Календарно-тематичне планування з природознавства для 5 класу. Все виділено у різні кольори. Уроки узагальнення теж виділено. Розписані навчальні проекти та дослідження.
ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 6 год резервний час)
І СЕМЕСТР
№ уроку |
Зміст уроку |
Дата проведення |
Вступ |
||
1 |
Науки, що вивчають природу. |
|
2 |
Методи вивчення природи .Практичне заняття
|
|
3 |
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття
|
|
4 |
Значення природничо-наукових знань для людини Організація спостережень за тілами живої та неживої природи |
|
5 |
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
6 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Вступ.» |
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС |
||
7 |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
8 |
Практична робота
|
|
9 |
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів |
|
10 |
Атоми і молекули. Дифузія. |
|
11 |
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини |
|
12 |
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. |
|
13 |
Практичні заняття Розділення сумішей фільтруванням. |
|
14 |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. |
|
15 |
Фізичні явища природи. Світлові явища. |
|
16 |
Фізичні явища природи. Теплові явища |
|
17 |
Практичне заняття
|
|
18 |
Явища природи. Фізичні явища. Звукові явища,поширення звуку. |
|
19 |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. (електричні та магнітні) |
|
20 |
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття. |
|
21 |
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
|
22 |
Контрольна робота по темі «Тіла, речовини та явища навколо нас.» |
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ |
||
23 |
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
|
24 |
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. Практичне заняття
|
|
25 |
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. |
|
26 |
Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами. |
|
27 |
Міжзоряний простір. Зоряні системи — галактики. Всесвіт і його складові. |
|
28 |
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
|
29 |
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
|
30 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Всесвіт.» |
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ |
||
31 |
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. |
|
32 |
Рухи Землі. Пори року. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця |
|
33 |
Місяць – супутник Землі. |
|
|
34 |
Сонячні та місячні затемнення. |
|
|
35 |
Способи зображення Землі. |
|
|
36 37 |
Практичне заняття:
|
|
|
|
|||
38 |
Ґрунт, його значення. |
|
|
39 |
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
|
|
40 |
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. |
|
|
41 |
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води. |
|
|
42 |
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі. |
|
|
43 |
Практичне заняття:
|
|
|
44 |
Практичне заняття:
|
|
|
45 |
Значення води у природі. Використання води людиною. |
|
|
46 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі « Землі як планета.» |
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
|||
47 |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
|
|
48 |
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії |
|
|
49 |
Практичне заняття
|
|
|
50 |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. |
|
|
51 |
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
|
52 |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
|
|
53 |
Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. |
|
|
54 |
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. |
|
|
55 |
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді. |
|
|
56 |
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. |
|
|
57 |
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. |
|
|
58 |
Угруповання організмів. Екосистеми. |
|
|
59 |
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. Практичне заняття
|
|
|
60 |
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
|
|
61 |
Контрольна робота по темі « Планета життя як середовище життя організмів.» |
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
|||
62 |
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. |
|
|
63 |
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
|
|
64 |
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
|
|
65 |
Дослідницький практикум Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
|
|
66 |
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
|
|
67 |
Охорона природи. Червона книга України. Практична робота Складання Червоної книги своєї місцевості. |
|
|
68 |
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
|
|
69 |
Контрольна робота №2 |
|
|
70 |
Повторення вивченого Узагальнення знань |
|
|