календарно тематичне планування Основи здоров'я 8 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями
календарно тематичне планування Основи здоров'я 8 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ОСНОВ ЗДОРО’Я у 8-му класі
35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Основи здоров’я : підруч. для 8-го класу загальноосвіт. навч. закладів / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко — К.: Видавництво «Алатон», 2016. — 184 с. |
№ |
Дата |
Зміст теми, уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
Домашнє завдання |
Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (8 годин) |
|||||||
1. |
|
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість |
|
Знаннєвий компонент називає: - складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості; - ознаки надзвичайних ситуацій; - види і рівні надзвичайних ситуацій; - права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків; наводить приклади: - соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; - надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження; розпізнає: - ознаки надзвичайних ситуацій; - ступені термічних опіків; - ситуації, в яких треба надати першу допомогу; пояснює: - роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі. Діяльнісний компонент Уміє: - оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях; - виконувати найпростіші рятувальні роботи; - користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням; - визначати стан потерпілого; - виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої допомоги потерпілому; дотримується правил: - евакуації із небезпечної зони; - особистої безпеки під час надання першої допомоги. Ціннісний компонент демонструє: - особисту відповідальність за своє життя і здоров’я; - співчуття, взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§1 |
|
2. |
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі |
Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації |
§1 |
|
||
3. |
|
Класифікація надзвичайних ситуацій. |
|
§2 |
|
||
4. |
|
Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях |
Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі
|
§3 завд 3 ст 19 усно |
|
||
5. |
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. |
Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому |
§4 |
|
||
6. |
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі. |
|
Ст 30-33 |
|
||
|
|||||||
7. |
|
Поняття про оздоровчі системи. Складові оздоровчих систем |
|
Знаннєвий компонент називає: - основні складові оздоровчих систем; - причини харчових отруєнь; - види спорту, які розвивають фізичні якості людини; - наслідки незбалансованого харчування. наводить приклади: - традиційних і сучасних оздоровчих систем; - страв своєї національної кухні. Пояснює: - як формуються харчові звички; - яке харчування є незбалансованим. Діяльнісний компонент уміє: - надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях; -обґрунтувати міфи і факти про дієти; - визначати симптоми харчового отруєння - визначати отруйні рослини і гриби своєї місцевості; - застосовувати принципи харчування для здоров’я у щоденному житті. Ціннісний компонент дотримується правил: - харчування для здоров’я; - обробки і зберігання харчових продуктів. Усвідомлює необхідність консультування щодо вживання харчових добавок |
Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека |
§5 |
|
8. |
|
Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я. |
|
§6 |
|
||
9. |
|
Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчуван |
|
§7 завд 1-2 ст 53 усно |
|
||
10. |
|
Дієтичне харчування. Негативні наслідки незбалансованого харчування |
|
ст 53-54 підготувати повідомлення про харчові отруєння |
|
||
11. |
|
Симптоми, профілактика харчового отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях |
Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях |
§8 |
|
||
12. |
|
Контрольна робота №1 з тем «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» |
|
§ |
|
||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (5 годин) |
|||||||
13. |
|
Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. |
|
Знаннєвий компонент називає: - стадії і завдання психосоціального розвитку особистості; - складові свого духовного розвитку; - структуру потреб людини; - ознаки зовнішньої та внутрішньої краси; - чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту; наводить приклади: - фізіологічних, соціальних і духовних потреб; - можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання; - принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Розпізнає рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди. Діяльнісний компонент уміє: - користуватися прийомами ефективного читання і запам’ятовування; - складати карти пам’яті; демонструє налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети. Ціннісний компонент усвідомлює: - біосоціальний характер формування особистості; - значення духовних потреб; - необхідність планувати своє майбутнє |
Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека |
§9 ст 68 пис |
|
14. |
|
Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. |
Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети. |
§10 |
|
||
15. |
|
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
§11 |
|
||
16. |
|
Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. |
Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги |
§12 |
|
||
17. |
|
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги |
Вправи на розвиток пам’яті та уваги |
§13 |
|
||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (15 годин) Тема 1. Соціальне благополуччя (6 годин) |
|||||||
18. |
|
Соціальні аспекти статевого дозрівання |
Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску |
Знаннєвий компонент називає - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому рівні (формула індивідуального захисту); - доступні та якісні місця тестування на ВІЛ; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію. Розпізнає ситуації, що загрожують сексуальним насиллям. Діяльнісний компонент уміє: -відмовлятися від небезпечних пропозицій; - обґрунтувати вплив психоактивних речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків; - визначити причини утримання від ранніх статевих стосунків. Ціннісний компонент обґрунтовує - фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності; -дотримується правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§14 ст 98 завд 3 пис |
|
19. |
|
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. |
Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки) |
§15,16 |
|
||
20. |
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підліткі |
|
§17 |
|
||
21. |
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. |
|
§18 |
|
||
22. |
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). |
|
Підготувти презентації про злочини сексуального характеру |
|
||
23. |
|
Віктимна поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. |
|
|
|
||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 годин) |
|||||||
24. |
|
Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки») |
Визначення пріоритетів у дорожньому русі |
Знаннєвий компонент називає: - основні групи факторів ризику, що викликають ДТП; - заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла; - функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян; - права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп; наводить приклади: - зниження дії чинників ризику ДТП; - чинників техногенного впливу на довкілля; - способів очищення і доочищення питної води; - небезпечних ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми, залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму. Розпізнає: - пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху; - безпечні джерела питної води; - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; пояснює: - модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»); - вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я; - правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники. Діяльнісний компонент уміє: - приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла; - використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами; - критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації; дотримується: - правил дорожньої безпеки; - правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом. Ціннісний компонент обгрунтовує: - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; - вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§19 |
|
25. |
|
Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. |
Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами
|
Завд ст 126 |
|
||
26. |
|
Ти мотоцикліст. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані |
|
§20 |
|
||
27. |
|
Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. |
|
§21 ст 68 Підготувти презентації про забруднення повітря |
|
||
28. |
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. |
|
§22 |
|
||
29. |
|
Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я |
|
§23 |
|
||
30. |
|
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. |
|
§24 |
|
||
31. |
|
Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх |
|
§25 ст 160 завд пис |
|
||
32. |
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. |
Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань |
§26 |
|
||
33. |
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. |
|
§27 |
|
||
34. |
|
Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей |
|
§28 |
|
||
35. |
|
Контрольна робота №2 з тем Психічна і духовна складові здоров’я Соціальна складова здоров’я |
|
§ |
|