ПСИХОМОТОРНИЙ ТА СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК
Календарне планування
5 клас
1 год на тиждень
І семестр
№ п/п |
Зміст уроку |
Год |
Дата |
Прим. |
|
І. Вступ
|
|
|
|
1 |
Обстеження дитини. |
1 |
|
|
|
ІІ. Розвиток моторики
|
|
|
|
2 |
Розвиток великої моторики. Ходьба по прямій лінії; по обмеженому простору, обминаючи перешкоди. Стрибки: на місці, у довжину з місця, через перешкоду. Метання: котіння великого м’яча по підлозі. Повзання: на колінах по лаві, тримаючись руками за краї. |
1 |
|
|
3 |
Тренування навички розслаблення і напруження. Розвиток стійкості. Розвиток слухової і тактильної координації. Симетричні рухи руками у визначеній послідовності. Дзеркальне повторення рухів за вчителем. |
1 |
|
|
4 |
Ритмопластичні вправи. Танцювальний крок з притопом. Імітація рухів тварин (дерево, птах). |
1 |
|
|
5 |
Кистьова та пальчикова гімнастика. Відведення та приведення пальців на двох руках одночасно та почергово. Виверти долонями з переплетеними пальцями. Вправа «Кулак-ребро-долоня» |
1 |
|
|
6 |
Робота в техніці «рваної аплікації». |
1 |
|
|
7 |
Узагальнення вивченого. Згинання паперу. Вирізання ножицями по прямих лініях. Розмітка паперу за шаблоном. Аплікація з паперу. |
1 |
|
|
|
ІІІ. Тактильно-рухове сприйняття |
|
|
|
8 |
Сенсорні вправи для розвитку тактильного відчуття: «Застібки», «Гудзики», «Шнурівки». Гра «Чарівний мішечок». |
1 |
|
|
9 |
Прикраси з намистин. |
1 |
|
|
10 |
Сенсорні вправи для розвитку навичок письма: «Пінцет», «Вишивання на картоні шнурками». Графічні вправи на нерозлініяному папері (креслення ліній, з’єднання малюнків лініями). |
1 |
|
|
11 |
Робота з пластиліном. Виготовлення аплікацій чи фігур з пластиліну. |
1 |
|
|
12 |
Ігри з великими мозаїкою, пазлами, конструктором. |
1 |
|
|
|
ІV. Сприймання форми, величини, кольору; конструювання предметів
|
|
|
|
13 |
Формування сенсорних еталонів площинних геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник) |
1 |
|
|
14 |
Конструювання з опорою на зразок (круглі, трикутні, квадратні) |
1 |
|
|
15 |
Повторення та закріплення вивченого: «Будуємо новий дім» |
1 |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
16
|
Групування предметів за їх зображенням (по показу, з допомогою). Дидактична гра «Підбери предмет до фігури». Гра «Геометричний сортер». |
1 |
|
|
17 |
Геометричні фігури: куб, куля. Об’єднання фігур в групи за формою. Гра «Де чий будиночок». |
1 |
|
|
18 |
Поняття «Короткий-довгий». |
1 |
|
|
19 |
Вправа «Побудуй комбінації з матеріалів різних розмірів». Створення аплікацій. |
1 |
|
|
20 |
Кольори. Основні кольори. Гра «Підбери колір». Малювання руками. |
1 |
|
|
21 |
Узагальнення вивченого. Конструювання об’ємних предметів із складових частин. Машинка. |
1 |
|
|
|
V. Розвиток зорового сприйняття і зорової пам’яті |
|
|
|
22 |
Формування навичок зорового аналізу і синтезу. Ігри: «Знайди пару», «Тінь», «Порівняй предмети», «Зайве».
|
1 |
|
|
23 |
Ігри: «Порівняй предмети», «Зайве». |
1 |
|
|
|
. VІ. Сприймання особливих властивостей предметів
|
|
|
|
24 |
Розвиток дотику: холодний-гарячий. Позначення словом відчуттів. |
1 |
|
|
25 |
Розвиток смаку: солодкий, кислий. |
1 |
|
|
26 |
Запахи предметів та об’єктів природи. |
1 |
|
|
|
VІІ. Розвиток слухового сприйняття і слухової пам’яті |
|
|
|
27 |
«Голосний-тихий». «Шумова коробочка». Музичні інструменти: сопілка, барабан, маракаси.
|
1 |
|
|
28 |
Робота з комп’ютером. Розпізнавання голосів свійських тварин. Гра «Знайди малюнок за голосом». |
1 |
|
|
29 |
Узагальнення та закріплення вивченого. Демонстрація набутих знань і вмінь.
|
1 |
|
|
|
VІІІ. Сприймання простору
|
|
|
|
30 |
Будова тіла людини. Частини тіла.. Права ліва рука. |
1 |
|
|
31 |
Орієнтування в приміщенні. Предмети в приміщенні. |
1 |
|
|
32 |
Ігрові вправи на переміщення в просторі, на зміну положення тіла. |
1 |
|
|
|
ІХ. Сприймання часу |
1 |
|
|
33 |
Сезонні зміни: осінь – похолодання тощо; зима – мороз..., весна – бурульки…, літо - спека… |
1 |
|
|
34 |
Поняття часу: ранок, день, вечір, ніч. Гра «Розстав по порядку» |
1 |
|
|
35 |
Демонстрація набутих знань і вмінь. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|