Календарно-тематичне планування : «Пізнаємо природу»

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 2 год. на тиждень – 70 год. Підручник: «Пізнаємо природу». Автори: Коршевнюк Т.В., Ярошенко О.Г. (2022)» для 5 класу Модельна навчальна програма: «Пізнаємо природу». 5 клас (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Уроків інтегрованого курсу «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ»

2 год. на тиждень – 70 год.

Підручник: «Пізнаємо природу». Автори: Коршевнюк Т.В., Ярошенко О.Г. (2022)» для 5 класу

Модельна навчальна програма:  «Пізнаємо природу». 5  клас  (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

(авт. Коршевнюк Т.В.)

 

(

 

No
з/п

Дата    уроку

Зміст уроку

 

Тема 1. Вчимося досліджувати природу (7 год)

1

 

Первинний інструктаж з БЖД.

Цінність природи і знань про неї. Джерела знань про природу.
Практичні завдання. Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту.

 

2

 

Природа: складники і методи дослідження. Інструменти природодослідника.  Вибір методу дослідження природи,

визначення його етапів.
Практичні завдання. Ознайомлення з приладами та обладнанням для  дослідження природи.

 

3

 

Шлях наукового пізнання природи. Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи.

 

4

 

Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи.
Практичні завдання. Планування і проведення спостереження об’єкта  природи  (за вибором вчителя) .

 

5

 

Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи.
Практичні завдання. Планування і проведення експерименту (за вибором вчителя) .

 

6

 

Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна  справа.
Екскурсія (віртуальні) до природничого музею;

Екскурсія в природу (на пришкільну ділянку).

Практичні завдання. Складання каталогу/колекції природних об’єктів під час екскурсії.

 

7

 

Узагальнення розділу «Вчимося досліджувати природу». Самооцінювання навчальних результатів теми.

 

 

 

ТЕМАТИЧНА

Тема 2. Досліджуємо тіла, речовини, явища (12 год)

8

 

Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи. Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання.
Практичні завдання. Вимірювання маси, об’єму і розмірів тіл.

 

9

 

Дослідження фізичних властивостей речовин.
Практичні завдання. Дослідження фізичних властивостей речовин

 

10

 

Уявлення про будову речовини.  Твердий, рідкий і газуватий стан речовин. Дифузія у природі, побуті, техніці.
Практичні завдання. Моделювання агрегатних станів речовини.Дослідження умов зміни агрегатних станів. Спостереження дифузії у рідинах і газах.

 

11

 

Чисті речовини і суміші. Розділення й використання сумішей. Безпечне  поводження з речовинами. Поширення речовин у природі та використання    їх людиною.
Практичні завдання. Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування. Розділення  сумішей випарюванням.

 

12

 

Які зміни відбуваються з тілами й речовинами

Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові. Механічні явища. Рух. Шлях, час, швидкість руху.
Практичні завдання. Вимірювання відстані, часу, швидкості руху тіла (позаурочний час).

 

13

 

Види руху у природі й техніці. Залежність руху від різних чинників.
Практичні завдання. Особливості руху тіл у воді і повітрі.
Спостереження різних видів рухів у природі і найближчому оточенні.

 

14

 

Поняття сили та енергії. Сила тертя і рух тіл. Ознайомлення з простими механізмами.
Практичні завдання. Дослідження впливу сили на форму тіла. Спостереження руху тіл, дії сил. Способи зменшення і збільшення тертя .Створення конструкцій на основі простих механізмів.

 

15

 

Теплові явища.

Практичні завдання. Дослідження теплових явищ.

 

16

 

Звукові  явища. Звук, голос, слух.
Практичні завдання.

Дослідження звуков явищ.Моделювання   способів зменшення/збільшення гучності звуку. Дослідження властивостей звуку.

 

17

 

Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за  Сонцем. Вивчені явища у природі і житті людини.
Практичні завдання. Дослідження властивостей світла (вдома).

 

18

 

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують  спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.
Презентації  навчальних проектів :

1. Як зберегти тепло/холод?
2. Один день без світла.
3. Саморобні музичні інструменти.
4. Наші можливості у забезпеченні шумоізоляції.

 

19

 

Узагальнення розділу «Досліджуємо тіла, речовини, явища». Самооцінювання навчальних результатів теми.

 

ТЕМАТИЧНА

Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (12 год)

20

 

Будова земної кулі і методи її вивчення . Уявлення про силу тяжіння. Зовнішні оболонки Землі : гідросфера, літосфера, атмосфера.

 

21

 

Способи зображення земної поверхні. Орієнтування на місцевості. Материки на глобусі і карті. Рухи Землі та їхні наслідки.
Практичні завдання. Орієнтування на місцевості (з допомогою карт,Сонця, місцевих ознак тощо). Знаходження на карті і глобусі екватора,полюсів, півкуль, материків, океанів.

 

22

 

Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище.
Практичні завдання. Моделювання рухів повітря.
Дослідження зміни температури повітря упродовж доби.

 

23

 

Погода і спостереження за нею. Народний календар.
Практичні завдання. Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, повідомленнях ЗМІ.Дослідження природи своєї місцевості: погода.

 

24

 

Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості.
Практичні завдання. Дослідження природи своєї місцевості: водойми (позаурочний час).

 

25

 

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Форми і чинники  формування рельєфу.
Практичні завдання. Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями (реальними/електронними)

 

26

 

Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз.
Практичні завдання. Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз.

 

27

 

Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. Місце Землі у Сонячній системі. Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Сонце і здоров’я людини. Проведення спостережень за Сонцем і Місяцем.
Практичні завдання. Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів. Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця.

 

28

 

Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у  Всесвіті.

Екскурсії (віртуальні) до  планетарію;

 

 

29

 

Узагальнення розділу  «Дізнаємося про Землю і Всесвіт». Самооцінювання навчальних результатів теми.

 

30

 

Екскурсія ознайомлення з природою своєї місцевості.

 

31

 

Презентації  навчальних проєктів .

1. Прогноз погоди за народними прикметами.
2. Якщо зникне Сонце, то...

 

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку