Календарне планування: "Природознавство" 5 клас

Про матеріал

Календарний план до

курсу «Природознавство»

5-Б клас (70 годин, 2 години на тиждень)

Календарний план складений згідно з удосконаленою навчальною програмою (наказ МОНУ від 07. 06. 2017 р. № 804), розробленою на

підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти ( Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р.

№ 1392) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

Читання курсу ведеться за підручником «Природознавство», 5 клас, автори Коршевнюк Т.В., Баштовий В. І., 2018 р.

Перегляд файлу

 


 


 

Календарний план до

курсу «Природознавство»

5-Б  клас (70 годин, 2 години на тиждень)

Календарний план складений згідно з удосконаленою навчальною програмою (наказ МОНУ від 07. 06. 2017 р. № 804), розробленою на

підставі  Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти ( Постанова Кабінету Міністрів України  від 23. 11. 2011 р.

№ 1392) та відповідно до положень «Концепції Нової  української школи» (2016 р.).

Читання курсу ведеться за підручником «Природознавство», 5 клас, автори Коршевнюк Т.В., Баштовий В. І., 2018 р.

 

№ уроку

Тема уроку

Дата

Скори-гована дата

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітки

 

Вступ

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

Науки, о вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає природничі науки ( біологію, фізику,хімію, географію,астрономію, екологію) та їх внесок у вивчення природи.

Діяльнісний компонент

пояснює

прикладне значення досягнень у галузі природничих наук.

Оцінно-цілісний компонент

оцінює

рольприродничих наук у створення технологій, що покращують життя людини;

висловлює свою точку зору на проблему

«для чого вивчати природу»

усвідомлює

роль природничих наук і власні можливості у пізнаннні природи

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

Практичне заняття.

Ознайомлення з довідковими виданнями природничих наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

Діяльнісний компонент

знаходить

необхіну інформацію в довідкови виданнях з природничих наук

 

 

 

 

3

 

 

 

 

Методи вивчення природи.. Обладнання для вивчення природи.

 

 

Знаннєвий компонент:

називає

методи вивчення природи (спостереження, експеримент, вимірювання);

наводить приклади:  методів і обладнання для  вивчення природи, їх використання 

Діяльнісний компонент

розповідає

про методи вивчення природи.

 

 

 

4

 

Практичне заняття.

Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових  спостережень і дослідів.

 

 

 

Діяльнісний компонент

обирає

обладнання, необхідне для проведення вимірювання і спостереження, і пояснює свій вибір;

дотримується правил безпечного використання лабораторного обладнання

 

 

 

5

Навчальний проект

«Жива і нежива природа навколо нас»

 

 

Діяльнісний компонент

 визначає і класифікує об’єкти навколишнього світу за запропонованими ознаками;

 вносить дані в таблиці, будує діаграми;

 узагальнюває, робить аргументовані висновки;

 співпрацює в команді (розподіляти ролі в малій групі, робить внесок до спільної діяльністі, підбадьорює, спонукає інших, вирішує проблеми);

 презентує результати спільної діяльності, оцінювати свій внесок у діяльність групи

 

6

Навчальний проект

«Жива і нежива природа навколо нас»

 

 

Діяльнісний компонент

 визначає і класифікує об’єкти навколишнього світу за запропонованими ознаками;

 вносить дані в таблиці, будує діаграми;

 узагальнюває, робить аргументовані висновки;

 співпрацює в команді (розподіляти ролі в малій групі, робить внесок до спільної діяльністі, підбадьорює, спонукає інших, вирішує проблеми);

 презентує результати спільної діяльності, оцінювати свій внесок у діяльність групи

 

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тіла навколо нас. Характеристика тіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: найменші частинки речовин; характеристики тіла (форма, розміри, маса, об’єм);;

наводить приклади: тіл і речовин, що оточують людину;

 

Діяльнісний компонент

розрізняє: тіла живої і неживої природи; фізичні, хімічні та біологічні явища;

описує за запропонованим планом тіла і речовини; явища природи (23);

застосовує знання для безпечного поводження з тілами й речовинами в ситуаціях повсякденного життя;

Ціннісний компонент

робить висновок про різноманітність тіл і явищ природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Вимірювання тіл

Практична робота №1 

Вимірювання маси і розмірів   тіл.

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: прилади та інструменти для   вимірювання розмірів і маси тіл;

 

9

Речовинни. Фізичні властивості речовин

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: найменші частинки речовин; фізичні властивості  речовин (колір,  блиск, запах, агрегатний стан);

наводить приклади: речовин, що оточують людину; чистих речовин і сумішей (2–3);

Діяльнісний компонент

описує за запропонованим планом речовини;

застосовує знання для безпечного поводження з тілами й речовинами в ситуаціях повсякденного життя;

Ціннісний компонент

обговорює питання безпечного використання речовин.

 

10

Властивості твердих тіл, рідин і газів

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: властивості газів (не зберігають форми, займають весь представлений їм простір); властивості рідин (не зберігають форму, зберігають об’єм, текучі); властивості твердих тіл (зберігають форму та об’єм);

наводить приклади: тіл, що оточують людину;

 

 

 

 

11

Атоми й молекули. Дифузія.

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: найменші частинки речовин.

Демонстрація моделей молекул

 

 

12

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини.

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: фізичні властивості  речовин (колір,  блиск, запах, агрегатний стан);

наводить приклади: неорганічних та органічних речовин (2–3);

 

Діяльнісний компонент

пояснює: значення органічних речовин для живої природи;

порівнює тіла й речовини за 34 ознаками;

установлює зв’язки між явищами природи (на прикладах вивчених і за аналогією);

дотримується правил: безпечного використання хімічного посуду

 

 

13

Чисті речовинни та суміші

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: фізичні властивості  речовин (колір,  блиск, запах, агрегатний стан);

наводить приклади чистих речовин і сумішей (2–3); використання сумішей

Діяльнісний компонент

пояснюєчистих речовин – від сумішей; описує за запропонованим планом тіла і речовини; явища природи (23);

порівнює тіла й речовини за 34 ознаками;

Демострація: чистих речови і сумішей

 

14

Способи розділення сумішей

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називаєспособи розділення сумішей (відстоювання, фільтрування, випаровування);

Діяльнісний компонент

уміє розділяти суміш фільтруванням;

дотримується правил: безпечного використання хімічного посуду

Демонстрація способів розділення сумішей

 

 

15

Практичні заняття

Розділення сумішей фільтруванням

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називаєспособи розділення сумішей (відстоювання, фільтрування, випаровування);

Діяльнісний компонент

уміє розділяти суміш фільтруванням;

дотримується правил: безпечного використання хімічного посуду

 

 

16

 Явища природи

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: явищ природи, пов’язаних зі зміною сезонів;

Діяльнісний компонент

розрізняє: фізичні, хімічні та біологічні явища;

описує :явища природи (23);

установлює зв’язки між явищами природи (на прикладах вивчених і за аналогією);

Організація спостережень за явищами природи

 

17

Фізичні явища та їх різноманітність

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: явищ у природі, техніці, побуті.

Діяльнісний компонент

розрізняє: фізичні явища;

Ціннісний компонент;

робить висновок про різноманітність  явищ природи;

оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язаних із фізичними явищами, використанням тіл і речовин.

Демонстрація фізичних явищ

 

18

Практичні заняття

Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

 

 

 

Ціннісний компонент

усвідомлює важливість акуратності, ретельності і точності при фіксуванні даних

 

19

Хімічні явища, їх ознаки

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: ознаки хімічних явищ;

Діяльнісний компонент

розрізняє: хімічні явища;

Ціннісний компонент

розуміє значимість потреби в безпеці під час проведення робіт;

Демонстрація хімічних явищ.

 

20

Горіння. Гниття

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: умови, за яких відбувається горіння;

Діяльнісний компонент

пояснює: значення горіння і гниття;

характеризує: горіння як приклад хімічних явищ.

 

21

Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади:  явищ природи, пов’язаних зі зміною сезонів; явищ природи, що повторюються;

 

Діяльнісний компонент

установлює зв’язки між явищами природи (на прикладах вивчених і за аналогією);

Ціннісний компонент

розуміє значимість потреби в безпеці

 

 

22

Узагальнення  з Вступ й розділу «Тіла, ечовинни та явища навколо нас»

 

 

 

 

Розділ ІІ. Всесвіт

 

 

23

 

 

 

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила.

Видимі рухи світил.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: небесних тіл, що складають наш Всесвіт

Діяльнісний компонент

пояснює:

причину видимих рухів світил;

Ціннісний компонент

Учень / учениця

усвідомлює необхідність вивчення Всесвіту.

