Календарно-тематичне планування "Психомоторний та сенсорний розвиток", 5 клас (індивідуальне навчання)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування за новою Програмою з корекційно-розвиткового заняття «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів (Литвин І.М., Хронік Т.Є., Донець Г.С.). 5 клас (індивідуальне навчання)
Перегляд файлу

ПСИХОМОТОРНИЙ ТА СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК

Календарне планування

5 клас

1 год на тиждень

І семестр

п/п

Зміст уроку

Год

Дата

Прим.

 

І. Вступ

 

 

 

 

1

Обстеження дитини.

1

 

 

 

 

ІІ. Розвиток моторики

 

 

 

 

2

Розвиток великої моторики.

Ходьба по прямій лінії; по обмеженому простору, обминаючи перешкоди. Стрибки: на місці, у довжину з місця, через перешкоду. Метання: котіння великого м’яча по підлозі. Повзання: на колінах по лаві, тримаючись руками за краї.

 

1

 

 

 

3

Тренування навички розслаблення і напруження. Розвиток стійкості. Розвиток слухової і тактильної координації. Симетричні рухи руками у визначеній послідовності. Дзеркальне повторення рухів за вчителем.

 

1

 

 

4

Ритмопластичні вправи. Танцювальний крок з притопом. Імітація рухів тварин (дерево, птах).

1

 

 

5

Кистьова та пальчикова гімнастика. Відведення та приведення пальців на двох руках одночасно та почергово. Виверти долонями з переплетеними пальцями. Вправа «Кулак-ребро-долоня»

1

 

 

6

Робота в техніці «рваної аплікації».

1

 

 

7

Узагальнення вивченого.

Згинання паперу. Вирізання ножицями по прямих лініях. Розмітка паперу за шаблоном.

Аплікація з паперу.

   1  

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Тактильно-рухове сприйняття

 

 

 

8

Сенсорні вправи для розвитку тактильного відчуття: «Застібки», «Гудзики», «Шнурівки». Гра «Чарівний мішечок».

1

 

 

9

Прикраси з намистин.

1

 

 

10

Сенсорні вправи для розвитку навичок письма: «Пінцет», «Вишивання на картоні шнурками». Графічні вправи на нерозлініяному папері (креслення ліній, з’єднання малюнків лініями).

1

 

 

11

Робота з пластиліном. Виготовлення аплікацій чи фігур з пластиліну.

1

 

 

12

Ігри з великими мозаїкою, пазлами, конструктором.

1

 

 

 

 ІV. Сприймання форми, величини, кольору; конструювання предметів

 

 

 

 

 

13

Формування сенсорних еталонів площинних геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник)

1

 

 

14

Конструювання з опорою на зразок (круглі, трикутні, квадратні)

1

 

 

15

Повторення та закріплення вивченого: «Будуємо новий дім»

1

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

16

 

 

Групування предметів за їх зображенням (по показу, з допомогою). Дидактична гра «Підбери предмет до фігури». Гра «Геометричний сортер».

1

 

 

 

  17

Геометричні фігури: куб, куля. Об’єднання фігур в групи за формою. Гра «Де чий будиночок».

1

 

 

18

Поняття «Короткий-довгий».

1

 

 

19

Вправа «Побудуй комбінації з матеріалів різних розмірів». Створення аплікацій.

1

 

 

20

Кольори. Основні кольори. Гра «Підбери колір». Малювання руками.

1

 

 

   21

Узагальнення вивченого. Конструювання об’ємних предметів із складових частин. Машинка.

1

 

 

 

 

 

 

 

V. Розвиток зорового сприйняття і зорової пам’яті

 

 

 

22

Формування навичок зорового аналізу і синтезу. Ігри: «Знайди пару», «Тінь», «Порівняй предмети», «Зайве».

 

1

 

 

23

Ігри: «Порівняй предмети», «Зайве».

1

 

 

 

. VІ. Сприймання особливих властивостей предметів

 

 

 

 

24

Розвиток дотику: холодний-гарячий. Позначення словом відчуттів.

1

 

 

25

Розвиток смаку: солодкий, кислий.

1

 

 

26

Запахи предметів та об’єктів природи.

1

 

 

 

VІІ. Розвиток слухового сприйняття і слухової пам’яті

 

 

 

 

 

27

 «Голосний-тихий». «Шумова коробочка». Музичні інструменти: сопілка, барабан, маракаси.

 

1

 

 

   28

Робота з комп’ютером. Розпізнавання голосів свійських тварин. Гра «Знайди малюнок за голосом».

1

 

 

29

Узагальнення та закріплення вивченого. Демонстрація набутих знань і вмінь.

 

1

 

 

 

VІІІ. Сприймання простору

 

 

 

 

30

Будова тіла людини. Частини тіла.. Права ліва рука.

1

 

 

31

 Орієнтування в приміщенні. Предмети в приміщенні.

1

 

 

32

Ігрові вправи на переміщення в просторі, на зміну положення тіла.

1

 

 

 

ІХ. Сприймання часу

1

 

 

33

Сезонні зміни: осінь – похолодання тощо; зима – мороз..., весна – бурульки…, літо - спека…

1

 

 

34

Поняття часу: ранок, день, вечір, ніч. Гра «Розстав по порядку»

1

 

 

35

Демонстрація набутих знань і вмінь.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
3017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку