Календарно-тематичне планування
Уроків інтегрованого курсу «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ»
2 год. на тиждень – 70 год.
Підручник: «Пізнаємо природу». Автори: Коршевнюк Т.В., Ярошенко О.Г. (2022)» для 5 класу
Модельна навчальна програма: «Пізнаємо природу». 5 клас (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти
(авт. Коршевнюк Т.В.)
(
|
|||||||
No |
Дата уроку |
Зміст уроку |
|
||||
Тема 1. Вчимося досліджувати природу (7 год) |
|||||||
1 |
|
Первинний інструктаж з БЖД.
Цінність природи і знань про неї. Джерела знань про природу. |
|
||||
2 |
|
Природа: складники і методи дослідження. Інструменти природодослідника. Вибір методу дослідження природи,
визначення його етапів. |
|
||||
3 |
|
Шлях наукового пізнання природи. Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи. |
|
||||
4 |
|
Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. |
|
||||
5 |
|
Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. |
|
||||
6 |
|
Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Екскурсія в природу (на пришкільну ділянку). Практичні завдання. Складання каталогу/колекції природних об’єктів під час екскурсії. |
|
||||
7 |
|
Узагальнення розділу «Вчимося досліджувати природу». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
|
|
|||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||
Тема 2. Досліджуємо тіла, речовини, явища (12 год) |
|||||||
8 |
|
Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи. Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
||||
9 |
|
Дослідження фізичних властивостей речовин. |
|
||||
10 |
|
Уявлення про будову речовини. Твердий, рідкий і газуватий стан речовин. Дифузія у природі, побуті, техніці. |
|
||||
11 |
|
Чисті речовини і суміші. Розділення й використання сумішей. Безпечне поводження з речовинами. Поширення речовин у природі та використання їх людиною. |
|
||||
12 |
|
Які зміни відбуваються з тілами й речовинами
Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові. Механічні явища. Рух. Шлях, час, швидкість руху. |
|
||||
13 |
|
Види руху у природі й техніці. Залежність руху від різних чинників. |
|
||||
14 |
|
Поняття сили та енергії. Сила тертя і рух тіл. Ознайомлення з простими механізмами. |
|
||||
15 |
|
Теплові явища. Практичні завдання. Дослідження теплових явищ. |
|
||||
16 |
|
Звукові явища. Звук, голос, слух. Дослідження звуков явищ.Моделювання способів зменшення/збільшення гучності звуку. Дослідження властивостей звуку. |
|
||||
17 |
|
Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за Сонцем. Вивчені явища у природі і житті людини. |
|
||||
18 |
|
Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.
1. Як зберегти тепло/холод? |
|
||||
19 |
|
Узагальнення розділу «Досліджуємо тіла, речовини, явища». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
|
||||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||
Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (12 год) |
|||||||
20 |
|
Будова земної кулі і методи її вивчення . Уявлення про силу тяжіння. Зовнішні оболонки Землі : гідросфера, літосфера, атмосфера. |
|
||||
21 |
|
Способи зображення земної поверхні. Орієнтування на місцевості. Материки на глобусі і карті. Рухи Землі та їхні наслідки. |
|
||||
22 |
|
Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище. |
|
||||
23 |
|
Погода і спостереження за нею. Народний календар. |
|
||||
24 |
|
Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості. |
|
||||
25 |
|
Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Форми і чинники формування рельєфу. |
|
||||
26 |
|
Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз. |
|
||||
27 |
|
Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. Місце Землі у Сонячній системі. Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Сонце і здоров’я людини. Проведення спостережень за Сонцем і Місяцем. |
|
||||
28 |
|
Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті. Екскурсії (віртуальні) до планетарію;
|
|
||||
29 |
|
Узагальнення розділу «Дізнаємося про Землю і Всесвіт». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
|
||||
30 |
|
Екскурсія ознайомлення з природою своєї місцевості. |
|
||||
31 |
|
Презентації навчальних проєктів .
1. Прогноз погоди за народними прикметами. |
|
||||