 

 

 

24

Поняття сузір’я.

Значення зоряного неба в історії людства.

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: сузір’я (2–3); найвідоміших астрономів (Птолемей, М. Коперник, Г. Галілей, Е. Габбл), дослідників космосу (Ю. Гагарін, Н. Армстронг, Л. Каденюк);

Діяльнісний компонент

характеризує: особливості астрономічних досліджень; місце людини у Всесвіті;

Ціннісний компонент

виявляє ставлення до розвитку астрономічних і космічних досліджень;

 

25

Практичні заняття

Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

показує на карті зоряного неба: Полярну зорю, сузір’я Великої та Малої Ведмедиці;

Організація спостережень за сузірями Малої та Великої Ведмедиці.

 

26

Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.

 

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: впливу космічних чинників на Землю; небесних тіл, що складають наш Всесвіт;

Діяльнісний компонент

описує: відмінності між планетою і зорею;

порівнює: за розмірами і температурою Сонце з іншими зорями;

розрізняє: небесні тіла (планета, зоря, галактика).

 

27

Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

описує: загальну будову Сонячної системи;

порівнює: за розмірами і температурою Сонце з іншими зорями;

пояснює на моделях форму і будову Землі, рух Землі навколо власної осі і навколо Сонця, будову Сонячної системи; розрізняє: типи планет, туманностей, зір і галактик; зорі та планети на небесній сфері;

Демонстрація моделей Сонячної системи, фотографій планет

28

 

Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система»

 

 

 

Учень / учениця

  • висловлювати ідеї по черзі, уважно слухати інших при обговоренні, аргументовано доводити власну думку, приймати спільне групове рішення, розподіляти ролі, робити внесок до спільної діяльності;
  • розподіляти порівну навантаження при презентуванні продукту проекту; здійснювати само- і взаємооцінювання за наданими вчителем критеріями до продукта проекту і діяльності учнів під час виконання проекту

29

Зоряні системи галактики. Всесвіт і його складові.  

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

розрізняє: небесні тіла (планета, зоря, галактика); типи планет, туманностей, зір і галактик;

Ціннісний компонент

Учень / учениця

оцінює значення: зоряного неба в історії людства; телескопічних спостережень.

 

30

Людина і Всесвіт. Астрономія наука, що вивчає Всесвіт.Методи та засоби астрономічних досліджень

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: сузір’я (2–3); найвідоміших астрономів (Птолемей, М. Коперник, Г. Галілей, Е. Габбл), дослідників космосу (Ю. Гагарін, Н. Армстронг, Л. Каденюк);

Діяльнісний компонент

характеризує: особливості астрономічних досліджень; місце людини у Всесвіті;

Демонстрація приладів для вивчення Всесвіту.

31

Узагальнення знань з розділу «Всесвіт»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

 

 

32

Тема 1. Земля як планета

Форма і розміри Землі.

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: форму й розміри Землі

33

Внутрішня будова Землі.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

описує: внутрішню будову Землі;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що планета Земля, її ресурси є цінністю для кожної людини;

 

34

Рухи Землі.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає:рухи Землі

Діяльнісний компонент

пояснює: зміну дня і ночі; зміну пір року;

Демонстрація  за допомогою Телурія обертання осі; обертання Землі навколо Сонця

 

35

Пори року

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

пояснює: нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі;

Організація спостережень за поверненням листків до Сонця

Демонстрація залежності освітлення від кута падіння сонячних променів;дослідів, які ілюструють зміну освітлення півкуль Землі впродовж року

 

36

Практичне заняття: Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

пояснює: значення сонячного світла і тепла для живої природи;

складає план досліду і проводить його;

Організація спостережень за нагріванням тіл променями Сонця

37

Місяць –спутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає:; фази Місяця;

Діяльнісний компонент

пояснює: зміни фаз Місяця; причини місячного затемнення; розрізняє: фази Місяця на зображеннях;

Демонстрація фотографій різних фаз місяця, місячного й сонячного затемнення

 

38

 Способи зображення Землі

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: способи зображення Землі;

Діяльнісний компонент

розрізняє: способи зображення об’єктів на географічних картах;

Демонстрація різних фотографій Землі з орбітальних і космічних апаратів

39

Практичне заняття: Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу; географічних об’єктів.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

показує на глобусі та географічній карті: материки і частини світу; найбільші географічні об’єкти, екватор, півкулі, полюси;

 

40

Ґрунт, його значення і властивості.

