Календарно-тематичне планування природознавство 5 клас 2018/2019 н.р.

Про матеріал

Розробка виконана за програмою, затвердженою Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 та з врахуванням змісту підручника О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко. Природознавство. - Київ: Світоч,2018.

Перегляд файлу

Природознавство, 5 клас

70 год, 2 год на тиждень, 3 год резервні

 

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Вступ

  1.                 

 

Значення природничо-наукових знань для людини. Науки, що вивчають природу.

 

  1.                 

 

Джерела знань про природу.

 

  1.                 

 

Практичне заняття: Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природничого змісту, хрестоматії з природознавства, інтернет ресурси тощо.

 

  1.                 

 

Методи вивчення природи.

 

  1.                 

 

Обладнання для вивчення природи

Практичне заняття: Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів

 

  1.                 

 

Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи.

 

  1.                 

 

Захист навчального проекту: «Жива і нежива природа навколо нас»

 

  1.                 

 

Тестова перевірка знань

 

Розділ І. Тіла речовини та явища навколо нас

  1.                 

 

Характеристики тіла, їх вимірювання.

 

  1.             

 

Практична робота: «Вимірювання маси та розмірів різних тіл»

 

  1.             

 

Речовини. Фізичні властивості речовин.

 

  1.             

 

Атоми й молекули.

 

  1.             

 

Чисті речовини і суміші

 

  1.             

 

Способи розділення сумішей

 

  1.             

 

Практичне заняття: Розділення сумішей фільтруванням.

 

  1.             

 

Явища природи

 

  1.             

 

Різноманітність фізичних явищ

 

  1.             

 

Ознаки хімічних явищ

 

  1.             

 

Горіння. Повторюваність і взаємозв’язок явищ у природі.

 

  1.             

 

Контроль знань з теми: «Тіла, речовини, та явища навколо нас».

 

Розділ ІІ. Всесвіт

  1.             

 

Небо і небесна сфера.

 

  1.             

 

Зорі та сузір’я.

 

  1.             

 

Практичне заняття: Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

 

  1.             

 

Загальна будова Сонячної системи.

 

  1.             

 

Всесвіт та його складові.

 

  1.             

 

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.

 

  1.             

 

Захист навчального проекту: «Наш дім -  Сонячна система»

 

  1.             

 

Тестова перевірка знань з теми: «Всесвіт»

 

Розділ ІІІ. Земля – планета Сонячної системи.

Тема 1. Земля як планета

  1.             

 

Форма Землі.

 

  1.             

 

Розміри нашої планети

 

  1.             

 

Практичне заняття: Знаходження на глобусі екватора, полюсів і півкуль материків

 

  1.             

 

Внутрішня будова Землі.

 

  1.             

 

Рухи нашої планети

 

  1.             

 

Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі.

 

  1.             

 

Місяць – супутник Землі.

 

  1.             

 

Способи зображення Землі.

 

  1.             

 

Практичне заняття: Знаходження на карті екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу

 

  1.             

 

Ґрунт.

 

  1.             

 

Повітря – суміш газів.

 

  1.             

 

Властивості повітря.

Практичне заняття: Дослідження нагрівання тіл (різних за кольром і прозорістю) променями Сонця

 

  1.             

 

Вода на Землі.

 

  1.             

 

Властивості води.

Практичне заняття: Дослідження розчинності речовин

 

  1.             

 

Контроль знань з теми: «Земля як планета»

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів

  1.             

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів

 

  1.             

 

Рослини і тварини.

 

  1.             

 

Гриби і бактерії

 

  1.             

 

Отруйні рослини, тварини, гриби

Практичне заняття: Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, тваринами і грибами своєї місцевості

 

  1.             

 

Визначення організмів за визначниками.

 

  1.             

 

Практичне заняття «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників»

 

  1.             

 

Чинники середовища життя на планеті Земля

 

  1.             

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

 

  1.             

 

Наземно-повітряне середовище життя організмів

 

  1.             

 

Водне середовище життя організмів

 

  1.             

 

Ґрунтове середовище життя організмів

 

  1.             

 

Взаємозв’язки між організмами. Співіснування й угруповання організмів.

 

  1.             

 

Екосистеми

 

  1.             

 

Захист навчального проекту «Вирощування найвищої бобової рослини»

 

  1.             

 

Контроль знань з теми: «Планета Земля як середовище життя організмів»

 

Тема 3. Людина на планеті Земля

  1.             

 

Людина – частина природи.

 

  1.             

 

Екологічні проблеми та їх розв´язування

Практичне заняття: Дослідження екологічних проблем своєї місцевості

 

  1.             

 

Охорона природи. Червона книга

 

  1.             

 

Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості»

 

  1.             

 

Заповідники, заказники, національні парки

 

  1.             

 

Захист навчального проекту «Смітити не можна переробляти»

 

  1.             

 

Тестова перевірка знань з теми: «Людина на планеті Земля»

 

  1.             

 

Підсумковий урок

 

  1.             

 

 

 

  1.             

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 вересня 2018
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку