Природознавство, 5 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні)
«Практичні роботи» і «Практичні заняття» проводяться і реалізуються на уроці.
Виконання практичних робіт оцінюнюється обов’язково, а робота учнів під час виконання практичних занять
учитель оцінює вибірково.
Упродовж навчального року учні виконують чотири обов’язкові проекти
№ уро ку |
Дата |
Приміт-ка |
Назва теми |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Домашнє завдання |
|||||
ВСТУП (5 год.) + 1 |
||||||||||
1 |
|
|
Науки, що вивчають природу. Первинний інструктаж з БЖД (журнал реєстрації) Організація спостережень за тілами живої та неживої природи |
Учень / учениця Знаннєвий компонент називає: природничі науки (біологію, фізику, хімію, географію, астрономію, екологію) та їх внесок у вивчення природи; методи вивчення природи (спостереження, експеримент, вимірювання); наводить приклади: методів і обладнання для вивчення природи, їх використання Діяльнісний компонент розповідає про вчених-натуралістів (2–3) та їхній внесок у вивчення природи; про методи вивчення природи; пояснює прикладне значення досягнень у галузі природничих наук; розрізняє в описі досліду або спостереження мету, умови його проведення та отримані результати; обирає обладнання, необхідне для проведення вимірювання і спостереження, і пояснює свій вибір; знаходить необхідну інформацію в довідкових виданнях із природничих наук; дотримується правил безпечного використання лабораторного обладнання Ціннісний компонент оцінює роль природничих наук у створенні технологій, що покращують життя людини; висловлює свою точку зору на проблему «Для чого необхідно вивчати природу?»; усвідомлює роль природничих наук і власні можливості в пізнанні природи
презентувати результати спільної діяльності, оцінювати свій внесок у діяльність групи Змістова лінія «Громадянська відповідальність» реалізується під час виконання проекту через формування відповідального ставлення до власної діяльності у складі малої групи, що розуміє ролі лідера й виконавця певної ролі, уміння рівномірно розподілити завдання, сприяти успіху групи у виконанні проекту та його презентування. |
Опрацювати ст 3, § 1, Випереджуване завдання. Підготувати навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» (підр. Ст 23) |
|||||
2 |
|
|
Практичне заняття 1. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо.
|
Опрацювати § 2, «Перевірка знань» завдання 2 письмово. |
||||||
3 |
|
|
Методи вивчення природи. Демонстрації: зразків природних і рукотворних тіл; чистих речовин, сумішей; моделей молекул; фізичних і хімічних явищ. |
Опрацювати § 3, «Перевірка знань», «Станьте дослідниками природи» (підр ст. 14-15) |
||||||
4 |
|
|
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття 2. Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів Інструктаж з БЖД 10.1 Демонстрації способів розділення сумішей; фізичних і хімічних явищ. |
Опрацювати § 4, «Перевірка знань»; * Складання переліку побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з них (підручник ст. 20) |
||||||
5 |
|
|
Захист навчального проекту «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
||||||
6 |
|
|
Значення природничо-наукових знань для людини. Урок узагальнення знань Тематична |
Опрацювати § 5, «Перевірка знань»;
|
||||||
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15 год) +1 |
||||||||||
7/1 |
|
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання Демонстрації: зразків природних і рукотворних тіл |
Учень / учениця Знаннєвий компонент називає: найменші частинки речовин; характеристики тіла (форма, розміри, маса, об’єм); прилади та інструменти для вимірювання розмірів і маси тіл; фізичні властивості речовин (колір, блиск, запах, агрегатний стан); властивості газів (не зберігають форми, займають весь представлений їм простір); властивості рідин (не зберігають форму, зберігають об’єм, текучі); властивості твердих тіл (зберігають форму та об’єм); способи розділення сумішей (відстоювання, фільтрування, випаровування); ознаки хімічних явищ; умови, за яких відбувається горіння; наводить приклади: тіл і речовин, що оточують людину; чистих речовин і сумішей (2–3); неорганічних та органічних речовин (2–3); явищ у природі, техніці, побуті; явищ природи, пов’язаних зі зміною сезонів; явищ природи, що повторюються; використання сумішей Діяльнісний компонент розрізняє: тіла живої і неживої природи; фізичні, хімічні та біологічні явища; пояснює: відмінність між твердим, рідким, газуватим станом речовин; чистих речовин – від сумішей; значення органічних речовин для живої природи; значення горіння і гниття; описує за запропонованим планом тіла і речовини; явища природи (2–3); порівнює тіла й речовини за 3–4 ознаками; характеризує: горіння як приклад хімічних явищ; вимірює масу й розміри тіла, використовуючи відповідні прилади; уміє розділяти суміш фільтруванням; установлює зв’язки між явищами природи (на прикладах вивчених і за аналогією); застосовує знання для безпечного поводження з тілами й речовинами в ситуаціях повсякденного життя; дотримується правил: безпечного використання хімічного посуду Ціннісний компонент усвідомлює важливість акуратності, ретельності і точності при фіксуванні даних; робить висновок про різноманітність тіл і явищ природи; обговорює питання безпечного використання речовин; оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язаних із фізичними явищами, використанням тіл і речовин; розуміє значимість потреби в безпеці Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека» |
Опрацювати § 6, «Перевірка знань»;підр ст.29 завд. 5 (письм) |
|||||
8/2 |
|
|
Практична робота 1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл. Інструктаж з БЖД 10.1 |
Повторити § 6, |
||||||
9/3 |
|
|
Речовини. Фізичні властивості речовин Властивості твердих тіл, рідин і газів |
Опрацювати § 7, «Перевірка знань», *підр. ст.33 завд. 5 |
||||||
10/4 |
|
|
Атоми й молекули. Дифузія |
Опрацювати § 8, «Перевірка знань», * завд. 7 |
||||||
11/5 |
|
|
Практична заняття 3. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні. Інструктаж з БЖД 10.1 |
Повторити § 8, «Станьте дослідниками природи» (підр ст. 38) |
||||||
12/6 |
|
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини. |
Опрацювати § 9, «Перевірка знань», «Будьте захисниками природи» (підр ст. 43) |
||||||
13/7 |
|
|
Чисті речовини і суміші. Демонстрації: чистих речовин і сумішей |
Опрацювати § 10, «Перевірка знань», «Будьте захисниками природи» (підр ст. 47) |
||||||
14/8 |
|
|
Способи розділення сумішей Демонстрації: способів розділення сумішей |
Опрацювати § 11, «Перевірка знань»,, ст. 51 завд 4*(зош.) |
||||||
15/9 |
|
|
Практична заняття 4. Розділення сумішей фільтруванням. Інструктаж з БЖД 10.1 |
Повторити § 11 |
||||||
16 /10 |
|
|
Явища природи. Організація спостережень за явищами природи (ст..54) |
Опрацювати § 12, «Перевірка знань», «Станьте дослідниками природи» (підр ст. 54) |
||||||
17/ 11 |
|
|
Фізичні явища, їх різноманітність. Демонстрації: фізичних явищ Механічні, теплові, світлові явища. |
Опрацювати § 13, до ст.58, «Перевірка знань» завд. 6 |
||||||
18/ 12 |
|
|
Звукові, магнітні і електричні явища. |
Опрацювати § 13, «Перевірка знань», підр ст 60 завд. 4-5 |
||||||
19/ 13 |
|
|
Хімічні явища, їх ознаки. Гниття Демонстрації: хімічних явищ |
Опрацювати § 14, «Перевірка знань», «Станьте дослідниками природи» (підр ст. 63) |
||||||
20/ 14 |
|
|
Горіння. Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
Опрацювати § 15, «Перевірка знань», завд 8 |
||||||
21/ 15 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Повторити § 6 – 15, тести ст. 68-69 |
||||||
22 /16 |
|
|
Контрольна робота № 1 Тематична |
|
||||||
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (8 год) |
||||||||||
23/1 |
|
|
Небо і небесна сфера. Небесні тіла. Небесні світила. Видимі рухи світил.. Значення зоряного неба в історії людства. Демонстрації: карти зоряного неба;
|
Учень / учениця Знаннєвий компонент називає: сузір’я (2–3); найвідоміших астрономів (Птолемей, М. Коперник, Г. Галілей, Е. Габбл), дослідників космосу (Ю. Гагарін, Н. Армстронг, Л. Каденюк); наводить приклади: впливу космічних чинників на Землю; небесних тіл, що складають наш Всесвіт Діяльнісний компонент описує: загальну будову Сонячної системи; відмінності між планетою і зорею; порівнює: за розмірами і температурою Сонце з іншими зорями; характеризує: особливості астрономічних досліджень; місце людини у Всесвіті; пояснює на моделях форму і будову Землі, рух Землі навколо власної осі і навколо Сонця, будову Сонячної системи; причину видимих рухів світил; розрізняє: небесні тіла (планета, зоря, галактика); типи планет, туманностей, зір і галактик; зорі та планети на небесній сфері; показує на карті зоряного неба: Полярну зорю, сузір’я Великої та Малої Ведмедиці Ціннісний компонент Учень / учениця усвідомлює необхідність вивчення Всесвіту; виявляє ставлення до розвитку астрономічних і космічних досліджень; оцінює значення: зоряного неба в історії людства; телескопічних спостережень |
Опрацювати § 16, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» (підр ст. 76) Випереджуване завдання: Підготувати навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» (підр. ст.91) |
|||||
24/2 |
|
|
Зоря – самостійне небесне тіло. Поняття сузір‘я. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. Організація спостережень за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці ( ст.. 79) |
Опрацювати § 17, «Перевірка знань», «Скарбничка знань» ст. 78 |
||||||
25/3 |
|
|
Практичне заняття 5. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. ( підр ст.. 79) |
Спостереження за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці ( ст.. 79) |
||||||
26/4 |
|
|
Планети. Сонячна система Відмінності між планетами Демонстрації: моделі Сонячної системи, фотографій планет, Місяця. |
Опрацювати § 18, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» (підр ст. 82)
|
||||||
27/5 |
|
|
Всесвіт та його складові. Зоряні системи – галактики. Людина і Всесвіт. Демонстрації: фотографій галактик |
Опрацювати § 19, «Перевірка знань», завд.5, «Скарбничка знань» ст. 86 |
||||||
28/6 |
|
|
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень Демонстрації: приладів для вивчення Всесвіту |
Опрацювати § 20, «Перевірка знань», *завд.6, «Скарбничка знань» ст. 90 |
||||||
29/7 |
|
|
Захист навчального проекту «Наш дім – Сонячна система»
|
Повторити § 16-20, тести ст.92-93 |
||||||
30/8 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань. РТЗ Тематична |
Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність» |
|
|||||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ Тема 1. Земля як планета (16 год) |
||||||||||
31/1 |
|
|
Форма Землі |
Учень / учениця
Знаннєвий компонент називає: форму й розміри Землі; рухи Землі; фази Місяця; способи зображення Землі; материки та частини світу; склад ґрунту, повітря; властивості ґрунту, повітря, води; наводить приклади: розчинних і нерозчинних речовин; розчинів у природі; використання води і розчинів людиною
Діяльнісний компонент описує: внутрішню будову Землі; результати власних спостережень і дослідів; пояснює: зміну дня і ночі; зміну пір року; зміни фаз Місяця; нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі; причини сонячного і місячного затемнення; колообіг води у природі; значення води, повітря, ґрунту; значення сонячного світла і тепла для живої природи; розрізняє: фази Місяця на зображеннях; способи зображення об’єктів на географічних картах; показує на глобусі та географічній карті: материки і частини світу; найбільші географічні об’єкти, екватор, півкулі, полюси; складає план досліду і проводить його; застосовує знання для орієнтування на місцевості, ощадливого використання води у побуті; |
Опрацювати § 21, «Перевірка знань», завд. 5 |
|||||
32/2 |
|
|
Розміри Землі. Практичне заняття 6.1. Знаходження на глобусі екватора, полюсів, півкуль материків (ст.100) |
Опрацювати § 22, «Перевірка знань»,* завд. 5 Випереджуване завдання: Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. (ст..111) |
||||||
33/3 |
|
|
Внутрішня будова Землі. |
Опрацювати § 23, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» (підр ст. 103) |
||||||
34/4 |
|
|
Рухи Землі. Пори року. Демонстрації: залежність освітлення від кута падіння сонячних променів; дослідів, які ілюструють зміну освітлення півкуль Землі впродовж року |
Опрацювати § 24, «Перевірка знань», *завд. 5 |
||||||
35/5 |
|
|
Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі. Організація спостережень за повертанням листків рослин до Сонця та нагріванням тіл променями Сонця |
Опрацювати § 25, «Перевірка знань», *«Скарбничка знань», *«Станьте дослідниками природи» (підручник ст. 111) |
||||||
36/6 |
|
|
Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. Демонстрації: фотографії Землі з орбітальних станцій і космічних апаратів, Місяця в різні фази, місячного й сонячного затемнення. |
Опрацювати § 26, «Перевірка знань», завд.1, *«Скарбничка знань»
|
||||||
37/7 |
|
|
Способи зображення Землі
|
Опрацювати § 27, «Перевірка знань», завд.4,
|
||||||
38/8 |
|
|
Практичне заняття 6.2. Знаходження на карті екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу, географічних об’єктів (ст.119, 120) |
Повторити § 27, «Скарбничка знань»
|
||||||
39/9 |
|
|
Ґрунт, його значення. Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. Демонстрації: дослідів, що демонструють властивості ґрунту |
використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях; знання про властивості ґрунту для вирощування рослин; розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту
Ціннісний компонент усвідомлює, що планета Земля, її ресурси є цінністю для кожної людини; висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища; оцінює значення природничих наук для охорони природи; розуміє обмеженість ресурсів для задоволення потреб людини
|
Опрацювати § 28, «Перевірка знань», завд.5, *«Скарбничка знань»
|
|||||
40/ 10 |
|
|
Повітря – суміш газів. Практичне заняття 7. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. (ст..127) |
Опрацювати § 29, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» (підр ст. 126), |
||||||
41/ 11 |
|
|
Властивості повітря. Значення повітря. Демонстрації: дослідів, що демонструють властивості та рух повітря. |
Опрацювати § 30, «Перевірка знань», *«Скарбничка знань» |
||||||
42/ 12 |
|
|
Вода на Землі. Три стани води. Колообіг води.
|
Опрацювати § 31, «Перевірка знань», завд.5, |
||||||
43/ 13 |
|
|
Властивості води. Вода — розчинник. Демонстрації: дослідів, що демонструють розчинність речовин. Практичне заняття 8. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії). Інструктаж з БЖД 10.1 |
Опрацювати § 32, «Перевірка знань», завд 1 – 4 |
||||||
44/ 14 |
|
|
Розчинні й нерозчинні речовини. Практичне заняття 9. Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти. Інструктаж з БЖД 10.1 |
Повторити § 32, *«Скарбничка знань» |
||||||
45/ 15 |
|
|
Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною. Практичне заняття 10. Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. ст.140. Інструктаж з БЖД 10.1 |
Повторити § 32, «Перевірка знань», завд 5, тести ст. 138-139 |
||||||
46/ 16 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань з теми Тематична |
Випереджуване завдання підготувати навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
||||||
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 год.) + 2 |
||||||||||
47/1 |
|
|
Організм і його властивості. Організація спостережень за основними властивостями живих організмів (підручник ст.146) |
Учень / учениця Знаннєвий компонент називає: властивості організмів; відмінності рослин, тварин, грибів, бактерій; умови життя на планеті Земля; чинники середовища; основні середовища життя; склад екосистеми; наводить приклади: пристосування організмів до періодичних змін умов середовища (листопад, зимова сплячка, зміна забарвлення хутра, перельоти птахів;); співіснування організмів; природних і штучних екосистем
|
Опрацювати § 33, «Перевірка знань» |
|||||
48/2 |
|
|
Клітинна будова організмів Демонстрації: клітинної будови організмів. |
Повторити § 33, *«Скарбничка знань» |
||||||
49/3 |
|
|
Різноманітність організмів. Рослини. Демонстрації: колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин. Організація спостережень за основними властивостями живих організмів (підручник ст.151) |
Опрацювати § 34, «Перевірка знань» |
||||||
50/4 |
|
|
Різноманітність організмів Тварини. Демонстрації: колекцій зображень (у тому числі електронних) тварин. |
Опрацювати § 34, «Перевірка знань» |
||||||
51/5 |
|
|
Різноманітність організмів Гриби, Бактерії. Демонстрації: колекцій зображень (у тому числі електронних) грибів, бактерій. |
Діяльнісний компонент описує: пристосування організмів до чинників неживої природи; пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів; пояснює: як відрізнити живий організм від неживого природного тіла; вплив чинників середовища на живі організми; зв’язок грибів, бактерій, рослин, тварин у природі; роль рослин, тварин, грибів, бактерій в екосистемах; розпізнає: найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні рослини, гриби, тварин своєї місцевості; уміє визначати назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників; використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях
Ціннісний компонент оцінює значення природних і штучних екосистем у природі та житті людини; усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини
Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» реалізується через створення умов для прояву проактивності і ініціативи під час демонстрації дослідів, виконання проекту, а також під час проведення екскурсій. Змістова лінія «Громадянська відповідальність» і «Здоров’я і безпека» реалізується через формування в учнів навичок співробітництва і відповідальності та безпечну поведінку в групових проектах. |
Опрацювати §35, «Перевірка знань» (1-8, 6 - письмово) |
|||||
52/6 |
|
|
Отруйні рослини, гриби, тварин Практичне заняття 11. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості (ст. 159) |
Опрацювати § 36, «Перевірка знань» |
||||||
53/7 |
|
|
Практичне заняття 12. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин, за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій (ст.161) |
Опрацювати § 37, «Перевірка знань» |
||||||
54/8 |
|
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Вплив на організми чинників неживої природи |
Опрацювати § 38, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» ст. 166 |
||||||
55/9 |
|
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
Опрацювати §39, «Перевірка знань», завд.6 письмово; «Будьте захисниками природи» |
||||||
56/ 10 |
|
|
Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище. |
Опрацювати § 40, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» ст. 175 |
||||||
57/ 11 |
|
|
Водне середовище життя. |
Опрацювати § 41, «Перевірка знань», *«Скарбничка знань» |
||||||
58/ 12 |
|
|
Ґрунтове середовище життя. |
Опрацювати § 42, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» ст. 183 |
||||||
59/ 13 |
|
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Угруповання організмів. |
Опрацювати § 43, «Перевірка знань», *«Станьте дослідниками природи» ст. 187 |
||||||
60/ 14 |
|
|
Екосистеми. Екосистеми своєї місцевості. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості
|
Опрацювати § 44, «Перевірка знань» |
||||||
61/ 15 |
|
|
Захист навчального проекту «Вирощування найвищої бобової рослини» |
Повторити § 33-44, тести ст. 194-195 |
||||||
62/ 16 |
|
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарка, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму ст..211 Цільовий інструктаж 14.3 |
Написати звіт про екскурсію |
||||||
63/ 17 |
|
|
Контрольна робота № 2. Тематична |
Випереджуване завдання. Підготувати навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (ст.216-217) |
||||||
Тема 3. Людина на планеті Земля (7 год) |
||||||||||
64/1 |
|
|
Людина – частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини |
Учень / учениця Знаннєвий компонент називає: джерела забруднення навколишнього середовища; важливі екологічні проблеми своєї місцевості; природоохоронні об’єкти й території свого регіону; наводить приклади: впливу людини на природу і природи на людину; рослин і тварин своєї місцевості, які занесено до Червоної книги України Діяльнісний компонент пояснює зв’язок людини з природою; зміни в природі, що викликані природними чинниками і діяльністю людини; призначення Червоної книги і природоохоронних територій; аналізує позитивні і негативні наслідки взаємодії людини і довкілля; дотримується екологічних норм поведінки у природі Ціннісний компонент усвідомлює власну відповідальність за збереження природи; оцінює значення природничих наук для охорони природи; обговорює питання економного використання енергоносіїв; висловлює судження щодо необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів. Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» |
Опрацювати § 45, «Перевірка знань», «Скарбничка знань»,
|
|||||
65/2 |
|
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості (ст. 215) |
Опрацювати §46, «Перевірка знань», «Будьте захисниками природи» |
||||||
66/3 |
|
|
Охорона природи. Червона книга України. Демонстрації: зображень рідкісних рослин і тварин своєї місцевості, що їх занесено до Червоної книги України; відеоматеріалів про охорону природи. |
Опрацювати § 47, «Перевірка знань» |
||||||
67/4 |
|
|
Практична робота 2. Складання Червоної книги своєї місцевості (ст.. 210) |
«Скарбничка знань» ст. 210 |
||||||
68/5 |
|
|
Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі Демонстрації: відеоматеріалів про природоохоронні території України. Практичне заняття 13. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості (ст. 216) |
Опрацювати § 48, «Перевірка знань» |
||||||
69/6 |
|
|
Захист навчального проекту «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
Повторити § 45-48, «Перевірка знань» |
||||||
70/7 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань Тематична |
|
||||||