на галявину?
- Аня, назви умову задачі? – А ти Ангеліна, назви запитання до задачі?
- А розв’язати задачу нам допоможуть кольорові палички. – Скільки зайчиків прийшло на галявину? (П’ять). Покладіть кольорову (жовту) паличку 5.
- Скільки прийшло лисичок? (Одна). – Покладіть кольорову (білу) паличку 1.
Якщо лисичка прийшла до зайчиків, то звірят стало більше чи менше? (Більше).
- Щоб дізнатися скільки всього звірят прийшло на галявину ми будемо додавати, чи віднімати? (Додавати). Приєднайте білу паличку до жовтої і знайдіть довжину палички, яка складається із 5 і 1. – Це фіолетова паличка 6.
- Скільки всього звірят прийшло на галявину? (6).
Викладемо рішення задачі за допомогою цифр та знаків.
(Одна дитина викладає біля дошки).
11. Діти, давайте розглянемо листочки які лежать в тарілках. – Чи однакові вони за кольором? – Давайте поміркуємо, що відчувають листочки пізньої осені? (сум, печаль, тривогу). – Чому? (бо не відчуватимуть тепло осіннього сонечка, не даруватимуть свою радість і красу людям, тваринам). Діти, давайте ми з вами розглянемо листочки за допомогою лупи. - Подивіться що є на листочках? (хвостик, прожилки). - Роздивіться чи однакової вони товщини? – Який листочок здається товщим? - Якого кольору прожилки більше виражені? Давайте спробуємо розірвати їх на дві частини. - Який листочок розірвати було легше?(жовтий). А це тому, що у зеленому листі є особливий пігмент – хлорофіл, тому він міцний, а у жовтому листі кількість мінералів зменшується, хлорофіл покидає листочок і листя стає тонше починає змінювати свій колір. – Скажіть мені будь ласка діти, чи сподобалося вам досліджувати листочки?
12. Молодці малята, всі листочки ми знайшли і для Осені принесли.
13. Осінь: Дякую малята, працювали ви завзято, а за це в дарунок прийміть від мене щедрий подарунок.
(Осінь пригощає дітей фруктами).
14.Підсумок.
- Діти, які ігри вам сподобалися на сьогоднішньому занятті? – Що було легко? – У чому виникали труднощі? – Що б вам хотілося повторити? – Кого б ви ще хотіли запросити до нас у гостях?