Догляд за ґрунтом.  

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає склад ґрунту

Діяльнісний компонент

пояснює: значення грунту для живої природи;

використовує:; знання про властивості ґрунту для вирощування рослин;

розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту

Ціннісний компонент

усвідомлює, що планета Земля, її ресурси є цінністю для кожної людини;

розуміє обмеженість ресурсів для задоволення потреб людини

Демонстрація дослідів, що демонструють властивості грунту

41

Повітря суміш газів. Значення повітря.  

Властивості повітря.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: склад повітря; властивості повітря;  

Діяльнісний компонент

пояснює: значення повітря для живої природи;

Ціннісний компонент

висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища;

оцінює значення природничих наук для охорони природи;

розуміє обмеженість ресурсів для задоволення потреб людини

Демонстрація дослідів, що демонструть властивості та руз повітря.

42

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кологообіг води

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: властивості, води;  

наводить приклади: використання води людиною

Діяльнісний компонент

пояснює: колообіг води у природі; значення води.

показує на глобусі та географічній карті: материки і частини світу; найбільші географічні об’єкти, екватор, півкулі, полюси;

складає план досліду і проводить його;

застосовує знання для орієнтування на місцевості, ощадливого використання води у побуті;

Ціннісний компонент

висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища;

 

43

Вода розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: розчинних і нерозчинних речовин; Ціннісний компонент

усвідомлює, що планета Земля, її ресурси є цінністю для кожної людини;

Демонстрація дослідів на розчиність різних речовин

44

Практичне заняття: Дослідження розчинності речовин(цукру, солі, лимонної кислоти, олії) Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

 

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: розчинних і нерозчинних речовин;

Діяльнісний компонент

описує: результати власних спостережень і дослідів;

використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання;

розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту

Ціннісний компонент

висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища;

Демонстрація дослідів на розчиність цукру і солі у воді

 

45

Практичне заняття: Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: розчинних і нерозчинних речовин;

Діяльнісний компонент

описує: результати власних спостережень і дослідів;

використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання;

розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту

Ціннісний компонент

висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища;

Демонстрація дослідів на розчиність цукру і солі у воді

 

46

Розчини у природі. Значення води у природі.

Використання води людиною

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: розчинів у природі; використання води і розчинів людиною

Ціннісний компонент

усвідомлює власну відповідальність за збереження природи;

висловлює судження щодо необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів;

виявляє бережливе ставлення до природи

47

Узагальнення знань з теми «Земля як планета»

 

 

 

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів

48

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: властивості організмів

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини;

 Демонстрація клітиної будови огранізмів

49

Різноманітність організмів:  Рослини, Тварини

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: відмінності рослин, тварин, грибів, бактерій; умови життя на планеті Земля; чинники середовищ

Діяльнісний компонент

розпізнає: найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні рослини, гриби, тварин своєї місцевості;

уміє визначати назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників;

використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини.

Демонстрація колекції зображень рослин, тварин.

50

Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії
 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: властивості грибів, бактерій; умови життя на планеті Земля; чинники середовища;

Діяльнісний компонент

пояснює:  зв’язок  грибів, бактерій, рослин, тварин у природі;

розпізнає:; отруйні рослини, гриби, тварин своєї місцевості;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини;

Демонстрація колекції зображень грибів, бактерій

51

Практичне заняття: Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

уміє визначати назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини;

Демонстрація колекції зображень грибів, бактерій, рослин і тварин

52

Практичне заняття: Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

уміє визначати назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини;

Демонстрація колекції зображень грибів, рослин і тварин

53

Умови життя на планеті Земля.

Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: умови життя на планеті Земля; чинники середовища; Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до чинників неживої природи; пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;

пояснює: вплив чинників середовища на живі організми;

54

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

 

 

 

Учень / учениця

  • висловлює припущення і здійснює його перевірку у процесі роботи над проектом;
  • добирає необхідні ресурси, визначає способи фіксування даних;
  • проводить експеримент і тривалі спостереження, фіксує їх хід за допомогою цифрових пристроїв, вносить дані в журнал спостережень, заповнює таблиці, будує графіки, формулює аргументовані висновки;
  • рівномірно розподіляє навантаження між членами групи, враховуючи інтереси кожного; спонукає інших до якісної роботи, допомагає іншим;
  • планує роботу групи, узгоджує створення підсумкового звіту/презентації про хід і результати виконання проекту; спільно усією групою презентує результати роботи, само- і взаємооцінює діяльність із виконання проекту і презентації, висловлює в ролі доброзичливого критика оцінку презентування інших груп

55

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: пристосування організмів до періодичних змін умов середовища (листопад, зимова сплячка, зміна забарвлення хутра, перельоти птахів;);

Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до середовища життя; пояснює: вплив чинників середовища на живі організми;

56

Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них.   

