ХІМІЯ
9-й клас
Календарно тематичне планування
Підручник П.П. Попель
(2 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (3 год) |
|||
|
|
Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності під час занять з хімії. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
Повторити склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
|
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
Здійснити перетворення поданих схем |
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовини |
Повторити хімічний зв'язок і будова речовини |
Тема 1. Розчини (21 год.) |
|||
|
|
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі |
Опрацювати п.1 Виконати №1 |
|
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок |
Опрацювати п.2 Виконати №13 |
|
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників |
Опрацювати п.5 Виконати №38 |
|
|
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини |
Навести приклади насичених і ненасичених речовин. |
|
|
Розчинення як фізико-хімічний процес. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. |
Опрацювати п.3 Виконати №18 |
|
|
Поняття про кристалогідрати. Масова частка розчиненої речовини в розчині, виготовленому з кристалогідратів |
Опрацювати п.4 с.19-22 Виконати №24 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
Виконати №31 |
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти |
Опрацювати п.1 Виконати №1 |
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах |
Опрацювати п7 Виконати №50 |
|
|
Сильні й слабкі електроліти. Ступінь електролітичної дисоціації |
Опрацювати п.8 Виконати №60 |
|
|
Поняття про рН розчину. Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторні досліди № 1-2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів за допомогою універсального індикатора. Дослідження рН харчової і косметичної продукції |
Опрацювати п.9 Виконати №69 |
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу |
Опрацювати п.11 Виконати №82 |
|
|
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Лабораторні досліди № 3-5. Реакції обміну між розчинами електролітів, що супроводжуються випаданням осаду, виділенням газу, утворенням води |
Опрацювати п.10 Виконати №76 (а,б) |
|
|
Практична робота № 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах |
Виконати №76(в,г) |
|
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Лабораторний дослід № 6. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах |
Повторити п.10 |
|
|
Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторні досліди № 7-9. Виявлення хлорид-іонів, сульфат-іонів та карбонат-іонів у розчинах |
Опрацювати п.12 Виконати №89 |
|
|
Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач |
Виконати №94 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів |
Виконати №93 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
Виконати завдання у зошиті |
|
|
Узагальнення знань з теми «Розчини» |
Виконати завдання у зошиті |
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Розчини» |
|
|
|||
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну |
Опрацювати п.13 Виконати №98 |
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки |
Визначити ступені окиснення елементів за даними хім. формулами сполук |
|
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів |
Скласти формули сполук за даними степенями окиснення сполук |
|
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники |
Опрацювати п.14 Виконати №110 |
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій |
Опрацювати п.15 Виконати №118 |
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій |
Повторити п.13 Виконати №122 |
|
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці |
Опрацювати п.13 с.81-82 Виконати №123 |
|
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
Опрацювати п.16 Виконати №127 |
|
|
Оборотні й необоротні реакції |
Опрацювати п.13 с.76-77 Виконати №101 |
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Лабораторний дослід № 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою |
Опрацювати п.17 Виконати №133 |
|
|
Практична робота № 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій |
Виконати №134 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів |
Виконати проект |
|
|
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції» |
Виконати завдання подані у зошиті |
|
|
Контроль знань з теми «Хімічні реакції» |
Виконати завдання сусідніх варіантів |
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (24 год.) |
|||
|
|
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени |
Опрацювати п.18 Виконати №140 |
|
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів |
Опрацювати п.19 Виконати №149 |
|
|
Гомологія. Гомологи метану, їхні молекулярні і структурні формули та назви |
Опрацювати п.20 Виконати №154 |
|
|
Фізичні й хімічні властивості гомологів метану. Реакція заміщення для метану |
Опрацювати п.22 Виконати №172 |
|
|
Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями. Розв’язання задач |
Опрацювати п.25 Виконати №190 |
|
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули |
Опрацювати п.21 Виконати №168 |
|
|
Фізичні й хімічні властивості ненасичених вуглеводнів. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводнів. |
Опрацювати п.22 Виконати №173 |
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену |
Опрацювати п.23 Виконати №178 |
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів |
Опрацювати п.24 Виконати №186 |
|
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи |
Опрацювати п.26
|
|
|
Метанол, етанол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини |
Опрацювати п.26
с.147-152 |
|
|
Гліцерол: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід № 11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом |
Опрацювати п.27 Виконати №203 |
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості етанової кислоти. Застосування |
Опрацювати п.28 Виконати №211 |
|
|
Практична робота № 4. Властивості етанової кислоти |
Виконати №215 |
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія |
Опрацювати п.29 Виконати №218 |
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів |
Опрацювати п.30 Виконати №223 |
|
|
Вуглеводи: глюкоза та сахароза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісна реакція на глюкозу. Лабораторний дослід № 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом |
Опрацювати п.31 Виконати №228 |
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісна реакція на крохмаль. Лабораторні досліди № 13-14. Відношення крохмалю до води. Взаємодія крохмалю з йодом. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
Опрацювати п.32 Виконати №236 |
|
|
Практична робота № 5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах |
Провести дослід та описати його: виявлення глюкози у меду. |
|
|
Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків |
Опрацювати п.33 Виконати №241 |
|
|
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів |
Опрацювати п.34 Виконати №246 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів |
Виконати №245 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Початкові поняття про органічні сполуки» |
Виконати №242 |
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки» |
Виконати завдання сусідніх варіантів |
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (4 год.) |
|||
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення |
Опрацювати п.35 Виконати №252 |
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу |
Опрацювати п.37 Виконати №273 |
|
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства |
Опрацювати п.38 с.217-220 Виконати №277 |
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки |
Опрацювати п.38 Виконати №280 |