Наземно-повітряне середовище.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини

 

57

Водне середовище життя.

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини

58

Ґрунтове середовище життя.

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;

Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини

59

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.

Співіснування організмів.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: властивості організмів;чинники середовища;

Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до середовища життя; Ціннісний компонент

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини

60

Співіснування організмів.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає; співіснування організмів;

Ціннісний компонент

оцінює значення природних і штучних екосистем у природі та житті людини;

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини

61

Угруповання організмів.

Екосистеми.  

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: склад екосистеми;

наводить приклади: співіснування організмів; природних і штучних екосистем

Діяльнісний компонент

описує: пристосування організмів до чинників неживої природи; пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;

пояснює: роль рослин, тварин, грибів, бактерій в екосистемах;

Ціннісний компонент

оцінює значення природних і штучних екосистем у природі та житті людини;

 

62

Рослинний і тваринний світ своєї місцевості

 

 

 

Учень / учениця

Діяльнісний компонент

розпізнає: найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні рослини, гриби, тварин своєї місцевості;

Ціннісний компонент

оцінює значення природних і штучних екосистем у природі та житті людини;

63

 

Узагальнення знань з теми « Планета Земля як середовище життя організмів»

 

 

 

Тема 3. Людина на планеті Земля

64

Людина частина природи.

Зв’язок людини з природою.

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.  

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади: впливу людини на природу і природи на людину

Діяльнісний компонент

пояснює зв’язок людини з природою; зміни в природі, що викликані природними чинниками і діяльністю людини;

Ціннісний компонент

усвідомлює власну відповідальність за збереження природи;

оцінює значення природничих наук для охорони природи;

65

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,
боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: джерела забруднення навколишнього середовища; важливі екологічні проблеми своєї місцевості; природоохоронні об’єкти й території свого регіону;

наводить приклади: впливу людини на природу і природи на людину;

Діяльнісний компонент

аналізує позитивні і негативні наслідки взаємодії людини і довкілля;

дотримується екологічних норм поведінки у природі

Ціннісний компонент

обговорює питання економного використання енергоносіїв;

висловлює судження щодо необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів;

виявляє бережливе ставлення до природи.

66

Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: важливі екологічні проблеми своєї місцевості;

наводить приклади: впливу людини на природу і природи на людину;

Діяльнісний компонент

пояснює зв’язок людини з природою; зміни в природі, що викликані природними чинниками і діяльністю людини;

Ціннісний компонент

висловлює судження щодо необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів;

67

Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»

(про «друге життя» побутових речей)

 

 

 

Учень / учениця

  • висловлює ідеї щодо створення корисних речей із вживаних;
  • аргументовано пояснює екогогічні наслідки перетворення вживаних речей на нові корисні, наводить приклади;
  • висловлює обгрунтовані пропозиції щодо спільної роботи групи, доброзичливо обговорює ідеї інших;
  • коструює продукт проекту;
  • розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту;
  • вносить дані в таблиці;
  • формулює аргументовані висновки щодо екологічних наслідків;

визначає важливість власної цілеспрямованої екологічної діяльності

68

Охорона природи. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі

Практична робота.

 

 

 

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

називає: природоохоронні об’єкти й території свого регіону;

наводить приклади: рослин і тварин своєї місцевості, які занесено до Червоної книги України

Діяльнісний компонент

пояснює; призначення Червоної книги і природоохоронних територій;

дотримується екологічних норм поведінки у природі

Ціннісний компонент

усвідомлює власну відповідальність за збереження природи;

оцінює значення природничих наук для охорони природи;

висловлює судження щодо необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів;

виявляє бережливе ставлення до природи

69

Узагальненнь і систематизація знань з теми «Людина на планеті Земля»

 

 

 

70

Підсумковий урок з курсу « Природознавство"

 

 

 

 

doc
Додано
7 вересня 2019
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку